Informaţia a fost dezvăluită de publicaţia britanică Autocar, care a descoperit că nu mai puţin de 32 versiuni ale unor modele de la cei doi constructori au primit ajustări în sus ale emisiilor oficiale de dioxid de carbon începând cu luna decembrie.
Este vorba despre 6 versiuni ale modelului Audi A1 şi 26 de versiuni ale modelului Seat Leon, iar creşterile sunt de până la 10 g/km, echivalentul a circa 10%.
Audi a confirmat schimbările şi insistă că este normal ca producătorii să repete anumite teste de emisii şi să actualizeze datele cu noile rezultatele, cu atât mai mult cu cât noile valori ale emisiilor de dioxid de carbon sunt menţionate pe site-urile oficiale şi în pliantele disponibile în showroom-uri.
"Situaţia cu Audi A1 este o problemă separată şi parte a unui proces normal cu autorităţile relevante. dioxid de carbon sunt verificate cu regularitate pentru că există mici schimbări în procesele de producţie. Când aceste schimbări generează o schimbare în nivelul emisiilor de dioxid de carbon, nouă cifră oficială este determinată şi devine nouă cifra oficială a unei broşuri", precizează Audi.
Pe parcursul anului, emisiile deChiar dacă astfel de practici reprezintă mai degrabă o rutină, Autocar notează că este neobişnuit ca un număr atât de mare de versiuni să aibă cifrele de emisii revizuite în sus cu până la 10%.
Via Autocar
Majoritatea constructoriilor de autovehicule au "fentat emisiile",dar asta e,asta cel putin pe mine nu ma va impiedica in urmatorii 10 ani,sa nu-mi cumpar vreun autoturism by gama VAG :D
Fac motoare bune,rezistente(majoriatea),puternice(in top cele mai puternice motoare),asa ca,JOS PALARIA pt ceea ce fac(asta nu ma refer la emisii) :))