Preşedintele Consiliului Municipal din Trollhattan îi cere demisia şefului Saab
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Constructorul suedez Saab trece printr-o perioadă foarte dificilă. Dacă la începutul lunii vă informam că soarele a răsărit şi pe strada suedezilor întrucât au reuşit să contracteze un credit în valoare de 25 de milioane de euro din partea Gemini Investment Fund Limited, săptămâna trecută oficialii constructorului nordic anunţau că reînceperea producţiei va fi amânată cu o lună.
Şi cum oalele trebuie să se spargă în capul cuiva, Victor Muller este ţapul ispăşitor al suedezilor. Paul Akerlund, fostul reprezentant Saab in cadrul sindicatului IF Metall din Suedia, actual Presedinte al Consiliului Municipal din Trollhattan îi cere demisia din funcţie a lui Victor Muller.
"Nu cred ca Victor Muller este un preşedinte bun. Este un patron şi un antreprenor, dar nu are suficiente cunoştinţe despre cum se administrează producţia şi dezvoltarea", a declarat Paul Akerlund. Preşedintele Consiliului Municipal din Trollhattan a influenţat în multe rânduri soarta Saab după ce americanii de la General Motors s-au descotorosit de constructorul suedez.
Via | TTAC
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Textul meu anterior:
1) Politicienii suedezi nu prea s-au aratat interesati si nici nu s-au inghesuit sa ajute SAAB in toata perioada in care firma s-a zbatut sa supravietuiasca, ceea ce le bareaza din start pana si elementarul drept la cuvant! Principiul calauzitor al democratiei ar trebui sa fie numai unul, acelasi si peste tot: nu faci nimic in sprijinul unei comunitati sau macar al unei idei nationale, n-ai voie de Sus sa deschizi pliscul pe marginea acestui subiect, caci n-ai face decat sa-ti reliefezi in mod hidos gaunoasa-ti demagogie;
2) Cum se face ca, ori de cate ori cineva din lumea asta, oricine ar fi, se straduieste sincer sa construiasca sau sa reconstruiasca sau sa consolideze un mecanism sau o ideologie de calitate, imediat trebuie sa-l conteste, sa-l ponegreasca sau sa-i minimalizeze virtutile altcineva, de obicei un netrebnic sau un rauvoitor? La sugestii de demitere sau de inlocuire a unui "incapabil" ne pricepem toti, ohooo, dar, daca am fi brusc unsi in locul aceluia, oare ne-am comporta noi mai breaz sau, vorba aceea neaosa, am face rahatul praf? M-a sucarit rau "interventia" acelei "notabilitati" din Trollhattan, semn ca nu numai in Romanica se practica linsajul mediatic, ridicarea imposturii la rangul de competenta, inradacinarea iluziei cumplite de omniscienta, omnipotenta si omniprezenta a oricarui "tupeist" mult si aiurea sporovaitor (analistii lu' peste alterat si amputat).
In alta ordine de idei, Banca Europeana de Investitii conditioneaza finantarea SAAB de interzicerea participarii lui Antonov la conducerea companiei...OK, stim ca acesta chiar are conexiuni tenebroase cu mafia rusa, dar se pare ca nu vrea sa-si bata joc de SAAB, altfel de ce insista sa investeasca in dezvoltarea sustenabila a firmei de vreo 2 ani incoace, oare ce profit personal si colosal sa anticipeze a obtine dintr-o "amarata" de intreprindere de care toata lumea rade a paguba si care ii canta prohodul zi de vara pana-n seara?...Rusul se scalda in miliarde de euro, deci chiar isi inchipuie cineva ca Antonov ar urmari intr-ascuns sa jefuiasca SAAB pentru sine sau pentru terti? Chiar si eu m-am lasat initial inselat de aparente, dar vehementa cu care acest om declara ca vrea sa se implice masiv in impulsionarea productiei la SAAB m-a determinat sa-l privesc din alt unghi, acela al unei promisiuni care poate fi onorata daca i s-ar permite legal! Sau nu cumva preconizata renastere din cenusa a lui SAAB ar deranja prea multe "notabilitati" de pe Mapamond, inclusiv si mai ales contructori de talie (de regula sustinuti puternic din umbra de "factorul politic"), vesnic urzicati de prezenta activa pe piata a suedezilor (SAAB, Volvo, Koenigsegg) si de sursa lor mentala inepuizabila de inovatii tehnice si aplicatii tehnologice?...Aaa, desigur, toti cei care antipatizeaza SAAB pe plan auto sunt niste "oameni de onoare", nu mafioti ca Antonov, desi, daca tin eu minte o faza antologica din trilogia "Nasul", protagonistul filmului, Michael Corleone (interpretat magistral de Al Pacino), isi permite o afirmatie care nu poate fi combatuta in esenta: "De ce tot zice lumea ca noi, oamenii de afaceri, formam Mafia? Politicienii au fost dintotdeauna adevarata Mafia! "...
Dar asa a stiut GM sa gestioneze compania asta, pana cand a vandut-o pe motiv ca nu e profitabila. Ma gandeam zilele astea ca o solutie ar putea fi Ford, pentru ca ei nu prea mai au marci in portofoliu si daca ar invata si ei din greselile trecutului ar putea face din SAAB o marca mare.
Referitor la Ford si experienta lor cu motoare turbo, din contra. Daca Ford nu se prea pricepe la asa ceva ar avea de unde sa invete. Pe de alta parte "pomparea" de bani in SAAB si implicarea lor in modul de conducere a companiei nu ar fi o problema, pe principiul "noi sarim cu banul, voi faceti-va lectiile cum trebuie"... asa cum face Gelly cu Volvo (uita-te de exemplu ce autonomie au conceptele electrice propuse de Volvo sau dorinta lor ca pana in 2020 sa nu mai existe accidente- desi intre noi fie vorba mie asta mi se pare cam exagerat - Volvo are ambitii mari in viitor, ambitii pe care nici nu avea curaj sa si le imagineze cand apartinea de Ford... din cauza asta am zis daca Ford ar invata din greselile trecutului).
Si da, nici in anii '80 SAAB nu avea prea multe modele. dar vorbim de o perioada de acum 25-30 cand altfel stateau lucrurile si altfel erau cerintele pietei. Dar cel mai important, concurenta nu era atat de puternica.
pentru 25.000.000 Eu se scarpina si in fund(ul gradinii) sa faca rost de ei.
Nu stiu de ce dar situatia asta imi sugereaza esenta capitalismului. Esti slab, mori!
Si cand ma gandesc la ceea ce se intampla pe meleagurile mioritic-cocalar-dambovitene si la verzisorii ce se invart prin buzunarasele prim-piticilor politruci taraie-boase si posetutele blondelor patinate de prin turismul nostru cu frunza-n dunga ma apuca rasu'.
Pai frate, 25.000.000 de bulioane la noi e o nenorocita de mita si, voi suedezilor, nu gasiti sa salvati un nume de istorie?