Luna august a fost una propice pentru mașinile echipate cu sistem de propulsie electric sau plug-in hybrid, comercializate în Europa. Pentru prima oară în istorie, vânzările de electrificate le-au depășit pe cele de mașini diesel pe Bătrânul Continent.
Cota de piață a mașinilor electrificate a fost de 21%, cu 151.737 de exemplare livrate clienților. De cealaltă parte, mașinile diesel au reprezentat 20%, adică 141.635 de unități livrate. Așa cum spuneam, mașinile pe benzină sunt în continuare cele mai populare (56% cotă de piață, dar pe un trend descendent).
În primele opt luni ale anului, au fost comercializate 1.32 milioane de vehicule electrificate în Europa. Ca o comparație, în aceeași perioadă a anului trecut au fost vândute 158.300 de mașini electrice și plug-in hybrid.
Potrivit analizei Jato Dynamics, topul mașinilor electrice vândute în Europa, în luna august, arată cam așa: prima poziție a fost ocupată de Volkswagen ID.3, modelul german fiind urmat de Tesla Model 3 și Volkswagen ID.4.
Ford Kuga rămâne modelul plug-in hybrid preferat al europenilor, deși au fost comercializate cu 26% mai puține exemplare decât în luna august 2020.
via Jato Dynamics
@Kiro, in caz ca vezi comentariul meu, cu scuze ca sunt offtopic, spuneai ceva, dar nu mai gasesc in arhiva forumului, despre cutia cu craboti, fara sincroane pe care o va avea Joggerul hibrid, sistem pe care il preia de la Clio e-tech, recent testat de AM. Acum intrebarea mea este: cutia asta/sistemul, dpdv constructiv este mai fiabil sau mai putin fiabil decat o automata clasica cu convertizor? Eu personal as zice ca este mai fiabil si daca nu ma insel asta era si parerea ta. Nu prea gasesc detalii despre ce inseamna cutie cu craboti, tot ce stiu este ca se folosesc la masini de raliu. As aprecia un link cu informatii, preferabil in romana, daca nu, este ok si engleza/germana (nici macar nu stiu cum se zice in engleza la cutie cu craboti)
...e linkul cel mai lămuritor, deși nu exhaustiv (în franceză, dar în engleză găsești destule clipuri pe YT ref. la ”dog gearboxes”, dog clutch însemnând crabot = dispozitiv de cuplare cu dinți a doi arbori.)
Mai pe scurt, cutii de viteză fără sincroane (syncromesh.)
Tema-i simplă-n principiu, dar îmbârligată-n detaliu, d-aia nici nu încape la comentarii.
Clar c-aș putea scrie articole tehnice ca pe vremuri, dar nu moca, așa că-i las mai bine pe experții noștri jurnaliști.
P.S. Iertare Secu-Măfănikk, uitasem că trebuia s-o rad din zonă -- te implor să nu mă trimiți în vreun gulag. :-)))
https://wattsupwiththat.com/2021/08/25/china-to-build-43-new-coal-fired-power-plants/
Și tot nu le ajunge că s-au umflat la ștechere, cum zice și @dan_grc.
Repede Edikk cu soluțiile că Greta e în pană de idei și doar zbiară inclusiv la creioane că au mină de carbon.
Excelent articolul !
Ce parte nu va place?
Poate ca norvegienii si olandezii, care au petrol cat vor, au trecut cel mai repejor la electrice? Desi ei ar putea sa mearga pe benzina si motorina mult si bine, ca au rezerve destule pe care le exporta.
Ideea e ca procentajul asta mare de electrificare NU VI SE DATOREAZA. Nu s-a ajuns aici datorita romanilor, bulgarilor, polonezilor si a altora din est.
Saracii continua sa cumpere ce dau vesticii deoparte, adica masinile care nu mai sunt bune pentru ei. Deci articolul se refera la inmatriculari de masini noi. Romanii inca cumpara Sh-uri, deci sa isi dea cu parerea despre electrificare ai masini electrice cand ei se plimba in dieseluri este o gluma.
Dar romanilor le place sa isi dea mereu cu parerea. Si cu asta raman, cu pareri. Altii iau masini.
Multumesc pentru articol!