Daimler a inițiat la începutul anului 2010 un amplu parteneriat tehnic cu Alianța Renault-Nissan, care a avut drept scop principal reducerea costurilor prin utilizarea comună a unor platforme și motoare.
Cel mai recent, cei trei constructori au colaborat la dezvoltarea unui nou motor pe benzină de 1.3 litri anunțat la sfârșitul anului 2017 și care între timp a ajuns pe numeroase modele. Printre ele se numără Mercedes-Benz Clasa A, Renault Clio sau Nissan Qashqai, însă unitatea de propulsie cu patru cilindri și-a făcut loc recent și în gama lui Dacia Duster.
Cu toate acestea, publicația germană Motorsport Magazin susține că Daimler intenționează să nu prelungească acordurile semnate cu Alianța Renault-Nissan, fără să menționeze însă când expiră actualele contracte.
Sursa citată afirmă că decizia face parte dintr-un amplu program de reorganizare pregătit de Ola Källenius, suedezul care va prelua postul de CEO al Daimler în 22 mai de la Dieter Zetsche.
Nu este foarte clar care sunt motivele pentru o decizie atât de radicală, însă nu este exclus ca aceasta să aibă la bază intenția de a colabora mult mai strâns cu rivalii tradiționali de la BMW.
Daimler și BMW au anunțat în luna februarie că își unesc serviciile de car sharing, închirieri auto, parcări și încărcare de mașini electrice, iar ulterior au confirmat că vor să dezvolte împreună tehnologii pentru condus autonom pe autostrăzi.Presa a speculat inclusiv că Mercedes-Benz și BMW vor dezolva un model electric pe o platformă comună, însă informația a fost negată ulterior de bavarezi.
În plus, Manager Magazin susține că noul CEO dorește ca până în 2021 să reducă costurile cu 6 miliarde de euro la divizia Mercedes-Benz și cu două miliarde de euro la divizia de camioane. Pentru a-și atinge aceste obiective, Daimler ar urma să concedieze aproximativ 10.000 de angajați, adică circa 3% din cei aproape 300.000 de angajați pe care îi avea la sfârșitul anului trecut.
Via LifeNews, Reuters, Manager Magazin
Ce bun CEO domnule. :)))
Păcat că azi capitalismul este puţin exagerat în sensul că mai bine eşti acţionar decât angajat deşi săracu angajat munceşte pe nimic şi este dat afară oricând iar acţionarul invers nu este dat afară niciodată şi doar a pus capital şi nu face nimic.
Trebuie să existe un echilibru mai bun între aceste două părţi, dar nu ştiu, nu pare întotdeauna bine ce se petrece azi (vezi greva pentru 2 lei pe oră de la Satu Mare contra suedezilor)