Premieră: Viitorul monovolum Dacia, fotografiat pe Transalpina

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 25.07.2011
O serie de imagini publicate pe forumul daciaclub.ro surprind viitorul monovolum Dacia în timpul testelor desfăşurate pe Transalpina. Şi de aceată dată maşina este intens camuflată.

Esential

4.5 metri ar urma să fie lungimea viitorului monovolum Dacia.

După o mulţime de imagini spion, care surprindeau viitorul monovolum Dacia în testele sale prin Europa, un membru al daciaclub.ro a reuşit să dea nas în nas cu prototipul viitorului model românesc, chiar pe Transalpina. Inginerii Dacia au ales şoseaua situată la cea mai mare altitudine din România pentru a proba capacităţile viitorului monovolum, destinat a revoluţiona segmentul prin preţul său extrem de accesibil.

Fotografiile publicate pe forumul fanilor Dacia nu reuşesc să trădeze mai nimic din aspectul exterior al modelului românesc, prototipul fiind, şi de această dată, intens camuflat. Dacia J92, numele de cod atribuit viitorului produs, este un monovolum cu şapte locuri, aşteptat să debuteze în 2012 şi să aibă un preţ de achiziţie atrăgător.

Pe lângă preţul redus, modelul va beneficia şi de un interior generos în materie de spaţiu, ceea ce le va pune probleme serioase constructorilor de volum din segment. Unele voci sugerează un preţ de pornire de 13.000 de euro pentru versiunea pe benzină, în timp ce pentru versiunea diesel se vorbeşte de 15.000 de euro.

Producţia va fi demarată la uzina din Maroc (uzina din Mioveni a ajuns deja la capacitate maximă), iar componentele sale vor fi preluate atât de la platforma X90, cât şi de la alte platforme ale Alianţei Renault-Nissan.

Viitorul monovolum românesc este propunerea Renault pentru pieţele emergente şi promite să lovească puternic piaţa modelelor cu şapte locuri din Europa.

Conform unor estimări, modelul are o lungime de 4.5 metri, iar cele şapte locuri ar putea fi oferite în standard. 

via | daciaclub.ro

Comentarii (30)

  • :)
    Parca vad ca va arata ca un frigider desi Dacia are mare potential in materie de design...
    29 37
  • Cosmin
    ---
    Doua lucruri de zis:
    1 O masina camuflata mereu va incerca sa induca publicul in eroare. Mai bine nu ne dam cu parerea despre design deocamdata.
    2 Vad asfalt nou pe transalpina. Oare au renovat intregul traseu?
    33 5
  • multumuim pt poze
    Am incredere ca va arata bine. E un monovolum de marimea unui Scenic.
    30 7
  • @Cosmin
    Transalpina e asfaltat de ceva timp, mai au putin de lucru la bariere de protectie, la santurile de scurgere pt apa si cateva podete care vor permite suvoaielor sa treaca pe sub drum.
    Oricum e de departe cel mai frumos drum din tara. Peisajele sunt superbe. Sa speram ca si curatenia va fi pastrata, dar asta tine de noi astia care visam autostrazi ca afara dar ne e lene sa aruncam hartiile la cos si le arzvarlim afara.
    54 2
  • FLAVIUS
    @Cosmin
    www.transalpina.biz - uita-te acolo si vei gasi tot ce vrei; de la inforomatii actualizate aproape zilnic despre starea drumului pana la cele legate de locurile de cazare , de campare , trasee turistice din zona Transalpinei si multe fotografii si filmulete postate de cei ce-au fost pe-acolo.
    16 2
  • Deci da
    Nu arata foarte bine cu prelata pe ea .. zici ca-i o cutie mergatoare .. vorba cuiva de mai sus .. un frigider .. dar sa speram ca n-o sa fie asa ..

    Doamne-Ajuta ! :)
    11 17
  • Dacia...
    Nimic nu este gratis... E o masina ieftina pentru ca nu ofera decat lucruri ieftine. Aspect banal, materiale ieftine, siguranta ieftina, motoare ieftine... Nu e nici un chilipir, e doar o varianta de a avea o masina atunci cand nu ai sau nu vrei sa investesti prea mult. Raportul calitate/pret nu e nici pe departe foarte mare...e acesi ca si la oricare masina (in general). Alte masini sunt mai scumpe, pentru ca ofera mai mult, Dacia e o masina ieftina pentru ca de atata ofera.
    15 35
  • Carlos82
    @GT-R @FlorinSCF @Excomunicatorul
    da, stim! bas'/nosi sunt cu droaia... in ingamfarea si egoismul vostru, nu ne asteptam sa intelegeti ca exista oameni care vor sa acceada la segmente considerate pana acum inabordabile... exista oameni care care inteleg perfect filosofia Dacia... exista oameni care vor un monovolum spatios (cel mai spatios daca se poate!) la pret de mini-mpv, dar care sa fie in acelasi timp bine inchegat, robust, fiabil si ieftin de intretinut
    33 11
  • @Cosmin
    Eu am fost vineri pe transalpina si e ok. Nu e toata renovata, dar cel putin e in curs de renovare.
    10 2
  • A
    Hai ca mai are putin si ridica o roata de pe asfalt. Siguranta Dacia e pe noi culmi.
    9 21
  • :)
    @Carlos82 & amatorii de senzational

    Mai oameni buni,intr-un anume ,cam prin 2009 daca nu ma insel Dacia a publicat niste poze,apoi a prezentat un model futurist la un anume salon auto,un model care avea sa revolutioneze segmentul din care face parte numit Duster.Era super ok,arata bine si ma asteptam ca din acel concept sa ramana macar 25%,un sfert,din design,sa ramana pe viitorul model de serie.Actualmente,Duster seamana cam in proportie de 10% cu conceptul,asta luand in seama si faptul ca amandoua modele au 4 roti,5 usi,cam tot atatea geamuri,stiti voi,asemanarile izbitoare dintre masini.

    Eu nu ma astept ca cineva sa scoata masini la fel de frumoase ca Aston Martin,Lambourghini sau Ferrari,dar nici nu pot trece cu vederea potentialul si creativitatea unor tineri care pot prezenta oricand un proiect viabil,cu sanse mari de reusita.Un design reusit,niste linii placute care sa-ti faca placere sa te urci in masina respectiva.

    Domnule Carlos,basinos esti dumneata,un om care nu citeste faptul ca eu nu sunt de acord cu designul de rahat pe care-l implementeaza Dacia modelelor sale,nu cu segmentul din care face parte.E ok sa fie ieftina,e ok sa fie fiabila,e ok sa fie usor de intretinut si de utilizat.Dar pentru un om ca mine care-si doreste ca o masina sa arate si bine Dacia ta este un rahat.Poate sa fie 100 de dolari bucata full option,tot nu mi-as cumpara pentru ca nu imi place,pur si simplu nu-mi satisface dorinta de a avea si o masina frumoasa.

    Una peste alta,inteleg,segmentul din care face parte Dacia nu-i prea permite sa faca mari inflorituri din punct de vedere al designului.Din aceasta cauza imi permit sa spun ca totusi,cu putina vointa,s-ar putea crea o masina care sa fie si ieftina dar care sa arate si cat de cat bine,ca pana la urma,tot din tabla e fiecare masina si oricum totuna e,ori o indoi asa,ori altfel,pana la urma forma pe care ai vrut sa i-o dai,aia o ia.
    10 25
  • @
    Fata este asemanatoare cu Sandero, spatele este plat, si cred ca va avea stopuri de DUSTER. Ma gandesc ce nume ii vor pune ?
    Eu doar mi-am dat cu parerea, poate gresesc...
    5 5
  • @
    Si inca ceva: Sper sa aibe noul interior de pe Dacia Sandero Facelift.
    4 5
  • Carlos
    @GT-R
    Citeste bine ce am scrisde Dacia si nu-mi rastalmaci cuvintele: "monovolum spatios (cel mai spatios daca se poate!) la pret de mini-mpv, dar care sa fie in acelasi timp bine inchegat, robust, fiabil si ieftin de intretinut" . Nici vorba de "supercaruri" sau notiuni generale precum "aia mai buna decat ailalta".
    15 2
  • totusi dacia sta mai bine decat vw la fiabilitate
    12 5
  • @io
    Da stii de ce?
    Stii ce inseamna "fiabilitate"? Rezistenta in timp a componentelor si rata de defectare sistemelor si subansamblelor in timp, nu? Si ghici de ce sta bine Dacia la capitolul asta? Pentru ca nici n-are ce sa se strice. Daca, in versiunea de baza n-are decat volan si roti, nema AC, nema servo, nema geamuri electrice, ce sa mai vb de ABS, ESP... cum sa ai probleme in timp cu ceva ce nu exista?? Daca ai face niste calcule matematice, sa calculezi fiabilitatea unei masini si in functie de echipamentele ce le are pe ea, ai afla ca nu e nici pe departe asa de fiabila.
    Zilele trecute am vrut sa achizitionez un Logan din 2004 de la o licitatie la un pret convenabil. Cand m-am dus sa-l vad, mi s-a lungit gura... Avea pete de rugina zdravene pe la praguri, iar aripa stanga spate era deja perforata de rugina... In nici 7 ani???
    Si te mai intrebi de ce sunt ieftine? Daca tratau macar tabla cat de cat anticoroziune, nu se reflecta lucru asta in pretul final? Daca au vrut s-o faca cat mai ieftina, nu s-au facut sute de compromisuri?...
    Alte caroserii VW, audi, merc, etc zac intre buruieni ani de zile si nu ruginesc in asa un hal...
    6 17
  • contactul cu realitatea
    masina cum o intretii, asa o ai... indiferent ca-i Dacia sau marca de import... oricum in conditiile infrastructurii din Romania, sa te astepti dupa 7 ani ca masina sa fie ca scoasa din showroom, e o aberatie totala.
    12 6
  • @asta de sus
    Da, frate, dar rugina nu tine (aproape deloc) de faptul cum o ingrijesti. Tabla e tabla si daca nu e tratata, in contact cu umiditatea se corodeaza, asta voiam sa zic. Rugina n-are treaba cu infrastructura! Pe aceleasi meleaguri umbla prietenasi de-ai mei cu modele vechi din import, si nu-s distruse in halul ala... Taica'miu si-a luat un Logan in 2007, nou, si dupa nici 1000km a trebuit sa schimbe incuietoarea la portbagaj si niste plastice de prin spate au inceput sa scanceasca... Si asta pe fondul unui condus suficient de relaxat si unei atitudinii foarte grijulii incat sa nu poti da vina pe infrastructura.

    Nu numai in domeniu auto, in orice alt domeniu care vrei, ieftin nu inseamna niciodata bun!
    5 16
  • ****
    Dacia nu e pentru toti .....GT-R ce cauti tu la licitatii sa cumperi logan cand spui ca nu iti place, ca nu e fiabila samd ......cu rugina depinde de cum ai grija de masina ..... cu problema pe care ai avut o in familie nu cred dar de ce nu ai cumparat o masina de care spui tu care are si prieteni tai .....am si o intrebare ai calculat tu daca sunt fiabile ???daca nu ai calculat sa vii sa iti arat calcule de fiabilitate si ce inseamna amortizare (cand o sa ai si tu cateva masinii care in 5 anii sau invartit intre 300-350 mii km/masina o sa vezi fiabilitate ......
    7 2
  • nume?
    Mare lucru nu se vede, dar probabil masina va fi ok, in spiritul Dacia.

    Dar, macar de nu i-ar pune numele Popster, cum se vehiculeaza de o vreme...
    3 0
  • @
    @GT-R: Logan versiunea de serie ziceai ca are numai volan si roti ...
    Dotari AMBIANCE (aceasta este cea mai slaba versiune in acest moment, si costa 6500euro cu TVA): Pe langa volan si roti, mai are si ABS , Air-bag sofer. :)

    Laureate: Are si geamuri electrice, AC, Oglinzi electrice, servo, si multe altele, si tot nu se defecteaza ca alte masini care valoreaza cat 2 Loganuri.
    5 2
  • @antonny
    Just for bussines! Pretul de pornire era mult sub pretul pietei. O iei de ici si o vinzi colo, asta era singura idee. Dar, dupa cum ti-am zis, nu se merita!
    1 10
  • @antonny
    da, am un prieten care are un Audi 80 1.9 tdi, printre ultimile modele produse, cred ca are 20 de ani oricum. A trecut recent de 1 mil de km, a mai schimbat pe ici pe colo, dar la motor nu a umblat niciodata,partea de tinichigie e hodorogita, dar nu e mancat nici de rugina nici tablele nu-i curg, desi e masina care a muncit intens...

    Hai ca a aparut inca un articol despre dacia, mai la subiect, ne putem contrazice acolo.
    2 10
  • ****
    GT-R ...asta nu e bussines......si daca o cumperi si o revenzi ce te intereseaza fiabilitate si restul .....
    1 1
  • Robert
    Usi glisante
    Vad eu bine, in poza a doua, pare a avea usi glisante...Ce spuneti? Hai cu tomatele...
    1 1
  • contactul cu realitatea
    @GT-R
    caroseria e tratata cu imersie prin cataforeza si cerata pe dinauntru... nu ca ai sti tu ce inseamna asta... in fine, starea caroserie are directa legatura cu infrastructura... una e sa mergi numai pe drumuri ca-n palma in Germania si alta e sa mergi pe drumuri pline de praf / pietris si gropi ca cele din Romania... raportat la toate astea, Loganul se comporta bine in Romania. Atat timp cat n-are vopseaua sarita de la pietre, iar la 3-4 ani ii pui niste ceara in praguri, n-ai nicio treaba cu rugina

    Mai ai de invatat...
    9 0
  • Szabi16
    2 modele Dacia j92
    Nu stiu daca a mai observat cineva dar defapt sunt 2 variante dacia j92.Cea testata in Spania are faruri spate unghiular,usa de portbagaj este ca la logan mcv,iar bara fata ca si cum laprima generatie de logan mcv,cred ca este mai modern.Mai cred ca este putin mai scurta fata de celalat si are usi culisante.Celalat model are faruri spate mai mari cu aspect rotunjit cu faruri de semnalizare rotunde.Are usa de portbagaj ca si la un hatchback,deci se deschide sus.Dupa cum am vazut eu are usi spate normale,nu culisante.Sa va uitati si voi la imagini!Scuze pentru greselile lingvistce!
    1 1
  • Fuck You
    All in Da-cia
    E normal sa fie 2 modele, un model Renault Popster si un model Dacia Popster .Asa a fost de cand au venit francejii astia la Dacia .Cat despre Gubelele de masini de dincolo, mai ales cele in varsta de vreo 20 de ani, eu zic sa le lasati sa se odihneasca dincolo in Raiul Gubelelor, ca au fost folosite destul .Iar pentru cei care n-au Dacia, probabil ca s-au nascut in curul Mercedesului si au trait excelent dintotdeauna, sau au uitat de unde au plecat, cand erau mici, pe la bunici si le cara Dacia curu de la oras la tara in vacante si invers cand incepeau scoala ...asa-s romanii rasa de oameni carora nu le convine niciodata nimic, au numai figuri in cap ... de aia vor astia din uniune sa scape de Romanica ... hoti, curvari, mincinosi, lenesi, figuranti, cu foamea-n glanda, dar cu prostii in cap ...hai ca deja mi-e sila ca - s in Ro ....
    3 1
  • mihai a
    dacia
    lucrez la dacia. Va fi ce n-ati vazut pana acum si sper ca o sa va placa. Domnii de mai sus cu frigiderul va rog sectiunea Lada si Kia ii putin mai sus. Vom avea o masina noua, da usi culisante, bord nou, ceasuri noi, torpedo frigorific, etc. Dar lasam totul pentru Frankfurt. O zi cat mai buna.
    1 1
  • dacis popster
    poate sa vina cu toate dotarile din lume, dar daca au aceleasi motoare e in zadar...
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru