Presă: Volkswagen a ales Turcia pentru noua uzină din Estul Europei. România pierde lupta pentru producția lui Skoda Karoq și Seat Ateca

de Daniel Popescu
Marti, 11.12.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a ales Turcia ca gazdă pentru o uzină în Estul Europei, în defavoarea României și a Bulgariei, potrivit mai multor surse. Constructorul va produce la noua facilitate Skoda Karoq și Seat Ateca.

Grupul Volkswagen a confirmat recent că este în căutarea unui amplasament pentru o uzină Skoda în Estul Europei, iar presa internațională a relatat că pe lista scurtă se află România, Bulgaria și Turcia.

În așteptarea unei decizii finale, mai multe publicații din Germania și Turcia anunță că producătorul de la Wolsfsburg a luat în cele din urmă o decizie.

Astfel, Grupul Volkswagen ar urma să construiască o uzină în Turcia pentru a produce mai multe modele, printre care Skoda Karoq și Seat Ateca. Informația a fost anunțată de publicația germană AutomobilWoche și publicația turcă de limba engleză Daily Sabah, care nu citează însă nicio sursă.

Ambele publicații susțin că Volkswagen a luat această decizie datorită experienței pe care o are Turcia în producția de mașini, în contextul în care numeroși constructori au uzine în partea de vest a țării, printre care Renault, Toyota, Ford, Fiat, Hyundai și Honda. Pe de altă parte, relațiile politice dintre Germania și Turcia s-au ameliorat în ultima perioadă.

Potrivit unor informații anterioare, noua uzină va fi inaugurată în 2022 și va avea nevoie de 4.000 - 5.000 de angajați. În prezent, Skoda Karoq și Seat Ateca sunt produse la uzina Kvasiny din Cehia, însă Grupul Volkswagen a decis să mute acolo producția lui Volkswagen Passat.

Via Daily Sabah

Comentarii (7)

  • Hufff...scaparam si d-astia !! Deja aveam emotii ca o sa mai vina o "multinationala" d-asta sa ne ia de sclavi p-acilea. Mama lor de nazisti ...!
    39 4
  • Hunter
    Eu as zice sa cerem public celor de la conducere sa stopeze constructia de autostrazi (cei 20-30 de km ce se tot dau in folosinta an de an) si ce avem deja sa incercam sa demolam. Se pare ca fostul sau actualul, naiba mai stie, "carmaci" de la transporturi, aka Sova, avea dreptate cand spunea ca daca am avea mai multe autostrazi, multinationalele ar pleca de la noi, ar creste nivelul de trai, pretentiile, si am ramane cu ochii in soare. Uite cum si de aceasta data (cazurile vechi cu alti producatori care vroiau fabrici pe la noi dar s-au razgandit le cunoastem deja) se contureaza acest scenariu macabru. Anul acesta s-au dat in folosinta niste zeci de km din autostrada Sebes-Turda, urmeaza "autostrada urbana" de 3 km din zona Bucurestiului, plus cativa km din autostrada Campia Turzii-Tg Mures. Deci e prea de tot, nr km-lor de autostrada anul acesta a crescut enorm, pe mai multe loturi, ceea ce este o adevarata sperietoare pentru multinationale. Ma bucur enorm ca se taie de la infrastructura an de an tot mai mult din fondurile alocate si ca de la UE nu se iau banii aia multi pt drumuri. Ar trebui sa fim impozitati pentru neconstructia de autostrazi tata. Sa dam noi bani si sa fim in genunchi, sa imploram sa nu se mai construiasca nimica frate, sa ramanem saraci lipiti, needucati, prosti, in noroi si mizerie. Cate fabrici nu aveam noi acuma daca ramaneam asa ?! F multe tata !!! Dar noi nu, vrem dezvoltare, infrastructura, cai verzi pe pereti.
    33 2
  • mda, s-a mutat Clujul in Turcia. Clar!

    am vorbit io cu Costel
    14 2
  • Lupta si iar lupta
    Pai n.a luptat..a fost prin neprezentare. Cum naiba sa te prezinti undeva sa lupti, tu fiind rupt in kikiriki, ca fetele alea olimpice de li se dezasamblau costumele chinezesti cu tricor pe ele. Sau militarii aia, tot tricolori, dar de la diluarea culorilor intre ele la prima spalare.

    Cum se zice, am pierdut de fapt la "masa verde". Masa verde fiind furajul ala pe care.l pasc boii si vacile pe intinse plaiuri, unde nu vezi pic de asfalt cat vezi cu ochiul (ochiul boului carevasăzică). Rezultand astfel o maaare branza, prea buna, prea ca la tara...adicătelea cu mult praf de uliță in nări si scartaind intre dinti.
    15 2
  • marius
    Acuma se hotarara asta e!
    Dar intrebarea ramane noi cu cine votam?
    Ar mai fi loc de un constuctor la noi:
    HONDA, HYUNDAI sau FIAT?
    Nu gasesc alt aliat.

    PS: CINE vineeeeeeeeee?
    1 2
  • Mai vine dracu' la noi!
    Îndrăznește să crezi!
    7 2
  • Era normal, acolo gasesc personal calificat, nu trebuie scolarizat, cu salarii putin mai mari fug de la celelalte firme imediat, exportul in UE e scutit de taxe vamale ca si cel in afara UE pentru ca, evident nu sunt produse in UE, daca au picat si ceva avantaje guvernamentale, ecuatia a fost simpla. De ce credeti ca si ceilalti constructori au ales Turcia?
    Si apoi am vazut pe sosele mai multe Porsche decat Skoda Karoq sau Seat Ateca! Asa ca targetul era altul!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru