Presedintele Cehiei a respins programul "Rabla"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Vaclav Klaus, presedintele Cehiei, a respins astazi propunerea pentru implementarea unui program de innoire al parcului auto folosind dreptul sau de veto. Presedintele Cehiei si-a motivat alegerea prin faptul ca legea este discriminatorie si contine numeroase greseli legislative, iar efectul sau pozitiv nu este sigur. In ciuda faptului ca exista numeroase fabrici de automobile in Cehia, majoritatea automobilelor cumparate de acest popor sunt importate. In Cehia se produc automobile Skoda, Kia, Toyota, Hyundai, Peugeot si Citroen.
Vaclav Klaus considera ca programele de tip "Rabla" favorizeaza industria pe spinarea altor sectoare ale economiei si ca da cale libera unor interese de termen scurt ale unor jucatori puternici din industria auto. Pe langa asta, presedintele Cehiei si apropiatii sai au subliniat faptul ca un program de innoire al parcului auto aplicat in aceasta tara ar pune o povara nenecesara asupra bugetului firav al Cehiei. In cazul in care programul "Rabla" ar fi fost aplicat si in Cehia, cetatenii ar fi primit aproximativ 1.300 de euro pentru o masina veche in cazul in care o casau in favoarea achizitionarii unui automobil nou.
Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Ironia acestui program Rabla este ca falsa senzatie ca econimia mondiala merge. Asa cum si alte tari ceva mai serioase si-au dat seama... problema sunt tarile foarte slabe, care au problem grave si le trag inapoi pe cele puternice. Si cum o tara nu poate sa existe fara exporturi... problema apare cand nu mai ai unde sa exporti... sau daca vreti... cand nu exista nimeni care sa-ti cumpere marfa de export. Asta se discuta in UE si mai ales... asta este problema. Tarile care Romania, Bulgaria, Cehia, Lituatia si inca vreo 150... au probleme grave pe care cele 20 puternice nu le pot rezolva. Mai cititi si voi...
Eu zic sa nu mai bati campii si nu te mai dai tu mare analist economic, ca esti doar un parlit cu probleme comportamentale...
Programul de reinnoire a parcului si-a dovedit eficienta in Romania si cu siguranta ar face-o la fel oriunde pe mapamond