În cadrul ceremoniei de comemorare a armistițiului din 11 noiembrie 1918, care a pus capăt Primului Război Mondial, a fost prezentată mașina nouă a președintelui Franței. Este vorba despre DS 7 Crossback Elysee, o mașină creată special pentru Emmanuel Macron. Aceasta a intrat deja în flota prezidențială.
Noua mașină prezidențială este bazată pe DS 7 Crossback E-Tense 300. Aceasta are un ampatament mărit cu 200 mm, având o lungime totală de 4790 mm. Mai mult, automobilul este blindat și dispune de câteva dotări specifice, care nu se regăsesc pe versiunile civile. DS 7 Crossback Elysee este vopsit în culoarea albastru Ink, are jante de 20 de inch și dispune și de suporturi pentru steaguri, lumini cu flash intermitent, logo-uri RF (Republique Francaise) și o antenă specială pentru sistemul de telecomunicații al mașinii.
Schimbări se regăsesc și la interior, acolo unde scaunele sunt îmbrăcate în piele neagră Basalt, combinată cu Alcantara. Scaunele din spate sunt reglabile electric și sunt, de asemenea, încălzite și ventilate.
Consola centrală se extinde până în spate, astfel bancheta este separată. Tot în spate găsim un sistem de încărcare wireless pentru telefoane, un sistem de entertainment și, din nou, logo-urile RF.Sistemul de propulsie plug-in hybrid rămâne neschimbat față de modelul standard. Acesta este alcătuit din motorul pe benzină PureTech, cuplat la două motoare electrice și un acumulator de 13.2 kWh. În total, mașina produce 296 de cai putere și 520 Nm și are o transmisie cu tracțiune integrală.
Modificările efectuate la ampatamentul mașinii vor afecta performanțele acesteia. DS nu a dezvăluit specificații tehnice, însă varianta pe care se bazează accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.9 secunde și are o autonomie electrică de 58 Km.
via Carscoops
Regretabil că Franța nu mai are nici măcar o limuzină produsă local, până și Italia, care a scăzut mult în domeniul auto din multe puncte de vedere, tot au un Quatroportte .
2. Mergea una PHEV măcar, vai de capul meu ce ipocrit, abia a fost la COP
Şi de câte ori să te avertizez că se spune corect “Deutschland über alles” ? Sau te pomeneşti că nu ştii să scrii din memorie “Deutschland” ??
Apropo, observ că se schimbă generaţiile în…redacţie, dar cei de dinainte mi se păreau mai receptivi. Şi mai înzestraţi cu spirit analitic. Şi mai implicaţi în conversaţii cu cititorii.
În concluzie, mă simt aici precum în ceaţa de afară…
SUA folosește Cadillac, Irlanda Rolls Royce Silver Wraith, Angela Merkel are Audi A8L Security, Putin folosește o limuzină rusească.
Apropo de design, sigla DS mi se pare tare misto. La fel si "tesatura" patern-ul stopurilor spate. Interesante, de bun gust, un suflu nou, placute privirii. :)
Voi replanta pomul, dar curăţat de crengile incorecte jurnalistic (păi de!) :
** Surpriză de proporţii, Mafănele (17:29). Ştiam încă din primul an de “germană”, la gimnaziu.
Până să apară “enciclopedicul” internet, am răsfoit “google”-ul cu coperţi. Ce-i drept, m-am lenevit de câţiva ani încoace, dar există semne că îmi voi relua vechiul “nărav”. Magnum argumentum? Citându-l pe filosoful Ovidiu Hurduzeu, “citesc ca să supravieţuiesc”.
Sigur te-ai integra de minune în plaftorma “ziaristii.com”. Este chiar mai agresivă, mai jurată în Propagandă decât oficina oficială de la noi a socialismului internaţionalist corporatocratic (“Revista 22”) **.