Prima generație Citroen C3 a fost prezentat în 2002. Cu timpul a devenit cel mai popular model al mărcii franceze și a fost comercializat în peste 5.6 milioane de exemplare. C3 reprezintă 29% din volumul vânzărilor mărcii în Europa.
C3 A AJUNS LA A PATRA GENERAȚIE
Acum a ajuns la a patra generație așa că a venit momentul să facem cunoștință cu noul e-C3, complet electric. Este, pe scurt, primul model de segment B, cu zero emisii, proiectat și construit în Europa. Mai exact, va fi asamblat la uzina Stellantis din Slovacia.
Noul Citroen e-C3 are o lungime de 4.01 metri (+19 mm), o lățime de 1.76 metri (+6 mm), iar înălțimea măsoară 1.57 metri (+100 mm față de vechiul model). Și garda la sol a crescut, de la 135 mm la 163 milimetri.
DESIGN INSPIRAT DE CONCEPTUL OLI
Din punct de vedere estetic, modelul cu zero emisii al francezilor se inspiră de la conceptul Citroen Oli, prezentat anul trecut. Avem un limbaj de design nou, cu o parte frontală mai înaltă, o capotă scurtă, noul logo al companiei, o semnătură luminoasă pe 3 niveluri și jante de 16 sau 17 inch, din oțel sau aliaj.
Noul e-C3 va fi disponibil în două niveluri de echipare, You și Max, iar clienții îl vor putea configura în 5 nuanțe exterioare: Alb Polar, Albastru Montecarlo, Roșu Elixir, Gri Mercury și Negru Perla Nera. Plafonul poate fi vopsit în negru sau alb, pentru contrast.
Pentru interior, francezii au pregătit scaunele Advanced Comfort, cu spumă suplimentară pentru un plus de confort, un bord împărțit în două zone distincte, cu o secțiune îmbrăcată în material textil, un volan nou, mai compact decât înainte, și un Head-up Display nou care înlocuiește instrumentarul de bord tradițional.
FĂRĂ INSTRUMENTAR DE BORD TRADIȚIONAL
Tehnologia propusă de Citroen reflectă informațiile pe o secțiune neagră lucioasă, situată între partea superioară a panoului de bord și partea inferioară a parbrizului.
Întreaga zonă a habitaclului a fost denumită de francezi C-Zen Lounge.Citroen propune două variante pentru sistemul multimedia: My Citroen Play, în care utilizatorii folosesc telefonul mobil ca mod de interacțiune cu diferitele funcții ale mașinii (asemănător cu sistemul utilizat de Dacia), și My Citroen Drive, cu ecran tactil de 10.25 inch.
Acesta din urmă are o arhitectură widget, inspirată de smartphone-uri, și permite conectarea Apple CarPlay și Android Auto wireless.
Habitaclul lui e-C3 este mai încăpător: pasagerii din spate au 19 mm în plus pentru coate și cu 20 mm mai mult spațiu pentru genunchi, față de media din segment. Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 310 litri.
113 CP ȘI 320 KM AUTONOMIE
Noul Citroen e-C3 este dezvoltat pe o platformă nouă, gândită încă de la început pentru zero emisii. Modelul francezilor este echipat cu un motor electric, capabil de 113 CP, și o baterie de 44 kWh. Autonomia este de până la 320 de kilometri.
La o stație rapidă, de 100 kW, acumulatorul se încarcă de la 20 la 80% în 26 de minute. Dacă încarci la o stație AC, de 11 kW, bateria ajunge la 100% în 2 ore și 50 de minute.
Din punct de vedere al performanțelor, e-C3 atinge 100 de km/h în circa 11 secunde și o viteză maximă, estimată, de 135 km/h.
De asemenea, suspensia Citroen Advanced Comfort este standard.
Lista cu sisteme de siguranță include, printre altele, frânare activă pentru siguranță, sistem activ de avertizare la părăsirea benzii de rulare, alertă atenție șofer, recunoaștere limită de viteză, Cruise Control cu limitator de viteză, sistem de asistență la pornirea din pantă, senzori de parcare spate și cameră video pentru mersul cu spatele.
