Scandalul Dieselgate este pe punctul de a reveni în atenția opiniei publice în urma unei investigații realizate de Südwestrundfunk (SWR), un post public reginal de televiziune din Germania.
SWR susține că a intrat în posesia unor documente interne din 2015 ale Grupului Volkswagen care detaliază modul în care funcționează motorul diesel EA 288. Motorul EA 288 respectă normele de poluare Euro 6 și este disponibil în versiuni de 1.6 litri și 2.0 litri pe numeroase modele din cadrul Grupului Volkswagen.
În documentele interne citate de SWR, Volkswagen explică modul în care funcționează un "detector de cicluri". De altfel, SWR a publicat inclusiv un clip video pe site-ul oficial cu documentul intern în care scrie "utilizarea și detecția [...] testului NEDC pentru a activa întrerupătorul pentru controlul emisiilor". NEDC este testul de emisii care era valabil în 2015, anul în care a fost redactat documentul intern.
Experții consultați de SWR susțin că mențiunea referitoare la detectarea ciclurilor este o dovadă că Volkswagen a implementat și pe motorul EA 288 un software capabil să determine dacă motorul se află sau nu pe bencul de teste pentru omologarea emisiilor.
Axel Friedrich, unul dintre experții care a investigat scandalul Dieselgate din partea Parlamentului Germaniei, susține că prin această "detecție de cicluri" motorul Volkswagen primește mai mult lichid AdBlue decât în mod obișnuit pentru a reduce emisiile de oxid de azot atunci când se află pe bancul de probe.
"Mașina detectează dacă este pe bancul de probe și injectează suficient AdBlue. În condiții normale de condus se folosește mult mai puțin AdBlue", susține Friedrich.
Înainte de publicarea reportajului, SWR a solicitat un punct de vedere al Volkswagen, iar constructorul german a negat acuzațiile.
"Vehiculele echipate cu motorul diesel EA 288 respectă standardele de emisii din Uniunea Europeană și nu conțin metode de detecție a testelor. Prin urmare, nu există niciun dispozitiv ilegal. Studiem această problemă din 2015 și rezultatele măsurătorilor noastre confirmă acest lucru", au precizat reprezentanții Volkswagen.
Pe de altă parte, un purtător de cuvânt al Volkswagen citat de publicația franceză Caradisiac a admis că motorul poate detecta dacă este sau nu pe bancul de probe, însă asta nu înseamnă automat că software-ul pentru tratamentul cu AdBlue a fost implementat.
"Unele caracteristici ale unei mașini sunt definite pentru ca în principiu să fie posibil ca testul să fie identificat. Totuși, acești parametri nu ar trebui folosiți de dezvoltatori pentru a influența tratamentul pentru emisii.
Nu există niciun indiciu că s-a întâmplat așa ceva", a preciat el.Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) nu a comentat încă noile informații, în timp ce Ministerul Transporturilor din Germania afirmă că a efectuat teste pe motorul EA 288 în 2016 fără a identifica utilizarea unor dispozitive ilegale.
Via SWR, Caradisiac
Probabil că nemții vor trișa și în cazul normei de poluare Euro 20. Ei, și?! De-aia nu va obține Iohannis al doilea mandat. Să fim serioși, tati. Roata (mai exact, roțile) istoriei se învârte nestingherită, banii în conturi sporesc. Iar noi incriminăm de zor frauda, minciuna, disprețul "aferent". Corect, dar...cui prodest?
Toti neaga in prima faza, apoi incearca sa drege busuiocu' cu apa sfintita...
Aghiasma mica, aghiasma mare, ceva matanii si in final ramai cu crucea pe capota...
Ca VeWe-ul ne muuuu....ltumeste.
Asta este problema.
Sunt multe voci apoi care spun că nu le place faptul că maşina VW electrică , deşi ca idee foarte bună, dimensiune maşină, ampatament, spaţiu interior, dimensiune roţi...
Nu sunt deloc multumiţi cu
1. Numele maşinii că este tâmp ID. 3 şi nu au găsit ceva din seria de nume Polo, Golf
2. Interiorul deşi ergonomic ok, este mult prea futurist, prea numai pentru tineri, şi chiar prea simplist de pare ieftin
3. Că are motorul pe puntea spate şi dacă nu era măcar 2 motoare faţă spate, măcar acest unicul să fie pe faţă
Iarna îţi dă un control mult mai bun, tracţiunea faţă.
De parcă VW vrea să o dea în bară cu VW ID. 3
Problema este ca si in urma cu cativa ani, VW devenea nr 1 mondial ca producator auto, si ce sa vezi, in prezent, tot a ajuns acolo, pe locul 1. Si asta a deranjat si deranjeaza pe multi.
Si nu in ultimul rand, cat timp niste lideri care sunt paraleli cu realitatea, dar din birourile lor, din adancurile mintilor lor odihnite, se apuca si traseaza tot felul de directive si reglementari pe parte de limite de poluare, pentru industria auto, normal ca producatorii auto fac pe dracu in patru sa se conformeze, pentru a putea cumva rezista pe parte de vanzari.
E foarte usor sa vina partea politica si sa spuna, faptul ca pana in anul X, toata lumea trebuie sa aiba nu stiu ce limita de CO2 si consumuri si cai verzi pe pereti. Fara a se tine cont de avansul tehnologic actual sau posibilitatile tehnologice de implementare a acelor cerinte cretine. Iar producatorii auto incep sa investeasca pe de-o parte, si pe de alta parte, pentru eficientizare, apar reducerile de costuri. Si uite asa, consumatorul final ajunge sa cumpere o masina mai scumpa (pentru ca tehnologia costa si toate costurile de dezvoltare costa) si nu la fel de fiabila, pentru ca se renunta a se mai pune pe masina poate materiale mai de calitate, piese mai de calitate, vopsele mai de calitate etc etc.
Si daca in industria auto, cu trecerea anilor, chiar s-au facut progrese uriase in reducerea poluarii, nimeni nu arata cu degetul spre alte sectoare. Nimeni nu impune restrictii in industria aviatica, in industria navala, in industria alimentara, in agricultura. Sunt sectoare economice care polueaza dublu sau tripu peste tot ce inseamna intregul parc auto global. Cumva, in ultimii ani, industria auto a devenit oaia neagra la nivel global cand vine vorba de poluare, motorul diesel e paria sectorului si orice stire ce tine de automobile sunt rastalmacite pana la infinit.
In ce priveste normele de poluare, ramane cum am stabilit: sunt absurde si fara legatura cu realitatea. In timp ce alti poluatori industriali si transport greu isi fac de cap, pentru ca alora nu au ce le face, tzinta e ca de obicei prostu' de rand, ca de acolo mai e loc de jecmaneala. INCA... Fraierul satului mai poate fi muls, pana cand o sa apara Jilets Jaunes in cam fiecare tara din Europa. Abia atunci vor intelege tolomacii ca s-au fript. Vor incerca sa mai dea 100 de lei la salariu, ca Ceausescu, dar vor fi pusi la zid. Tot ca Ceausescu.
@Kotewhatever: doare? Te macina? :P