Deși mulți constructori au promis că vor revoluționa piața mașinilor electrice cu un automobil accesibil, doar Dacia a reușit să surprindă pe toată lumea cu Spring. De azi, Volkswagen e cu un pas mai aproape de un vehicul electric accesibil. Germanii au dezvăluit oficial ID2.all. După cum vrea să o sugereze și numele, este un model mai mic decât ID.3 și caută să aibă o adresabilitate largă datorită prețului, de unde și „all”.
Conceptul este un hatchback așteptat în 2025, cu un preț de 25.000 de euro. Este arma cu care constructorul din Wolfsburg va lupta împotriva unui eventual Tesla Model 2 și a valului de mașini electrice venite din China.
SPRINT DE LA 0 LA 100 DE KM/H ÎN SUB 7 SECUNDE
Chiar dacă se vrea a fi o mașină accesibilă, Volkswagen ID.2 va fi o electrică fâșneață. Germanii anunță un motor puternic, de 226 de cai putere, capabil să propulseze mașina de la 0 la 100 de km/h în mai puțin de 7 secunde. E periculos de aproape de performanțele unui Golf GTI.
Revenind la conceptul pe care îl vedem azi, Volkswagen ID.2all folosește aceeași platformă MEB ca ID.3 și ID.Buzz, doar că mai scurtă.
Lungimea măsoară 4.05 metri, adică este ușor mai mic și decât Polo. Cu toate acestea, ca la orice electrică, ampatamentul este generos, atingând 2.6 metri. Are dimensiunile unui Golf, ceea ce înseamnă că și spațiul interior va fi tot pe acolo.Noul Volkswagen ID.2all promite o nouă filosofie de design, pe care germanii o leagă de câteva elemente din trecută. Spre exemplu, ultimul montant al caroseriei aduce aminte de cel al primului Golf, desenat de Giugiaro. Farurile și stopurile rămân unite de o bandă LED, de data aceasta mult mai groasă.
ECRAN CENTRAL DE 12.9 INCH
Interiorul face și el un pas uriaș în direcția digitalizării. Lăsând la o parte linia simplă a bordului și materialele care par mult mai bune decât pe actualele modele ID.3, avem acum două ecrane foarte generoase.
În spatele volanului am scăpat de micul display de 5 inch. Avem un instrumentar de bord digital pe bune, care măsoară 10.9 inch. În centrul planșei de bord avem o tabletă uriașă de 12.9 inch. Din fericire, Volkswagen revine la butoanele fizice.
Avem comenzi sub ecranul central, avem butoane pe volan și chiar avem o rotiță pentru controlul sistemului multimedia pe consola centrală.PORTBAGAJ DE 440 LITRI, AUTONOMIE DE 450 KILOMETRI
Volkswagen ID.2all promite mult spațiu interior. Portbagajul măsoară 440 de litri și, dacă rabatezi bancheta, ajungi la 1330 de litri. În plus, poți încărca obiecte lungi de 2.2 metri, pentru că scaunul din față se rabatează și el. Cablurile de încărcare sunt ascunse sub bancheta spate.
Când vine vorba de motor, acesta are o amplasare diferită de tot ceea ce am văzut până acum la ID.3 și ID.4. Este amplasat în partea din față, oferind tracțiune față. Nu avem detalii despre baterie, dar Volkswagen se laudă deja cu o autonomie pur electrică de 450 de kilometri.
Încărcarea de la o priză rapidă se va face, de la 10 la 80%, în doar 20 de minute, iar mașina va putea fi încărcată cu 11 kW de la o priză AC.
- destul de accesibila ca pret;
- spatioasa;
- moderna;
- sigura;
- autonomie electrica peste 400 km;
- cu reprezentante auto multiple in tara.
Daca isi va pastra pretul anuntat, va fi cu adevarat un concurent serios pentru o masina electrica de genul DACIA Spring - extrem de compacta ce nu ofera (din pacate) nici prea multa siguranta in trafic si nici o autonomie (prea) mare. Sa nu mai vorbim despre faptul ca nu este produsa in Romania (unde ar aduce o contributie reala la PIB-ul tarii)...
Asteptam cu mare interes replica ovalului albastru - FORD Puma Electric 2024!!!
Marimea anvelopelor (225/40/R20) da bine, aerul de concept-car probabil disparand odata cu varianta de serie.
Bordul semidezamagitor, inteleg cost-cutting-ul si cred ca va trebui sa ne obisnuim cu plantarea unor ecrane patrate intr-un bord cu linii simple si elegante pana la urma. Au renuntat la butoanele haptice de pe volan...
Nu stiu cum au reusit un portbagaj de 440l intr-o masina de 4m si ampatament de 2,6.
Pentru un concept nu arata spectaculos pentru o masina de serie excelent. Dar la final nu cred ca va rupe gura targului.
Ori nu va iesi la 25k ori nu va atinge 450km autonomie in varianta de baza de 25k.
Pentru 450 autonomie e nevoie de o baterie de minim 55-60kwh ca doar nu suntem atat de prostuti sa credem ca papa "decat" 10-11kwh%.
12-15k euro vor fi doar bateriile cu motorul si tot managementul de curent si climatizare a bateriilor.
Masinile electrice accesibile sunt o utopie chiar si pe termen mediu.
Succesuri va doresc, eu raman rezervat.
cred ca dispar altii de pe planeta inainte sa moara termicele. ai condus vreo electrica? feeling zero, zici ca esti in masinuta din parcul de distractii. unii producatori au investit recent juma de miliard de euro in motoare termice. oare de ce??? ca stiu ei ceva....
Va avea PÂNĂ LA 450 km autonomie, depinzând de temperaturi cel mai mult.
Și da, ”zero emisii” ar trebui să poarte steluță, adică PÂNĂ LA zero emisii.
Cam mare poate fi abaterea, ca de la 25.000 cu 450 km la 33.000 și autonomie de Spring......sau la 45.000 cu autonomia clamată... la toamnă și fără viteze prea mari.....
Cât despre "feeling".... Dacă nu ești satisfăcut încarca pornhub.
Pai mai ajusteaza cifrele, daca tot le-ai scos din... burta.
incearca si altceva decat Spring
ha ha ha ha
ID3, ID4, ID5, toate cu baterii arzătoare, cam atât a făcut vw. Pierde cotă de piață accelerat.
Cifre concrete nu harneli pentru proști ca tine!!! :)
Ce au sarit fanii masinutelor cu baterii, wow , ce se bucura, abia astept sa vad preturile oficiale ca sa rad de ei.