Presa suedeza: "Saab e pe moarte"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
La o zi dupa ce Koenigsegg a anuntat ca renunta la cumpararea marcii Saab, presa din Suedia anunta moartea marcii premium in lipsa unui cumparator care sa o salveze de la faliment.
"Sunetul mortii" titreaza cotidianul financiar Dagens Industri, acelasi ton fiind folosit si de cel mai vandut cotidian din Suedia: "Totul s-a terminat!". Cele doua publicatii sunt dublate de ziarul conservator Svenska Dagbladet, ai carui analisti considera ca "toate indiciile duc la inchiederea marcii Saab. Este foarte putin probabil ca GM sa gaseasca un alt cumparator".
"Avand in vedere scaderea galopanta a vanzarilor din aceasta toamna, riscul falimentului este acum iminent. Oferta celor de la Koenigsegg a fost o gluma proasta inca de la inceput. Daca nu se va intampla foaret repede un miracol - cum este o oferta rapida si neasteptata din partea unui producator chinez, acesta este sfarsitul marcii Saab. Caderea a mers prea departe, brandul este afectat total, fara sanse de reparatie", sustin jurnalistii publicatiei Dagens Hyheter.
Saab are 3400 de angajati in Suedia, vanzarile marcii atingand in 2008 la doar 93.000 de unitati in toata lumea.
In 2009, declinul a fost abrupt, vanzarile Saab scazand cu 65% fata de anul trecut. In timp ce marcile rivale simt o revenire a vanzarilor, Saab se afunda din ce in ce mai mult. Pe langa angajatii directi de la Trolhattan, alte 12.000 de suedezi au contracte care stau sa se incheie cu furnizori si companii aflate sub contract cu Saab."Este o tragedie in primul rand pentru angajatii care au suferit si au sperat enorm. Apoi, este o tragedie pentru brandul Saab. Desi beneficiaza de o istorie demna, de o traditie indelungata si avea atat de multe posibilitati, Saab nu a nimerit in mainile unui producator care sa stie cum sa scoata aceste lucruri in evidenta", incheie publicatia Dagens Industri.
via | Just Auto
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
De exemplu, Audi nu face mai bune masini decat Saab...dar altfel s-au raportat la clientela, au incercat sa faca masini pe gustul fiecarui cumparator, singurul element "traditionalist" ramanand doar cele patru cerculete...Designul evoluand in timp in toate directiile, in functie de tendinte...
Oricat m-ar contrazice fanii Saab, marketingul nu are nimic de'aface cu traditionalismul... Ori alegi sa ai bani, ori sa fii altfel...dar, din pacate, depindem unul de altul, mai ales in industrie...
Chiar daca tehnic era o masina buna (fara a fi cea mai buna insa), fapt este ca sunt multe alte masini bune pe piata si care au un design mult mai atragator.
Exista si oameni extrem de fideli unei anume marci, dar acestia sunt putini; in orice caz, nu suficienti pt a salva SAAB-ul.
Asta e, gresesti, platesti!...
Eu cred ca o astfel de strategie implica si acoperirea vorbelor cu fapte: in primul rand calitate super-premium din bara in bara, numar mic de unitati produse, cercetare cat cuprinde, inovatie macar la 2 ani. Nu poti sa te declari exclusivist dar sa speri sa te vinzi la mase - si sa oferi lucruri ...hai sa zicem comune (in paranteza fie spus, in afara de sistemul 4x4 si de motoarele de 210 CP din 2 litri, nimic nu este deosebit...nici macar designul).
Sunt un fan al suedezilor si sper sa nu dispara marca.