Presa britanică: "Viitorul Ford Focus RS va avea 380 CP!"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Veşti bune pentru fanii Ford. Divizia europeană a constructorului american pregăteşte ăn secret noua generaţie a lui Focus RS, o maşină cu adevărat sportivă care-şi propune să-şi lase oricve adversar cu ochii în soare la capitolul performanţe şi putere maximă.
Conform unor informaţii publicate astăzi de britanicii de la AutoExpress, viitorul Focus RS va avea un motor mai mic, dar o putere mult mai ridicată decât ce a actualului model. Astfel, unitatea de 2.5 litri de pe actualul Focus RS va fi înlocuită de una EcoBoost de 2.0 litri, în timp ce puterea maximă va fi de nu mai puţin de 380 de cai putere, cu 75 mai mult decât cea a versiunii anterioare. Având în vedere că Focus RS era deja unul dintre cei mai spectaculoşi membri ai zonei compacte de performanţă, noile cifre ar transforma modelul Ford într-o adevărată ţintă pentru iubitorii de maşini sport cu preţ atractiv.
Vestea şi mai interesantă este că Ford nu are de gând să renunţe la tracţiunea faţă.
"Cred că vom rămâne la strategia cu tracţiune pe o singură axă deoarece acesta a fost un element foarte bine executat de echipa noastră de ingineri pe anterioara generaţie", spune Gunnar Herrmann, directorul de produs al gamei compacte şi subcompacte Ford. Acesta continuă: "Cred că este sustenabilă prognoza unui viitor Focus RS cu putere mult mai mare. Cu versiunea specială RS500 am ajuns la 350 de cai putere, iar unele prototipuri ale noastre au mes chiar până la 380 de cai putere".Celelalte schimbări interesante vor avea loc la nivelul suspensiilor, acolo unde RevoKnuckle (un McPherson modificat) va ajunge la a doua generaţie. Cade însă ipoteza conform căreia noul RS va fi un hibrid cu motor electric care ar învârti exclusiv roţile spate, aceasta fiind informată de oficialul companiei.
Noul Focus RS va apărea pe piaţă cel mai devreme în 2013. Fanii modelelor de performanţă Ford vor avea la dispoziţie până atunci versiunea ST a lui Focus, care urmează să fie prezentată - la fel ca omologul său Fiesta ST - la Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie.
via, foto | Autoexpress
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele BMW in Romania
-
BMW i3 facelift Preţ: 38.199 - 42.780 €
-
BMW i3S Preţ: 41.769 - 46.410 €
-
BMW i8 facelift Preţ: 142.502 €
-
BMW i8 Roadster Preţ: 158.032 €
-
BMW M4 CS Preţ: 124.950 €
-
BMW Seria 1 (3 usi) facelift (2015-2017) Preţ: 23.880 - 48.195 €
-
BMW Seria 1 (5 usi) facelift Preţ: n/a - 49.028 €
-
BMW Seria 2 Active Tourer facelift Preţ: 26.537 - 38.234 €
-
BMW Seria 2 Cabriolet facelift Preţ: 35.522 - 57.775 €
-
BMW Seria 2 Coupe facelift Preţ: 30.643 - 70.042 €
-
BMW Seria 2 Gran Tourer facelift Preţ: 27.846 - 39.781 €
-
BMW Seria 3 facelift Preţ: n/a - 85.750 €
-
BMW Seria 3 Gran Turismo facelift Preţ: 39.865 - 60.065 €
-
BMW Seria 3 Touring facelift Preţ: 33.180 - 58.025 €
-
BMW Seria 4 Cabriolet facelift Preţ: 45.339 - 93.069 €
-
BMW Seria 4 Coupe facelift Preţ: 39.330 - 123.998 €
-
BMW Seria 4 Gran Coupe facelift Preţ: 39.032 - 58.072 €
-
BMW Seria 5 Preţ: n/a - 120.012 €
-
BMW Seria 5 Touring Preţ: 51.825 - 64.498 €
-
BMW Seria 6 GT Preţ: 63.250 - 71.698 €
-
BMW Seria 7 Preţ: 92.404 - 178.976 €
-
BMW Seria 8 Preţ: 102.400 - 127.985 €
-
BMW X1 Preţ: 31.860 - 45.180 €
-
BMW X2 Preţ: 39.270 - 43.649 €
-
BMW X3 Preţ: 42.602 - 67.057 €
-
BMW X4 Preţ: 48.850 - 69.734 €
-
BMW X5 Preţ: 68.842 - 92.582 €
-
BMW X6 Preţ: 72.947 - 124.772 €
Ultimele stiri din Autoipoteze
-
Mercedes nu are de gând să mai lanseze o nouă generație a modelului SLC și plănuiește să evite canibalizarea vânzărilor între SL și Clasa S Cabrio sau Coupe. (27.04)
-
Toyota se gândește să nu mai dea naștere unui înlocuitor pentru actualul Avensis. Piața sedanurilor medii scade vertiginos, iar japonezii își doresc mai mult un crossover. (18.10)
-
O companie de consultanță auto susține că după anul 2020, vânzările mașinilor autonome vor exploda. Creșterea segmentului va fi una foarte mare, urmând ca până în 2025 să găsim 21 de milioane de astfel de mașini pe stradă. (13.06)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
nu inteleg incapatanarrea ford si mai ales renault de a nu introduce si un sistem 4x4 pe focus rs/st sau megane/clio rs.
ok esti concurent pt gti, dar deja la 380 cp te bati cu s3..care are 4x4 si ti o trage pe circuit la orice ora din zi si din noapte
un haldex dina sta de generatia a 4 a si ar face treaba superb pe hot hatch uri..
dar na...ei stiu mai bine.
Eu am mers cu un Golf 5 GTI modificat care avea cam tot 380 de cai si senzatiile sunt extreme, in sensul bun. Tractiunea isi face treaba in asa fel incat sa nu-ti pot misca corpul din scaun la accelerare si asta fara niciun diferential, care pe Focus cred ca va fi prezent, asa cum a fost si pe RS 500.
Eu ma refeream la manevrabilitate, nu ca nu acelereaza fulminant, nu te-ai intrebat niciodata dc la cele mai puternice masini din lumea asta au ori tractiune spate ori integrala? Crezi ca e doar marketing? E vorba de manevrabilitate si siguranta in plus, dar cum a mai zis cineva, stiu ei ce fac
Si pun pariu ca oricare dintre voi, ati conduce la fel de prost o masina de 380 cp, fie spate sau fata, fara electronica.
Ce treaba au caii putere cu suspensia masinii si cu o curba? Faceti o mare confuzie.
Ca ai 200 de cai sau ca ai 500, tot cu aceeasi viteza iei curba, daca ai aceeasi suspensie. Ce treaba au caii putere? Suspensia este cea care face diferenta.
Doar nu infingi piciorul in pedala de acceleratie si eliberezi toata puterea masinii in curba, EVIDENT.
o să iei curbele încet pt că subvirează, ca orice tracţiune faţă,
atunci ce rost are să îi pui 380cp?că oricum nu îi vei putea folosi decât în linie dreaptă!
spre deosebire de o tracţiune spate dar mai ales 4x4 unde poţi să pui jos mare parte din putere chiar şi în curbe!
"asta fara niciun diferential, care pe Focus cred ca va fi prezent, asa cum a fost si pe RS 500." vrei să spui că GTI-ul prietenului tău nu are niciun diferenţial pe faţă? =))
Ideea este ca masina sta foarte bine pe sosea, asa cum e ea si stock. Daca-i adaugi nu stiu cati cai, n-are nicio treaba cu stabilitatea in curbe, pt. ca nu esti la WRC sau DTM, ori pe nu stiu ce circuit sa folosesti toata puterea in curbe. Masina oricum sta in curbe la viteze foarte mari
Senzatii tari poti avea si altfel.
Dar asta nu inseamna ca de acum nu stiu ce putere, este inutila, doar pe puntea fata.
In al doilea rand de ce ti-ai lua o masina de 380cp daca nu te dai tare cu ea din cand in cand, si nu doar in linie dreapta?!
Tu nu intelegi, se pare, ce inseamna o masina in viata reala si ca n-are nicio treaba cu povesti de pe circuite, cu putere folosita, putere nefolosita si alte minuni.
Cand ai sa mergi cu asa ceva, ai sa vezi ce inseamna... si cat de tare merge si in curbe de-ti rupe gatul.
Tu vorbesti doar din imaginatie, care n-are nicio treaba cu realitatea.
In alta ordine de idei, hai ca eu sunt doar un simplu cetatean care a tras niste concluzii reale, dar daca acei INGINERI au hotarat sa continue cu puteri mari pe puntea fata, inseamna ca stiu ei mai bine, ca SE POATE merge bine si fara 4x4 sau spate.
Editia limitata RS 500 a fost un succes si o masina foarte laudata in review-uri... avea 350 de cai tot pe puntea fata.
Prin urmare, eu, care am mers si am simtit exact ce si cum, RS 500, o masina care a confirmat si a fost laudata si inginerii Ford...suntem mai prostuti. @alinusu care vorbeste din teorie este cel care are dreptate. Good job!
o masina de genul asta, logic, o iei sa te dai cu ea, sa o alergi nu sa te duci la serviciu prin oras cu 20km/h, caz in care nu cont tractiunea si nici puterea!
ti-am zis daca nu ma crezi fa o descompunere de forte, daca stii cum se face, in cazul masinii cu FWD sa vezi de ce subvireaza!
EVIDENT ca pe puntea fata nu-i cea mai eficienta tractiune. EVIDENT ca subvireaza mai tare.
Dar de aici si pana la a spune ca pui degeaba atatia cai doar pe fata, e CALE LUNGA. Nu reusesti sa procesezi atata lucru.... si te mai 'dai' si cu raliurile, asta dupa ce-ti ziceam ca n-au nicio legatura cu o masina de strada. Clever. Am incheiat subiectul. Cu masina de strada nu vei face nimic din ce faci cu una de raliu pt. vei vedea service-ul urgent. Dar am impresia ca tu traiesti in NFS.
Câţi ajung să cunoască limitele propriei maşini?
"Stă bine" în curbe? Care curbe?
De când merg eu cu maşina n-am văzut în trafic "zmei" care să ia la limită sau prin derapaj curbele pe şoselele naţionale, stând pe banda lor de mers.
De obicei aceşti "zmei" cu maşini puternice taie curba, nu cumva să simtă vreo forţă "G" laterală mai mare.
Nu ştiu câte accidente s-au petrecut că maşina era subviratoare, dar o grămadă s-au petrecut pentruă că se intră cu viteză prea mare în curbă şi se uită să să pună frâna înainte de intrare de curbă şi să se tragă de volan, sau pentru că se tăiau curbele, tot aşa ca să nu tragă prea tare de volan.
Asta pentru că nu prea sunt oameni care au mers cu maşinile lor la limită, pentru că nici nu ai pe unde şi nici nu ai de ce.
Chiar glumeam când eram în trafic pe curbele de la Predeal şi am văzut un M5 urmat în siaj de un Matiz. Degeaba avea omul M5 că tot în trafic trebuia să stea pe banda lui, iar dacă forţa tot în coloană ajungea mai în faţă ci câteva maşini, aşa că "stabilitatea în curbe" e egală cu zero în condiţii normale de trafic.
Am văzut şoferi cu dube care luau mai agresiv curbele decât majoritatea conducătroilor de maşini mici (indiferent de marcă). Păi dacă aia luau curbele cu viteză, cu maşini grele şi înalte, atunci orice automobil ar putea lua curbele în aceeaşi manieră. Dar pe semne ăia din dube nu prea au soţii/prietene pe locul din dreapta :)
PS: sa nu iti sa le arati cum ai descompus tu fortele.
Dar asta stiam de la vechiul Focus, care a fost un etalon la tinuta de drum. La noul Focus nu mai e chiar asa! Sa vedem daca la RS Ford pastreaza traditia!