Pentru prima oară de la inaugurare, uzina Kia din Zilina, Slovacia, a atins capacitatea maximă. Fabrica a lucrat la foc continuu în primele şase luni ale anului, producând cu 6% mai multe unităţi faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Esential
6
luni a lucrat la capacitate maximă uzina Kia din Zilina.
Kia reuşeşte să obţină nivelul maxim de ocupare la uzina sa din Slovacia în condiţiile în care alţi producători au anunţat că vor închide fabrici în Europa.
Mai mult decât atât, uzina Kia din Zilina a reuşit să atingă capacitatea maximă pentru prima dată de la inaugurarea sa, performanţă remarcabilă într-un climat economic dificil, cu toate că fabrica a fost deschisă în urmă cu şapte ani. În raport cu anul trecut, producţia în primele şase luni la fabrica din Zilina a crescut cu şase procente pe decursul celor şase luni, totalizând 158.900 vehicule.
Odată cu producţia de automobile, a crescut şi producţia de motoare la fabrica din Zilina, dar creşterea propulsoarelor este de 7 procente, totalizând 253.200. Respectiva fabrică este unul dintre cei mai mari exportatori ai Slovaciei şi chiar ai zonei euro, aceasta producând modele populare precum Cee'd, Sportage şi Venga.
Aproape un sfert din producţia fabricii Kia din Zilina ajunge pe piaţa din Rusia, urmată de piaţa din Regatul Unit, care reprezintă 14% din producţia uzinei slovace.
În tot acest timp, piaţa auto din Europa a atins cel mai scăzut nivel din ultimii 20 de ani în primele şase luni ale anului curent, iar liderii marilor concerne se aşteaptă la probleme suplimentare cauzate de capacitatea de producţie care depăşeşte cererea din Europa.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Experientele celor din Galati cu reprezentanta Kia / Seat e celebră. Nu degeaba vezi așa putine modele pe strada.
Dupa boom-ul cu Ceed din 2007, lumea s-a cam lămurit ce inseamna sa depinzi de service-urile ce repara masini sud-coreene.
Ce ma mira e faptul ca de ani buni acestia nu observa ca baza lor de clienti scade.
ps: ma intreb daca slovacii sunt atat de devotati fabricii din Mioveni, precum sunt romanii fabricii din Zilina.
Nu am inteles devotamentul romanului pentru dacia ca oricum banii tot pleaca din tara, chiar si asa ce dracu face tara asta pentru noi ca de dat bani le dam de furat ne fura!!
Hai sa nu exageram ca sunt departe de a fi kitsch. Ca nu-ti plac tie personal, e altceva. Si nici Renault nu e vreun monument de calitate sau fiabilitate. Eu le vad undeva pe aceeasi linie, ba chiar cu anumite plusuri pt coreeni. Eu am vazut niste dotari si niste interioare la Kia cu mult peste ce-am vazut la Renault, si la preturi mult mai bune. Si la service au preturi ok pt piese sau revizii. Verifica site-urile, daca nu ma crezi, sau da o fuga la showroom. Hai sa nu mai vorbim vorbe doar ca sa ne aflam in treaba. Ok, avem preferinte subiective, dar chiar sa ne contram ca la 3 ani, gen "tatal meu il bate pe tatal tau", e cam mult.
Cat priveste experientele neplacute in service, personal, la cate am avut cu cele din grupul VW, nici nu mai vreau sa aud de ei.
Serviciile din Romania sunt la pamant, aproape oriunde ai merge, pt ca oamenii le fac, si stim bine cum ne tratam unii pe altii in haznaua asta de tara. Am ajuns sa ne inchinam cu 2 maini cand dam de tratament normal.
In primul semestru, Renault a vandut 411.211 masini, mult mai mult decat Audi sau Fiat. Kia e jos de tot.
Renault Clio e al 2-lea cel mai vandut model dupa Golf in primele 6 luni din 2013 in Europa...hyundai-kia e inexistent in Top 10 cu vreun model.
Numa' bine!
sunteti atat de limitati, multi de pe aici, ca nu vedeti decat Romania...si maxim Europa.
ca sa stiti si voi, piata nr 1 pt concernul H/K e America de Nord. acolo vand in draci si au imaginea mult mai buna...acolo isi concentreaza ei fortele...
pentru ei Europa conteaza cam cat conteaza si pt Honda sau Toyota...asa si asa...
doar Rusia prezinta ceva mai mult interes pentru ei...
2.0 t-gdi de la H/K sterge pe jos cu 2.0 tce... ati auzit de Genesis Coupe?
Da pot sa cumpar si Porsche, ca doar se gaseste de vanzare, eu ziceam ca daca e sa iei motoare diesel in aceeasi gama de puteri, ala de la Renault e doar pe hartie apropiat de cel de la Kia, dar ca feeling la condus ..... e departe treaba.
Fiabilitate? Ia uitati aici:
ADAC pannenstatistik 2013
1 BMW X1 ++ ++ ++ neu
........
8 Renault Scenic + + ++ ++ ++ ++
..........
10 Nissan Qashqai ++ + ++ ++ ++ ++
11 VW Golf/Bora ++ ++ ++ ++ + +
12 Renault Megane + + ++ ++ ++ +
..........
15 Mazda 5 +++++
16 Toyota Verso +++
17 Ford Focus ++++++
18 Opel Astra 00++++
19 Seat Leon/Toledo ++++++
20 Dacia Duster ++ + 0 neu
21 Mazda 3 +++++ -
22 Renault Kangoo 00++++
...
27 Peugeot 308 -- - +++
28 Kia Ceed 00000-
29 Hyundai i30 00- - --
N-am cum sa pun si culorile sa va arat ca hyundai-kia e pe rosu si cod portocaliu la greu... adica situatia e nasoala rau la fiabilitate.
Minus pe linie.
Trist ca niste neaveniti au voturi mai multe decit cei care stiu cum este treaba. Cred ca asta este si o politica a celor ce administreaza aceste comentarii. Mi-e sila de voi!!!
Ca ii simplu sa iti dai cu parerea fara sa te informezi un pic aveti aici un link de la statisticile de la ACEA:
http://www.acea.be/index.php/news/news_detail/passenger_car_registrations_-6.6_over_six_months_-5.6_in_june
De prin 2007 Kia nu a mai avut scadere in europa cred. Defapt anul asta sunt inca pe +1.2% fata de anul trecut, comparativ renault(fara Dacia) -10.4%. Noroc ca Renault a venit cu noul Clio(si ma bucur pentru ei) ca altfel erau mai rau ca PSA. Deci ei sunt pe plus intr-o piata cu -6.6% si voi o dati ca sunt in groapa.
In fine, Clio este un model important, dar Renault nu sta atat de mult in Clio si piata europeana, cat in pietele emergente, gen Brazilia, Rusia sau China, piete infinit mai mari decat Europa. Noul parteneriat Renault-Dongfeng o sa suprinda pe multi.
nororc ca mai vand niste motoare...aici n`ai ce comenta, sunt buni.
http://www.acea.be/news/news_detail/new_vehicle_registrations_by_manufacturer/
Kia 2010: PC() 224,471 1.7% din piata
Kia 2011: PC() 251,334 2.0% din piata
Kia 2012: PC() 340,115 2.7% din piata
Am luat ca exemple datele din western europe. Pe langa faptul ca le merge bine au inceput sa faca si masini din ce in ce mai bune fie ca va place voua sau nu... asta este sunt baieti destepti au stiut sa aduca un desiger foarte bune, sa deschida un centru de cercetare in Germania si uzine in Europa.
Ca sunt unii inchisi la minte sau nici macar nu au avut curiozitatea sa mearga cu o masina inainte de a-si da cu parerea... ii alta poveste. NU sunt cele mai bune masini din lume au si ele probleme clar dar asta este adevarul au ajuns destul de sus foarte repede si se bat cu modelele lor cot la cot cu oricare alt producator de volum!
Ca va tot certati voi in verso asta fata de Megan... am mers si cu Megan 2 cateva sute de km si cu parere de rau n-are ce comenta in fata la Ceed decat daca preferi suspensia aia moale de pe Megan.
Eu am condus un megane 1.4 TCe si 1.6 dci si e foarte sportiva... deci variante civila, nu chestii extreme precum RS.
Nu pot spune decat atat: Kia si Hyundai sunt niste companii mult mai mari ca Renault.
Se dau exemple de fiabilitate ADAC... cumparati penulltimul numar al celei mai citite reviste auto de la noi (ca sa nu spun numele) si fanii Renault s-ar putea sa aiba un soc cand vor vedea pe ce loc e Kia si pe ce loc e Megane dupa un test de anduranta de 100000 de km. Dar nu ai cu cine, pur si simplu unii traiesc in lumea lor. Iar daca le spui ca un C'eed are unul dintre cele mai bune raporturi calitate/pret/dotari de pe piata, normal ca aberezi. Nimic nu e mai presus de Megane in clasa compacta... amuzanti prin gandirea setata doar intr-o directe.
Hyundai si Kia vand foarte bine pe o piata pe care Renault nici nu are curajul sa intre: SUA. Acolo si e principala piata externa pentru ei. Europa este piata secunda. E o diferenta.
@@cmg_george, deci pentru tine o masina care a iesit din productie in 2008 in Europa si care s-a fabricat pana anul trecut Brazilia si care inca se mai fabrica in Iran, pentru tine inseamna 100 de ani. Nu pot spune decat :)) Vezi numai partea buna a lui Renault, aia proasta nu exista. Ah, si vezi ca Golf e tot in fata lui Megane. Si la vanzari, si la imagine, si la motoare, e considerat in continuare referinta segmentului. Dar nu ai cum sa iti dai seama de asta, ca pentru tine exista doar Renault.
usor-usor, asiaticii vin in europa, dar NU TREC prin Romania :(
oare de ce ???
Consider insa ca Renault are masini mai bune decat Hyundai-Kia in Europa. Pe primele 3 segmente (A, B,C) e expert si nu cred ca nimeni nu le poate lua asta. Hyundai-Kia mai are mult de lucru. Masinile coreenilor nu sunt proaste, ci doar mediocre. Pe segment D, Renault degeaba au facut o masina buna (fiabilitate, tinuta de drum) , daca nu se vinde bine. Designul e clar problema principala. Urmatoarea generatie va trebui sa incorporeze mai multa tehnologie si un design senzual, da spectaculos in acelasi timp. Renault e capabil de acesti lucru, are un factor uman mult mai valoros ca-n trecut, mult mai flexibil si a dovedit ca-i capabil de transformari radicale (priviti noul Clio). Consider ca noul Clio e doar inceputul, iar produsele lor vor deveni din ce in ce mai sofisticate, pe masura ce urca in gama cu urmatoarele generatii de Scenic, Laguna, Koleos si Espace (care s-ar putea sa nu mai fie monovolum). Deasemenea masinile electrice vor lua avant si vor intari imaginea Renault.
pe cifre, in 2013 pana acum, Renault+Dacia au aprox 550k (400k reno, 100k dacia) masini vandute. H+K ( 275k, 115k K) au aprox 390k.
sincer,
mi se pare o diferenta mica, cum ai zis si tu, intre un grup a carui piata principala si unica e Europa fata de altul pt care Europa e pe locul 2 ca si interes.
e posibil sa fie si mai bine pt coreeni o data cu introducerea motoarelor 1.0 si 1.2 t-gdi...vom vedea.
In Europa, Hyundai e la nivel Nissan ca vanzari, iar Kia la nivel Dacia. Marca Renault vinde cam de 2 ori mai mult decat cea mai bine clasata marca koreana - Hyundai - in Europa.
Marca Renault in sine, are vanzari de peste 50% IN AFARA Europei ,
deci o "piata principala si unica" nu exista; e doar o exprimare taraneasca si o contradictie in termeni a utilizatorului "mog".
In Europa, Renault are cateva plus-valori pe care ar trebui sa le exploateze chiar mai intens: #1 la utilitare in ultimii 16 ani, tehnologii avansate / masini electrice, aportul tehnologiei din Formula 1, colaborare cu Mercedes-Benz pentru crearea unor motoare performante.
Toate astea cresc indirect valoarea actiunilor si implicit posibilitatea investitiilor in cercetare si dezvoltare.
Un extras din automotiveworld.com scrie asa:
"Renault group international sales grew 4.3% in first half of 2013, reaching a record level.
International: the Group pursued its growth strategy with a record 646,274 vehicle sales (up 4.3%), or 49.6% of global sales (up 2.9 points). Russia became the Group’s number-two market ahead of Brazil and Renault the number-two brand in the country. Renault, made significant headway in India, where it became the number-one European brand."
Europe: in a market that continued to contract, the Group, which is pursuing its margin-protection strategy, sold 656,580 vehicles and took a 9.2% share of the passenger car (PC) and light commercial vehicle (LCV) market. The Group was impacted by the higher-than-average downturn in its three main markets. Renault led the LCV market with a 14.2% share.
The new Renault and Dacia ranges are meeting with expected success in all regions. New Clio, launched in Europe, Turkey and the Maghreb countries, leads the French market. The successful launch of Captur in Europe confirms the success of Renault’s design renewal. New Sandero sales were up in all its markets, among them Belgium (+99%), Spain (+61%), Turkey (+35%), France (+32%) and Italy (+32%). Duster, with 188,868 sales (up 50%), is the spearhead of the Group’s international growth."
BENZINA:
1. Golf - 469
2. i20 - 328
3. SX4 - 265
4. Polo - 262 (a trecut peste Clio dupa ce luna trecuta a depasit Octavia)
5. Clio - 234
6. Octavia - 226
7. Astra - 187
DIESEL:
1. Octavia - 791
2. Clio - 457
3. Golf - 448 (va lua fata lui Clio luna viitoare)
4. Passat - 376
5. Focus - 282
6. Jetta - 282
suntem realisti prietene. exprimarea aia era sarcastica, daca ai auzit de asta. ce`mi arati tu acolo sunt niste cifre irelevante, nu a zis nimeni ca nu are cresteri de vanzari per total, insa nu vand decat clio si megane/fluence (mult mai putin) precum si dacia.
la cat de importanti si extraordinari ii faceti voi sa para pe aici, e extrem de putin.
nici macar acolo unde vand cel mai bine, clasa B,clio nu e primul.
nu sunt deloc mult mai sus decat coreenii, posibil chiar in 2-3 ani sa pice sub ei ca si vanzari/cota de piata.
degeaba ai tu F1 si motoare bune, daca vii cu masini banale cu fiabilitate discutabila si un raport/calitate pret nejustificat.
