PREMIERA: Renault a dezvaluit noul Megane
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault a publicat astazi primele informatii si galeria foto oficiala cu noua generatie Megane. Este vorba de cea mai asteptata aparitie din peisajul auto mondial din ultimele luni, in competitie cu a sasea generatie VW Golf. Diferentele sunt insa mari intre abordarea celor doi constructori rivali: daca Volkswagen a decis sa marseze pe un design conservator care mentine in mare parte liniile generatiei actuale, Renault a ales sa revolutioneze liniile celei de-a treia generatie Megane, dezvaluind astazi un model 100% nou, cu linii total diferite fata de actualul model.
"Conceput pentru a seduce , Noul Megane exprima atat dinamism si sportivitate, cat si o puternica senzatie de robustete, calitate si rezistenta", este caracterizarea pe care Fabio Filippini, directorul de gama de la Renault, i-o face noului Megane. Lungimea modelului a ajuns la 4300 de milimetri, ampatamentul acestuia fiind de 2640 de milimetri. Linia dinamica a noului Megane este data atat de consolele fata si spate de dimensiuni reduse, cat si de catre nervurile de pe capota care completeaza imaginea inedita provenita din abordarea noua a blocurilor optice, a prizelor de aer si a spatiilor destinate proiectoarelor de ceata.
Interiorul noului Megane reuseste sa se impuna prin calitatea asamblarii si materialelor, un element pe care Carlos Ghosn, presedintele aliantei Renault-Nissan, l-a promovat inca din prima zi a sefiei sale. Pe plansa de bord domina liniile orizontale drepte, principala noutate fiind reprezentata de aparitia unui nou tablou de bord pe care domina ecranele cu afisaj mixt, digital – analog. Practic, viteza de rulare va fi afisata de acum cu cifre digitale, fiind mult mai vizibila. Este adevarat, nu este o prmiera absoluta, confratii de la Citroen abordand acest aspect cu mult curaj acum patru ani, la lansarea gamei C4.
Vorbim insa de o premiera absoluta pe un model Renault, indiferent de segment. Acelasi ecran afiseaza, in plus, limitatorul de viteza, indicatoarele de benzina si temperatura si indicatoarele unor element cum sunt inchiderea portierelor si presiunea din pneuri.Printre elementele de confort de la bordul lui Megane se numara in continuare cardul de acces si pornire cu functie "remote lightning" – aprinderea farurilor/stopurilor pentru o localizare corecta a masinii de la distanta, asistenta la parcare, sistemul de navigatie carminat disponibil atat in 2D cat si in 3D, climatizarea duala si sistemul audio Arkamis. Ca o noutate pe Megane, Renault a adaugat in oferta si legaturi USB sau iPod care pot fi abordate prin comenzile de pe volan. Un punct pozitiv al noului Megane este reprezentat de volumul spatiului destinat bagajelor, care ajunge la 405 litri cu bancheta in pozitie normala.
In ceea ce priveste comportamentul dinamic, Renault sustine ca a dezvoltat un tren de rulare considerat de foarte buna calitate. Premisele sunt noul sasiu, directia asistata si un sistem de franare care dispune de discuri de 296 de milimetri pe fata si de 260 mm pe spate.
Trecem la gama de motoare si incepem cu cele diesel: motoarele dCi 85 CP si dCi 105 CP, recunoscute pentru performantele lor, sunt completate de motoarele dCi 90 CP si dCi 110 CP cu filtru de particule. Aceste patru motorizari emit sub 120g de CO2/km. Noul motor dCi 130 CP utilizeaza cele mai bune elemente ale tehnologiei dCi la nivel de combustie si supraalimentare, cu numai 135g de CO2/km. Puterea maxima a acestui motor este de 130 CP, disponibila inca de la 3 750 tr/min (in loc de 4 000 tr/min), iar cuplul ajunge la 300 Nm, disponibili inca de la 1750 tr/min (in loc de 2 000 tr/min). Motorul dCi de 160 CP CVM si motorul dCI 150 CP CVA vor completa in curand aceasta oferta.
In ceea ce priveste optiunile de motorizare pe benzina, in functie de tara de comercializare, oferta va include motoarele 1.6 16v de 100 CP si de 110 CP, motorul 2.0 16v de 140 CP si motorul TCe de 180 CP. Propus cu o cutie de viteze manuala in 6 trepte, propulsorul 2.0 16v va fi completat de oferta cu transmisie continuu variabila. Ultimul sosit in gama de motoare pe benzina la Renault este motorul TCe de 130 CP, care va fi lansat in primavara 2009. Dezvoltat in cadrul Aliantei Renault-Nissan, acest motor ilustreaza cel mai bine experienta dobandita in domeniul downsizing. Cu puterea unui motor 1.8 l (130 CP), cuplul unui motor 2.0 l (190 Nm) si cu emisii de CO2 inferioare unui motor 1.6 l, acest bloc cu o cilindree de 1 397 cm3 se dovedeste, spun cei de la Renault, sobru si de ecologic. In functie de versiuni, motoarele vor putea fi asociate unor cutii de viteze manuale sau automate cu cinci sau sase trepte.
Siguranta este un alt capitol la care Renault are pretentii, constructorul francez considerand ca noul Megane va deveni un etalon in ceea ce priveste nivelul de siguranta in segmentul sau. Francezii au introdus pe Megane, in standard, sistemele ABS si AFU (Asistenta la Franarea de Urgenta), versiunile superioare urmand sa se bazeze pe ESP cu CSV (Control la Subvirare). In ceea ce priveste siguranta pasiva, Megane se bazeaza pe centuri cu pretensionare dubla, pe airbag-uri adaptive cu camera dubla si pe un sistem de senzori de captare a impactului inaugurat pe "fratele mai mare" Laguna 3.
CLICK AICI pentru 10 filme de prezentare a noului Renault Megane.
[poll]125[/poll]via | Renault
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din PARIS 2008
-
Organizatorii Salonului Auto de la Paris au publicat numarul total al vizitatorilor in 2008: 1.5 milioane. (24.10)
-
Dupa un drum lung si obositor de peste 2500 de kilometri Citroen C4 Picasso a adus echipa Automarket acasa. (07.10)
-
Land Rover a dezvaluit la Paris o versiune Freelander 2 echipata cu sistem start-stop. (07.10)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Renault intotdeauna a avut design inovativ si original asa ca lasa-ne cu copiatul prietene ca nu stii ce vorbesti.
Fiabilitatea e discutabila, asamblarea si materialele la fel. Apoi si nu mai vorbim de costuri de intretinere specifice Renault, mai exact strategiei de piata Renault. Masina se vinde la un pret rezonabil, insa cand vine vorba de intretinere iti inchide gura.
Personal am ramas mereu placut impresionat de fiecare Renault din penultimele generatii pana acum: confortabile, bine izolate fonic, optiuni rezonabile, etc. Insa ajungem dupa cum spuneam la reversul medaliei, realitatea aceea mai dura din spatele aliurii de masina frantuzeasca al carei caracter e undeva bine plasat. Am fost tentat sa ma orientez spre un model Renault sau daca nu unul facut de PSA, insa per total nu prea meritau.
Subiectiv cred ca e o chestiune de prima impresie, prima reactie din partea consumatorului. Obiectiv, Renault a pierdut o cota mare de piata in Europa in ultimii 2 ani. Recent cu modelul nou de Laguna si probabil cu noul Megane vor recupera teren. Au mai avut ei perioade asemanatoare, pare un fenomen ciclic.
Stima!
si asta mai arata si urat fata de vechea generatie.
Ce spui tu bah asta de a terminat chimia si vb de masini? Ia gandeste tu la un twingo, la un scenic, la un espace. Tu cred ca esti francez, multi da' prosti. Probabil te plateste si bine.
In fine, cat despre VW ramane tot VW, poate sa aiba Renault si elice in cur si tot se va vinde mai prost ca VW.
Pt cinvea de mai sus, nu e astra nu e ceed sau g6. E inspirat din Laguna III. Pastreaza linia noua de design renault. Oare cum va arata Clio?
Neamtu' tot neamt ramane si francezul tot imputit ramane. Spre rusinea mea mai lucrez si pentru ei.
In schimb designul este ceva ce se vede cu ochiul liber si este clar ca nemtii sunt mult in urma si nu prea indrazneti, ca sa nu zic plicticosi.
Cat despre Megane, s-a distrus total imaginea avangardista pe care o avea renaultul inca din 2000. Seamana acum cu o masina japoneza. Nu mai are nici un farmec. Dupa Clio III incoace totul se duce pe apa sambetei, la renault. Inclusiv noul Laguna.
