- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
GENEVA 2009
Ultimele stiri din GENEVA 2009
-
BMW a anuntat ca va lansa la Geneva versiunea hibrida a modelului Seria 5. Conceptul ActiveHybrid ar urma sa dea nastere unei versiuni de serie in lunile urmatoare. (25.01)
-
Porsche a parcat doua Panamera in parcarea din fata Salonului Auto de la Geneva. (06.03)
-
Wiesmann si-a lansat noul roadster la Salonul Auto de la Geneva. (06.03)
Cele mai citite stiri
saptamana aceasta- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Vezi stirile dupa:
- Accidente exotice
- Advertorial
- Analiza Automarket
- Articole Pneuri
- Audi TechTalk
- Auto Tech
- Autoipoteze
- Automarket Info
- Concepte
- Cu noul Duster in creierii muntilor
- Dacia 50 de ani
- Detroit 2016 Live
- Duster connected by Orange
- Economic
- Electric challenge cu noul Nissan Leaf
- ElectricRomania
- ElectricRomania 2020
- Feature
- Formula 1
- Fotospion
- Gadget Test
- General
- GENEVA 2010
- GENEVA 2019
- Industrie
- Intern
- Interviu
- Masini autonome
- Masini electrice si hibride
- Mediu
- Michelin Experiences
- Modele noi
- Motorsport
- O lume nebuna
- Oameni si masini
- Opel Adam
- Pick-up Maraton Moldova 2017
- Premii auto
- Reportaj
- RomanianRoads
- Sfaturi si idei auto
- Siguranta
- STIATI CA...
- Tehnofuture
- Tehnologie
- Tuning
- Un german in Transilvania
- Video
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
BMW
Bentley
Bertone
Bugatti
Cadillac
Caparo
Caterham
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Corvette
Dacia
Daihatsu
Dodge
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Geely
Giugiaro
Honda
Hover
Hummer
Hyundai
Infiniti
Jaguar
Jeep
Kia
Koenigsegg
Ktm
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lincoln
Lotus
Mahindra
Maserati
Maybach
Mazda
McLaren
Mercedes
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Noble
Opel
Pagani
Peugeot
Pininfarina
Pontiac
Porsche
Protoscar
Renault
Rinspeed
Roewe
Rolls-Royce
Rover
Saab
Saleen
Seat
Skoda
Smart
Spyker
SsangYong
Subaru
Suzuki
TVR
Tata
Tesla
Th!nk
Toyota
Virago
Volkswagen
Volvo
Wiesmann
Zagato
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Premiera: Opel a dezvaluit noul Ampera
2- o sa fie mai scump decat prius 3, posibil...deci, alt punct negativ
1. incarcatul de la priza face masina hibrid absolut inutila cand vine vorba de poluare. Sa-ti explic: inchipuie-ti ce ar insemna ca toate masinile hibride sa se incarce de la priza. Proprietarii le vor pune toti seara si vor consuma mult curent, prin urmare centralele electrice, in marea lor majoritate extrem de poluante, vor trebui sa-si mareasca capacitatea de productie. So o vor face poluand ca sa produca curent, bineinteles. Deci, ce rost ar mai avea hibridele decat sa fie niste elemente de imagine, fitze si atat?
2. filozofia toyota la hibride presupune un motor de cuplu, si nu unul de turatie, pt a actiona generatorul electric, acesta dand curent catre motor/motoare care la randul lor misca rotile. Deci motorul e mai mult generator, si niciodata nu participa singur la motricitate. De asta, desi e un 1.8, este restrictionat la 98cp tocmai pentru a nu urca mult in turatie si a nu consuma multa benzina, iarcuplul superior ajuta la incarcarea eficienta.
Honda, pe de alta parte, aplica pirncipiul motorului electric asistent, adica cel termic este principal si merge tot timpul, pe cand cel electric intervine intr-o proportie mai mare si mai mica atunci cand e nevoie (spre ex, turatii mici care sunt folosite in oras). Acest sistem este mai simplu decat cel de la Toyota, dar este mai eficient dp de vd al costului pe care il implica si este foarte usor de implementat (practic, se poate monta pe orice motor din gama).
FELUL in care energia electrica este produsa in reteaua de consum pt populatie are efecte foarte poluante pt mediu, mult mai poluante decat masinile de multe ori. Masinile au un efect poluant de 2% in mediul inconjurator global, pe cand centralele care produc energie pt populatie, de peste 60%.
Prin urmare, daca toata lumea ar avea hibride care s-ar incarca de la priza si s-ar apuca sa faca asta, ar face de fapt mai mult rau mediului inconjurator datorita faptului ca simpla producere a lui prin termocentrale, care sunt grosul producatorilor electrici in lume, ar polua mediul si mai mult.
Nici centralele nucleare nu-s o varianta, avand in vedere ca rezulta multe reziduuri radioactive care de obicei sunt aruncate in sol sau mai rau in apa, iar centralele eoliene, solare si altele de genul sunt mult prea putine.
Prin urmare, exista 3 solutii:
-tarile se apuca sa investeasca enorm in dezvoltarea unor noi resurse alternative de curent pt populatie, ceea ce clar nu se va intampla prea curand
-producatorii de automobile investesc in metode de recuperare a energiei fantastice, sa aduca un hibrid la peste 70% eficienta (in mod normal, un Otto are cam 20% eficienta in folosirea energiei, iar un hibrid trece putin de 30%)
-producaotrii de automobile trec pe combustibili alternativi nepoluanti, de genul hidrogenului, care pot genera cu usurinta curent electric automobilului avand ca emisii doar apa.
La optiunea 3 si aici e o problema: hidrogenul momentan trece si el prin niste procese poluante la fabricatie sau, mai rau, energia necesara fabricarii lui este mai mare decat energie degajata de el, si atunci n-am facut nimic.
Deci, problema este MULT mai complicata decat la prima vedere. Zice lumea, "ne luam masini electrice si gata, nu mai poluam". FALS. Nu mai poluezi local, in orase, dar curentul ala electric de unde bine, din cer? Si cum e el produs? Celulele fotovoltaice n-au nici pe departe eficienta ceruta de rularea unui automobil in conditii normale, daramite sa inmagazinezi curent in baterii pt folosirea pe timpul noptii.
Mai tb multa munca de cercetare.
Intelegi acum?