PREMIERĂ: Ne-am întâlnit cu noul Audi Q6 e-tron. Iată 5 lucruri pe care le-am aflat!

de Silvian Irimia
Vineri, 03.05.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În capitala Austriei ne-am întâlnit cu cel mai nou Audi lansat, Q6 e-tron. Acesta vine cu multe noutăți și schimbări despre care am povestit aici, dar și într-un video de prezentare.

Automarket a făcut o vizită rapidă în Viena pentru a face cunoștință cu un nou model Audi. Este vorba despre Audi Q6 e-tron, care completează gama de SUV-uri electrice ale producătorului german. Acesta este plasat între Q4 e-tron și Q8 e-tron, pregătit să se ia la trântă cu inamici ca Tesla Model Y, BMW iX3, Ford Mustang Mach E sau Jaguar I-Pace. În România, Audi Q6 e-tron are un preț de pornire de 76.230 de euro.

Evenimentul a avut loc în centrul Vienei, la Audi House of Progress. Practic, este o clădire istorică, care adăpostește la parter o reprezentanță Audi, în timp ce la etaj este o cafenea unde se țin evenimente dedicate brandului din Ingolstadt.

Putem spune că în acest articol avem două premiere în România. În primul rând, am fost singura publicație online din România care a văzut Audi Q6, dar și prima publicație auto care s-a distrat cu ochelarii VR Apple Vision Pro. În cadrul acestui workshop, am descoperit toate detaliile ascunse ale noului model de la Audi, cu ajutorul ochelarilor VR.

Înainte de a diseca împreună noul Audi Q6 e-tron, vă invit să-l descoperim în detaliu și într-un clip video filmat în cadrul evenimentului. Imaginile vă vor ajuta să înțelegeți schimbările majore pe care le introduce mașina și pe care le vom vedea transplantate și pe alte modele ale constructorului din Ingolstadt.

PREZENTAREA NOULUI AUDI Q6-ETRON LA VIENA

1. PLATFORMĂ PREMIUM ELECTRICĂ

Nu, nu este doar un subtitlu. Chiar așa se numește noua platformă dezvoltată de Audi împreună cu cei de la Porsche. PPE (Premium Platform Electric) este a patra platformă dedicată pentru vehicule electrice din grupul Volkswagen.

Toate aceste platforme, împreună cu bateriile, sunt fabricate la uzina Audi din Ingolstadt, Germania. Motoarele electrice sunt făcute la vecinii noștri unguri, la fabrica din Gyor. Am și povestit despre asta, într-un articol dedicat, în cadrul rubricii noastre Audi TEchTalk, pe care vă invităm să o răsfoiți pentru a descoperi și alte lucruri neobișnuite despre brandul cu 4 inele.

Spre exemplu, știați că la Gyor Audi se laudă cu cea mai mare fabrică de motoare din lume!

Revenind la platforma PPE, Audi va mai lansa încă trei versiuni Q6. CEl puțin. Momentan, există doar Audi Q6 e-tron Quattro, cu o baterie de 100 kWh (capacitate netă), 382 de cai putere și tracțiune integrală. În viitorul apropiat, va exista și Audi SQ6, tot cu tracțiune integrală, dar și cu 482 de cai putere. Totuși, când funcția launch control este activată, SQ6 va putea să pună pe tavă un total de 510 cai putere.

Audi are planuri importante și în cealaltă parte a spectrului de putere. Aceștia au anunțat două versiuni cu roți motoare exclusiv pe puntea spate. Astfel, vom avea modelul de bază Q6, cu o baterie de 83 kWh și 248 de cai putere, dar și o versiune Performance, cu 281 de cai putere.

2. DOAR 10 MINUTE PENTRU BUCUREȘTI-CONSTANȚA

Ce mai sunt 10 minute în ziua de astăzi? Ei bine, în cazul lui Audi Q6 e-tron, 255 de kilometri autonomie. Datorită acestei platforme dezvoltată alături de verișorii de la Porsche, Q6 poate fi încărcat cu până la 270 kW la o priză rapidă.

Mai mult, de la 10% până la 80%, se încarcă în doar 21 de minute, cu 10 minute mai rapid față de fratele mai mare, Q8 e-tron.

Ca o comparație, unei Tesla Model Y îi ia 27 de minute pentru a se încărca de la 10 la 80%.

Din punct de vedere al autonomiei, Q6 e-tron are 625 de kilometri în ciclu WLTP. Este o valoare extrem de generoasă, menită să te vindece de anxietatea unei autonomii reduse. Este suficient să ne uităm în segment ca să înțelegem asta. Comparativ, BMW iX3 are 460 de kilometri, Tesla Model Y Long Range are 533 de kilometri, Ford Mustang Mach E 540 de kilometri, iar Jaguar I-Pace doar 410 kilometri în ciclu WLTP.

Ca să laud până la capăt această platformă, Audi Q6 e-tron are o capacitate de tractare de 2.400 de kilograme, un record pentru această clasă de mașini. Practic, poți să te gândești să folosești cârligul de remorcare pentru o rulotă de mari dimensiuni.

3. CELE MAI INTELIGENTE INELE

În ultimii doi ani, inelele inteligente Oura, care îți măsoară pulsul, își dau seama de starea ta emoțională și de multe alte aspecte ale stării tale de sănătate. Au devenit foarte populare. Totuși, aici vorbim despre alte inele, dar care vor avea și ele un rol important în crearea unei stări de spirit pozitive.

În primul rând, trebuie să știți că modul în care clientul își configurează un Audi se va schimba. Asta pentru că, producătorul german a renunțat la majoritatea opționalelor individuale.

Astfel, germanii au adoptat tehnica pe care o vedem des la constructorii japonezi, adică niveluri de echipare. Prin urmare, la Audi sunt trei mari și late: Tech, Tech Pro și Tech Premium. Totuși, constructorul din Ingolstadt a păstrat și câteva opționale individuale. Astfel, fiecare posesor de Audi are puterea personalizării.

O noutate importantă adusă de Q6 e-tron este inteligența artificială cu funcție de învățare, integrată în asistentul vocal. Practic, acest AI învață rutina șoferului (apelurile preferate, ruta preferată, setările climatizării) și ușurează viața în spatele volanului. Că tot am spus de asistent vocal, acesta poate recunoaște și vocea venită de pe scaunul din dreapta față, o premieră pentru Audi.

Ca un lucru interesant, pasagerul nu poate folosi comenzi vocale importante, ca de exemplu „deschide toate geamurile!”. Pur și simplu, sistemul este făcut în așa fel încât doar șoferul este creierul mașinii. Mă rog, după calculatorul mașinii. Și după inteligența artificială. Și după o mulțime de senzori.

Asistentul vocal recunoaște 23 de limbi și înțelege peste 800 de comenzi. Dacă mașina detectează faptul că doar șoferul se află în mașină, acesta nu va mai fi nevoit să folosească comanda „Hey Audi” pentru a activa asistentul. E ca și cum asistentul se așteaptă din clipă în clipă să simți nevoia de a vorbi cu cineva.

În același timp, head-up display-ul vine și cu realitate augmentată. Asta înseamnă că atunci când ai setat navigația, poți să vezi săgețile ajutătoare care îți indică traseul, direct proiectate pe drum. Practic, ceva ce vezi în jocurile de pe PlayStation.

4. INTERIOR CU ECRANE DE CINEMA

Producătorul german și-a regândit cu totul interiorul, odată cu lansarea lui Q6 e-tron, mai ales din punct de vedere al ecranelor.

Acestea au crescut vizibl în dimensiuni. Acum, instrumentarul de bord are 11.9 inch, în timp ce sistemul multimedia are 14.9 inch. Opțional, se poate instala și un al treilea ecran, în dreptul pasagerului. Acesta are 10.5 inch și era inevitabil să nu fie oferit, având în vedere că și noul Panamera are această opțiune.

Pe Audi Q6, clientul poate alege și sistemul audio premium Bang & Olufsen 3D. De notat faptul că acest sistem vine cu boxe montate în tetiere pentru o experiență imersivă a sunetului.

Asta nu este tot. Dacă navigația este setată, muzica se întrerupe, iar șoferul aude (în boxele din tetiere), informațiile audio ale navigației. În tot acest timp, muzica rămâne activă pentru toți ceilalți pasageri din mașină. Practic, audiția celorlalți nu va fi alterată de indicațiile necesare ție.

Din punct de vedere al spațiului, Audi Q6 e-tron are un volum al portbagajului de 526 de litri. La această valoare generoasă se adaugă și un frunk (spațiu de depozitare sub capotă, unde normal ar fi motorul unei mașini termice) de 64 de litri.

5. AVEM 8 FARURI ÎNTR-UN FAR?

Tehnologia farurilor folosită de Audi a fost mereu un etalon pentru industria auto. Lăsați-mă să vă ofer o scurtă lecție de istorie. În 2016, Audi TT RS a fost primul model care a folosit o animație dinamică de lumini pe stopurile OLED. Puțin mai târziu, Audi A8 a folosit acest efect atât pentru stopuri, cât și pentru faruri.

În 2019, Audi e-tron Sportback a fost primul model care a folosit faruri Matrix digitale, în timp ce, un an mai târziu, Q5 a folosit pentru prima dată tehnologia digitală OLED pentru luminile din stop. În 2021, Q4 e-tron, fratele mai mic al lui Q6, a folosit pentru prima dată lumini de zi digitale, cu 4 semnături luminoase diferite.

În ciuda acestor progrese, Audi tot a mai găsit o noutate pentru Q6. SUV-ul beneficiază de lumini digitale de generația a doua, atât pentru faruri , cât și pentru stopurile OLED. Mai mult, Audi Q6 are 8 semnături luminoase diferite. În traducere, nu ai cum să te plictisești noaptea dacă ai această mașină. În plus, ea va fi greu de identificat după o semnătură luminoasă anume.

Audi Q6 e-tron este deja disponibil în configuratorul Audi din România. Totuși, trebuie menționat faptul că primele mașini vor fi livrate clienților în vară, undeva la început de luna iulie.

Momentan, în configuratorul din România, există doar două linii de echipare (așa cum sunt numite în configurator). Linia de echipare de bază se numește Advanced, și are un preț de pornire de 76.230 de euro. Asta înseamnă că este versiunea cu 387 de cai putere și baterie de 100 kWh. Există și versiunea SQ6, cu 489 de cai putere, cu un preț de pornire de 95.440 de euro.

Comentarii (13)

  • Dizăl Rulz Forevăr
    Da' TDI-ul cu I-ul roșu când apare?
    5 12
  • Si autonomia ce zice cand tractezi o rulota mare? Altfel, e interesant faptul ca poate tracta 2400 kg. Partea proasta e ca pe unde campezi cu rulota nu prea gasesti puncte de incarcare.
    4 6
  • Robert
    Faina…dar enorm de scumpa pentru ce ofera. Dacă avea motor termic era cu 20000 EUR mai ieftina…si avea autonomie dubla. Mai avem cativa ani de asteptat pana cand electricele vor fi competitive. Pana atunci, majoritatea oamenilor vor cumpara termice , atât cat guvernele vor permite, si vor vota tot mai mult cu partide “extremiste “ care nu vor sa ne forteze sa cumparam masini mai scumpe, dar mai greu de utilizat.
    8 2
  • La ce prețuri au ajuns, nu mă mir că Audi au avut un prim trimestru dezastruos, o scădere cu 75% a profitului față de 2023!!!! WTF!!!
    După cum spuneam au oprit producția gamei E-tron între 3 și 6 săptămâni, deci Q2 va fi de-asemenea nasol.
    Dacă nu-și reconsideră strategia… no ioi.
    Faruri cu n’șpe mii de LED-uri poate oricine acuma.
    12 0
  • Rulotele sunt ca si inexistente in actualul mediu turistic. Majoritatea vesticilor ajung cu avionul in tara de destinatie de unde inchiriaza o masina pentru deplasarile in tara respectiva. Autorulotele sunt mai cautate si mai eficiente. Scopul principal al masinii asteia nu e pentru a tracta o rulota. Cel mult o ambarcatiune...
    3 4
  • spaclu lu manole
    O masina superba, cu performante demne de 2024. Care crede ca echivalentul pe motorina era mai 'eftin sa bage degetu'n gura si sa-l ridice in vant. Se poate ghici in ce an suntem si cum merge piata dupa covid si razboiul din Ucraina + Israel.
    Cred ca e prima data cand ma uit serios la un Audi in detrimentul Mercedesului. Mercedes trebuie sa remedieze rapid designul SUV electrice si nu numai. Rabdare si tutun.
    1 11
  • In general tipul de turism la care te referi nu mai există.
    In vest te duci cu rulota în locuri special amenajate care au și facilități moderne. Inclusiv încărcătoare, da (nu toate, evident), pe lângă dușuri cu apă caldă, cafenele, restaurante, etc.
    1 4
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    A, e clar, și Audi e în faliment, ca și Tesla, Polestar și toate firmele care nu îți plac ție, bolnavule.

    Mai puțin BMW unde speli tu podelele noaptea, de-aia ești asa de îndrăgostit.
    3 12
  • Suntem în anul în care electricele vor înregistra scăderi la nivel global, segment de nișă, fără interes pe multe piețe, inclusiv pe cea românească. :))))
    6 0
  • @prostul nubate de parte
    "Turbulence intensity is higher during the day than at night and highest during autumn afternoons and lowest during spring and summer nights."
    Vântul bate când ai nevoie, dacă nu, arzi cărbune și bagi ciocul mic în anusuț.
    Partea funny e că vântul bate în nopțile de vară, iar iarna, când solarul e mort, eolianul, leșinat. Dar... diesel!!!

    P.S. Samsarii na m-erge la școală.
    0 4
  • @prostu de mai sus
    Sunt diferențe majore între latitudini, altitudini, zonă de coastă sau în mijlocul unui continent.

    Oricine știe că iarna e foarte mult vânt pe coasta de vest a Europei - Golf Stream, ai auzit de el? Furtuni, alea, alea.

    in Romania e mai mult vânt în Dobrogea decât în rest și mai mult iarna decât vara. Se cheamă Crivăț, prostule.

    http://www.anpm.ro/documents/28797/68651604/Raport+de+monitorizare_Land+Power_SA-+2021-2022.pdf/333d6cbe-b5a5-42ce-9fa4-0490524ccf0f
    Pagina 9

    Și iarna unde e solarul mort? La ecuator ziua e egala cu noaptea și în zonele continentale e mai senin iarna decât vara.

    Ai auzit de musonul de iarnă? E acel curent care bate iarna și e uscat, spre deosebire de cel de vară.

    Întrebare de 10 puncte:

    Că nu ai învățat nimic la școală, e evident, se vede după cum scrii. Că n-ai umblat prin lume și nici măcar prin țară, iar e evident.

    Dar totuși, cum poți fi atât de prost???
    6 1
  • Audi pierde teren pentru că si-a neglijat și imaginea, in afară de preturi din ce in ce mai mari, Audi A8 este un model vechi, nu se anunță un model nou, A4 la fel, vechiut și foarte scump, plus politica VW destul de haotica în privința mărcilor grupului, înainte era o delimitare mai clară.
    5 0
  • Nearly 6,000 new chargers were installed during the first three months of 2024, according to quarterly figures from data company Zapmap published by the Department for Transport. About 1,500 of those were rapid chargers, capable of charging a car in less than an hour.

    There were just under 60,000 public chargers installed in the UK by 1 April, a 49% increase compared with a year earlier.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru