Renault a resuscitat marca sportivă Alpine la începutul anului 2017 prin prezentarea modelului A110 echipat cu un motor turbo de 1.8 litri și 252 de cai putere. Ulterior, francezii au lansat diverse versiuni derivate din noul model, iar planurile pe termen lung vizau lansarea a cel puțin încă două modele.
Primul pe listă era un SUV care ar fi urmat să lupte în segmentul lui Porsche Macan, însă surse din cadrul constructorului au dezvăluit că "pentru moment, proiectul a fost îngropat".
În contextul planului de reorganizare de la Renault, singura soluție pentru Alpine este să se transforme într-un brand 100% electric, potrivit informațiilor publicate de presa britanică.
“Trebuie să ne gândim foarte serios la viitorul Alpine și la cum poate acest brand să aducă valoare adăugată grupului,” a spus președintele Renault, Jean-Dominique Senard.
Oficialul Renault susține că “lucrurile nu pot continua ca până acum”, iar decizia finală în cazul Alpine va fi luată de noul CEO Luca de Meo, al cărui mandat la cârma grupului francez va începe în luna iulie.
Via Autocar
Am vrut sa scriu mesajul asta la articolul cu CL55 AMG dar pentru ca a intre timp Automarket a postat exact despre Alpine, o s-o fac aici.
Mai mult ca sigur ca stii despre canalul asta, Ammo NYC :):). Ma uitam zilele trecute la frumusetea aia de Corvette si la un moment dat a flash-uit pe ecran un Alpine si m-am gandit imediat la tine. Fii atent la minutul 1:37 :):)
https://www.youtube.com/watch?v=NpDFjD1FVgM
Pe toata durata verii, in fiecare marti seara, la mine in sat se strang colectionarii de masini retro intr-o parcare de la un mall. Sunt masini europene si americane pe care nu le-am vazut de cand eram mic, in conditii impecabile. Vin familii cu copii de peste tot si discuta cu proprietarii lor, fac poze, se deapana istorii, etc. E foarte foarte fain. Acum cu virusul asta, s-a taiat si asta de pe lista lucrurilor frumoase care le traiam inainte.
Se anunta vremuri grele la Renault, iar in astfel de conditii modelele exotice si cu vanzari mici dispar primele.
Cea mai logică explicație e că nostalgicii ex-celebrei berlinette au cumpărat noul A110 la lansare, dar numărul lor e limitat (inclusiv de doamna cu coasa :-)) și noua generație mai digi-bănoasă nu e tentată de o marcă cvasi-necunoscută.
...Fiindcă și f. puțin (re)mediatizată de Renault -- eroare fatală de marketing a francezilor, care au crezut că A110 se va vinde de la sine și n-au pedalat pe diverse acțiuni de PR (sponsorizări / prezentări / lecții de pilotaj pe la raliuri de epocă etc.)
În fine, după mine au mai zbârcit-o și-n alte direcții, cum ar fi:
- oferta exclusivă cu c.v. automată
- renunțarea la vechea formulă 2+2 locuri și *totul spate*
- zona de preț prea apropiată de consacrate gen Porsche Cayman.
Oricum, se pare că A110 va mai fi produs timp de 2-3 ani, chiar dacă în pierdere și-n ritmul deja scăzut de 5-7 mașini săptămânal.
Fie și doar pentru beneficiul de imagine adus, o eventuală decizie de ghilotinare imediată a redutabilei - și unicei - sportive franceze mi s-ar părea greșită.