Presa germană: "Audi A1 se vinde prost pentru că e scump"

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 13.12.2010
Publicaţia germană Automobilwoche a anunţat că noul Audi A1 şi-a atras antipatia unor dealeri, care susţin că preţul ridicat le face probleme. Oficialii Audi susţin, însă, că totul e sub control.

Oficialii Audi susţin că noul A1 se află în target din punctul de vedere al vânzărilor, deşi unii dealeri ai mărcii şi analiştii pieţei susţin că vânzările modelului de oraş dezvoltat de marca de la Ingolstadt nu se ridică la nivelul prevăzut iniţial din cauza preţului ridicat al acestuia.

"A1 costă prea mult în raport cu veniturile targetului său, grupul de tineri pe care Audi vera să îl atragă. Pur şi simplu, Audi cere mult prea mulţi bani pentru o maşină premium de segment mic", spune Juergen Pieper, analist al Metzler Bank, într-un articol publicat de publicaţia germană Automobilwoche.

Cu toate acestea, un purtător de cuvânt Audi citat de Automotive News susţine că nu există motive de îngrijorare: "A1 este un model de succes. Compania va reuşi să se ridice la nivelul estimărilor de vânzări realizate înainte de lansare, deci vom produce 50.000 de unităţi în 2010, 30.000 dintre acestea urmând să fie livrate clienţilor în acest an", anunţă acesta.

Capacitatea anuală de producţie a lui A1 este de 100.000 de unităţi, însă Audi a reuşit să vândă doar 20.000 de exemplare ale modelului său din luna august până acum.

Conform unor surse interne Audi citate de Automobilwoche, marea miză a celor de la Audi este lansarea versiunii cu cinci uşi a lui A1, moment care va veni în 2012.

via | Automotive News

 

Taguri: A1, Audi A1, vanzari A1

Comentarii (22)

  • Normal ca este prea scump , mai bine MINI, macar are un design special.
    32 15
  • extraordinar. oare cum de si-au dat seama?
    35 10
  • Presa germana are dreptate, in general marcile din grupul VAG au preturi supraevaluate! Spre exemplu am contacte cu cateva reprezentante VW fiind interesat de un Golf Variant 4Motion Highline sau Confortline iar pretul final sare de 20000! Cred ca ma las pagubas!
    31 10
  • scump..........
    pai decat sa dai pe A1 16-17k euro mai bine optezi pt un A4 din 2008-2009 pe care second il scoti tot la bani aia si ai masina tot premium ,tot Audi si pe langa o masina cu 4 portiere spatiu generos la interior si un portbagaj enorm.........
    17 20
  • Cosmin
    Se vinde prost in comparatie cu cine ?
    In prezent cei mai importanti concurenti Audi A1 sunt Mini One, Alfa Romeo MiTo si Mercedes A-Klasse . Trebuie asteptat un an intreg de productie pentru a judeca vanzarile in comparatie cu Mini & Co . In prezent Mini are avantajul ca se vinde pe toate pietele din lume inclusiv SUA, acolo unde Audi, Mercedes sau Alfa Romeo inca nu sunt prezenti cu modelele lor ce concureaza Mini . Varianta in 5 usi A1 va ajuta vanzarile, la fel si Audi Q1 ce va debuta in 2013, fiind dezvoltat pe baza noului Suzuki SX4 . In ultimele luni, in Europa Audi A1 s-a vandut clar mai bine ca Alfa MiTo, ceea ce ma face sa cred ca specialistii Audi in marketing stiu exact cat este pretul pe care clientii vizati de Audi A1 sunt dispusi sa-l plateasca .
    19 10
  • @Cosmin
    Tu de unde stii cum se vinde Mi.To in comparatie cu A1?
    O sursa oficiala, ceva? Sau iti place sa fabulezi, ca majoritatea fanboys audi?
    20 17
  • je@ztele
    mito a vandut 60.000 de unitati in 2009, la un an de la lansare
    12 4
  • lumea se cearta pe numarul de unitati vandute intre a1 si mito, iar ds3 le-a depasit cu mult la vanzari. E drept, diferenta e mica intre ds3 si mito dar intre ds3 si a1 cifra e mult prea mare....

    cautati numarul de unitati vandute pe google....ca prea sunteti obisnuiti sa faceti afirmatii gratuite fara sa stiti ce vorbiti, adica tipic romanesc.
    12 9
  • Cosmin @ tzenu
    Noi si restul lumii
    Tzenu, daca toti clientii germani ar gandi ca tine, industria auto s-ar duce de rapa. Din fericire nu toti au aceeasi mentalitate ca tine si tu esti o minoritate, la fel cum Romania este o minoritatea in tot ce inseamna aport la volumul pietei auto europene. Deci sa nu judecam prin ochiii celor care sunt de abia la a doua generatie cu apa calda in casa.
    Cei care vor sa isi cumpere un Audi A1 sigur nu se inchina cu doua maini la 16-17k euro si au probabil deja A4-ul in parcare, cumparat nou evident. Nu zic ca nu este o masina scumpa, este foarte scumpa si ii lipseste sufletul ca in cazul lui Mi.To sau povestea ca si in cazul lui Mini sau 500.
    15 5
  • @DS3
    DS3 e ceva senzational, imi place de mor masinuta aia. Si iti impartasesc parerea, DS3 e liderul acestei clase.
    16 12
  • Cosmin
    @ ztele
    Sunt mai multe site-uri care prezinta lunar vanzarile pe marci cat si pe modele . Eu personal le citesc de pe site-ul spaniol es.autoblog.com care prezinta in fiecare luna vanzarile pe marci cat si pe modelele cele mai noi de pe majoritatea pietelor europene, inclusiv Romania . Referitor la Alfa Romeo, am remarcat un fapt interesant si anume de la lansarea modelului Giulietta, un model primit foarte bine pe majoritatea pietelor europene, vanzarile MiTo s-au prabusit fiind in ultimele luni foarte slabe . Nu stiu daca acest lucru se datoreaza concurentei interne ( intre Giulietta si MiTo nu exista foarte mari diferente de pret ) sau daca Audi A1 este cauza scaderii vanzarilor modelului MiTo .
    9 6
  • 30.000 pt un polo mai "premium"? :)
    Vb aia...prost nu e cine cere...
    23 10
  • Si Alfa Romeo MiTo este construita pe platforma de clasa mica a grupului FIAT iar viitorul Mini va imparti platforma tehnica cu noul Peugeot 208 .
    12 9
  • @@eu
    Daca viitorul Mini va fi bazat pe platforma lui 208 caredin cate stiu va fi aceeasi cu a noului C3, si dupa cum stim cu totii C3 este baza pentru fratle premium DS3.
    Deci asadar si prin urmare Mini se va inrudi destul de mult cu DS3. si cel mai probabil vor fi fruntasii clasei mini, premium normal.
    5 7
  • Vasilica
    nu dau nume sper sa se simta!
    Mama ce ma irita unguru asta.vorba lul badea "ba nu imi place de tine" cand pleci din tara?
    8 2
  • Vasilica
    Andrei sper sa se interzica etnobotanicile!spre bine tau!
    7 2
  • @valilica
    ce treaba au etnobotanicele in toata treaba asta???
    5 1
  • deci dc mito a vandut 60 mii intr-un an si astia in 3 luni 20 mii e de rau???
    9 5
  • @Cosmin@Tzenu
    daca toti ar gandi ca mine.........???????
    pai clar ca ma gandesc ca daca ar fi sa cumpar masina asta nu ma duc direct cu valiza si gata e a mea.....(nu stiu cum procezi tu insa eu am mare grija de bani mei!!!!!!!!)
    mai intai faci si o comparatie cu ce ofera concurenta ........si dupa aia cumperi....
    de ce cumpara nemti loganuri si sandero????de prosti???siau dat seama ca nu se mai merita(cel putin pe timp de criza..)sa arunce cu zeci de mii de euro pe o masina.......cand cu 10mii isi iau una noua
    4 1
  • Andrei
    Audi A1
    Trebuie sa asteptam un an intreg pentru a putea judeca succesul comercial al modelului Audi A1, insa vanzarile acestui model trebuie exclusiv comparate cu cele ale rivalilor sai ( Mini , DS3, MiTo ) si nu cu a modelului pe care este bazat ( VW Polo se vinde anual in peste 500,000 unitati ) . Si DS3 comparat cu Citroen C3 se vinde slab, la fel Alfa MiTo in comparatie cu Punto Evo .
    4 0
  • tomita
    daca analistii de piata audi si-au facut treaba bine, target-ul lor este bine identificat. atat material cat si ca mentalitate. ei nu se vor cobori sa cumpere un sandero. decat doar de amorul artei. adica sa arunce 4000euro pt un moft.
    un model premium clar nu va avea rulajul unui model mainstream. daca audi zic ca sunt in planul de vanzari, bravo lor. ca nu au o explozie e de asteptat, caci si masina e scumpa si in conditiile actuale, sa fie fericiti ca nu sunt pe minus.
    2 1
  • octav_bmw
    wow parca au descoperit america
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru