Esential
200 | de milioane de euro este preţul anunţat de presa suedeză pentru achiziţia Saab. |
Presa suedeză anunţă astăzi ceea ce Automarket scria încă de acum două săptămâni: activele şi pasivele mărcii Saab - declarată falimentară şi aflată în lichidare începând cu această primăvară - vor fi cumpărate de un consorţiu local. Visul fanilor mărcii de a vedea în continuare modele Saab pe şosele ar putea deveni astfel realitate în câţiva ani, perioadă în care noii cumpărători vor fi nevoiţi să dezvolte o strategie solidă de dezvoltare.
Suma cu care compania Electric Vehicle Sweden AB (EVS AB) va achiziţiona ce a mai rămas din Saab este, spun ziarele suedeze, de circa 200 de milioane de euro. Foarte interesant este însă faptul că EVS AB are sediul la Stockholm, însă este deţinută de o companie din China (National Modern Energy Holdings Ltd) în colaborare cu una din Japonia (Sun Investment LLC). Oferta de achiziţie a fost înaintată în 7 aprilie, iar Saab a considerat că aceasta este cea mai serioasă dintre toate. Vă reamintim că în lupta pentru resturile mărcii suedeze intraseră şi chinezii de la Youngman sau chiar indienii de la Mahindra.
Anunţul oficial va fi realizat în zilele care urmează, planurile noilor proprietari ai mărcii Saab - care vor conţine, cel mai probabil, dezvoltarea unor modele pur electrice în uzina din Trollhattan - urmând să fie expuse imediat după informarea de presă.
Tractorul U650 a fost facut sub licenta Fiat si a mustit in propria piele din anii '60 fara sa evolueze. S-a incercat ceva cu cel de 100CP cu tractiune integrala. U650 in regim forestier? Cred ca glumesti!Punctul forte al tractoarelor romanesti era pretul de DUMPING si contractele facute cu statele prietene in legim de troc...marfa contra marfa. Aro ce sa mai zic? Aceeasi poveste marfa buna dar veche. Lumea evoueaza....Numai vorbesc de incapacitatea "directorilor-manageriali" de a gasi piete de desfacere odata cu disparitia "Directiilor pentru Comert Export" ei nefacand altceva decat sa execute niste ordine si sa indeplineasca niste norme. Sa ne pastram un dram de bun simt si sa recunoastem ca pe langa furt.reacredinta, marfurile romanesti erau cele mai multe sub licente invechite (in anii '90) si lipsa de experienta in activarea pe piete libere.
SAAB a fost o poveste de succes si INTERESELE FINANCIARE o vor reedita. Asta e un lucru bun pentru toata lumea. Inclusiv pentru fani.
in 1992 am fost la TIB (targul International Bucuresti) acolo era expus un Challenger 65B un tractor senilat cu senile de cauciuc. Printre "nu stiu ce":
- casetofon
- scaune pneumatice
- statie radio
- aer conditionat
Numeste-mi cel mai tare tractor produs de industria romaneasca in 1992.
Faptul ca s-au folosit si se foloseste inca U650 in padure dovedeste saracia noastra si lipsa de utilaje adecvate destinate anumitor domenii. Ne-am invatat ca orice merge la orice...proasta filosofie. TAF-ul e cu totul altceva. Locuiesc la 200 de metri de o padure si s-au facut taieri imense anul trecut. U650 a distrus mai mult din padure decat au facut taierile insele.
Deci pana la urma chinezi tot au pus mana pe Saab.
Interesant cum se ascund in spatele unor firme locale.
De fapt si Chicago Electric tot o firma chinezeasca este.
Acum se vor pune pe treaba.
Motoarele si bateriile electrice oricum sunt de origine chineza.
Computerizarea o sa vina de la japonezi.
Piesele mecanice si caroseria o sa vina din china.
Suedezi vor face asamblarea.
Si asa se va renaste Saab electric.
Sarut mana cuantic.
De asemenea este stiut ca adevarul doare pe cei care sunt certati cu onestitatea in viata.
Da-mi o explicatie despre motorul ala in 2 timpi/Au supape si axe cu came?Fii onest acum si recunoaste.Expertule?Nah!
.... in regim CKD sau SKD...sistemul e opus bunului simt economic. Costurile vor fi prea mari. In cazul in care SAAB va fi vandut in proportie covarsitoare in China e posibil sa asistam la aparitia unor site-uri in Asia. Dar altfel nu....bateriile da, electronica din Japonia (de ce?), parte mecanica din China...ridicol. Caroseria si mecanica este executata in principal de roboti. Costul cu "mana" de lucru robotizata este aceeasi indiferent daca robotul e "chinez" sau "suedez". Chinezii au avantajul mainii de lucru umane ieftine dar cand e vorba de produse executate in regim automat/robotizat, nu merita.
So, SAAB se va produce in Suedia...asa cum trebuie sa fie. Si nu altfel.
Chiar nu intuiesc ce va urma în privinţa veşnicei epopei SAAB. Platforma PhoeniX nu este predestinată în nici un caz conceperii unor modele electrice. Iar fanii loiali ai mărcii din toată lumea îi vor huli pe bună dreptate pe noii stăpâni dacă aceştia se vor profila pe centrale de apartament în loc de MAŞINI. În ceea ce mă priveşte, visul meu nu suportă niciodată fluctuaţii sau schimbări: să se realizeze în acest secol “religios” un grup puternic şi integrat, grupul SAAB, în care să se regăsească SAAB Aero&Systems, SAAB Automobile, Scania Trucks&Buses şi…Koenigsegg Automotive. Cum de nu se gândeşte nimeni, măcar de amorul artei, la această posibilitate deloc fantezistă sau sortită eşecului?
PS: N-am vrut totuşi să te dezamăgesc, Scorpyoane, şi ţi-am oferit astfel o polologhie măricică de citit :D Iar dacă zici că nu mă citeşti, omule, cum vrei să şi pricepi vorbele mele?!
Cat despre Saab, nu stiu ce sa zic ,ca e mai bine asa cu electrice decat deloc? nu va avea legatura cu spiritul Saab un model electric si atat, va avea doar sigla, plus ca acest asa zis consortiu suedez e mai mult chinez, eu as zice ca era mai bine sa ramana in conservare cativa ani numele Saab si poate conform visului tau sa se realizeze ceva cu Koenigsegg Automotive si Saab Aero Systems.
Chiar esti un vizonar dupa cum sublinia si "dan_grc"....
Imposibilitatea visului tau si implicit a grupului SAAB ar fi pt ca:
Koenigsegg e afacerea personala a lui Christian von Koenigsegg...
http://www.youtube.com/watch?v=qp_qxKWMsVw&feature=g-u-u
Scania e detinuta de VAG...
SAAB Aero&Systems, tu zici ca e detinuta de statul suedez...
iar acum SAAB automobile a fost vanduta consortiului asiatic...
(e pe undeva implicat si Spyker cu acel imprumut si tentativa de preluare SAAB daca nu ma insel...)
Obsesia mea cu Koenigsegg nu trebuie s-o luaţi în seamă…Poate că o eventuală relaţie cu SAAB n-ar fi mers în realitate, dar pornesc de la premiza că, totuşi, suedezii aliaţi între ei ar putea despica munţii. Interesant mi se pare că, cel puţin în Bucureşti, văd zilnic din ce în ce mai multe SAAB-uri. S-a întâmplat să număr pe stradă şi cinci într-o oră. Predomină 9-3 generaţia ‘98-‘07 şi 9-5 ‘98-‘09, după o statistică personală. Pe mulţi dintre posesorii autohtoni de SAAB nu-i vezi pe la clubul lui Edy Hagiu, la care am aderat şi eu, dar mă bucură preferinţa şi credinţa acelor oameni. Sunt maşini deosebite, ce mai, dovadă că, de regulă, dacă ma aflu prin apropierea lor, acestea îmi “sar în ochi” fără să ratez niciuna, deşi nu casc ochii pe carosabil special în acest scop! Sunt atât de flămând de un SAAB personal încât, atunci când îl voi avea la discreţie, îl voi birjări până voi da cu scaunul de asfalt şi voi rămâne doar cu volanul în mână, ca-n desenele animate. Şi îmi voi aminti cu amuzament de vremurile când trebuia să mă milogesc de unul şi de altul ca să mă lase să conduc “măcar o tură” maşina la care eu doar tânjeam, în timp ce pentru dânşii era o normalitate banală. Refularea mea va fi însă dulce. Viva El SAAB :)
În atare condiţii, n-am încotro decât să-mi revizuiesc speranţele firave exprimate mai sus ("bine şi aşa decât nimic"), deci…NU SUNT DE ACORD cu acest act inoportun pentru SAAB şi fanii săi, punct! Aş fi preferat ca firma să piară cu demnitate decât să se reducă la o amărâtă de…priză. Aş fi mizat pe o revenire în WRC, dar nu cu “battery charging…please wait”.
