În vara anului trecut, Ford și Grupul Volkswagen au semnat un parteneriat strategic pentru dezvoltarea în comun a unor vehicule utilitare, cu scopul de a reduce costurile de producție.
La vremea respectivă, cei doi producători au confirmat că în viitor vor negocia extinderea parteneriatului inclusiv în zona modelelor de pasageri, iar în ultima perioadă speculațiile pe marginea acestui subiect s-au înmulțit.
Agenția de presă Reuters susține acum că cele două părți au ajuns la un acord final pentru ca Ford să dezvolte modele electrice pe platforma MEB a Grupului Volkswagen. În plus, cei doi mari constructori ar urma să dezvolte împreună o serie de tehnologii autonome.
Pentru moment, un purtător de cuvânt al Volkswagen s-a limitat să afirme că negocierile "progresează bine", în timp ce Ford a confirmat că va face un anunț pe măsură ce detaliile vor fi stabilite.
"Discuțiile noastre cu Volkswagen continuă. Discuțiile au fost productive într-o serie de direcții.
Vom dezvălui noutățile pe măsură ce detaliile se concretizează", a precizat un purtător de cuvânt al Ford.Potrivit Reuters, consiliul de administrație al Grupului Volkswagen va discuta joi, 11 iulie, acordul cu Ford pentru utilizarea platformei MEB, iar un comunicat oficial de presă pe marginea acestui subiect ar putea fi publicat chiar la finalul zilei respective.
De altfel, Volkswagen a menționat încă de la lansarea platformei MEB ca aceasta va putea fi utilizată de orice alt constructor, cu scopul de a impulsiona dezvoltarea mașinilor electrice și de a reduce costurile.
Ford a anunțat anterior că va lansa 16 modele electrice la nivel global până în 2022, iar primul dintre ele va fi un SUV (foto) care va fi prezentat în acest an și va fi importat din Statele Unite. Următoarele două modele electrice vor fi însă produse în Europa peste aproximativ doi ani. Acestea din urmă ar putea fi primele modele electrice dezvoltate de Ford pe platforma MEB a Grupului Volkswagen.
Via Reuters
Evident că *oricui*, dacă are miliardele necesare. Și Ford se pare că le are, deși nu s-ar simți prea bine după alte statistici.
La fel ca FCA de fapt, care și ei văd că pot plăti lejer miliarde lui Tesla.
Că tot veni vorba de bani: nu știu de fapt de ce mai citesc și despre mașini cu multe zerouri în preț -- gen Porsche Taycan --, când nici d-un Big-Mac n-am acu.
(Uitasem că-mi expiră cardul, oricum cam inutil p-aici -- unde ce-i drept mai găsești o zmeură-ciupercă, dar cu riscul să fii luat drept șaormă de urși. :-))
on-topic: da, banii la nevoie se cunosc....de asemenea, reamintesc ca hibridele ford au de fapt tehnologie toyota, luata sub licenta. chiar ma mira ca un producator asa mare nu e in stare sa dezvolte o tehnologie noua pe cont propriu si tot timpul tre' sa cumpere de la altii.