După o lungă perioadă de promovare, Opel a publicat acum primele informații și imagini cu noua generație Astra. Modelul compact al constructorului din Russelsheim este dezvoltat pe arhitectura EMP2, una pe care o împarte cu alte modele ale grupului Stellantis, cum ar fi Peugeot 308.
MAI MARE DECÂT VECHIUL MODEL
Comparativ cu vechiul model, noul Opel Astra a crescut în dimensiuni. Lungimea măsoară 4.374 milimetri (+4 mm), lățimea este de 1.860 mm (+51 mm), iar în dreptul înălțimii sunt trecuți 1.470 mm (-15 mm). Ampatamentul măsoară 2.675 milimetri, fiind cu 13 milimetri mai lung decât înainte.
Cu toate scaunele în poziție normală, volumul portbagajului este de 422 de litri, cu 52 de litri mai mult decât oferea vechiul Astra.
Din punct de vedere al designului exterior, noua generație Astra s-a aliniat la actualul limbaj de design Opel. Partea frontală Opel Vizor (introdusă de noul Mokka) a fost adaptată pentru modelul compact și integrează farurile Intelli-Lux LED.
REVOLUȚIE LA INTERIOR
Despre o revoluție putem vorbi și la interior.
Ceasurile de bord analog sunt istorie, locul lor fiind luat de tehnologia Pure Panel. Aceasta integrează două display-uri de 10 inch, unul pentru instrumentarul digital de bord și celălalt pentru sistemul multimedia.Butoanele fizice au fost reduse la minim și, susține Opel, pasagerii nu au nevoie nici de cabluri pentru încărcarea telefonului mobil sau pentru conectarea lui la sistemul multimedia.
Tot în habitaclu se observă noul volan cu trei spițe, dar și scaunele față, ergonomice, cu funcție de masaj. Acestea sunt certificate de asociația germană AGR și sunt poziționate cu 12 milimetri mai jos decât înainte. Opțional, pot fi îmbrăcate în piele Nappa sau Alcantara.
ÎN PREMIERĂ, VERSIUNI ELECTRIFICATE
Gama de motorizări include atât propulsoare convenționale cât și versiuni electrificate (premieră). În prima categorie intră agregatul de 1.2 litri turbo, pe benzină, disponibil în versiuni de 110 și 130 de cai putere, dar și motorul diesel care dispune de 130 CP.
Transmisia manuală cu șase trepte este standard în aceste cazuri, dar clienții pot bifa și o cutie automată cu opt rapoarte.
Motorizarea plug-in hybrid de bază combină un propulsor de 1.6 litri turbo, pe benzină, cu o unitate electrică. Cele două dezvoltă împreună 180 de cai putere. Același motor electric poate fi alăturat și unei versiuni mai puternice a unității de 1.6 litri, caz în care puterea ansamblului urcă la 225 de cai putere.
Ambele integrează o baterie de 12.4 kWh și pot parcurge până la 50 de kilometri în modul electric.
Lista cu sisteme de siguranță include, printre altele, Cruise Control adaptiv cu funcție Stop&Go, Head-up Display, cameră video cu vedere la 360 de grade, Rear Cross-Traffic Alert și monitorizarea unghiului mort.
LIVRĂRILE PROGRAMATE PENTRU ÎNCEPUTUL ANULUI VIITOR
Opel va deschide lista de comenzi în toamna acestui an, urmând ca primele exemplare să fie livrate la începutul anului viitor.
via Opel
Și nici nu mi se pare că ar fi redus numărul de butoane fizice, par la fel de multe.
Din păcate 50 km range, cam mic, ideal ar fi fost spre 80-100 km.
Apoi nu zice nimic despre viteza de încărcare.
Există încă mare neseriozitate la constructorii europeni, îşi bat joc de propriile maşini.
Tesla, după terminarea fabricii în Europa, o să îi măture de pe piaţă.
Care o să fie idiot să cumpere la acelaşi preţ sau chiar mai mare maşini care au doar jumătate range, viteză, acceleraţie, viteză de încărcare decât maşinile Tesla?
Cam despre asta e vorba, unii serioşi (Tesla) iar alţii cu vrăjeala
https://youtu.be/5FWlFdLwV94
Cand va ajunge Tesla la performanta asta?
de exemplu la noul GLA plug-in are un charge mult mai rapid, dar ala e mercedes si costa de iti pica parul si oricum nu e la nivelul unei electrice pure.
dar nu tine de faptul ca nu sunt seriosi. bine ca sunt tesla seriosi, ma umfla rasul. numai cand vad ca tot ce faci faci din tableta aia imensa si ma iau ametelile. ai condus vreo masina americana? pun accentul pe cu totul alte aspecte decat pun europenii.
Iar ca tu sa alimentezi in 60 de secunde, multe procese imputite au loc intre timp incluzand transportul motorinei la statia peco cu camioane care folosesc motorina sa transporte motorina :))
Si tu poti alimenta asa rapid ca esti super inteligent, nu te compari cu amaratii care isi pot lua electrice si PHEV. Trebuie sa existe in continuare diferenta intre statele mult mai evoluate si cele sub evoluate si tu poti face diferenta.
Deci cauza limitarilor este datorita masinilor care polueaza.
Este evident că nu au pus inverter, charger de putere la PHEV, dar dacă ei ar vrea să rupă la vânzări la PHEV, ar trebui să fie serioşi şi să pună un charger serios, care în 10-15 minute îţi încarcă acele amărâte 50 km range.
Mercedes a pus? Foarte bine, dar nu sunt AUR asta cu preţurile aşa mari e o chestie pur comercială (idioată).
Dacă ar produce în serie maşini PHEV care să aibă range de 100 km și să încarci în 10 minute
(da, se poate, Tesla azi deja încarcă peste 100 mile range pe 10 minute)
rezolvi 80-90% din poluare, pentru că 90% din noi mergem în oraşe / zone limitrofe / metropolitan 90% din timp.
Aproape nici nu mai trebuie full electrică.
Înţelegi?
Dar NU sunt serioşi. Asta este realitatea. Se dă cu ţârâita (dinozauri europeni) ceva ce alţii deja dau din plin (Tesla).
Oricum, tot un Cazan 4, 1.9 TDI, e mai bun.
Dacă unul are maşină electrică şi o încarcă acasă din panouri solare deci 100% verde (există mulţi în România, Buhnici este singurul care a pus video că deh e de meserie cu infuencer)
poate să facă liniuţe pe unde legal are voie şi să facă Bucureşti - Ploieşti dus întors non stop cu 13X km/h sau (nu recomand lucruri ilegale, neregulamentare :) şi cu 180 km/h
Ok?
Apoi, România va termina şi cele două reactoare 3 şi 4, numai nuclear vom fi 35% deci probabil vom ajunge perioade mari din an cu 100% verde, energia electrică.
So?
Are electrică? Zero poluare?
Dăi viteză (legală) cât vrei.
Ce mă interesează pe mine.
Vad butoane fizice pentru climatizare, deci din start e peste Golf ca si ergonomie :) O sa incerc sa o testez cu prima ocazie, cand va aparea varianta break cred ca ma voi activa spre varianta hibrida. Intre Astra si noul 308 cred ca se va da lupta finala.
Care a reușit totuși ceva pozitiv ”calling us names” = nemernici (fără ca AM să miște ceva !!!)
Fiindcă m-a făcut să-mi schimb decizia de-a nu mai comenta prin zonă - ba chiar o să-l faultez verbal dureros cu orice ocazie, falsul precept ”înțeleptul cedează” garantând doar dominația prostimii sfertodocte.
Back ontopic, Astrageotul ăsta nou e OK ca design, mai puțin kitsch-agresiv decât noul 308 cu aere de Aventador și rășniță de 110 CP.
...Dar tehnic vorbind pare conceput tot special pentru malus-ul hexagonal criminal al eco-distopicului micronic Macron, cu tricilindri anemici și basta.
Golful o fi el criticabil pe ici-pe colea, dar păstrează măcar motoare cu 4 cilindri, un GTI sau R 4WD de 320 CP ori GTD de 200 CP.
Rămâne deci cum am stabilit: R.I.P. Opel. :-(
Incarci acasa pentru ca la Kaufland n-au paturi, nici macar canapele n-au. Nu te mai lauda cu acasa ca acasa trebuie sa tii in priza troaca circa 12 ore sau te pomenesti ca ti-ai montat o statie tezla de 250kW?
In concluzie eu incarc de 720 de ori mai repede decat incarci tu acasa. Intrebarea e ce faci cand nu dormi acasa? Iete, se mai intampla si din astea.
Oricum astia care iau diesel alimenteaza cu bidonul de 2 litri ca sa mai miste putin BMW-ul 320D sau 520D prin cartier (sau pe ulita) sa le arate la vecini ce avutie tine el in fata blocului si cum o admira de la ultimul etaj, stand la garsoniera la care are rate.
p.s. : pana cand aceleasi inevitabile discutii si fara sens cu mult prea bagatul in seama electrificat ? Mai avem vreo doua generatii de masini pana cand aceste discutii chiar isi vor avea vreun sens.
Astea sunt nașpa. Rămân la fordul meu focus 2017, la care btw îmi plac stopurile f mult. Arată a stopuri nu a chestii desenate de copii autisti
Tocmai am condus azi un saab 9-5 2011, adica model de la fosta ta marca preferata care din nefericire a "decedat". Direct urcat la bord influentele Opel s-au observat de la o posta ....volanul,comenzile, mai tot.
https://www.google.com/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idCAL6N0Q040T20140725
Si daca am avea destula putere electrica, puterea electrica trebuie distribuita si distributia costa.
Totul e pe bani. Si cand ai nevoie de 350kW(echivalentul unui cartier mai mic) pentru a incarca intr-un timp decent o masina electrica, faci un calcul si tragi niste concluzii. Pentru cine poate...
Eu muncesc in domeniul constructiilor si vad ca au inceput sa se ceara si incarcatoare pentru masini electrice, dar dezvoltatorii sunt niste fluturasi. Totul e minunat pana aud de costuri. Din 10 se fac 5 si apoi ajung la maxim 2 incarcatoare.
Cel putin la case, daca vor incarcator electric, se dubleaza puterea electrica. Se ajunge de la un standard de 32A/trifazat la 63A/trifazat.
63A trifazat este cel care va deveni uzual.
Cum se va face transormarea, prin paşi mici, prin evoluţie.
Prima dată chargere pe mono fazat, apoi trifazat, apoi cel de putere mai mare...
Este foarte posibil ca mulţi clienţi să se limiteze la costuri şi să încarce mai lent, mai ales că nu o să îi deranjeze dacă noaptea maşina încarcă într-o oră sau 8 ore.
Al doilea front, va fi că energia va fi produsă loco!
Panouri solare spre 18 kw și oricum cu lucratul de acasă, de fapt, ţii maşina încărcată ziua şi pleci seara în oraş cu soţia / familia !
Nici nu îţi mai trebuie power wall , pentru încarcarea maşinii (gen noaptea din energia solară a zilei).
Deci nu există probleme şi costuri cu distribuţia, dacă o produci loco !!
Binenţeles este puţin prohibitiv azi, pentru majoritatea românilor dar în viitor va fi ceva uzual!