Premiera: Noul Saab 9-3X, rival declarat pentru Audi Allroad

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 11.02.2009
Saab a dezvaluit astazi primele informatii si imagini ale noului 9-3X, break-ul cu veleitati off-road care se va bate cu Audi Allroad si Volvo XC70.

Fisa tehnica

Marca/Model/Versiune Saab 9-3X
Capacitate (cc) 1998
Puterea maxima (CP/rpm) 210/5300
Cuplu maxim (Nm/rpm) 300/2500-4000
Viteza maxima (Km/h) 230
Acceleratie 1-100Km/h (s) 8.2
Consum mediu (litri/100 km) 6.9

Saab a decis sa dezvaluie astazi mult asteptatul 9-3X, Sport Wagon-ul cu veleitati off-road, capabil sa se bata de la egal la egal cu Volvo XC70 si Audi Allroad. Cum era si normal, garda la sol a crescut cu 35 de mm, comparativ cu versiunea de serie Sport Wagon.

Versiunea pentru teren accidentat a primit si o serie de linii de design noi, spoilerul frontal si cel posterior fiind finisate in partea inferioara in culorile gri sau negru. Panourile de protectie din aluminiu, bosajele mai largi, barele de amarare de pe acoperis, tevile de esapament duble cromate, jantele de 17 inch din aliaj si proiectoarele de ceata intregesc aspectul nou si individualizeaza noul membru in gama constructorului suedez.

La interior, liniile traditionale se pastreaza, singurele diferente fiind scaunele sportive imbracate in piele, finisajele metalice de la nivelul portierelor, bordului si consolei centrale.

Sub capota modelului off-road se vor afla doua propulsoare, unul diesel si unul pe benzina. Pentru cei in cautarea unui bagaj de putere mai generos, Saab ofera motorul de 2.0 litri si 211 cai, cuplat la o cutie automata sau manuala cu sase rapoarte.

Puterea, alaturi de cei 300 de Nm obtinuti intre 2500 si 4000 de rpm sunt transmise ambelor punti. Sistemul de tractiune integrala XWD este unul inteligent, fiind capabil sa varieze puterea transmisa ambelor axe cu ajutorul unui sistem denumit Torque Transfer Device (TTD).

Versiunea diesel va fi animata de un motor de 1.9 litri TTiD, care produce 180 de cai putere si un cuplu motor impresionant, de 400 de Nm. Motorul va fi cuplat fie la o cutie manuala, fie la una automata, ambele cu sase rapoarte, capabile sa transmita resursele doar puntii fata. In ciuda performantelor oferite de motorul diesel, emisiile raman unele foarte scazute, de doar 144 g/km.

Prima aparitie publica a noului Saab 9-3X va avea loc la Salonul Auto de la Geneva, care isi va deschide portile luna viitoare. Este posibil ca standul suedezilor sa gazduiasca alaturi de 9-3X si mult asteptatul crossover 9-4X.

via | Saab

Comentarii (12)

  • george becalii
    Proaste
    Masini proaste!!Nu sunt bune de nimic.Logan RULEZZZ...!!!
    0 0
  • Adrian
    Saab
    Nu stiu cine o sa dea Audi-ul pe un Saab ...
    0 0
  • jhonnatan
    @adrian
    As da oricand un Audi pentru un Volvo...tu nu?
    0 0
  • Convingere
    Am auzit de Saab. De audi...............
    0 0
  • nu !nu! nu dam un audi pe nici un "ford" si pe nici un "opel" cei de la Audi :au o plaja mai larga de motorizari, tehnic superioare , mai puternice(vorbesc de varf si de benzinare), de interior nu mai vorbim...intra in discutie si aspectul??dc da acest saaaab este oribil pt comparatie : http://p.webwombat.com.au/motoring/images/audi-rs6-avant-1-big.jpg GET REAL
    0 0
  • Saab
    Gusturile nu se discuta, dar am o intrebare cati dintr voi ati condus un Saab sa vedeti ce poate .... De ce tot ii ridicati pe nemtii in slavi .... Masina e frumoasa daca ar fi sa aleg, cu siguranta as alege Saab fara nici o ezitare.
    0 0
  • sa alegi tu saab cu interioarele alea din plastic de cea mai proasta calitate!!! daca nu ati urcat intr-un saab va zic eu: NU ATI PIERDUT NIMIC!!! dati un search ep google "saab 95, 93 interior" si o sa vedeti la ce ma refer! comparati ceo sa vedeti acolo cu in interior de a6, a4
    0 0
  • @ mihh tot io
    stiai macar ca sunt facute pe platforme de vectra???
    0 0
  • ,,,
    E cam gresita facuta incadrarea. 9-3 e din clasa medie, cu A4 , nicidecum din clasa mare, cum e A6 implicit A6 allroad. Despre masina nu am de comentat nimic. Scuzele de rigoare pentru corectarea greselii dvs, sperand sa nu va jigneasca integritatea intelectuala. Cu respect.
    0 0
  • mircea
    @bixi
    Pentru a-ti elimina incordarea, iti recomand cu multa caldura sa bati Automarket pana ii sare apa din cap: http://automarket.labrute.fr

    Bafta.
    0 0
  • @Relu
    Pentru ca ati comentat cuviincios si la obiect o sa va raspund dumneavoastra si nu celor care nu stiu sa isi modereze tonul folosit in comentarii.
    Asa cum am scris si in articolul care prezenta fotografiile spion ale noului Saab 9-3X, modelul propus de suedezi va concura cu Skoda Octavia Scout si cu gama Allroad de la Audi. Tot de pe Automarket ati putut afla ca Audi pregateste largirea gamei Allroad cu o varianta bazata pe A4, asteptata tot la Geneva. Rezulta ca 9-3X ar putea rivaliza chiar incepand cu Geneva 2008 cu A4 Allroad.
    Multumesc pentru observatie!
    0 0
  • Costin
    Daca nu posedati un Saab ,sau daca nu a-ti condus vreunul nu mai vorbiti prostii eu am un Saab 95 aero din 2006 si un Saab 9000 cs din 93 si vreau sa spun ca alta masina nu imi cumpar in viata mea in afara de Saab, a-m avut masini si opel si audi si skoda dar nimic nu se compara cu Saab la condus,acceleratia incredibila bestiala ,confort si toate cele deci nu mai criticati daca nu stiti,duceti-va la un deler Saab si faceti o proba si osa va schinbati parerea total. salut.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru