La sfârșitul lui 2020, Ford a anunțat pe site-ul oficial că pregătește lansarea unui nou model electric pe platforma utilizată de Mustang Mach-E.
Constructorul american nu a oferit atunci alte detalii, cu excepția faptului că viitorul model va fi produs în aceeași uzină ca Mach-E, respectiv în Cuautitlan (Mexic).
Presa americană susține acum că producătorul are în lucru două SUV-uri electrice, câte unul pentru brandurile Ford și Lincoln, sub codurile CDX746 și CDX747.
Potrivit informațiilor neoficiale, producția celor două modele va debuta la sfârșitul anului viitor sau începutul lui 2023. Startul vânzărilor ar urma să aibă loc în primul trimestru din 2023.
Cel mai probabil, noul model electric sub sigla Ford va ajunge și pe piața europeană, mai ales în contextul schimbării strategiei pe Bătrânul Continent.
Amintim că, în februarie, Ford a anunțat că va vinde doar mașini electrice în Europa, începând din anul 2030.
Via Motor1
Este bine că Ford şi-au dat seama de asta.
Bateriile masinilor pur electrice (BEV) au o capacitate situata, de regula, intre 30-80 kWh.
Acum 7-8 ani autonomia masinilor electrice comercializate in Europa era situata, in general, intre 250-350 km NEDC.
La acest moment aceasta autonomie medie, s-a mutat pe zona 400-500 km WLTP (ciclu de masurare mai real decat cel anterior - NEDC) si continua sa creasca permanent.
Daca luam de exemplu o baterie de 75 kWh, costul incarcarii, de acasa, ar fi:
75×0,65 lei/kWh=48,75 lei
Pentru o distanta medie de 400 km, parcursa dupa o incarcare completa, ar rezulta un cost mediu de 12,2 lei/100 km.
Incarcand din sistemul public, acest cost te duce la cca. 18-20 lei/100 km. Asta si datorita numarului mic de statii electrice si lipsei concurentei REALE intre furnizori....
E drept insa ca, din pacate, la aceasta data, masinile electrificate, nu sunt foarte accesibile, ca pret, dar acest lucru se va schimba in bine pentru clienti, pe masura ce:
1. se lanseaza cat mai multe modele de la toti producatorii auto astfel incat concurenta si accesibilitatea masinilor electrice sa determine o crestere semnificativa a vanzarilor modelelor PHEV si BEV;
2. tehnologia se va extinde semnificativ in intreaga lume, oferind masini pe gustul tuturor, cu costuri din ce in ce mai mici de achizitie, performante si autonomii din ce in ce mai bune;
3. numarul statiilor electrice de incarcare - publice sau private - va creste cu un ritm mult mai alert decat pana acum;
4. se va usura foarte mult incarcarea masinilor electrice fara nu stiu cate aplicatii de la fiecare producator auto sau furnizor de energie electrica astfel incat handlingul unei masini electrice sa fie extrem de facil.
Daca TESLA si-a propus sa produca anual, la fabrica de langa Berlin - initial un numar de 150.000 de autovehicule electrice urmand sa ajunga la 500.000 unitati in 2-3 ani, ganditi-va ca potentialul de dezvoltare al tehnologiei este unul URIAS!!!
Pentru a putea vinde - doar un producator - 500.000 unitati in Europa (Grupurile VW, RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI, TOYOTA, HYUNDAI-KIA, MERCEDES BENZ. BMW s.a. intentioneaza sa faca acelasi lucru) - este foarte clar ca se va dezvolta si numarul statiilor electrice de incarcare si puterea acestora de incarcare, va creste si numarul reprezentantelor (la TESLA ma refer aici, in special).
Scria un scrib acum 2000 de ani.
Acum ca ne-am lamurit, cati dintre voi aveti Mustangul adevarat. Nu poster. In garaj, la scara 1:1.
Nu scrii mult pentru ca nu poti mai mult, dar iarasi e bine, ca daca ai scrie ai fi doar un grafolog si atat. Ia zi, s-a mai incalzit de ieri? Ar fi o veste buna, s-ar mai micsora suferinta plamanasilor de copii bolnavi de cancer.
Domnu' cu nr de electrice...parca asa ne inteleseseram: ma eviti, te evit.
Bingo, ba baiatule !
În prezent, există în jur de 185.000 de mașini electrice sau hibride și aproape 63.000 de stații de încărcare publice sau semi-publice în Olanda.
Potrivit studiului LeasePlan 2021, un sfert din toate stațiile de încărcare din Europa se află în Olanda.
În plus, mulți șoferi electrici au acasă o stație de încărcare.
Iar Olanda nu poate fi acuzata ca face bani multi din vanzarea petrolului - vezi cazul Norvegiei.
Mmm, ce-aş savura un ipotetic moment în care savantul de renume mondial Mafănikkk ar fi invitat într-o aulă renumită, ca să ţină o prelegere pe teme verzui, în compania unor oaspeţi de varză, pardon, vază. Evident, nu se va descurca în limba maternă, dar pentru ce există engleza? Te scoate din orice impas.
Mă gândesc însă cum se va simţi distinsa asistenţă, dacă fantele nostru care bate hotărât la porţile afirmării/consacrării fără frontiere ar comite-o şi în limba brexitară (sic!). Ah, da, i-ar linişti tot isteţul nostru: “Contează conţinutul, nu forma!”.
O tempora, o mores!
De nefiresc şi imposibil de multă răbdare ai nevoie pe acest pământ…