PREMIERĂ: Noua generație BMW Seria 2 Coupe, prezentată oficial cu până la 374 de cai putere

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 07.07.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul bavarez de automobile a publicat primele informații și imagini cu noua generație Seria 2 Coupe. Modelul sport din Munchen a crescut în dimensiuni și este disponibil cu motorizări pe benzină și diesel, cu puteri de până la 374 CP.

Festivalul Vitezei de la Goodwood își deschide porțile în 8 iulie. Vizitatorii vor putea admira aici mașini care au făcut istorie, dar și modele proaspăt lansate pe piață. Unul dintre ele este noua generație BMW Seria 2 Coupe.

Producătorul din Munchen a ales acest eveniment pentru a lansa oficial noul Seria 2 Coupe, iar primele imagini și informații despre acesta tocmai au fost publicate. Modelul sport de dimensiuni compacte va fi asamblat la uzina BMW din San Luis Potosi, Mexic.

DIMENSIUNI MAI MARI

Din punct de vedere al dimensiunilor, noul Seria 2 Coupe a crescut comparativ cu vechea iterație. Lungimea măsoară 4.537 milimetri (+105), lățimea este de 1.838 milimetri (+64), iar în dreptul ampatamentului sunt trecuți 2.741 mm (+51). În tot acest timp, înălțimea este de 1.390 milimetri (-28). Pentru un plus de manevrabilitate, ecartamentele față și spate sunt și ele mai mari cu 54, respectiv 31 de milimetri.

Gândit ca un succesor spiritual al celebrului BMW 02, noul Seria 2 Coupe propune un design caracterizat de suprafețe sculptate și linii dinamice. Aripile evazate, farurile full LED, grila BMW cu "rinichii" poziționați pe orizontală, capota alungită, plafonul plonjat și stopurile împinse spre extremități sunt numai câteva dintre elementele estetice definitorii.

Versiunea de top M240i xDrive Coupe vine cu spoilere și alte elemente specifice modelelor M Sport. Clienții pot opta, desigur, și pentru componentele M Performance, care accentuează sportivitatea acestui model.

Jantele de 17 inch sunt standard, iar cele de 18 inch sunt rezervate pentru modelele M Sport.

M240i Coupe este echipat cu jante de 19 inch, iar catalogul M Performance include și unele cu diametrul de 20 de inch.

Pasagerii vor regăsi la interior scaune sport, volan sport îmbrăcat în piele, tapițerie din stofă/Sensatec, ornamente Dark Graphite, climatizare pe trei zone, sistemul BMW Live Cockpit cu display central de 8.8 inch și ecran de 5.1 inch integrat în instrumentarul de bord.

Ecranul de 10.25 inch al sistemului multimedia de generația a șaptea este opțional, la fel și instrumentarul de bord digital cu display de 12.3 inch. Ambele fac parte din sistemul BMW Live Cockpit Professional. Lumina ambientală, sistemul audio Harman Kardon, scaunele sport ajustabile electric, funcția de încălzire în scaune și în volan sau scaunele M Sport cu tetiere integrate sunt regăsite pe aceeași listă

Portbagajul are un volum de încărcare de 390 de litri. Pentru un plus de spațiu, bancheta spate este rabatabilă în raport 40:20:40.

COMPONENTE PRELUATE DE LA SERIA 4

Noul BMW Seria 2 Coupe se vrea a fi o mașină dinamică, tocmai de aceea inginerii bavarezi au împrumutat mai multe componente de la Seria 4 și le-au adaptat pentru modelul sport de dimensiuni compacte. Suspensia a fost îmbunătățită, iar șasiul este cu 12% mai rigid decât înainte.

Suspensia M Sport este standard pe M240i xDrive Coupe și opțională pentru celelalte versiuni. Suspensia adaptivă M cu amortizoare controlate electronic este, de asemenea, opțională.

Intrarea in gamă se face cu noul BMW 220i Coupe. Echipat cu un motor de 2.0 litri, pe benzină, acesta dispune de 184 CP și 300 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 7.5 secunde.

O versiune cu 245 de cai putere a aceluiași propulsor va echipa, din vara lui 2022, viitorul 230i Coupe.

Amatorii de agregate diesel vor avea la dispoziție noul 220d Coupe. Unitatea cu patru cilindri integrează un sistem micro-hibrid la 48V și dezvoltă 190 CP și 400 Nm. În cazul său, repriza 0-100 km/h durează 6.9 secunde.

VERSIUNEA DE TOP VA AVEA 374 DE CAI PUTERE

Vârful de gamă este reprezentat de versiunea M240i xDrive Coupe cu al său motor de 3.0 litri, cu șase cilindri în linie. Propulsorul dezvoltă 374 CP (+34) și 500 Nm, astfel că mașina sprintează până la 100 de km/h în 4.3 secunde.

Primele două versiuni vin echipate în standard cu o transmisie Steptronic cu 8 rapoarte, dar clienții pot bifa și cutia Steptronic Sport cu același număr de trepte. Aceasta este standard pe M240i.

Lista cu sisteme de siguranță oferite în standard include avertizare pentru coliziunea frontală, avertizare la părăsirea benzii de rulare, Cruise Control cu funcție de frânare și informații despre limita de viteză.

Tehnologia Driving Assistant cu Lane Change Warning, Rear Collision Prevention, Active Cruise Control cu funcție Stop&Go, Park Distance Control, Reversing Assistant, Reversing Assist Camera, Surround View și Remote 3D View sunt opționale.

Debutul pe piață al noii generații BMW Seria 2 Coupe este programat pentru începutul anului viitor.

via BMW

Comentarii (20)

  • E mov, asta asa, ca sa se stie din start cui i se adreseaza! Pe auriu voiam s-o vad cum o prinde culoarea,sa moara toti dusmanii cu gipanele albe de oftica!
    11 5
  • E o chestie de gusturi dar cred ca 4 usi chiar si la seria 2 sunt mai utile. Dar na, in Vest inca isi mai permit masini de week-end cu toate ca nisa masinilor in 2 usi este din ce in ce mai mica.
    6 3
  • Edikkk
    Şi pentru ce.... pentru vitezomani care ţipă că 180 km/h e prea puţin, că de ce nu suntem ca în Germania, când de fapt Germania este singura ţară de tâmpiţi din lume care au autostrăzi fără limită (şi apropo nu sunt toate)


    https://www.stiridinbucovina.ro/2021/07/06/denisa-tanara-spulberata-de-un-bmw-in-statia-de-autobuz-la-baia-mare-a-murit-sotul-ei-in-continuare-in-spital/
    8 25
  • Mai intai sa le bati obrazul celor de la rutiera ca nu-si fac treaba. Ai vazut fata aia lovita de autobuz pe trecerea de pietoni de un sofer cu sticla de bere in mana care mai si manca rosii cu branza la volan? E filmarea din autobuz,s-a facut mare caz,nimeni n-a observat masinile parcate chiar pe trecere,parca si o dubita. Aia parcati acolo trebuiau sa raspunda impreuna cu soferul,politistii trebuiau sa ii ridice si pe ei.Iar de accidentul de care vorbesti,s-a intors "diaspora" mai ales din "anglea",o sa tot vedem d'astea.
    https://m.youtube.com/watch?v=kp30lmp6hF4
    10 1
  • Edikkk taică, nu armele ucid, ci ăia care apasă iresponsabil pe trăgaci... sau pe accelerație.
    Iar marca armei nici atât nu contează.
    După logica ta însă, mai ales electricele cu sprint amețitor ar fi cele mai pericolozo. :-)

    Back ontopic la 2-ul coupe, ete că n-are grilă uriașă dar tot nașparliu le-a ieșit (părere strict personal-subiectivă, deci puteți da cu cataroaie.)
    Fără s-o lungesc cu eseuri critic-estetizante, e suficient să vă bunghiți la poza nr. 94 ca să înțelegeți de ce ar trebui respectată o limită în ”aglomerarea” unor suprafețe cu nenumărate linii, muchii, reliefuri etc.
    Clar că va fi totuși un succes, mai ales peste Marea Băltoacă (d-aia e și produs la mehicanos), unde sedănelele bavareze-n doo uși au mare priză de vreo 55 de ani.
    20 5
  • @edikkk
    Pai nu la asta face reclama BMW? Demaraje in tromba, drift, liniute?
    Ce sa faca retardul de 20 de ani daca el in loc sa-si ia masina sigura isi ia BMW ca sa plece in tromba de la semafor?
    Nu e BMW cea mai cautata marca auto in Romania? Pai atunci o sa tot citim stiri din astea mereu.
    Retarzii posesori de BMW-URI le vor lua mereu apararea si vor da vina pe infrastructura pentru aceste accidente, ca asa e romanul, apara prostii.
    11 15
  • @edikkk
    Nu e BMW de vina e soferul, plin de muschi si fara creier. Se mentioneaza ca nu e la primul accident. Pai asta e vina politiei. De ce sa lasi un criminal in libertate? Dupa pozele facute de el iti dai seama ce este. Poze facute ca toti cocalarii, urcat pe BMW-ul lui superb cu numere preferentiale.
    Acum urmeaza ca noi sa ii platim si puscaria acestui golan cu BMW. Deci unde e partea corecta? Tot noi platim taxe ca acesti golani sa stea la puscarie si sa faca muschi. Are sanse chiar sa iasa de acolo si sa mai faca si alte accidente, ca e inca tanar.
    10 2
  • @kirotractor
    Cand o anumita marca face reclama promovand condus agresiv si pacalind prostimea ca face masini sportive, nu are oare parte din vina? Adica prostii nu stiu ca BMW face masini care respecta legile gravitatiei si inertiei. Ei cred ca BMW e super marca si tine masina pe strada oricum, ca au vazut ei multe filmulete cu drifturi facute cu BMW-uri.
    Ei, uite ca uneori mai iese si cu pierdut controlul volanului. Din pacate mor oameni nevinovati de cele mai multe ori. Daca ar muri soferii, ar fi perfect, am avea o Romanie mai curata de jegosi imputiti.
    Asta e viata, nici in statia de autobuz nu mai esti in siguranta, ca te loveste retardul cu BMW.
    Deci nu e arma de vina, dar BMW e o marca destinata marlanilor si care scoate arme pe banda rulanta in continuare, facand aceeasi reclama la acceleratie de la 0-100. Cand faci reclamele astea inciti la viteza si automat la omor. BMW ar trebui amendata pentru facut reclame la arme de ucidere in masa avand in vedere cati oameni mor in accidente rutiere provocate de BMW-uri si din cauza vitezei.
    9 15
  • @09;22
    Si soferii de Logan sunt la fel de periculosi,mai ales aia de PH(patria hotilor) veniti cu gogosari si castraveti in bucale
    15 5
  • Acum chiar sunt curios cum este structurat departamentul de design de la BMW. Pe de o parte, ai modele superbe de genul 3, 5, 8, X5 si X7 si pe urma ai M3, M4, ix4 si mizeria din acest articol. Conceptul are o idee faina dar cumva au reusit sa o strice cu prea multe detalii. Forma arata cat de cat a BMW, farurile si stopurile insa ar putea fi de la oricare producator.
    11 3
  • Johnny Got His Gun
    Mai nou nu numa' Bmw-ul e marca de cocalar,in bucale s-a umplut de Volvo-uri gipane conduse de fosti posesori manelisti de Bmw/Audi/ Merc,da plin,nu glumesc.Si mai observ ceva,au aparut si cocalari cu Mazde,Toyote si Honde,de obicei mai vechi,bine,stiu si de ce,li s-a dus duhul ca sunt fiabile si s-au saturat pana si coca. sa mai bage bani in germane cu sute de mii de km cand ele pica precum Mig-u' de noi
    13 3
  • @DanG: Structura dep. design al bavarezilor nu diferă de a altor mărci (temă complexă, pe care nu chibiții, ci jurnaliștii auto ar trebui s-o detalieze).
    Poate că la pensie o să-mi fac timp și de asta.
    Fiindcă decisiv e rezultatul confruntării perpetue dintre aripa ”avangardistă” și aia conservatoare adeptă a pașilor mici, ambele prezente oriunde.
    Amândouă pot sări deci calul spre extreme și aprobarea finală a proiectelor e luată deseori de uber-șefi experți în marketing, dar străini fie și de aprecierea proporțiilor.

    @@Kiro: ai clar un dinte contra beamve, așa că n-au rost contra-argumente din direcția mea (n.b., departe de-a fi fan bavarezi.)
    Discuția ar trebui să conțină oricum și opinii avizate psihologic (sau chiar psihiatric :-)), destui frustrați căutând compensări pentru defecte de ego fiind nu doar posesori de BMW.
    17 3
  • auto_fan
    Arata a clona chinezeasca, oribil. Pacat, generatia precedenta avea un design foarte frumos. Ma intreb daca si asta e facuta sa fie pe gustul chinezilor. :(
    10 3
  • @Kirotractor

    Mersi de raspuns! Tot nu imi dau seama cine a castigat in cazul acestui seria 2, la forma pare sa fie aripa conservatoare, la faruri si stopuri aripa avangadista :) Rezultatul nu este omogen.
    6 2
  • @DanG: Pentru (chiar) puțin.
    Ai sesizat oricum bine rezultatul final cam dizarmonic, care pare să demonstreze încercarea de împăcare a ambelor tabere -- siluetă dinamică pe linia conservatoare, dar cu detalii cumva forțat-șocante vizual.

    Ce-i drept, așa cum o minciună repetată îndeajuns poate fi receptată drept adevăr, la fel și hiper-înghesuirea de briz-brizuri inestetice pe cutiile de tablă poate deveni trendy.
    ...Temă inepuizabilă de cârcoteli pro/contra, din care n-ar trebui să excludem totuși și scopul sondării gusturilor clientelei nu doar prin concept-cars.
    Fiindcă nu doar BMW își permite riscul să scoată simultan modele cu design unanim apreciat și ”mutanți” aparent fără noimă.
    14 1
  • @Johnny
    Cum sa renunte cocalarul la BMW pentru Volvo? Esti nebun? Volvo e chinezarie, stie tot romanul, iar Mazda, Toyota, Kia sunt masini pentru saraci.
    Termina cu aburelile, cea mai cautata marca auto in Romania e BMW.
    Ai vazut tu Volvo plecand in tromba de la semafor? Cu ce motorizare? Tu stii ce sisteme are Volvo de asistenta ca sa nu te lase sa faci derapaje? Pai aia e bucuria BMW, din alea cu numere de JOY.
    4 10
  • @@1313
    Sincer,iti poti face derapaje cu toate sistemele de asistenta pornite,depinde cat am,cum incarc suspensia si cum repartizez greutatea :)
    2 0
  • Inca un model pentru cocalari: sa fie neaparat diesel, ca sa puta bine cand pleaca de la semafor in tromba.
    Nu vi se pare deja stereotip: tanar, 20 de ani, accident BMW?
    8 10
  • Arata senzational !!! Cred ca 4x4 pe masina asta mica o face super rapida pe ciruit! Retul paragladinelor tuciuri sparte!!!
    3 3
  • doar mie mi se par farurile urate (era imagine de marca cu 4 proiectoare, doua cate doua_ si stopurile hidoase?
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru