Ola Källenius, suedezul care în curând va deveni CEO al grupului Daimler, pune la cale un amplu program de reorganizare, care vizează, printre altele, reducerea costurilor și regândirea unor parteneriate.
Presa germană susține că noul șef Daimler lucrează de câteva luni la o inițiativă numită “Move”, care va fi gata în vara acestui an. Astfel, costurile administrative ar urma să scadă cu circa 20%, iar Daimler să economisească mai multe miliarde de euro, conform publicației Handelsblatt.
Grupul Daimler a refuzat să comenteze pe marginea acestui subiect. Källenius a spus recent că Daimler va reduce semnificativ costurile cu dezvoltarea noilor modele Mercedes-Benz, până în 2025, și că va intensifica alianțele cu rivalii tradiționali pentru îmbunătățirea marjelor de profit.
Ola Källenius va prelua funcția de CEO de la Dieter Zetsche, începând cu data de 22 mai, după adunarea generală anuală a celor de la Daimler.
Via Automotive News
Pe langa asta, SLC va primi la anul o editie de adio si va fi eliminat din gama. La fel cu S Class coupe si cabriolet. La fel cu C Class coupe si cabriolet. Deja sunt 5 modele care vor disparea de pe piata americana si banuiesc ca si pe plan ondial situatia va fi similara.
In plus, Mercedes are in esalonul superior GT coupe, coupe 4 doors si cabrio. Toate astea incalecate peste clasicul si superbul SL. Chiar sunt curios cum or s-o rezolve pe asta, pentru ca toate modele sunt exceptionale, dar isi canibalizeaza clientela.
Este una din regulile simple de marketing, Cand vrei vanzari zdravene, reduci din oferta si nu mai obosesti clientul cu zeci de optiuni. Pa langa asta, o oferta prea diversificata implica niste costuri enorme care la un moment dat nu se mai justifica prin vanzari. S-a ajuns la punctul in care iti trebuie cunostinte avansate de mecanica si dinamica auto sa te poti hotara la un model sau altul.
Eu ma bucur ca se intampla asta. Chiar ma intrebam, cand o sa citesc o stire de genul asta, pentru ca de cativa ani pur si simplu au luat-o razna. Nise peste nise, modele pentru toate gusturile si portofelele (ma rog, de la un punct in sus) dar la un moment dat e mult prea mult. Pe mine nu ma intereseaza cine este nr.1 la vanzari, cat faptul de a fi financiar cat mai sanatosi posibil. Asta garanteaza viabilitatea unei firme. In plus nu stiu daca imi place sa vad toti partzarii si ghertoii in Mercedes.
Se pare ca si la BMW si Audi va veni aceeasi restructurare.
"Păuăr scriptum" , adica PiSi...pardon P.S : Oare in ce va reflecta reducerea de costuri ? Ne va oferii bara de torsiune si pe fata ?