În mai 2020, Nissan a dezvăluit un plan de restructurare pe următorii 4 ani, ce presupune închiderea fabricii din Barcelona și reducerea producției totale cu 20%, la 5.4 milioane de unități. Japonezii vor să reducă și numărul de modele și versiuni, astfel încât costurile anuale fixe să scadă cu circa 2.5 miliarde de euro.
Presa japoneză susține că Nissan are noi planuri privind reducerea prezenței sale din Europa. Constructorul nipon vrea să să externalizeze producția și vânzările de pe Bătrânul Continent către partenerii de la Renault, conform surselor citate de publicația Yomiuri.
În plus, Nissan ar urma să elimine canalele de distribuție pentru 30 de piețe (în special în estul Europei) și să transforme fabrica din orașul spaniol Avila într-un depozit.
Potrivit informațiilor neoficiale, producătorul japonez vrea să se concentreze pe piețe precum Germania, Franța, Italia, Marea Britanie sau Spania, în timp ce o atenție mai mare va fi acordată Chinei, Japoniei și Statelor Unite.
Nissan a anunțat recent că vrea să lanseze 9 modele noi pe piața din China, până în 2025, pe listă fiind mașini electrice, dar și hibrizi plug-in. Japonezii speră să revină pe profit cu ajutorul vânzărilor de pe cea mai mare piață auto din lume.
Via Reuters
P.S. Ghosn desface câte o sticlă de șampanie la fiecare stire de-asta. :)