Anul 2022 este oficial cel mai bun an pentru mașinile electrice. Potrivit publicației americane Wall Street Journal, anul trecut au fost vândute nu mai puțin de 7.8 milioane de mașini electrice la nivel mondial. Asta înseamnă că 10% din totalul de mașini noi vândute au fost reprezentate de vehicule electrice, o premieră mondială.
Față de nivelul din 2021, vânzările de mașini electrice au crescut enorm, cu 68% pe plan mondial. Cea mai mare piață de mașini electrice a fost cea din China, care ocupă două treimi din vânzările globale de astfel de mașini cu zero emisii. Asta înseamnă că una din 5 mașini noi vândute în țara asiatică a fost electrică.
Între timp, în Europa, una din 10 mașini noi vândute anul trecut a fost electrică. Vehiculele cu zero emisii au reprezentat 25% din vânzările de mașini noi pe piața din Germania. Vânzările de mașini electrice pe Bătrânul Continent au crescut în special în luna decembrie, pentru ca clienții să poată beneficia de subvențiile din partea statului, înainte ca valoarea lor să fie redusă semnificativ.
De asemenea, dacă luăm în considerare și mașinile hibride cu încărcare la priză, atunci una din 5 mașini noi vândute în Europa a fost electrificată.
Creșteri la acest capitol s-au înregistrat și în Statele Unite. Anul trecut, 5.8% din totalul de mașini noi vândute peste Ocean au fost electrice, iar asta înseamnă, totuși, o creștere de 3.2% față de nivelul din 2021.
Anul trecut, Tesla a fost cel mai mare producător de vehicule electrice din lume. Marca americană a fost urmată de chinezii de la BYD și SAIC Motor.
Deși 2022 a fost cel mai bun an pentru vânzările de mașini electrice, publicația preconizează că 2023 ar urma să fie un an dificil pentru aceste vehicule. Din cauza situației economice mai slabe, dar și a crizei de energie în special în Europa, cererea pentru astfel de mașini va scădea, iar clienții vor fi mai reticenți în cumpărarea acestor mașini.
via Carscoops
90% !!
Va fi de ajuns pentru clienți să realizeze că noul trend de reducere treptată a emisiilor nu presupune să dai pe o electrică uzată moral cât pe două termice ultramoderne.
E nevoie de răbdare. Poate prin 2035 electricele vor deveni atât de fiabile și ieftine încât vor îngropa concurența. Până atunci, clientul educat și neprost pe banii lui optează pentru o termică sau un (micro)hibrid de compromis.
Eu nu inteleg de ce se mai vorbeste de electrice, cand 90% din vanzari sunt de termice?
10% e praf in ochi, 0 barat, nu exista practic.
Concluzia: OAMENII NU VOR ELECTRICE!
Norvegieni, olandezi, englezi si acum si germanii, se pare ca nu impart aceeasi parere cu restul despre cumpararea de electrice si ei au experienta in domeniul asta.
Nu cred ca vor scade vanzarile de electrice anul asta, ci din potriva. Si cele termice au probleme cu livrarile, dar lumea se face ca nu vede.
China va produce binisor electrice si va exporta din ce in ce mai mult, deci vom vedea in continuare procente mai mari la vanzarile de electrice si din ce in ce mai mici la dieseluri.
"din potrivă" nu există pe glob.
La cât ești de agramat, cu siguranță rolul de enciclopedie electrică ți se potrivește mănușă.
Norvegia închide prăvălia pe electrice la kg. Olanda are astăzi un parc auto învechit pentru că 3 triști electrici nu înseamnă parc auto. Englezii sunt oi, cei care s-au aruncat pe electrice află pe pielea lor că termica este de bază. Germanii se adaptează la ce vinde vw pentru că sunt clienți fideli, deci oi, scump și prost e OK pentru segmentul cap de gumă. Producătorii chinezi își caută debușeuri producătoare în UE pentru că zboară subvenția curând pentru produsele din afara UE.
Variație pe aceeași temă, Tesla vinde mașini cu 35 k, adică discount 50% față de concurență. Posibil să se scoată 1-2 ani, însă concurența crapă instant la prețurile astea și csfncsf, bagi discounturi la termice. Șah mut.
Voi ăștia care nu va permiteți electrice și faceți aici pe deștepții: priviți partea plina a paharului. Pe măsură ce vestul trece rapid la electrice, vor fi mai multe cazane obosite pentru voi. Și mai ieftine, probabil.
Dacă nu erau aceste "subvenții" cat credeți ca era acel 10%?.
Până în 2030 se face prima etapă iar în 2050 cea finală.
Ceea ce înseamnă ELECTRIFICAREA ÎNTREGII ECONOMII !
(cu excepţiile de rigoare)
Asta înseamnă că totul trece pe pompe de căldură plus maşini electrice pentru cetăţeni.
Câteva date: creşterea şi instalarea de pompe de căldură a crescut foarte mult în 2022 !! (accelerând din 2020, 2021 şi 2022) în toată Europa !
Căutaţi pe twitter datele bloomberg !
Şi culmea, în China este creşterea mai mare decât în Europa!
Vorbim de variaţii de peste 50%-100% pe an, în ultimii 3 ani.
Şi?
Nimeni nu a rămas pe întuneric, nimeni nu ţipă în Vest, numai românii...
Să repetăm, în Germania se vând 25% full electrice.
Aia, ţara dieselului... sau... Care a fost... a dieselului.
Vai de teasta ta, o porti doar ca sa nu te ploua-n gat!
la 18.01.2023, 21:19
Ai probleme psihice grave !
Apoi pentru restul care au votat negativ, degeaba, inutil, ... REALITATEA în lume este cea care v-am prezentat-o indiferent ce vă place sau nu.
Acum, nu datorită acestui fake Mike patetic, dar (re)evaluez că rolul meu aici s-a cam terminat.
Informaţia a fost împărtăşită.
Cei care au vrut... altceva, în lumea diesel în care trăiam... au putut să vadă că nu sunt singuri.
La revedere sau de fapt... Adio.
Edikkk
Mircea da jos ochelarii de cal si nu mai repeta obsesiv cele câteva tari nordice care sunt de pe alta planeta (putere de cumpărare, infrastructura etc) ți-am zis ca toți au campare diesel pentru concedii, sa nu uiți… toți cei enumerați de tine nu reprezintă mimic față de totalul pieței auto sau versus km care se parcurg anual la nivel planetar.
Poți sa pui numele a 10 tari care reprezintă 0,1% din piața.
Mike… pot sa semneze ce vor ei ca nu-i doare pixul (stiloul cu peniță de aur), dar toate manjetele alea albe nu vor face nici infrastructura, nici curent si nici nu vor dezvolta Electricele sa devină utilizabile si la preț accesibil.
Dacă nici acum nu realizați ca sunteți deplasați si obsedați fără nici un sens… asta este, câțiva dobitoci in plus nu se simte ca-i plin oricum.
PS felicitări celor care au aruncat cu 20% in plus pentru o Tesla (postez peste tot ca nu mi greu) ;)
Nu îți mulțumim pentru activitate că n-avem pentru ce. Doar ne-ai îngrețoșat pe toți cu obsesia ta.
Dacă revii (inclusiv cu alt pseudonim) înseamnă că ești lipsit de demnitate.
Vaya con Dios!
Edikk e mai tanar decat Inexorabil. Daca "moshul" s-a dus, pe asta inca il vom avea prin preajma.
Dacă asta înseamnă 30% din vânzări, colegii tăi samsari vor muri de foame.