Numai bine.....
Multumesc.
daca te uiti mai bine, stopurile spate sunt luate de la touareg, numai ca mult mai mici...de fapt sunt luate de la scirocco, care le-a "luat" de la touareg...
si fata e absolut noua...
si inca o veste proasta pentru megane, civic, si alte masini, comparativ cu golf 6...
GOLF 6 SE VA LUCRA EXACT CA AUDI A3, ADICA SUPERCALITATE...mergeti la drive test cand va aparea si convingeti-va...
si sincer prefer materiale de calitate si placute la atingere (comparativ cu plasticele ieftine de pe megane, mondeo, focus, etc...) in detrimentul cadranelor digitale de pe megane...
Despre baietii frustrati, fani "frantuzisme" care nu vor sa plateasca putin mai mult pentru VW Golf, care inseamna mai mult confort, siguranta si fiabilitate, sa fie sanatosi si norocosi cand isi cumpara o masina "frantuzeasca"
ca design mi se pare ok, arata bine si la interior, cel putin in poze, mai ramane de vazut cum arata si in realitate, asadar, preturi estimate?
Celor care ii injura pe posesorii de masini germane, le atrag atentia ca ei au limbaj de manelisti. O masina nu se judeca dupa cine o conduce, ci dupa fiabilitate, performante etc. Am vazut manelisti si in Golf si in Meganne. Am vazut de asemenea masini de toate felurile cu ciucurasi lipiti cu ventuze pe parbriz, astfel incat e nedrept sa califici posesorii de masini dupa marca pe care o conduc.
Nici tu nu sti ce vrei sa zici, mai intai spui ca, conteaza cine conduce un anumit tip de masina, apoi spui ca manelisti sant peste tot, adica in orice tip de masina...poate ne lamuresti si pe noi, astia , posesori de passat uri sau bmw uri, ca santem mai handicapatii si ne i bagat in ceatza rau...lumineaza ne un pic...
sa nu uitam ca megane 2 a fost prima masina cu 5 stele pe crash test si aproape toata gama renault are 5 stele la test.
Redactorii iar inoveaza: sistem de navigatie carminat, afisaj digital al vitezei in premiera etc. Macar corectati cand va atentioneaza un utilizator ...
Dar manelistii AIA GRASI SI INCULTI PREASLAVESC MASINILE NEMTESTI! nU MAI EXISTA CEVA SUPER BUN SAU FIABIL! tOATE SUNT FACUTE SA REZISTE UN NUMAR DE ANI SI SA FIE INLOCUITE!!!
EU AM UN RENAULT MEGANE DE CATEVA LUNI SI ESTE PANA ACUM OK SPER SA FIE SI IN CONTINUARE SI SINGURA PROBLEMA ESTE UN GREIERAS DIN CAND IN CAND la usa dar numai cand merg pe drumuri nFOARTE PROASTE SAU FOARTE DENIVELATE!!
AM MERS CU UN PRIETEN CU UN BMW SERIA 3 SI FACE PE ACELEASI PORCARII DE DRUMURI MUUUULLLTTT MAI RAU!!!
SI I S-A COJIT VOPSEAUA BEJ DE PE BORD SI I S-A BLOCAT O USA SI I S-A COJIT VOPSEAUA DE PE SPOILER LA SPALATORIE ETC!! MASINA E DIN SEPTEMBRIE 2006!! SI ARE NUMAI 40.000 DE KM SAU POATE MAI PUTIN!
Parerea mea ca o masina buna o iei in functie de pret, la 10.000 EUR iei o masina care tot atata face, indiferent de marca (nemtzeasca, frantzuzeasca, japoneza sau altele). Eu am in momentul de fata un clio si sunt multumit de el.
Spre exemplu clio este la acelasi pret cu polo, iar la calitate sunt la fel, sa nu mai zic de intretinere.
Mai este un factor de luat in seama, service-ul, stiu majoritatea service-urilor la fiecare cu timp de asteptare, la vw astepti o luna, hyundai la fel, in schimb la renault intr-o zi bagi masina. Cred ca si asta conteaza, ca nu-ti iei golf si daca se intampla ceva stai o luna juma pe dreapta, in schimb cu renault intr-o sapt-doua iei masina.
Asa ca....
taranilor va spargeti în b...ni acum!