Trei furnizori auto din China sunt constrânşi de politicile locale să apeleze la parteneri locali în colaborări de tip joint-venture pentru a-şi continua activitatea în ţara respectivă.
Esential
37
de miliarde de euro au investit furnizorii de componente auto ]n 2012 pentru Cercetare şi dezvoltare la nivel global.
Trei furnizori de componente auto germani care operează şi pe piaţa din China au fost informaţi de autorităţile locale cu privire la necesitatea semnării unui parteneriat joint-venture cu o companie din ţara respectivă, anunţă publicaţia germană Stuttgarter Zeitung, citată de Automotive News.
Altfel spus, nemţii sunt constrânşi de chinezi să semneze un parteneriat joint-venture, care să implice o colaborare strânsă, cu o companie din China din acel domeniu pentru a-şi putea continua activitatea pe acea piaţă. Cele trei companii germane se află în această situaţie după ce au primit plângeri pe plan local cu privire la suprataxarea clienţilor chinezi, iar jurnaliştii germani nu au primit de la sursa lor numele celor trei furnizori care au probleme în ţara respectivă.
Condiţiile sugerate de Comisia Naţională de Dezvoltare şi Reformă din China implică un atac voalat al proprietăţii intelectuale, deoarece producătorii şi furnizorii vizaţi pot să producă singuri toate componentele neceare în China, dar nu li se permite asta decât dacă se asociază cu un partener chinez.
Asta implică împărţirea patentelor cu chinezii, ceea ce i-ar ajuta pe aceştia să economisească miliarde de dolari în materie de cercetare şi dezvoltare, având acces "de-a gata" la ultimele realizări tehnologice ale companiilor străine.
CEO-ul companiei ElringKlinger, Stefan Wolf, susţine că ei nu sunt afectaţi de ceea ce se întâmplă în prezent în China, dar că are impresia că această regulă este o tentativă de a prinde din urmă companiile germane la aceste capitole, fiind "ţintite" doar unele companii, care au dezvoltat tehnologii inovatoare pe piaţă. Reprezentanţii Robert Bosch din China au declarat că nu au întâmpinat nicio problemă în această direcţie, cu toate că ei sunt excepţie de la regulă deoarece au deja parteneriate joint-venture semnate deja.
Mulţi producători de automobile occidentali au semnat parteneriate joint-venture în China pentru a-şi continua activitatea în ţara respectivă cu anumite beneficii fiscale în defavoarea protejării proprietăţii intelectuale.
Producătorii de automobile care activează în China sunt nevoiţi să apeleze la parteneriate joint-venture cu omologii lor locali în vederea obţinerii de avantaje fiscale.
Puţinele mărci care nu apelează la aceste practici sunt supuse unor taxe suplimentare. Reprezentanţii China International Capital Corp, o bancă de investiţii din ţara respectivă, spun că furnizorii nu vor fi obligaţi efectiv să aibă un partener joint-venture în China, deoarece schimbările necesare ar fi prea puternice din punct de vedere legislativ, fiind preferată o variantă în care acestora li se ”sugerează” să apeleze la un asemenea partener şi le este răsplătită alegerea favorabilă prin diferite beneficii fiscale.
Via Automotive News (înreg.) | Stuttgarter Zeitung
ce tis chinezii astia...
chinezii au doar de castigat pt. ca daca occidentali nu-si 'impart' patentele acestia vor plati suplimentar iar acesti bani probabil se vor duce tot in cercetare.......deci deocamdata chinezii sunt pe drumul cel bun si primesc cam tot ce vor 'cam' pe gratis:))))))))
va fi vai de noi peste 2- de ani cand China va pune stapanire pe marea majoritate a industriei de pe mapamond:P
vor veni vremuri cand occidentali vor papa orez si asiatici.....cine mai stie ce vor face:))))
2. gratis? ti-as dori sa fii (@tzenu) un chinez de rand care munceste in fabricile furnizoare de ori bun pe care il folosesti tu si inscriptionat ca marca occidentala.
balanta puterii, de-a lungul istoriei, s-a lasat cand intr-o parte cand in alta. Ascensiunea Chinei (sau a Asiei) este doar consecinta politicilor occidentului. Prin politici inteleg fuga dupa profit, profit si profit. Si daca ma gandesc bine dupa...profit.
@LUCCI e irelevant sa ne uitam asa departe in viitor(chiar daca ar fi sa aia dreptate)