Adminii s-au dovedit nişte paraşute…Dar spiritul lui SAAB va rămâne veşnic viu. Am luptat mental şi verbal sub GM, o voi face şi sub NEVS (Nişte Elefanţi Versus Saab). Of, ca să fii cu adevărat un Saabist, trebuie mai întâi să semnezi un contract cu viaţa prin care te angajezi şi te obligi să renunţi la linişte până la capăt…Şi ar fi fost atâtea soluţii fiabile pe care Koenigsegg sau BMW le-ar fi putut aplica…
O perioadă nu voi mai scrie nimic despre SAAB. Am ales acest gest ca formă de protest şi…moment de reculegere.
http://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Reed_valve
Intotdeauna motorul in 2 timpi a avut "valve" chiar daca nu asa cum aiti imaginezi tu.
Maestre, cred ca te inteleg. Nici eu nu vedeam aceasta solutie pentru SAAB, ca una ce se cere implementata acum. Modelele electrice sunt (cred) franate in dezvoltare, deocamdata. Pentru ca mai exista inca ceva (nu prea se stie exact cat si pentru cat timp) combustibili fosili. Asa imi doream si eu continuarea, in stilul traditional, al motoarelor consacrate. Consider ca pasiunea de a conduce se refera si la ''muzica'' motorului, cat si la modul de functionare al motoarelor ce echipeaza automobilele actuale.
Sunt pentru scaderea poluarii, insa deocamdata pasii sunt mici in aceasta privinta. Poate in anumite tari, unde achizitionarea unui automobil electric primeste subventii importante, sa fie implementate ceva mai rapid tehnologiile nepoluante. Insa la cum sunt ''lasate'' aceste tehnologii sa avanseze, cred ca mai avem de asteptat. Este vorba si de costuri, care momentan sunt mari, cu mici exceptii. Pe de alta parte, poluarea este masiv produsa (inca) de industrie, avioane (care polueaza enorm la un singur zbor), vapoare, masini de mare tonaj, asa ca poluarea realizata de automobile nu reprezinta felia principala din acest ansamblu...
Dar, cine stie, poate varianta electrica nu va avea succes (deocamdata) si se va reveni, pentru SAAB, la motoarele cunoscute. Cum spuneam intr-un comentariu anterior, sunt multe interese in ambele directii...
SAAB a scris si scrie istorie, prin tot ceea ce face si exista in prezent, ca urmare a activitatii sale. Cum bine se spunea intr-o conversatie, important este cum a trait si ce reuseste sa transmita in continuare, prin tot ceea ce a realizat. Anumite lucruri pot sa reziste in timp, sa se transmita si sa nu se termine totul, chiar atunci cand pare ca s-a intamplat astfel. Asa cum ne transmit vorbele atat de valabile si in aceste vremuri tulburi, cuvinte ce poarta nadejdea omului Nicolae Iorga: ''Nu spune niciodata ''nu se poate'', ci incepe cu ''sa vedem'' ''.
http://motors.shop.ebay.com/Cars-Trucks-/6001/i.html?_dmpt=US_Cars_Trucks&_mqf=0&_qfkw=1&_trksid=p4506.c0.m273&_fpos=90604&_lsbx=0&_fspt=0&_flso=0&Make=Saab
http://losangeles.craigslist.org/search/cta?query=SAAB&catAbb=cto&srchType=T&minAsk=min&maxAsk=max
PS1: când va apune şi ultimul exemplar de SAAB clasic pe străzile României, mă voi reprofila în pasiune pe…SAAB AB (avioane, sisteme de luptă, ştiinţă spaţială). Cel mai adevărat SAAB, cred eu.
PS2: ARN are un vot pozitiv la ultimul lui post…Nu spun de la cine :) Pare schimbat de ceva vreme, plus că a avut dreptate în previziunea lui faţă de SAAB, chiar dacă bate monedă excesivă pe chinezofobie…Dar prefer exagerat şi bine decât puţin şi irelevant.
Dar ......... esti roman.
In schimb intotdeauna m-am asteptat ca un barbat care spune ceva asa sa si faca dar asta nu se aplica la romani.
Si tu esti un exemplu perfect.
Tu nu m-ai aprobat pe mine ca nu ma cunosti.
Tu ai aprobat ideea pe care eu am prezentat-o pt ca ai gandit un pic si ai observat realitatea.
Niciodata nu am avut nevoie de pupincuristi in jurul meu si poate de aceea sunt unde sunt si fac ce fac in viata.
Vad, analizez si imi expun opinia.
De cele mai multe ori asta creaza neplacere dar .......... e treaba lor.
Apreciez atitudinea traditionalista, in vremuri in care intalnim des criza morala si de principii. Anumite tendinte actuale vor sa acapareze valorile altora si sa le transforme in ceva comun, ce se poate comercializa pe scara larga. Din acest motiv, nu are cum sa-mi placa politica de consum si uniformizarea pe care cauta sa o impuna cam peste tot. De aceea spuneam, pentru cine cunoaste, valorile SAAB au scris si continua sa scrie istorie, reusind sa ajunga la inimile multora. Iar aceste realizari nu pot sa fie sterse cu buretele. Sunt atatia fani pe planeta, care se bucura de aceasta realitate.
Ca si tine, sunt pentru lucrurile temeinice, realizate cu inspiratie, devotament si pasiune. De aceea apreciez masinile care rezulta in virtutea acestor calitati. Cred ca oamenii care le-au realizat nu au avut ganduri negative, pentru ca au stiut sa dea viata unui vis. Si au mai stiut ca gandurile negative se pot intoarce impotriva lor. Este problema unora ca nu apreciaza in acest fel, ceea ce inseamna realizarile acelor oameni. Pentru cei de acest fel, nu mi-as face griji si le urez sa revina la ganduri mai bune. In caz ca nu vor reusi, cred ca viitorul va avea grija sa echilibreze lucrurile...
Toate cele bune!
Octav, îţi jur că lumea nu este încă pierdută cât timp trăiesc prin ea (dar nu şi cu ea sau ca ea!) oameni care te frapează cu harul, naturaleţea, spontaneitatea, individualitatea, expresivitatea, consecvenţa şi fermitatea lor! Oameni cărora le place să-şi cultive întotdeauna un eşafodaj propriu, iar nu să-şi justifice conformist şi laş existenţa preluând prin copy şi paste şabloanele înţepenite în insignifianţă, redundanţă şi nihilism ale “noii ordini mondiale”. Şi totuşi, Octav, fiindcă a devenit o banalitate să te arăţi ca un astfel de OM (nu linguşesc pe nimeni şi nu mă linguşeşte nimeni, Andrei! când cineva îţi dă bună ziua nu inseamnă că este pupincurist! şi unde crezi că ai “ajuns”, închipuitule? eternul patriarh Avraam se socotea pe sine “praf şi cenuşă” şi tocmai de aceea lui i s-a încredinţat “sânul” Raiului, dar poate ar fi cazul să se instruiască de la o “mare sculă pe basculă” şi "avansat în evoluţie" - sau "evoluat în avansare"? - ca matale!), îţi lansez o invitaţie pe care nu-ţi permit s-o refuzi decât în caz de forţă majoră: vino şi tu la întâlnirea SAAB de duminica viitoare! Edy promite pe blog să vină cu…şampanie. Cică avem de sărbătorit…Fiecare cu viziunea lui! Ce spuneam mai sus?! Pentru Edy, cel mai devotat Saabist pe care l-am cunoscut vreodată, şi cam pentru tot Clubul nostru,nu contează decât ca SAAB să supravieţuiască ORICUM, însă eu văd lucrurile un pic altfel, ceea ce nu înseamnă că atmosfera va fi încordată, dimpotrivă! Unitate prin diversitate :))
N-o să încerc să te “convertesc”, stai liniştit! Dacă vrei să rămâi fidel Fordului, căruia eu nu i-am reproşat niciodată NIMIC ca marcă în sine, no problem; vreau doar să stăm de vorbă, fiindcă cu interlocutori ca tine mă simt întotdeauna “în elementul meu”. So, what do you say?
O invitatie care suna interesanta dar de la 11 mii de km nu se pot face asa rapid planurile si nici atractia nu exista.
Eu oricum sunt liber pt o discutie de orice fel de natura tinand cont de fusurile diferite.
Nu sunt nicidecum adeptul Ford (cel nou) cu 70% din componente facute in china dar cu placere admir fordurile dinainte de '75.
In schimb sunt fan al mercedesurilor vechii de asemenea deoarece cam tot ce este nou are o calitate indoielnica.
Singurul meu sfat ar fi sa te concentrezi mai mult pe partea technica si reala si mai putin pe cea sentimentala chiar daca pt uni nu e posibil genetic.
Multumesc mult pentru invitatie, o intalnire cu oameni pasionati imi aduce bucurie. Stiu ca nu este vorba de o ''convertire'', pentru ca de fapt imi plac masinile realizate cu simt de raspundere, care reusesc sa-i incante pe cei care le conduc. Sunt de partea realizarilor de acest fel, a masinilor bune, gandite pentru cel de la volan si nu numai.
Planuiam sa vin, insa acum ramane stabilit. Am retinut ora si locatia. Sa ne vedem cu bine!
Andrei, ai comis o confuzie. Invitaţia este adresată lui Octav, nu ţie! De ce nu citeşti cu atenţie? Oricum, dacă vrei să fii prezent şi tu, atunci…vino,căci eu nu sunt ranchiunos, cum crezi tu! Doar că am vrut să fim mai domestici unul cu altul şi tu mi-ai dat peste bot…De fiecare dată când am vrut să îngrop securea războiului, te-ai purtat ca un răzvrătit. Nu ţi-am înţeles niciodată motivele reacţiei tale deplasate faţă de SAAB (aversiunea ta faţă de mine personal n-are nici o importanţă!). Acest simbol-martir, SAAB Automobile, n-a delapidat de la nimeni şi n-a fabricat niciodată ciurucuri, bagă odată la cap! De fapt, pricepi tu ce şi cum, dar…trufia, bat-o vina, dărâmă orice edificiu spiritual al omului! Deci să nu mai împroşti marca suedeză cu calomnii care provoacă râsul curcilor; să încetezi cu ele ca să nu îmbătrâneşti urât!
OK, Andrei, vino şi tu la club, că poate astfel vei cunoaşte mai îndeaproape calitatea umană a fanilor SAAB , chiar dacă avem şi noi păcate ca orice altă categorie clasificabilă de pe lume. Dar, pe plan personal, nu mai am încredere în capacitatea ta de reconsideraţie omenească după faza hilară de mai sus. Te asigur de acest lucru! Adevărul este că m-ai mâhnit de multe ori, Andrei, chiar şi dacă n-ai fi făcut-o cu intenţie sau din raţiuni sadice. Şi tocmai când începusem să te consider simpatic, deşi alţii te miştocăreau pe tema obsesiilor tale galbene, m-ai acuzat de duplicitate. O să-mi ţin promisiunea: n-o să mai apelez la steagul alb de acum încolo. Nu mă interesează ce şi cum comentezi despre alte subiecte, dar, ori de câte ori vei mai avea impulsul maladiv de a macula istoria brandului SAAB, n-o să-ţi mai dau vreo replică, ci o să afişez doar acest semn: (*). Are o anumită semnificaţie. O să mă convertesc şi pe “technică” (mersi pentru sfat! :D), în general pe biocarburanţi (jos “electricele”!) şi în special pe conceptele BioPower ale lui SAAB. Mmmm, un 9-3 BioPower 2.0 turbo 220 CP 350 Nm vmax 240 km/h, 6.8 sec la “plajă” şi alimentabil cu E85 n-ar strica nimănui, dacă ar răsări fără pază, aşa, din senin, pe stradă, cu cheia deja în contact (între scaune, evident:)), gata să te îmbie să urci imediat şi să dispari cu maşină cu tot...Hai baftă multă tuturora!