Presa japoneză: Nissan vrea să externalizeze producția și vânzările din Europa către partenerii de la Renault

de Paul Cosma
Sambata, 02.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan plănuiește o nouă reducere a activităților din Europa, urmând ca producția și vânzările de pe Bătrânul Continent să fie externalizate către partenerii de alianță de la Renault, potrivit informațiilor neoficiale apărute în presa japoneză.

În mai 2020, Nissan a dezvăluit un plan de restructurare pe următorii 4 ani, ce presupune închiderea fabricii din Barcelona și reducerea producției totale cu 20%, la 5.4 milioane de unități. Japonezii vor să reducă și numărul de modele și versiuni, astfel încât costurile anuale fixe să scadă cu circa 2.5 miliarde de euro.

Presa japoneză susține că Nissan are noi planuri privind reducerea prezenței sale din Europa. Constructorul nipon vrea să să externalizeze producția și vânzările de pe Bătrânul Continent către partenerii de la Renault, conform surselor citate de publicația Yomiuri.

În plus, Nissan ar urma să elimine canalele de distribuție pentru 30 de piețe (în special în estul Europei) și să transforme fabrica din orașul spaniol Avila într-un depozit. 

Potrivit informațiilor neoficiale, producătorul japonez vrea să se concentreze pe piețe precum Germania, Franța, Italia, Marea Britanie sau Spania, în timp ce o atenție mai mare va fi acordată Chinei, Japoniei și Statelor Unite. 

Nissan a anunțat recent că vrea să lanseze 9 modele noi pe piața din China, până în 2025, pe listă fiind mașini electrice, dar și hibrizi plug-in.

Japonezii speră să revină pe profit cu ajutorul vânzărilor de pe cea mai mare piață auto din lume.

Via Reuters

Comentarii (5)

  • Carlos
    Adică, pe scurt, Nissan merge pe pierdere grav și sunt disperați că, dacă nu iau măsuri drastice și rapide, îi va mânca falimentul.

    P.S. Ghosn desface câte o sticlă de șampanie la fiecare stire de-asta. :)
    27 2
  • O companie care incearca sa isi aresteze CEO-ul din motive nationaliste, isi merita soarta.
    11 3
  • Dacă li s-a urât cu binele...
    5 1
  • Asa se întâmplă când muști mâna care te-a hrănit. Cu ghosn au prosperat, fără iar e tobogan, la vale. Ar trebui să-i angajeze toate neamurile brazilianului numai să-i scoată din rahat.
    8 1
  • Bajeti, cu Europa intr-un deep shit pe partea de vanzari, dat fiind ca vrea sa fie eco nu mai e intersanta. Nu poti cheltui miliarde pe ceva care nu e viabil. Ca atare pleaca mancand foc. Europa acum e de evitat. A se vedea si cazul Mitsubishi, tot din acelasi grup.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru