Esential
163 | de cai putere dezvolta cea mai puternica versiune a lui Peugeot 3008, 2.0 HDI. |
Dupa mai multe serii de fotografii-spion care au inundat presa de specialitate in ultimele saptamani, Peugeot a hotarat sa sparga gheata si, cu doua luni inainte de Salonul de la Geneva, a publicat oficial primele informatii si fotografii cu cel mai nou model din gama sa: 3008. Este vorba de un crossover ai caror principali adversari de piata vor fi Ford Kuga, Renault Koleos, Nissan Qashqai, Toyota RAV4 sau VW Tiguan.
3008 urmeaza sa fie asamblat in uzina Peugeot din Sochaux, urmand sa se adreseze acelorasi iubitori ai formelor clasice ale constructorului francez. Construit la intersectia dintre un SUV, un monovolum si o berlina, noul model Peugeot se evidentiaza printr-o multitudine de sisteme tehnice interesante, printre care se numara Dynamic Rolling Control sau Grip Control. Proportiile modelului sunt echilibrate iar liniile modelului sublineaza inca o data dinamismul specific modelelor constructorul francez.
Prima caracteristica importanta a lui 3008 este reprezentata de parbrizul de 1.6 metri patrati, o garantie a faptului ca vizibilitatea si luminozitatea se afla la ele acasa in familiala din Hexagon. Apropo de caractertul familial al modelului, 3008 reuseste sa vina cu un spatiu de incarcare de 604 litri, suficient pentru ca patru persoane sa calatoreasca fara probleme insotite de bagaje voluminoase.
Motoarele pe care Peugeot le prezinta sub capota lui 3008 sunt in numar de sase, impartite frateste: trei pe motorina si trei pe benzina.
Varful de gama va fi propulsorul HDI FAP de 2.0 litri care dezvolta 163 de cai si 340 Nm. Acelasi motor va fi disponibil si in versiunea de 150 CP si 340 Nm, principalul avantaj al acestuia din urma fiind emisiile si consumul ceva mai scazute. Gama diesel este completata de unitatea de 1.6 litri care dezvolta 110 CP si 150 Nm. Versiunile de putere ridicata ale celor doua motoare pot fi cuplate la o cutie automata cu sase trepte, in timp ce singura optiune pentru versiunile mai slabe de putere este o cutie manuala cu sase trepte.
Cele trei optiuni de motorizare pe benzina sunt reprezentate de fapt de tot atatea unitati de 1.6 litri: 1.6 CTi (120 CP si 160 Nm), 1.6 THP (150 CP si 240 Nm) si 1.6 THP (156 CP si 240 Nm). Peugeot pregateste si o varianta hibrida a lui noului sau model, aceasta urmand sa fie disponibila incepand cu anul 2011.
Prima aparitie publica a noului crossover francez va avea loc la Salonul de la Geneva (martie), urmand ca debutul de piata sa aiba loc in aceasta primavara, in Franta.
Multumesc pentru sesizare.
Am un prieten care are 308 si a cam inceput sa-l lase jucaria. Vrea sa o vanda ca a inceput sa bage bani in ea.
Nu stiu daca este el ghinionist sau e o problema in general la marca.
Despre design, parerea mea este ca e infiorator tinand seama de concurenta. Mai ales spatele, parca au uitat sa-l deseneze si l-au aruncat asa in scarba sa poata incepe productia. Pacat, erau destul de buni la design la inceputul anilor 2000... se pare ca francezii nu sunt atat de italieni pe cat se cred..