START DE LA 23.300 DE EURO
Noul Citroen e-C3 va porni de la 23.300 de euro în Franța, Germania, Belgia, Olanda, Austria, Portugalia, Polonia, Italia și Spania.
Până în 2025, gama va fi completată de o versiune și mai accesibilă, cu autonomie de 200 de kilometri și 19.990 de euro preț de pornire.În România, prețurile vor fi disponibile la începutul anului 2024.
Așa cum spuneam, noul Citroen e-C3 va fi produs în Slovacia și va ajunge în reprezentanțe în al doilea trimestru din 2024.
via Citroen
Masina asta e gândită exclusiv pentru oraș, un fel de Dacia Spring cu 5 locuri, design ceva mai bun și, sper, mai mult de o stea NCAP.
Tico arata mai bine.
Si evident ca nu se putea fara o SUV-izare a la Sppring.
Daca preturile si specificatiile se mentin, e prima electrica ce bate timid la usa accesibilitatii fara sa fie o coaja cu toate limitarile posibile.
Totusi, sigur nu mi-a scapat vreo steluta ceva? 23k vs 30k ceva similar. Parca suna prea bine ca sa fie adevarat. Corsa-e 46kwh costa 35k si nu-i vreo minunatie inginereasca.
Pare primul semn ca electrificarea are sanse. Doamne-ajuta!
Prețul cu subvenții este atractiv… fără, cam greu!
Vor răspunde și alți producători cu lovituri de preț sub centură și au tot fost câțiva care au repetat că electricele de anul viitor sunt uzatele moral din 2025.
Susținem evoluția electricelor pe banii pionierilor amatori.
Nu prea văd cum este e-C3 concurență pt. spring, 113 cp, autonomie mai mare, încărcare rapidă și preț mai mic? hahahahaha
"fraierii" se bucură de ce mașini au acum, "deștepții" le așteaptă pe cele de peste 5 ani.
Hahaha.
Doar că în India are și motor termic, nu doar motor electric.
Bravos Citroen, dar bine zicea un roman mai sus, poate uitati de cheie introdusa in contact, nu fiti patetici!
A fost primul gand cand am vazut imaginile.
Asa ca familia Peugeot a dat cu barda in Citroen si au trimis brandul in mocirla low cost.
Niciodata nu au recunoscut oficial asta, si mereu au aruncat tampenii cu chic si fancy, dar daca te uiti la produsele post 2010 versus ce aveau pregatite in ultimii ani inainte de 2010, este dezastru.
Oricum, e bine ca și-a găsit un loc în grup, chiar dacă personal aș fi văzut Fiat sau Opel în poziția asta.
Legat de Deesse: poate le dă Citroen hydraulic bump-stops lor, că tot vor să fie premium-comfort. Și Citroen renunță la ele ca să mai scadă prețul un pic.
Ca dimensiuni, cel putin din poze, pare ffff similar cu Spring. Tot ce ma surprinde e bateria de 44 kw. Cred ca asta e cam tot ce pot bateriile pe care le-a produs mintea umana (stralucita) pana la anul 2023. Masini mai mari decat asta pe baterii sunt un nonsens.
Bateriile pot duce masinute. Nu masini, nu camioane, nu avioane, nu vapoare si ce viseaza toata focarimea electrificata in creier.
In parlamentul european s-a votat amendament pt combustibilii artificiali cu 0 emisii astfel incat motorul cu combustie sa poata fi folosit in continuare, fara termen de "expirare". Deci nu va mai agitati p'aici cu spume la gura, dragi troli cu electrificarea in gura.
1. e putin mai mare decat Spring. Deja curg review-urile video.
3. daca e fabricat in China, rusine sa le fie. Ma indoiesc totusi sa fie asa pentru ca tocmai Franta e promotorul limitarii importului dar si fabricarii de automobile din/in China.
2. de ce nu te poti abtine de la un vocabular agresiv? Castigi ce? Un loc langa Sheriff, inexorabil sau "votacul fluviu"/michi/whatever?
Suna mai bine?
Sunt convins ca voua va place si va entuziasmati, oricum nu va costa atat, pun pariu ca e vreo vrajeala de marketing.
"chief executive Carlos Tavares said that the low-cost supplier base in India could meet the automaker’s quality and cost targets by the end of 2023.
“So far, Europe is unable to make affordable EVs, so the big opportunity for India would be to be able to sell EV compact cars at an affordable price”
ianuarie 2023: "The locally-produced Citroen e-C3 will be available to order in India from January"
aprilie 2023: "the e-version of Citroen C3 will be manufactured at Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Serbia factory in Kragujevac, while C3s with internal combustion engines will be produced in Slovakia"
https://www.carscoops.com/2022/11/stellantis-could-build-evs-in-india-as-it-says-europe-is-too-expensive/
https://www.carscoops.com/2023/01/fully-electric-citroen-ec3-debuts-in-india-with-199-mile-range/
https://seenews.com/news/electric-citroen-c3-to-be-made-in-serbia-report-820453
Deci foarte probabil ca în România să fie livrate eC3 produse în Serbia, cu baterii chinezești și poate și subansambluri made in India?
Asta mi-a duce aminte de Skodele cehești visate de românii care primeau de fapt mașini asamblate prin Ucraina, sau de Megane și Clio aduse din Bursa.
Deci scrie negru pe alb unde va fi produs și tot se mai găsesc unii care știu ei că e/va fi făcut în China. Cum să nu rămâi interzis în fața comentariilor de "specialiști" ca ăștia, cum?
Dar de ce l-ai pocnit pe @Kap? :)))
Dar apreciez ca te-ai străduit să cauți informația.
e prea dimineata pentru tine. Si esti deja obosit....Ce ai facut asta noapte? Ai stat cu ochiul in vizor sa vezi daca nu te asculta prin usa "institutiile" ? Ma Karleoane, ti s-a explicat: gaura pentru supraveghere e in priza de la capatul patului. Baga si tu o sarma acolo daca nu ma crezi.
PS am uitat, dar nu e prea tarziu: sarma sa fie mai lunga, sa-ti ajunga pana la geam. In felul asta ii identifici pe SRI-istii care stau cu "electroacele" la incarcat si ii lasi fara curent. Satisfactie maxima, nu altceva! Asta inainte sa ti sa inchida tie...lumina. Succes!
@11:29, 11:39 ;)
@12:15 chiar nu cred. Si ne ameninta ba cu un cont pe feisbuc ba cu un site alternativ, auto-politic-conspirationisto-deconspirationist-sosoaca-style.
Asa ca C3-ul asta nu are cum sa fie facut in China si vandut in EU cu 23k. Springul e facut in China si ajunge in EU cu 22-23k si e o masina net inferioara. Sper ca nu-si imagineaza nimeni ca isi trage Renault 10k adaos petnru fiecare Spring ca nu are cum.
Asa ca C3-ul sigur e facut prin Europa si doar bateria vine din China ca pe aici nu prea cresc baterii.
Oricum ramane un mister cum au reusit sa scoata pretul asta. Un e-C4 e 36-37k cu baterie de 46kwh iar e-C3 e 23k cu baterie de 44kwh. Mister mare.
Om trai si-om vedea.
mai mare gogomanie, idiotenie, cretineala, bullshit nu cred sa existe. Ai ajuns sa dumnezeiesti o bucata de tabla motorizata fie ea pe benzina sau diesel. Elctric nu "punem" ca aia e pentru creierele spalate, n'asha?
ba, tu te auzi? ai ramas la mintea unui prepubertar care viseaza sa aiba si el o troaca, maximul in viata. Vai de capul tau... :(
https://www.youtube.com/watch?v=1EYmfxmMSYk
Ăsta nu se bate cu spring dolphin și alte bimbilici chinezești, e mașină.
Nu e nici Tesla, daună totală pentru atingere ușoară spoiler spate.
Pentru niște mărunțiș în plus a apărut și Volvo EX30, premium 100%.
Concurența nu stă, cine n-a avut răbdare își va da pumni în față. :)))))))))
Disclaimer: mă interesează a treia mașină în vârf de criză, cu discounturi negociate... lecție de viață. :)))))))))