PREMIERĂ: Volkswagen ID.2all este o electrică de 25.000 de euro cu 450 de kilometri autonomie

de Bogdan Mirică
Joi, 16.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a dezvăluit conceptul ID.2all, care anticipează un hatchback pur electric, de dimensiunea lui Polo, cu un preț accesibil.

Deși mulți constructori au promis că vor revoluționa piața mașinilor electrice cu un automobil accesibil, doar Dacia a reușit să surprindă pe toată lumea cu Spring. De azi, Volkswagen e cu un pas mai aproape de un vehicul electric accesibil. Germanii au dezvăluit oficial ID2.all. După cum vrea să o sugereze și numele, este un model mai mic decât ID.3 și caută să aibă o adresabilitate largă datorită prețului, de unde și „all”.

Conceptul este un hatchback așteptat în 2025, cu un preț de 25.000 de euro. Este arma cu care constructorul din Wolfsburg va lupta împotriva unui eventual Tesla Model 2 și a valului de mașini electrice venite din China.

SPRINT DE LA 0 LA 100 DE KM/H ÎN SUB 7 SECUNDE

Chiar dacă se vrea a fi o mașină accesibilă, Volkswagen ID.2 va fi o electrică fâșneață. Germanii anunță un motor puternic, de 226 de cai putere, capabil să propulseze mașina de la 0 la 100 de km/h în mai puțin de 7 secunde. E periculos de aproape de performanțele unui Golf GTI.

Revenind la conceptul pe care îl vedem azi, Volkswagen ID.2all folosește aceeași platformă MEB ca ID.3 și ID.Buzz, doar că mai scurtă.

Lungimea măsoară 4.05 metri, adică este ușor mai mic și decât Polo. Cu toate acestea, ca la orice electrică, ampatamentul este generos, atingând 2.6 metri. Are dimensiunile unui Golf, ceea ce înseamnă că și spațiul interior va fi tot pe acolo.

Noul Volkswagen ID.2all promite o nouă filosofie de design, pe care germanii o leagă de câteva elemente din trecută. Spre exemplu, ultimul montant al caroseriei aduce aminte de cel al primului Golf, desenat de Giugiaro. Farurile și stopurile rămân unite de o bandă LED, de data aceasta mult mai groasă.

ECRAN CENTRAL DE 12.9 INCH

Interiorul face și el un pas uriaș în direcția digitalizării. Lăsând la o parte linia simplă a bordului și materialele care par mult mai bune decât pe actualele modele ID.3, avem acum două ecrane foarte generoase.

În spatele volanului am scăpat de micul display de 5 inch. Avem un instrumentar de bord digital pe bune, care măsoară 10.9 inch. În centrul planșei de bord avem o tabletă uriașă de 12.9 inch. Din fericire, Volkswagen revine la butoanele fizice.

Avem comenzi sub ecranul central, avem butoane pe volan și chiar avem o rotiță pentru controlul sistemului multimedia pe consola centrală.

PORTBAGAJ DE 440 LITRI, AUTONOMIE DE 450 KILOMETRI

Volkswagen ID.2all promite mult spațiu interior. Portbagajul măsoară 440 de litri și, dacă rabatezi bancheta, ajungi la 1330 de litri. În plus, poți încărca obiecte lungi de 2.2 metri, pentru că scaunul din față se rabatează și el. Cablurile de încărcare sunt ascunse sub bancheta spate.

Când vine vorba de motor, acesta are o amplasare diferită de tot ceea ce am văzut până acum la ID.3 și ID.4. Este amplasat în partea din față, oferind tracțiune față. Nu avem detalii despre baterie, dar Volkswagen se laudă deja cu o autonomie pur electrică de 450 de kilometri.

Încărcarea de la o priză rapidă se va face, de la 10 la 80%, în doar 20 de minute, iar mașina va putea fi încărcată cu 11 kW de la o priză AC.

Comentarii (26)

  • Dacă nu e TDI cu I-ul roșu, degeaba.
    16 44
  • @inexorabil
    game over, dispare termica pana in 2030.
    14 52
  • Pinochio
    impartiti cifrele tehnice la 2 si inmultiti pretul cu 1.5 si vom afla realitatea VW
    15 35
  • ACE - Craiova
    Este o masina extrem de interesanta pe care o asteapta cu nerabdare - sunt sigur - multi fani ai masinilor electrice, de ani buni:
    - destul de accesibila ca pret;
    - spatioasa;
    - moderna;
    - sigura;
    - autonomie electrica peste 400 km;
    - cu reprezentante auto multiple in tara.

    Daca isi va pastra pretul anuntat, va fi cu adevarat un concurent serios pentru o masina electrica de genul DACIA Spring - extrem de compacta ce nu ofera (din pacate) nici prea multa siguranta in trafic si nici o autonomie (prea) mare. Sa nu mai vorbim despre faptul ca nu este produsa in Romania (unde ar aduce o contributie reala la PIB-ul tarii)...

    Asteptam cu mare interes replica ovalului albastru - FORD Puma Electric 2024!!!
    17 31
  • Banditos
    Vizual, e una dintre cele mai interesante de pe piata; nu e chiar la ce ma asteptam cand vorbeau ei de "noul limbaj de design" pentru ca nu e "nou" ci doar "evoluat".

    Marimea anvelopelor (225/40/R20) da bine, aerul de concept-car probabil disparand odata cu varianta de serie.

