Premiera nationala: Am testat noul VW Scirocco!

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 01.07.2008
Automarket a testat in Portugalia cel mai nou model Volkswagen, coupe-ul compact Scirocco. Vezi primele impresii!

Esential

200 de cai putere are cel mai puternic motor disponibil deocamdata in gama Scirocco, 2.0 TSI
325 cai putere are modelul special conceput de VW pentru a concura in cursa de 24 de ore de la Nurburgring.
1404 milimetri este inaltimea lui VW Scirocco.

Acum un an, cand Volkswagen scotea la iveala primele fotografii ale conceptului Iroc, industria auto a luat o mica pauza din miscarea lenesa de rotatie pe care o intretinea prin modele care incercau sa defineasca un anumit stil. Iroc era altceva: era sportiv, era extrem de dinamic, arata genial, avea o culoarea care amintea de verdele nebun al coupe-ului Scirocco - din care germanii au produs doua generatii acum mai bine de 30 de ani si pe care le-au vandut in 800.000 de exemplare - si promitea sa devina un model de serie cel putin la fel de atragator.

Si a devenit. Versiunea de serie a fost prezentata in premiera mondiala la Salonul de la Geneva din luna martie a acestui an, fotografiile oficiale ale celor de la Volkswagen reprezentand insa, inca dinaintea debutului evenimentului elvetian, una dintre principalele atractii ale presei auto mondiale. VW a decis sa renunte, pentru a limita costurile de productie, la grila trapezoidala a prototipului, optand in partea anterioara pentru o pereche de blocuri optice fara unghiuri ascutite dar cu un aspect maiestuos si extrem de incisiv in combinatie cu barele negre care formeaza o pseudo-grila si cu gura de admisie asezata intre proiectoarele de ceata. Linia dinamica a modelului este imprimata si de inaltimea coborata a caroseriei (1,4 metri) si de aspectul posterior de coupe. Nu trebuie uitate nici jantele de minimum 17 inch in dotarea de baza, indiferent de motorizare, si eleronul care completeaza imaginea sport dinamica a modelului.

Foarte interesant este faptul ca designerii Volkswagen nu au cautat sa readuca in fata motivele de design ale vechoului Scirocco, model care la acea ora a facut furori si care a fost desenat de cunoscutul creator italian Giorgio Giugiaro. Ba din contra, acestia - condusi de aceasta data de Walter de Silva, au evitat sa ii imprime lui Scirocco un design retro, optand pentru o fata care, se pare, va reprezenta o stampila VW pe urmatoarele modele care vor aparea in gama - implicit pentru noua generatie Golf. Rezultatul este extrem de atragator, prima impresie la vederea unei parcari pline cu exemplare Scirocco gata de lansare fiind identica cu cea pe care am avut-o atunci cand, in copilarie, am primit un prim set de masinute pe care le-am tocit prin casa cateva luni, fara intrerupere. Arata excelent. Si nu e doar parerea jurnalistilor prezenti acolo, ci si a trecatorilor care nu se dau la o parte din a intoarce capul dupa aparitia alba, neagra sau verde - culorile disponibile la primul test drive mondial cu Scirocco.

Automarket a testat noul VW Scirocco in Portugalia, o tara ale carei coline si peisaje reprezinta o adevarata provocare pentru iubitorii de vacante semiexotice care au loc in relativa apropiere a tarii. Volkswagen nu a ales intamplator Portugalia, Peninsula Iberica urmand sa fie locul in care se va produce modelul germanilor. Imediat dupa lansare, Scirocco va fi disponibil in doua versiuni de motorizare, ambele pe benzina, 1.4 TSI de 160 CP si 2.0 TSi de 200 CP. Am reusit sa le testam pe ambele in prima zi de incercari organizate din jurul Lisabonei si fiecare dintre acestea ne-a surprins placut dintr-un punct de vedere.

Cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase rapoarte - venita in dotarea standard - TSI-ul de 160 de cai reuseste sa ii aduca lui Scirocco minima sportivitate de care un astfel de coupe are nevoie pentru a se impune ca imagine si ca performante. Ajutat si de suspensiile adaptive si de programul Dynamic Chassis Control (DCC), care ofera setari speciale pentru orice tip de rulare, noul propulsor VW reuseste sa isi impuna punctul de vedere atunci cand cel de la volan are nevoie de cuplu si de putere. E adevarat, sunetul nu emana sportivitate in modul in care o face motorul de 2.0 litri, insa performantele sale nu pot sa ii lase indiferenti pe fanii pedalei de acceleratie (calcata cu moderatie, evident): 8 secunde pentru 0-100 km/h si o viteza maxima de 218 km/h ar trebui sa ajunga pentru a va putea impune pe sosea.

In cazul in care va doriti, totusi, o masina pe care sa o scoateti din garaj cu gandul ca aveti mari sanse de a deveni un rege neoficial al soselelor, versiunea de 2.0 litri si 200 de cai va sta la dispozitie fara probleme. Aceasta are si un secret: cutia DSG cu sapte rapoarte care face ca acceleratia de la 0 la 100 de kilometri pe ora sa aiba loc in 7.1 secunde (7.2 in cazul unei cutii manuale cu sase rapoarte). In setup-ul Sport (aveti la dispozitie si modul Normal sau Comfort) masina este de neoprit pe sosea, reusind sa ajunga la performante impresionante: 233 km/h viteza maxima si depasiri efectuate fara probleme la care pun umarul serios si cei 280 Nm disponibili inca de la 1700 rpm. Sunetul motorului este superb la acceleratie - cu o toba sport special destinata acestei versiuni de motorizare - franele isi fac treaba genial la deceleratie iar directia nu lasa impersia ca ar da semne de oboseala pe virajele stranse abordate ceva mai abrupt.

Este adevarat, consumul creste direct proportional cu modul de rulare, de la un mediu de 8.5-9 litri la peste 15 litri/100 km atunci cand pedalele incep sa semene cu o claviatura de pian.

Reactiile jurnalistice la vederea interiorului au trecut dintr-o extrema in cealalta. Daca la inceput nu am fost de acord cu utilizarea aceleiasi planse de bord pe care o regasim pe Eos, de exemplu, pozitia joasa la volan, scaunele cu sustinere laterala excelenta si volanul sport, acoperit cu piele, au sters din imagine ce se intampla in jur. Practic, comenzile sistemelor legate de confort nu mai conteaza atunci cand cei 200 de cai misca aratarea de 1300 de kilograme. In acelasi registru intra, de altfel, si eventualele nemultumiri legate de spatiul din portbagaj, care desi ajunge la aproape 300 de litri este putin practic din cauza spatiului restrans de intrare/iesire. Am privit insa ca pe o surpriza placuta cele doua locuri din spate. E adevarat, un pasager de dimensiuni apreciabile s-ar putea simti incoltit in spatiul nerecomandat persoanelor cu probleme de acomodare in dimensiuni restranse, insa personal am simtit spatiul ca pe un aliat, desi intr-una dintre masini se aflau la un moment dat patru adulti.

Noul Scirocco va aparea pe strazile din Romania la inceputul lunii noiembrie a acestui an, urmand ca pretul sau de baza sa fie, cel mai probabil, asemanator celui anuntat de oficialii Volkswagen Germania la conferinta de presa: 21.000 de euro. Este pretul anuntat pentru viitorul motor pe benzina de 122 de cai, acesta urmand sa intre in scurt timp in gama alaturi de diesel-urile TDI de 140 si 170 de cai putere. Un element important care trebuie amintit aici este faptul ca versiunea de baza va include o multime de elemente de siguranta si confort care in cazul altor modele nu exista decat, eventual, ca optionale: jante de 17 inch, scaune fata reglabile vertical si pe adancime, volan sport din piele schimbator si frana de mana cu maner din piele, scaune sport, geamuri electrice, sistem de climatizare, sase airbag-uri, ESP, directie servoasistata si un sasiu sport.

Comentarii (32)

  • Ma bucur ca de data asta pozele au fost facute de cineva mai experimentat, si nu cum a fost la Dacia Sandero...unde a trebuit sa imi sucesc gatul..2-3 poze inclinate e ok...dar nu toate :|
    0 0
  • mai-mai
    Designerii germani condusi de W. de Silva ?! Ce nu me tipic german !!!
    0 0
  • :)
    frumos ami place pozele baeti sa bune :)
    0 0
  • alfaman
    Walter de Silva...
    ...a fost seful Centro Stile Alfa Romeo :D
    0 0
  • sharky
    si totusi
    caroseria masinii are un design frumos cu linii agresive dar totusi nu e extraordinar iar interiorul m-a cam dezamagit... prea aduce a golf 5.
    0 0
  • Cristi
    "ambele pe benzina, 1.4 TSI de 160 CP si 2.0 TSi de 2.0 CP. " ... sa corectati ca doar nu trag numai 2 cai la scirocco :)
    0 0
  • "Misto"
    Super rafinata masina isi merita toti banii!!!
    0 0
  • Din tot ce exista pe piata la acest moment asta e singurul care imi place.Arata BESTIAL!!
    1 0
  • Se pare ca-i va trebui un motor mai potent "cu vreo 300 de cai" ca sa bata Civicul Type R. Si mai are si motor turbo.
    0 1
  • Florinache
    un pas inainte
    In materie de design exterior e reusita(se vede mana de artist),dar la interior se putea face mai mult.Nu agreez VW (desi au masini de calitate),dar Scirocco nu e de ratat pentru cei ce vor o masina sport...O sa-mi cumpar si eu cand vom avea 1000 km de autostrada in Romania...adica niciodata :D.Va salut!
    1 0
  • automarket sau de ce sa facem update la o stire cu toate ca cititorii ne sesizeaza greseala "Volkswagen Scirocco va fi comercializat in Europa incepand din luna august si va avea un pret de pornire de 27.490 euro pentru echiparea de baza propulsata de unitatea TSI de 1.4 litri care dezvolta 120 CP." Si totusi conform automarket "Mark Richte, designerul care a avut in grija dezvoltarea noului coupe Scirocco"
    0 0
  • @bbb
    tu esti cumva redus ma baiatule.Cel putin la noi in tara CIVIC TYPE-R 2.0i-VTEC M/T modelul asta are 200CP cum sa ii trebuiasca 300 sa bata civicu.cred ca se va ... de la distanta pe civicu tau o sa vedem la fifth gear.Tu nu functionezi dupa legile fizici?sau tu esti sofer de logan cu abs si nu mai ai legi?Uite un link ca sa vezi ce poate face un 2L http://www.automarket.ro/stiri/primul-teaser-care-confirma-vw-scirocco-r-13002.html

    P.S
    Am mai urmarit comentariile tale si m-am abtinut dar esti prost tare se vede ca ti-a placut cartea ca la magar fuga!!
    0 2
  • copie fidela
    copie fidela
    Saltare, acest scirocco e copia lui volvo c30.. cam slabuta imaginatia pentru baietii de la W, ca sa nu mai zic la ce scor o scot.. sincer W a trecut la marca premium pe seama fraierilor care inca mai cred in fiabilitate pantzerelor..
    1 0
  • Mai adi tu esti gainar sau vacar cu limbajul asta al tau. Daca ai ceva concret de spus spune dar nu mai jigni pe nimeni,din remarcile astea ale tale se poate observa nivelul tau intelectual.
    Mai sus scria ca modelul Scirocco cu motorul turbo de 2 L ajunge la 100km/h in 7,2 secunde iar Civicul ajunge in 6,6 secunde cu un motor tot de 2 L dar aspirat natural deci fara supraalimentare. Din aceste masuratori tu cu istetimea ta ce deduci? E mai rapid Civicul sau Scirocco?
    1 0
  • asa s-a vorbit si de wrx-ul de 230 cai ca e mai puternic si in fise iesea mai bine la 0-100 si ati vazut bine cu totii ce sa intamplat pe circuitul celor de la fifth gear cand si-a luat-o de la gti (filmul a fost pe automarket acum 2 luni cred)
    0 1
  • Si gti-ul si-a luat-o de la civic asa ca...lasati-o balta cu tractorasele tdi
    1 0
  • de banii astia imi iau un logan si il fac sa stea in coada :)))) vw tot vw e tabla totala :)))
    1 0
  • Motoarele aspirate au un mare avantaj fata de motoarele turbo(lipsa lag-ului),de acea si diferenta de 5 sutimi intre type R si scirocco.Ce sa faci e mai usor si mai ieftin sa pui un turbo mare si gata ai 200 cp dar fiabilitatea motorului e data de pamant.Si nu va mai certati ca nu imparte wag, honda sau renault bani cu voi.
    1 0
  • Blaa...
    ptr copie fidela
    cum sa fie copie fidela de c30 mah ti-e rau?n-or fi ele cele mai fiabile dar sunt in top. eu am vw de 2 ani si n-am pus decat ulei si motorina, nici macar antigelul n-a scazut. iar astia care aveti boala pe tdi..sincer nu va inteleg , poate ideea voastra de tdi v-ati facut-o pe un golf 4 cu 200 000 km....
    1 0
  • copie fidela
    pentru bla
    bai nea bla, ia citeste matale aici, dar cu atentie:http://www.topgear.ro/revista/metal/usor_diluat.html
    si dupa aia discutam.. si aaa era sa uit W marca premium... ma face sa rad de prostia alora care chiar cred in asta si "investesc"
    1 0
  • design
    arata bine dar tot nu inteleg de ce-i zice coupe si nu hatchback compact, precum a3 sau bmw 1 cu 3 usi
    0 0
  • arata bine
    Arata bine masinuta!Il vom vedea in curand pe soselele Romaniei.
    Dar de la 21.000 de euro in sus eu zic ca e mai convenabil Passat-ul.
    0 0
  • robert
    nu-mi place
    conceptul intradevar arata exceptional... forma finala lasa de dorit si pretul...
    0 0
  • Interesant
    Dap
    Masina asta are ceea ce Type R nu va avea niciodata - usurinta in conducere; chiar si soferii mai putin experimentati vor putea "simti" o masina sport. Si este conceputa comercial pentru toti muritorii, asa cum trebuie sa fie un Volkswagen
    Daca va referiti la comparativul Top Gear in care a fost si GTI-ul laolalta cu sportivele compacte, imi aduc aminte ca VW-ul a iesit ca si performante in urma Type R, dar nenea Clarkson a inclinat tot spre GTI, caci luandu-ti un Type R vei avea Honda, pe cand cu un GTI vei avea un....GTI!
    1 1
  • Da vei avea o "doar" Honda dar sti tu ca in lume exista Honda si restul asa ca....nu mai are rost.
    2 1
  • aruncati ferrari luati scirocco
    me numi mai trebuie ferrari, masina asta ii tare de tot. si in plus ii si mai ieftin si o sa para o versiune r la scirocco care ar putea sa aiba fie 250 de cai , fie 300 de cai si fie 350 de cai. sper sa fie cu 350 de cai.ceti trebuie sa -ti iei ferrari sisa nu ai pe unde sa rulezi cu viteza de peste 300 de km si oricum masina asta arata mult mai bine decat un ferrari sis si mai ieftine. ferrari deja is masini plictisitoare ...nici macar nu mai au lookul ala agrsiv pe care il aveau mai demult acuma zici cas masini obisnuite numa motorul iti spune de fapt ca esti la volanul unui ferrari can rest nimik nu te atrage la el . deci mai bine cumpar un vw scirocco ca arata mult mai bine decat unferrari si daca astau sa ma gandesc si 200 de cai is suficienti ca la viteza de peste 200 de km/h eu zic ca mergi destul de repede.
    0 3
  • super
    fratilor mai potolitiva cu cearta ce aveti? vw a scos o masina frumoasa care se va vinde dupa parerea mea foarte bine...nu i-au spus hatchback compact deoarece nu exista o versiune cu 4 portiere...e un coupe cu 2+2 locuri! honda civic nu mai e ce-a fost odata...au renuntat la suspensia celei vechi din motive de costuri si nu mai e asa jucausa cum era..si ink ceva nu totul tine de acceleratia 0-100! cu directia si suspensia activa scirocco sta foarte bine pe sosea
    0 1
  • comentariu
    gigi , asta nu poate sa fie masina care sa-ti placa cel mai mult, uite-te la passat cc si o sa-ti revii
    1 0
  • Civic Type R vs Scirocco 2.0 TSI
    Scirocco este mai usor ca un Golf 5 GTI cu 100 de kg, centrul de greutate mai jos, si totushi au dat pe hartie aceleashi cifre (7,2s - 100km/h)... Sunt sigur ca este la fel de rapid ca un Civic type r sau poate mai rapid la capitolul acceleratie 0-100km/h. Oricum, cand e vorba de manevrabilitate nu are sanse civic-ul type r modelul nou. Parerea mea. Va multumesc.
    0 1
  • Pt Civic Type R vs Scirocco 2.0 TSI de hhh
    Adevarat,in multe din reviste apare ca ar scoate 100km/h in 6,2s sau 6,4s. In unele reviste este comparat cu TT-ul de 2.0TFSI care ar scoate 6,4s 0-100km. Design-ul nu ma impresioneaza asa tare.
    1 0
  • sas ion
    ptr sciroco
    stiti ceva tot mai buna e dacia frate unde ajunge ala cu sciroco acolo ajung si eu cu dacia evident legata cu sarma dar ajung fratilor masini di astea isi iau numai aia care nu au ce face cu bani si femeilew se urca cu tine dac esti gospodar in ceva si in trabi
    0 0
  • constanta
    19 p ma
    ai dreptate ionica vreti sa cheltuiti bani luativa frate masini tari sa stica bagati bani intri cu ia in pom nu mai ai viata asa ca dac esti tare in pula romane nu trebui sa ai masina scumpa vrajeala sa ai ca femeile maeg si cu dacia si dac esti destept iti ia ia masina scumpa ca vorba aia sa fii si tu in rand cu lumea ceau baieti
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru