La finalul lunii august, oficialii diviziei Mini din țara noastră au anunțat că împreună cu specialiștii din cadrul Vitesco Technologies vor lucra la un proiect dedicat sporturilor cu motor. Mai exact, cele două companii vor pregătit un MINI Cooper SE (versiunea electrică a hatchback-ului britanic) pentru câteva dintre competițiile interne organizate sub umbrela Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS).
Tot atunci, versiunea neomologată a acelui Mini Electric Racing (denumirea modelului de competiții) a putut fi admirată în cadrul raliului de regularitate Transylvania Classic.
Între timp, proiectul a primit omologarea comisiei FRAS, iar weekend-ul trecut, Mini Electric Racing a participat la ultima etapă din acest an a Campionatului Național de Viteză în Coastă. Etapa s-a desfășurat la Brașov pe drumul către Poiana Brașov, iar modelul electric a fost pilotat de Andrei Barbu.
"Prima cursă pentru MINI Electric Racing marchează startul unei aventuri foarte curajoase.
A fost o mare provocare să putem aduce maşina la start, mai ales în aceste vremuri dificile. Suntem încă la începutul proiectului", a declarat Josef Reiter, Director General BMW Group România.Mașina care a luat startul la Brașov nu a fost cea în configurația finală, iar singurele modificări aduse față de un vehicul de serie au fost cele de siguranță. Mini Electric Racing nu a beneficiat de nicio modificare de natură dinamică, inclusiv pneurile folosite în competiție fiind unele de stradă (Michelin Pilot Sport 4). În ceea ce privește siguranța, modelul britanic a fost echipat cu un rollcage complet, cu scaune cu centuri speciale și cu un sistem pentru stingerea incendiilor. Totodată, au fost eliminate anumite elemente de interior, iar astfel, masa totală a modelului electric a scăzut cu 150 de kilograme.
"Ne-am dorit, ca la prima participare, să avem o referință cu privire la dinamica modelului de serie și să înțelegem de unde vin principalele provocări pentru un proiect competitiv.
Credem că putem aduce o îmbunătățire de aproximativ 3-4 secunde pe kilometru cu modificări în ceea ce privește suspensia, pneurile și managementul termic", a declarat Alexandru Şeremet, manager de comunicare BMW Group România.La finalul celor două manșe de concurs, Mini Electric Racing s-a clasat în a doua jumătate a plutonului, iar cel mai bun timp pe urcarea de 5 kilometri a fost de 3 minute și 7,478 secunde. În plus, a fost pentru prima dată în istoria competiției de Viteză în Coastă când două echipaje cu modele electrice au încheiat concursul (un Volkswagen e-Golf pregătit de echipa Kaufland e-Rally Team a încheiat pe prima poziție, iar locul al doilea a fost ocupat de Mini Electric Racing).
"Etapa a fost foarte valoroasă pentru noi. Am învăţat foarte multe despre consum în regim de competiţie, despre recuperare, management termic, dar şi despre care trebuie să fie următorii paşi în dezvoltarea proiectului", a completat Alexandru Șeremet.
Bine ca incepem sa avem si masini electrice in competitii.
Go MIMI, Go ! :)