Zau asa, nu va mai zbateti ca nu aveti cu cine si la cum gandesc unii, nu aveti nici pentru ce. Timpul trece, unii fac reclama cat pot (pentru ca e deja reclama pe fata) si cu toate astea Renault e "cel mai tare din parcare" doar in imaginatia lor si din textele scrise de ei pe automarket.ro. Exemple din motorsport cand e vorba de productia de serie, comparatie de 1.0 de pe VW Up! cu 0.9 TCe, Dacia in Franta nu evazuta ca un Renault si multe alte exemple de te doare capul pe un ton de superioritate... mai are rost sa mai explici ceva?
Cand o sa-mi dea si mie acest individ de un concurent de talia lui Renault (ca superior nu exista) si cand imi va arata si mie un test in care Clio este in fata lui Polo, Fiesta sau 208, Megane in fata lui Golf sau Focus atunci sa-mi spuna mie ce tare e Renault. Dar sunt convins ca nu se va intampla prea curand. Deci mai are rost sa te contrazici? Lasa-l in pace cu Renault-ul lui.
Nici exagerarile, nici inventiile voastre nu pot altera adevarul expus de fanii Renault de-a lungul timpului.
Sunteti niste tipi conflictuali cu orice pret, care bat campii pe langa subiect, ca de obicei.
Dar va rog, haideti sa ramana lucrurile asa. Tu ne crezi pe noi habarnisti ca nu stim despre Renault, noi te credem habarnist ca nu sti nimic de restul.
La cat de pornit, setat, fanatic esti dupa Renault poate ca nu ar fi rau sa scrii o carte de genul "Cum mi-a influentat Renault viata". ;)
In rest, ne vedem in statistici de fiabilitate, clasamente, comparative unde nu ar fi prima data cand una spui si alta e realitatea. Bine, in mintea ta lucrurile se petrec invers. Pacat ca o marca a carei marketing si design le da clasa multora are asemena fani care o fac de ras. Mare pacat!
Si vezi ca tot nu mi-ai raspuns la dilema referitoare la tine din comentariul meu anterior. Cand ai sa-mi raspunzi mai stam de vorba. Pana atunci ramai un tip amuzant care incearca sa ne convinga intr-un mod de superioritate, de niste chestii, asa cum fac cei din showroom. Problema e insa ca nu prea iti iese, pentru ca nu avem in cap doar Renault cum ai tu. ;)
Din punctul meu de vedere treburile sunt simple. Pentru a fi sigur de o informatie trebuie s-o verifici din minim 3 surse. Atat timp cat regula asta e buna pt un jurnalist, e buna si pentru mine. Automarket e o publicatie online destul de obiectiva si nu consider ca face front comun cu tine pentru a demonstra ceva impotriva Renault, indiferent cate fantasme ai tu LauCalin. Eu cred ca ai stat atat de mult pe Automarket, incat nu mai vezi padurea din cauza copacilor...
E vorba de anticipare a unor situatii si tragerea unor concluzii pe seama lor infoematiilor. Doar ce scrie pe Automarket poate fi considerata o sursa de informare. Dar atunci cand citesti aici, mai citesti si prin alte parti si faci niste analize ajungi la niste concluzii care culmea nu sunt asa cum spui tu iar dovada apare pe site o saptamana mai tarziu. Nu trebuie sa fi mama omida sau nostradamus, trebuie sa nu ai mintea limitata la o singura marca. Este vorba de documentare in detaliu. Ori la tine detaliile se limiteaza la tot ce inseamna Renault si atat. Asta nu vrei sa intelegi tu. Daca te intreb de ce exista masini precum Hyundai Veloster, Toyota GT 86, VW Beetle, care ar fi avantajele si dezavantajele lor) sau de ce Golf arata banal in comparatie cu alte compacte... 100% vei aduce in discutie altceva. Chiar asa, uite. Te rog sa-mi spui si mie concret dece iti plac sau nu aceste 4 masini. Si de ce Golf pastreaza aceiasi forma a caroserie din '74 pana azi (nu ma lua ca VW nu stie ce e ala design, VAG are propria casa de design si ce casa!)
In plus sunt niste intrebari care ti se par incomode cand ti se pun si eviti raspunsul. Cam ciudat pentru un pasionat auto asa cum te dai. Ori scuza-ma tu nu esti pasionat de masini, tu esti innebunit dupa o marca si atat. E o diferenta.