Aston Martin şi Dr. Ulrich Bez, CEO-ul companiei britanice, şi-au asigurat locul în cărţile de istorie printr-o premieră realizată pe circuitul Nurburgring. Vorbim despre primul tur de circuit parcurs de un model alimentat cu hidrogen, acesta emiţând zero emisii poluante pe întreg parcursul turului de circuit. Rapide S în versiunea alimentată cu hidrogen nu este primul vehicul cu zero emisii de CO2 care vizitează circuitul din aproprierea oraşului Nurburg, dar este primul dintre acestea care este alimentat cu hidrogen şi nu este un vehicul 100% electric, cum a fost cazul modelelor pregătite de Toyota şi Peugeot în lupta lor pentru titlul de "cel mai rapid vehicul electric la Nurburgring".
Inginerii din Gaydon au dezvoltat sistemul de alimentare cu hidrogen al lui Aston Martin Rapide S cu sprijinul specialiştilor de la Alset Global şi, potrivit reprezentanţilor mărcii britanice, a depăşit aşteptările iniţiale prin performanţele furnizate. În urma acestei ture de test, inginerii Aston Martin sunt convinşi că modelul lor este gata de cursa de 24 de ore de la Nurburgring, unde Rapide S se va lupta cu încă 200 de modele de competiţie.
Sistemul de alimentare al lui Rapide-ului din imaginile alăturate permite alimentarea atât cu hidrogen, cât şi cu benzină. Motorizarea modelului de la Nurburgring este şi ea un prototip, fiind vorba despre o versiune twin-turbo a motorului V12 de 6.0 litri găsit în gama Aston Martin. Sistemul de alimentare cu hidrogen are patru rezervoare din fibră de carbon, care pot găzdui 3.5 kilograme de hidrogen la o presiune de 350 bari. Hidrogenul este livrat în camera de combustie printr-un sistem de injecţie separat şi motorul foloseşte o hartă de injecţie diferită atunci când este alimentat cu acest gaz.Via Newspress (înreg.)
de la problemele legate de productia, transportul, stocarea in rezervoarele masinilor (350bari?), hidrogenul, din nefericire, ramane inca in stadiul de teorie sau experiment de laborator. Poate ca unii sunt destul de ignoranti incat sa creada ca totul e pus la punct si doar interesele meschine (si alte vraji) impiedica folosirea H la scara larga. Realitatea cruda (si greu de acceptat) este ca inca mai avem de asteptat.
pe de alta parte Aston lasa bla-bla-urile teoretice si propaganda media si iese la rampa cu ceva concret.
Hidrogenul NU se va folosi in industria auto NICIODATA sub forma stocata!!!
Cine va face asa ceva va folosi hidrogen produs pe loc si consumat imediat! Se evita total stocarea lui!
Hidrogenul presupune o complexitate mare a internelor unui motor - patrunde usor prin orice material.
Sper, si le urez succes celor ce vor face acumulatori de lunga durata, la un pret acceptabil pentru toti!
De ce?
masina de schimb - 300 euro
modul comanda si reincarcare 450 euro
pedala electrica - 50 euro
acumulatori - 1000 euro (minim)
motor electric - 100 euro
Asta pt o masina home made cu 2 locuri cu o autonomie de 50 km.
Restul? Este Can Can!