    Bordul semidezamagitor, inteleg cost-cutting-ul si cred ca va trebui sa ne obisnuim cu plantarea unor ecrane patrate intr-un bord cu linii simple si elegante pana la urma. Au renuntat la butoanele haptice de pe volan...

    Nu stiu cum au reusit un portbagaj de 440l intr-o masina de 4m si ampatament de 2,6.

    Pentru un concept nu arata spectaculos pentru o masina de serie excelent. Dar la final nu cred ca va rupe gura targului.
    11 22
  • Andrei
    Fata de tigaia de ID3, asta arata a masina. Pacat de tabletele alea de la interior, dar macar poti sa vezi ceva pe ele, nu ca la ID3, unde ecranul e mai mic decat la un telefon. Trebuie asteptata varianta finala, surprize au mai fost.
    25 11
  • @papagal electric
    vw și-a neglijat gama de termice, e normal ca acum să mizeze exclusiv pe electrice. Trendul este evident, obiectivul vw e să bată spring. :)
    27 13
  • Seriff
    Vrajeli, nu va costa niciodata masina asta 25000 euro, dar na, oamenii cred.
    30 20
  • Vise taica. Cel putin una din cifrele scoase in fata nu va fi atinsa.
    Ori nu va iesi la 25k ori nu va atinge 450km autonomie in varianta de baza de 25k.
    Pentru 450 autonomie e nevoie de o baterie de minim 55-60kwh ca doar nu suntem atat de prostuti sa credem ca papa "decat" 10-11kwh%.
    12-15k euro vor fi doar bateriile cu motorul si tot managementul de curent si climatizare a bateriilor.
    Masinile electrice accesibile sunt o utopie chiar si pe termen mediu.
    Succesuri va doresc, eu raman rezervat.
    24 14
  • ca in reclame, arata o poza cu varianta full options si zice ca va costa DE LA 25k, in realitate 35k
    18 28
  • andrei
    @inexorabil
    cred ca dispar altii de pe planeta inainte sa moara termicele. ai condus vreo electrica? feeling zero, zici ca esti in masinuta din parcul de distractii. unii producatori au investit recent juma de miliard de euro in motoare termice. oare de ce??? ca stiu ei ceva....
    24 17
  • Uniccode
    O sa ii calce tesla si coreeni pe cap pe sasalaii astia cu mizeriile lor.
    18 14
  • Va fi DE LA 25.000 în sus (fără sau mai degrabă cu pomana inclusă).
    Va avea PÂNĂ LA 450 km autonomie, depinzând de temperaturi cel mai mult.
    Și da, ”zero emisii” ar trebui să poarte steluță, adică PÂNĂ LA zero emisii.

    Cam mare poate fi abaterea, ca de la 25.000 cu 450 km la 33.000 și autonomie de Spring......sau la 45.000 cu autonomia clamată... la toamnă și fără viteze prea mari.....
    17 15
  • @andrei
    Iluzii, tată. Termica e moartă. Jumătate de miliard de euro e nimic (dacă o fi adevărat, ca nu dai și sursa sau detalii despre producători. Jumate de miliard împreună sau separat?). În industria auto investițiile se măsoară în multe miliarde.

    Cât despre "feeling".... Dacă nu ești satisfăcut încarca pornhub.
    12 24
  • Bravo, tati! Tu emiti niste presupuneri dupa care te miri ca sunt mari diferentele :))
    Pai mai ajusteaza cifrele, daca tot le-ai scos din... burta.
    7 15
  • Banditos
    @andrei

    incearca si altceva decat Spring
    7 14
  • Seriff
    Masina asta va fii cia mai tare la 25000 de ieuro credetima ca stiu ce spun ca a-m o sursa care mia confirma-t
    6 22
  • Andrei
    Asta e o tigaie fata de ID3 care arata a masina mai ales dupa facelift.
    4 17
  • @papagal electric
    vw și-a neglijat gama de electrice, e normal ca acum să mizeze exclusiv pe termice. Trendul este evident, obiectivul vw e să bată spring. :)
    9 16
  • 220km/h pe bord!!!!
    ha ha ha ha
    13 10
  • florinel
    la electrice intereseaza decat autonomia de pe bord, viteza maxima este decat pentru necunoscatori
    15 5
  • @gunoiul electric
    Ce anume a făcut vw pe termice? A transformat problemele TFSI-ului în problemele TSI-ului?
    ID3, ID4, ID5, toate cu baterii arzătoare, cam atât a făcut vw. Pierde cotă de piață accelerat.

    Cifre concrete nu harneli pentru proști ca tine!!! :)
    16 8
  • Seriff
    Cat de naiv sa fii sa crezi ca masina asta va costa 25000? Adica dupa ce scazi rabla va fi 14000? Un Opel Corsa electric care e de acelasi dimensiuni nu il scoti sub 20 si ceva de mii, un Polo termic e 19000, despre ce vorbim?
    Ce au sarit fanii masinutelor cu baterii, wow , ce se bucura, abia astept sa vad preturile oficiale ca sa rad de ei.
    13 8
  • Seriff
    Nu v-a lua-ti dupa totii nestiutori care zice ca costa mai mult eu v-a zic ca va fii 25k sigur
    0 12
  • Seriff
    fromoas-a foc sii desteapt-a pe de-a supra doar c-a m-ai dureaz-a 3-4 anii ca maine trece
    0 3
  • Player1
    Trebuie si un polo gte phev cu acelasi pret si platforma tehnica de la golf 7 gte is passat gte.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru