Premiera nationala: Am testat noul VW Golf 6!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Automarket a ajuns astazi in Islanda, acolo unde Volkswagen a organizat primul test international de presa cu cea de-a sasea generatie a lui Golf, cel mai vandut model european din toate timpurile. Insula-stat european din Oceanul Atlantic ne-a primit cu o temperatura de cinci grade si cu ploaie si vant puternice, conditii nu tocmai prielnice pentru un test.
Am luat insa noul model al celor de la Volkswagen, am turat la maximum motorul TSI de 1.4 litri si 160 de cai, am cuplat in Drive levierul cutiei DSG cu sapte rapoarte – o noutate absoluta in gama Golf – si am trasat o linie imaginara pe teritoriul unei insule dominate de un peisaj trist, cu roci vulcanice negre si munti sterpi. Acesta este noul VW Golf 6!
LEGENDA GOLF
Golf e mai mult decat o masina. Din 1974, anul lansarii primei generatii a modelului german, cele 26 de milioane de exemplare vandute in cinci serii consecutive reprezinta garantul faptului ca, atunci cand incepi sa scrii un material despre cel mai vandut model european din toate timpurile, cititorii cunosc deja foarte multe dintre dedesubturile familiei Golf. Misiune usoara, deci? Nici vorba.
PRIMII PASI AI GENERATIEI 6
Acum un an si jumatate, Volkswagen incepea sa fremete. Golf 5, modelul aflat atunci si acum (inca) pe piata reusea vanzari sub asteptari, fanii si clientii marcii acuzand lipsa de implicare a marcii intr-un brand care era considerat de multi ca “se vinde singur”. Da, Golf este o creatie a brandului sau, un model pe care fanii din intreaga lume il apreciaza. In aceste conditii, succesul de nume este garantat, fara ca marca in sine sa trebuiasca sa puna umarul foarte serios la dezvoltarea acestuia. Totusi, Golf 5 a fost acuzat de unii ca nu are personalitate, ca este sec, ca ramane in urma concurentei la capitolul design, ca nu reuseste sa continue cu adevarat munca inceputa de precedentele generatii.
A venit insa luna septembrie a anului 2008, momentul in care Volkswagen a prezentat intregii lumi noul Golf. A sasea vertebra in coloana vertebrala a celor de la VW. Primul contact cu imaginile oficiale ale noului Golf a fost ciudat. Multi se asteptau la o revolutie, la o incercare a celor de la Volkswagen de a aborda complet diferit capitolul design si aspectul tehnic. Acestia a fost dezamagiti la prima vedere. Cei mai conservatori reuseau insa sa vada in liniile lui Golf 6 imaginea veche a modelului, linia extrem de personala a modelului german si o continuare a unor forme prin care Volkswagen a iesit in fata celorlalti si prin care marca germana s-a impus practic pe piata.
EXPLICATIA VOLKSWAGEN
Ei bine, germanii nu si-au propus nici una, nici cealalta. Volkswagen a urmarit, prin noul Golf, sa treaca la un nivel superior. Nu au vrut sa conceapa o masina care sa nu aiba rival pe piata in segment, ci sa realizeze o masina care sa se raporteze la simpla sa istorie. Sa nu revolutioneze nimic – cuvantul “revolutie” nu are ce sa caute in vocabularul unui golfer adevarat – ci sa construiasca elemente aditionale pe langa motivele deja cunoscute si apreciate de cele cate zeci de clienti Golf din intreaga lume.
Practic, VW nu a vrut in niciun moment sa conceapa ceva 100% nou, sa regandeasca si sa reinventeze un concept care pana acum nu a dat gres.
VW a dorit sa creeze "cel mai bun Golf din toate timpurile". Pornind de la ceea ce Golf a insemnat in toti acesti 34 de ani de cariera. Pentru a realiza acest lucru, VW a angajat un italian pentru a dezvolta designului noului Golf. Walter de’Silva, seful biroului de design al marcii, a reusit sa continue ceea ce a inceput in anii ’70 Giugiaro, creatorul primului Golf. Desi dimensiunile lui Golf 6 au ramas aceleasi – seful VW sustine ca acest luru se datoreaza unei “perfectiuni la nivel spatial” – de’Silva a incercat sa marseze pe aceeasi idee orizontala in partea frontala, abordand insa o forma relativ diferita prin asezarea noua oblica a blocurilor optice frontale. In stil Scirocco. A iesit, spune de’Silva, un model “simplu, universal si incofundabil” care trece la nivelul urmator fara a “supara” vreun moment istoria. Un model simplificat, fara decoratii inutile.DE CE SEAMANA?
La nivel tehnic, Golf 6 se bazeaza pe generatia precedenta. Fiind un model care nu a avut probleme majore de rezolvat in timpul vietii, Golf 5 sta astfel la baza noii generatii, diferentele fiind facute, practic, de evolutia fiecarui element constitutiv. Foarte interesant, la conferinta de presa si in toate prezentarile pe care oficalii Volkswagen ni le-au pus la dispozitie in timpul sesiunii de test drive desfasurate in indepartata Islanda, acestia au subliniat in mai mulet randuri nivelul confortului acustic pe care il atinge noul Golf.
Intr-adevar, testul a confirmat si el acest lucru, inginerii germanilor reusind sa inlature, la nivelul habitaclului, o mare parte din zgomotele intruzive provenite din exterior, din rulare si din activitatea motorului.
INTERIORUL E IMBUNATATIT
La interior, noul Golf este schimbat. Materialele sunt de calitate buna spre excelenta, atentia la detalii fiind unul dintre capitolele la care germanii au lucrat intens. De la cusatura de pe scaunele din piele si pana la calitatea inalta a elementelor din care este construit bordul, VW a ales sa isi mareasca avansul fata de competitori in ceea ce priveste nivelul finisarilor. Atmosfera de la bord nu se schimba insa cu mult fata de Golf 5. Designul plansei ramane orientat spre util mai degraba decat spre spectaculos iar comenzile sunt asezate coerent, corect, cu scopul declarat de a nu crea probleme de adaptare, indiferent daca cel de la volan a avut sau nu tangenta cu vreun Golf pana acum. Partea din dreapta a bordului pare neschimbata, aparand in schimb, pe usi, in perfectul camp vizual si de comanda al soferului, butoanele pentru geamurile electrice si pentru blocarea usilor.
COMPORTAMENTUL DINAMIC
Pornesti masina care dispune de o cutie DSG cu sapte trepte de ultima generatie si constati ca, desi vorbim in mare de acelasi vechi si prietenos Golf, comportamentul dinamic are ceva in plus, o idee de sportivitate care ii lipsea lui Golf 5. Vine si explicatia: Golf 6 dispune de DCC (Dynamic Chassis Control), un pachet inaugurat de Volkswagen pe Passat CC. In principiu, DCC inseamna calcule, insa ce ajunge la cel de la volan nu are vreo legatura cu matematica, ci cu feeling-ul. Practic, DCC se bazeaza pe o serie de senzori care calculeaza automat cursa fiecarei suspensii in functie de conditiile de rulare ale fiecarei roti in parte.
Celelalte doua elemente hi-tech inteligente de la bordul lui Golf – vizibile imediat – sunt pachetul Park Assist – teribil de util in oras, acolo unde masina isi va gasi singura locurile de parcare si va actiona automat volanul pentru a intra perfect in locul pe care l-a gasit, si ACC (Cruise Controlul Adaptiv). Evident, nu vorbim de gaselnite noi ale celor de la VW, insa este pentru prima data cand aceste sisteme intra, la pachet, in dotarea unui model abordabil din acest segment.
SUB CAPOTA
In ceea ce priveste motoarele, VW Golf 6 va dispune la lansare de doua dieseluri de 2.0 litri (110 CP/250 Nm si 140 CP/320 Nm), Automarket avand la dispozitie cel mai puternic motor in testul din fascinantele tinuturi ale Islandei. Prima senzatie este exact aceea despre care am vorbit ceva mai devreme: dieselul de pe Golf a fost redus la tacere. Sau, mai degraba, la mai putin zgomot. Desi vorbim de un motor bine infipt din punctul de vedere al performantelor dinamice (9.3 secunde pentru 0-100 km/h si 209 km/h viteza maxima), consumul anuntat de constructor in cartea tehnica este de 4.9 litri/100 km. Am reusit sa ajungem, la drum intins, la o valoare aflata sub 6.0 litri, in conditiile in care am rulat destul de linistit pe sosele la fel de calme. Normal, atunci cand te urci pe pedale, motorul de 140 de cai te ajuta fara probleme, cu pretul unei majorari a consumului.
Fanii propulsoarelor pe benzina pot opta, in schimb, pentru noua generatie de TSI-uri, cel mai interesant fiind topul de gama: 1.4 TSI 160 CP/240 Nm, un motor fascinant prin capacitatile dinamice (8 secunde pentru 0-100 km/h), prin sunetul sportiv in limitele bunului simt de care dispune si prin consumul declarat de 6.3 litri in ciclu combinat.
Toate acestea duc la un comportament in care dinamismul joaca un rol important. Daca la viteze mari confortul este cel care primeaza pentru inginerii VW, in viraje intervine tehnologia. E adevarat, pentru unii dintre aceia care isi doresc libertate la volan este posibil ca totul sa para usor intruziv. Nu e insa cazul, nimic nu pare ca preia controlul pe care il detii in fiecare moment. Vremea de toamna tarzie spre iarna din Islanda nu ne-a dat voie sa abordam cu manevre foarte brutale noul Golf pentru a-i testa limitele, insa in conditii normale de rulare, la viteze de croaziera si in viraje, masina isi face treaba fara a da impresia ca se chinuie in vreun fel. Foarte interesanta cutia DSG cu sapte rapoarte: aceasta schimba in ultima treapta la 80 km/h in modul sport pentru a aduce cuplul si puterea in marja perfecta la vitezele decisive pentru sublinierea comportamentului dinamic. Mai mult, la 1500 de turatii, in jurul vitezei de 70 km/h, Golf 6 continua sa ruleze in treapta a 7-a fara a “tusi” fortat.
CELE DOUA GRUPURI
Una peste alta, Golf 6 ramane unul dintre marii membri ai familiie golf. Element care ii confera stabilitate si confortul unei imagini bune intre fanii marcii si nu numai. E clar insa ca publicul se va imparti in doua grupuri: cei care iubesc elementul conservator al noului Golf si cei care si-ar fi dorit mai mult, mai ales din punct de vedere estetic.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volkswagen in Romania
-
Volkswagen Amarok facelift Preţ: 36.246 - 53.725 €
-
Volkswagen Arteon Preţ: 34.824 - 45.048 €
-
Volkswagen Beetle Preţ: 16.194 - 26.266 €
-
Volkswagen Beetle Convertible Preţ: 24.378 - 27.793 €
-
Volkswagen Caddy Preţ: 15.260 - 28.927 €
-
Volkswagen e-Golf facelift Preţ: 37.471 €
-
Volkswagen e-Up Preţ: 25.837 €
-
Volkswagen Golf 7 facelift Preţ: 15.844 - 38.873 €
-
Volkswagen Golf 8 Preţ: n/a €
-
Volkswagen Golf Alltrack facelift Preţ: 26.056 - 28.774 €
-
Volkswagen Golf Sportsvan (2014-prezent) Preţ: 16.874 - 26.929 €
-
Volkswagen Golf Variant facelift Preţ: 16.539 - 25.105 €
-
Volkswagen Passat (2014-prezent) Preţ: 21.307 - 40.583 €
-
Volkswagen Passat Alltrack (2014-prezent) Preţ: 34.236 - 42.901 €
-
Volkswagen Passat Variant (2014-prezent) Preţ: 23.361 - 41.838 €
-
Volkswagen Polo Preţ: n/a - 21.109 €
-
Volkswagen T-Roc Preţ: 16.944 - 29.863 €
-
Volkswagen T5 Multivan (2009-2016) Preţ: 30.390 - 55.228 €
-
Volkswagen Tiguan Preţ: 21.205 - 36.873 €
-
Volkswagen Tiguan Allspace Preţ: 26.067 - 40.655 €
-
Volkswagen Touareg Preţ: 49.111 - 60.040 €
-
Volkswagen Touran (2015-prezent) Preţ: 20.440 - 31.404 €
-
Volkswagen Up facelift Preţ: n/a - 12.252 €
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Draguta masina, dar sa ne spuneti si noua cat costa varianta cu care mergeti voi (cu tot cu echiparea totala pe care o aveti)
Nu mi-as lua niciodata asa ceva....Cih ! Feriti-va !
Off topic: baieti mai lasati-ne cu prostiile voastre... ce tot comparati masinile frantuzesti sau japoneze cu cele nemtesti? Calmati-va!
hai sa fim seruosi, vw masina slaba? Am avut un Golf4 2002 Edition si e o masina excelenta. Pretul pieselor e unul foarte bun, chiar mai bun decat la celebrele Daewoo si Dacia Renault :). Daca nu mergi la reprezentanta scutesti 30-40% din pretul pieselor si al manoperei.
Bafta
numai bine!
Honda este o masina selecta pe care doar cunoscatorii o vor cumpara. VW este masina omului de rand dupa cum sugereaza si numele VW-masina mucitorului.
Deci nu are rost. Sunt doua clase diferite.
Spunea unul mai sus ceva de chei cu telecomanda, de Lexus, de nustiu ce, vrajeli.
Cand o sa tina un VW cat un Lexus sau o Honda sigur o sa avem porci zburatori.
va fi un best seller pe segment.golful nu pacaleste oameni,golful ofera calitate la un pret rezonabil.comparatia golf vs honda civic(rog a se urmari test drive ul facute de auto bild,top gear,fifth gear cu civicul.cred ca o sa va schimbati un pic parerea de mult laudatul civic.in afara de design nu ofera nimic.in plus pretul unui civic este cu mult mai mare decat al unui golf.iar pretul la piese de schimb...nici nu vreti sa va ganditi cam cat ajunge un brat inferior de honda comparativ cu cel al unui golf.nemtii reusesc sa imbine atat comportamentul dinamic al masinii cu motoare performante si interioare de calitate in timp de japonezii se rezuma doar la fiabilitate si pe alocuri la un design corect.la capitolul dinamica mai au de lucrat.
rog faceti comparatii in momentul in care chiar ati testat un model din aceeasi gama.restul comentariilor sunt umplutura de sarmale.
incercati sa va mai documentati inainte sa va dati cu parerea iar inainte de a va spune opiniile despre calitatea materialelor si despre banii pe pe care nu ii merita masina .... intai treceti de etapa oltcit, dacia 1310 sau logan si comparati masina cu una pe care o cunoasteti bine sau pe care o detineti. nu e decat o lipsa de bun simt sa scrieti pe forumuri opinii lipsite de un minim fundament de cunostinte, care nu au nici cea mai mica legatura cu produsul in sine.
la design, silva l-a laudat, si a spus ca impreuna cu golf 1 si 4, are un design radical...intradevar 1 a fost reusit, ca a fost primul, 4 la fel, model foarte reusit...si asta iar e altfel...stopuri spate mai patratoase fata de golf 5, fata total schimbata...
toti critica golful 5, dar eu nu mi-as da 5-ul meu pe golf 6...poate pe un scirocco, da doar ala de 265 de cai...
in rest, e o masina normala, e "masina poporului", de la Volk=popor, nu masina muncitorului, cum comenta careva...
vreti lux, aveti pretentii, luati-va s-klasse, a8, maybach, rolls royce...sau macar e-klasse sau a8 sau vreun lexus ls...
vreti sportivitate, luati-va lamborghini, ferrari, apollo gumbert, bugatti, pagani, sau macar un rs4, skyline gtr, lexus is-f, noua nsx, m3, c63amg...
dar cred ca 99% din nesimtitii cu comentarii frustrate nu conduc, sau conduc masini normale, gen logan, civic, clio, megane, sau poate chiar golf...sau poate nici atat!
asa ca nu mai aveti voi pretentii de masina premium spre high de la un golf, ca nu e...
sa va permiteti voi intai un golf, si mai vorbim dupa aia...
si pentru ahtiatii de masini japoneze, mai lasati-o cu fiabilitatea...taica-meu a avut golf 2, 3, 4, 5, passat...si n-a avut absolut nici o problema cu ele, doar chestii minore si inspectiile de rigoare...
si vorbim de vw...de la audi in sus, bmw, mercedes, etc, e si mai bine...
sunt si exceptii, am o cunostinta care a fost cu un seria 5 touring de vreo 10 ori pe la service (cadeau geamurile, si alte tampenii)...si asta in germania, cu masini facute la uzinele din germania! dar cunosc altii care n-au avut absout nici o problema cu seria 5...ca un exemplu...
fiti siguri ca si masinile japoneze au probleme, nu le mai tot ridicati atata in slavi, ca ati auzit si voi de clasamente gen j.d. power, etc...astea mai sunt si "aranjate"...nu sunt ele dumnezeu pe pamant...cum nici top gear nu e, da macar acolo vedeti subiectii, adica masinile, in actiune...si n-o sa mai fiti asa impresionati de cele japoneze....
numai bine si mai multa cumpatare si judecata inainte sa vorbiti...
Pe de alta parte, am avut vw passat (ultimele 3 generatii), A3 sportback, Golf 4, P307, Focus ca masini de firma (conduse la greu, ca lucrez in vanzari) etc. si pot spune ca mi-am luat Honda Civic 2.2i-ctdi prin comparatie directa (drive-teste si analiza comparativelor din ams etc.) cu Golf 5, Astra, Focus, P308, Fiat Bravo, volvo s40.
Asa ca cei care comenteaza aiurea ar trebui sa afle pe pielea lor ce e ala un civic. Nu e numai design, confort, fiabilitate etc. ci e si motorul de 2204cm3 premiat la greu (si nu, nu e luat de la vw, ci e mult peste ce face astazi VAG), cu performante la care ceilalti nu au ajuns inca, e interiorul de ozn mulat pe sofer, cu volan sport cu comenzi, tinuta de drum excelenta samd - btw, cand zici ca ar costa 20k (de fapt e 18k+tva) ar trebui sa mentionezi si ca e echipat aproape complet si ca asa-zisa competitie, echipata similar, ajunge pe la 22-24k+tva!!!
Asa ca lasati gargara si frustrarile si comentati fix pe masina prezentata ...
inspecti nici o problema , asa ca nu vb de fiabilitate , cei ce vb nu cred ca au avut masini noi ,in afara de golf5 !
Noul Golf dragut ,dar faruri urate !
Tehnic o sa vedem !
( Lucrez in domeniu auto , conducand multe masini )
Nu va mai bateti joc de masini ne conduse !
O sa mai avem 5-6 ani de chin.
Pacat de motorizari care sunt ok.
stopurile nu sunt luate de la tuareg , ci mai degraba de la scirocco
Ma amuza si declaratiile legate de imbunatatirea interiorului. La fiecare model VW interiorul este considerat perfect, extraordinar, ce detalii, ce materiale! Atunci ce se mai imbunatateste? Ce era prost la vechea generatie si s-a imbunatatit acum? Eu remarc o singura schimbare mult in bine: volanul. Arata bine, e ergonomic si nu mai e plictisitor si saracacios ca la vechile modele.
Sa fie clar, nu discut de fiabilitate sau calitate a motoarelor. Sunt greu de facut comparatii in sensul acesta, daca nu ai condus "n" modele si marci. Discut depsre ceea ce s-a vazut si se vede.
Nu cred ca va fi un reviriment in vanzari, fanii VW isi vor schimba cu greu vechile modele, iar segmente noi de piata se vor castiga greu, daca nu deloc.
Eu am facut drive-test si cu Golf (de fapt am condus unu' o saptamana cat mi-au reparat A3-ul) si cu Astra & Co. si am ales Civic 5d 2.2 i-CTDI.
Oricum, fac pariu ca daca ne intalnim pe sosea, tu cu golf6 si eu cu Civicu' meu, te fac varza cam la orice test - sau mai bine te uiti la masuratori ca sa-ti treaca orice chef de comparatii ...
nu mai comparati atat masinile japo cu germanica,
cei care au masini japo vor GTI, DSG, TSI etc si cei care au masini germanice vor GT-R, Z-uri, impreze, evo-uri etc.
toate sunt ale naibii de bune,mai greu e cu banii ...or fi ele fromoase, daca nu ai bani sa le cumperi....
Hai mai Mini mai las-o, eu zic ca ambele sunt la egalitate, cu toate ca e cam greu sa compari un diesel cu o benzinara (in aceleasi conditii turbo benz , si turbo diesel) :)))))
si apropo, pentru cei care ridica honda in slavi...
am vazut acum cateva zile dsf motor...despre golf 6, si inovatiile de pe acest model
-cu cutia dsg, care e o referinta...
acum il citez pe clarkson cand a testat R32: "why can't ferrari make such a gearbox?!" normal, exagerat, dar daca clarkson, un englez, a spus asta despre o inovatie tehnica de pe o masina germana, spune multe...
cutia asta nu e noua, e si pe golf 5, eu o am pe R32, si e superba...dar partea noua e ca asta ed pe noua serie golf are 6 trepte...
-apoi mai e ACC, si alte mici detalii...
-interiorul e si el de clasa premium...
-zgomotul...nu mai prea e! nici la motorina...noile generatii de motoare nu prea se mai aud...
si acum, o comparatie intre scirocco (200 de cai), type R (200 de cai) si mini cooper jcw (216 cai parca)...
testate pentru dsf pe circuitul de incercari al LUK Drivingcenter Baden...testate de un tip care a participat de mai multe ori curse de anduranta la le mans, pe nordschleife, etc...si care are chiar mai multe recorduri de tura pe nordschleife, si cu masini, si cu motociclete...
tipul, inainte de test, a spus ca din punctul lui de vedere, scirocco NU ARE ABSOLUT NICI O SANSA FATA DE TYPE R SI MINI...
si apoi i-a dat drumul....rezultatul? scirocco a scos cu aproximativ o secunda mai putin decat type r! si cu cateva sutimi in plus fata de mini jcw!
dupa care tipul a recunoscut ca s-a inselat si s-a aratat foarte placut surprins de masina, de cutie, de stabilitatea si comportamentul pe viraje...
si asta vine de la un expert, pilot de teste, care testeaza toate modelele (si) pentru dsf motor...
deci mai lasati-o cu civic, dumnezeul clasei hatchaback, ca e cam depasita...pana si topgear a declarat gti-ul mai tare ca civic...dar daca cu gti se mai poate compara (desi cu noul gti nu prea o sa aiba sanse), cu scirocco chiar nu are nici o sansa!
sunteti OK.Daca nu , sunteti cei mai OK. NU?
respec 13
VW au o serie de masini stralucitoare.Golf 6i ce design suuuuuper are,asa sport. nu mai zic de interior si de putere,viteza,motor,cutia cu 7 trepte,ce sa mai domnule o adevarata comoara!
Pt toti fanii ,VW n-o sa ne dezamageasca niciodata !! Bravooo