PREMIERĂ: Întâlnire cu noul Audi A6! Iată 5 lucruri care impresionează!

de Silvian Irimia
Miercuri, 31.07.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Am călătorit până în Austria pentru a face cunoștință cu noua generație Audi A6, un model care va fi exclusiv electric. Mai mult, avem pentru tine și un video de prezentare.

Audi trece printr-o perioadă importantă de schimbare și tranziție, la fel ca multe alte companii auto importante din industrie. În primul rând, Audi schimbă puțin numele modelelor, lucru care ar putea crea confuzie în rândul fanilor brand-ului. Astfel, toate modelele cu cifre pare (A4, A6, Q4, Q6) vor fi exclusiv electrice, în timp ce modelele cu cifre impare vor deveni termice. Recent, s-a lansat noul Audi A5, o mașină care, de fapt, va înlocui vechiul A4 pe care îl știm cu toții.

Știu, inițial, când auzi, pare foarte ciudat. De aceea, după ce am fost la prezentarea noului Q6 e-tron, am zis să mai merg la o prezentare Audi, adică a noii generații A6, respectiv S6.

Noua „operă de artă” a producătorului din Ingolstadt s-a lăsat descoperită într-un oraș care a dăruit lumii un adevărat creator de opere de artă și un geniu al muzicii. Desigur, mă refer la orașul Salzburg din Austria, locul unde s-a născut marele Wolfgang Amadeus Mozart.

Gata, am spus și ce aveam de spus. Acum să ne întoarcem la noul Audi S6 Avant e-tron, într-o culoare care va întoarce multe capete, numită Albastru Malpelo. Cum noua generație Audi A6 va fi exclusiv electrică, avem multe de povestit.

Dar, înainte de toate, haideți să vedeți și voi îndeaproape noul Audi A6, în cadrul clipului video pe care l-am filmat în Salzburg.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI AUDI A6

1. CEL MAI AERODINAMIC AUDI DIN ISTORIE

Cum spuneam, Audi trece printr-o perioadă importantă de schimbare și tranziție. Audi a înțeles cât de importantă este partea de aerodinamică atunci când vorbim de mașini electrice. De fapt, dacă aruncăm o privire în istorie, mereu au făcut treabă bună pe partea asta.

Încă din 1967, modelul NSU Ro 80 avea un corp aerodinamic, în formă de pană, cu un coeficient de 0.35. A treia generație Audi 100, introdusă în vara anului 1983, se lăuda cu un coeficient aerodinamic de 0.30, ceea ce era impresionant pentru acea perioadă. Imediat după, a treia generație Audi 80 a continuat această poveste de succes cu un coeficient de 0,29.

Iată că noul Audi A6 Sportback e-tron a stabilit un record, ca fiind cel mai aerodinamic Audi, dar și cea mai aerodinamică mașină de serie produsă de grupul VAG. Înainte să săriți să îmi spuneți despre modelul Volkswagen XL1, trebuie să știți că acel model a fost extrem de limitat, fiind fabricate doar 250 de mașini.

Pentru a obține coeficientul de 0.21, inginerii Audi au petrecut peste 1.300 de ore de simulări aero în tunelul de vânt. Inginerii din Ingolstadt chiar au analizat fiecare milimetru al mașinii, pentru a se asigura că este pe cât de aerodinamică se poate. De menționat că și varianta Avant a lui Audi A6 e-tron are un coeficient de 0.24, adică printre cele mai bune cifre din segmentul respectiv.

Caroseria joacă, de asemenea, un rol vital în conceptul aerodinamic, printr-un grad ridicat de etanșare și optimizări minore ale diferitelor componente. Acestea includ capace de roți special adaptate și amplificări 3D în fața roților din față, care sunt optimizate individual pentru Sportback și Avant. Totodată, protecția de sub caroserie, bateria, puntea spate și pragurile sunt și ele optimizate individual, în funcție de variantă.

2. ÎMBINAREA AUTONOMIEI CU PERFORMANȚA

Atât Audi A6 cât și S6, în ambele variante de caroserie, au o baterie cu o capacitate netă de 94.9 kWh. Asta înseamnă că Audi A6 Sportback e-tron are o autonomie declarată de 750 de kilometri. Varianta Avant are o autonomie de 720 de kilometri, diferența fiind dată doar de aerodinamica mai slabă a modelului break. Dacă vorbim de modelele de performanță S6, varianta Sportback are o autonomie de 670 de kilometri, în timp ce S6 Avant are 640.

Noua generație A6 vine cu tehnologie de 800 de volți și cu o capacitate maximă de încărcare la priză rapidă de 270 kW. Acest lucru înseamnă că Audi A6 e-tron poate fi reîncărcat la o stație DC, pentru o autonomie de până la 310 kilometri, în doar 10 minute.

Bateria crește de la 10 la 80% în 21 de minute.

Dacă o stație de încărcare funcționează cu tehnologie de 400 de volți, Audi A6 e-tron poate utiliza o încărcare împărțită. Pentru a permite acest lucru, bateria de 800 de volți este împărțită în două baterii mai mici, fiecare cu o tensiune de 400 de volți, care pot fi încărcate în paralel cu până la 135 kW. Încărcarea AC de până la 11 kW este posibilă la încărcătoarele de casă standard. O opțiune de încărcare AC de 22 kW va fi oferită ulterior.

Din punct de vedere al performanțelor, Audi A6 e-tron intră pe piață cu 367 de cai putere. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 5.4 secunde, iar viteza maximă este de 210 km/h. La versiunea de performanță S6, vorbim despre 503 cai putere în standard. Am spus în standard, pentru că atunci când activezi funcția Launch Control, vei avea disponibili 550 de cai putere. Asta înseamnă că S6 ajunge la 100 de km/h în doar 3.9 secunde, în timp ce viteza maximă este de 240 de km/h. Totodată, masa mașinii a fost ținută bine sub control, deoarece mașina are o greutate de 2.400 de kilograme.

3. NOUL AUDI A6: ATUNCI CÂND CONCEPTUL INTRĂ ÎN PRODUCȚIE

Era o vreme când producătorii auto făceau cele mai nebune concepte, cu linii de design aproape inimaginabile. Problema era că design-ul acestor concepte cu greu se traducea în modelele de serie. Din fericire, noua generație Audi A6 a adoptat o mulțime de elemente și linii de design de la conceptul prezentat în anul 2022. În partea din față avem bine cunoscuta grilă Single Frame. Luminile de zi sunt subțiri. Blocurile optice principale, prizele de aer și radarul pentru sistemele de siguranță și asistență sunt poziționate pe o mască vopsită în negru lucios. De la distanță, aceste elemente par aproape invizibile.

Mașina este disponibilă cu jante de19 până la 21 de inch, toate cu un design aerodinamic. Totodată, linia de design a acoperișului din aluminiu se continuă până la nivelul portbagajului. Prin urmare, mașina are un aer mult mai sportiv și pare și lipită de asflat. Este o schimbare față de modelele precedente, unde linia (cromată la acea vreme) se oprea în dreptul stâlpului A.

Până la opt culori exterioare sunt disponibile pentru lansarea pe piață, inclusiv culoarea standard gri Magnetic, precum și alb Glacier, gri Typhoon și negru Mythos. Sunt disponibile, de asemenea, și albastru Plasma și albastru Malpelo. Numele de Malpelo vine de la o insulă din Cuba. Culoarea albastră redă culoarea apei care înconjoară insula. Efectul perlat gri Daytona și bej Siam sunt rezervate exclusiv pentru varianta S line și modelul S6.

Spatele este cel care va atrage cel mai mult atenția, prin linile foarte agresive pe care le are. În același timp, modelele S vin cu un difuzor de aer spate masiv. Noaptea, noul A6 va atrage privirile prin design-ul unit al stopurilor, dar și prin emblemă. Asta pentru că, pentru prima dată în istoria companiei germane, emblema spate este iluminată.

4. INELE TEHNOLOGIZATE

Producătorul din Ingolstadt a regândit cu totul interiorul. În primul rând, acesta are un design tridimensional, pentru o ergonomie îmbunătățită, dar și pentru un spațiu mai mare. Bordul este dominat de ecrane: instrumentarul de bord are 11.9 inch, în timp ce sistemul multimedia are 14.5 inch. Audi A6 e-tron primește și un nou head-up display, care vine cu funcție de realitate augmentată.

Mai mult, opțional, pasagerul poate să aibă și el un ecran de 10.9 inch. Cu ajutorul Modului Activ de Confidențialitate, pasagerul din față se poate uita la un film fără a distrage atenția șoferului. În funcție de viteza de deplasare și de ocuparea locurilor, lumina este direcționată (modul de confidențialitate activ) sau difuzată (conținutul vizibil pentru toți) printr-o unitate de control inteligentă.

Spuneam că interiorul este dominat de ecrane. Dacă optați pentru oglinzile laterale digitale, atunci tot bordul va fi acoperit de ecrane.

Asta pentru că, imaginea din oglinda laterală va fi redată pe un ecran aflat între bord și panoul ușii. Acestea reprezintă a doua generație de oglinzi laterale, au o grafică mai bună și, în premieră, se pot rabata electric.

Pe Audi Q6, clientul poate alege și sistemul audio premium Bang & Olufsen 3D. De notat faptul că acest sistem vine cu boxe montate în tetiere pentru o experiență imersivă a sunetului. Asta nu este tot. Dacă navigația este setată, muzica se întrerupe, iar șoferul aude (în boxele din tetiere), informațiile audio ale navigației. În tot acest timp, muzica rămâne activă pentru toți ceilalți pasageri din mașină.

Audi s-a axat și pe ideea de integrare a inteligenței artificiale. Asistentul vocal Audi va învăța din rutina zilnică a șoferului, iar cu timpul va face automat anumite setări. Mai mult, când asistentul vocal nu poate fi de ajutor, sistemul Android integrat va apela la Chat GPT. Stați fără griji, pentru că intimitatea voastră este protejată. După fiecare interacțiune cu Chat GPT, toată conversația va fi ștearsă.

În premieră, un model Audi vine cu un plafon panoramic inteligent, care poate deveni transparent sau opac. Producătorul german îl numește „perdea digitală”. Acest lucru funcționează cu tehnologia PDLC (cristal lichid dispersat în polimeri), care poate trece de la transparent la opac.

Dacă nu se aplică tensiune, cristalele formează un strat opac și fac plafonul de sticlă netransparent. Dacă se aplică tensiune, cristalele se aliniază astfel încât plafonul devine transparent. Clienții pot alege dintre patru presetări pentru plafon.

Pe final am reușit să descoperim alte două lucruri interesante la noua generație A6. Lucruri atât de interesante încât nici nu existau în comunicatul de presă. Și varianta Sportback cât și Avant vin cu un frunk, adică acel spațiu de depozitare aflat sub capotă. Acesta are 27 de litri și poate fi deschis într-un mod inedit. Dacă nu vrei să mai mergi până în interior și să tragi de clasica manetă, atunci poți să „dai swipe” (exact ca la telefon) pe partea frontală a mașinii, iar capota se deschide.

Al doilea lucru pe care l-am observat a fost la portbagaj, care, apropo are un volum de 502 litri, indiferent de versiune sau variantă. De multe ori când vrem să deschidem hayonul fără mâini (prin mișcarea piciorului în zona barei de jos) nu reușim să nimerim senzorii. Audi a venit cu o soluție. Pe sol, se va proiecta o săgeată în partea stângă a mașinii, care îți arată exact unde e nevoie să pui piciorul.

5. MAI MULT DECÂT NIȘTE SIMPLE LUMINI: SPECTACOL DIGITALIZAT

De ceva vreme, în industria auto, farurile și stopurile au niște tehnologii impresionante, iar faptul că îndeplinesc foarte bine funcțiile de bază (ca iluminatul sau semnalizatul) deja nu mai reprezintă mare lucru. În cazul noii generații A6, farurile și luminile din spate au un design tridimensional. În față, Audi A6 e-tron oferă, opțional, lumini de zi digitale cu tehnologie LED, precum și lumini digitale OLED de generația a doua. Totodată, semnătura luminoasă digitală poate fi schimbată (atât pentru faruri, cât și pentru stopuri), deoarece ai 8 modele diferite din care poți alege.

Cu aproximativ 45 de segmente per panou OLED digital, partea din spate a modelului A6 e-tron evoluează din ce în ce mai mult într-un afișaj. Asta înseamnă că stopurile pot comunica cu mașinile din spate în cazuri limită, de exemplu la o frânare de urgență. Totodată, dacă sunt pornite luminile de avarie, un triunghi va apărea în design-ul stopurilor. În același timp, design-ul se schimbă chiar și atunci când te apropii sau te îndepărtezi de mașină.

Momentan, prețurile pentru Audi A6 și S6, atât Sportback, cât și Avant, nu se știu. Tot ce știm momentan este că mașina va putea fi comandată din luna septembrie a acestui an.

Comentarii (15)

  • Hamham
    In momentul de fata orice model Dacia inspira mai mult bun-gust si design atemporal decat orice kitsch nemtesc lansat in ultimii 2-3 ani. Se observa din avion ca principala lor piata a devenit China.
    20 8
  • carcotasu
    In 10 ani masinile nu vor mai avea volan ci un alt ecran cu joystickul virtual din jocurile cu masini de pe telefoanele mobile. Ne auzim in 10 ani.
    9 2
  • Trilulilu
    Luminițe și ecrane pentru copii sau adulți cu minte de copii. În rest avem 500l portabagaj, 2,5to greutate și preț de stă mâța-n coadă
    10 3
  • A sunat C4 Picasso, a spus că își vrea farurile înapoi
    6 3
  • Andrei
    Ca posesori al unui MPV termic eram direct interesați de o mașină electrică de familie, cu caroserie utilă, pentru al înlocui, când îi va veni vremea. Acest A6 Avant e fix asta. La anul apare și A4 e-tron care sigur va fi mai accesibil.
    9 4
  • Arată foarte bine, poate mai puțin prizele de aer fictive (Audi a terminat cu țevile de eșapament fictive, a început cu prize de aer fictive).
    Autonomia e excelenta.
    4 4
  • Super-futuristic sentimentul cand o sa stai cu cotul pe cotiera aia textila si o sa te joci cu acordeonul specific anilor 90 de la spatiul de depozitare.
    In rest... spor la transferul bancar.
    4 3
  • Trilulilu
    Apropo, prețul pleacă de la 67k lire în UK, în linie cu concurența germană.
    1 1
  • Cel mai ieftin Tuareg (ca Passat nu mai e) e 68k lire.
    4 4
  • Nu arată rău, cam aglomerate, atât exteriorul, cat și interiorul, autonomia bună, pentru finanțele companiei bine ca s-a lansat A5 cu motoare termice, va urma A7, aceste două modele vor compensa scăderile de două cifre ale electricelor cu 4 cercuri.

    Din păcate pentru unii Passat mai există, doar break, dar TDI-ul e tot acolo .
    7 5
  • spaclu lu manole
    Masina e excelenta. Designul imi place foarte mult si deci, se poate sa faci ceva frumos, cu un coeficient aerodinamic de exceptie.
    Deja caracteristicile tehnice sunt mai mult decat suficiente. Nici una din masinile mele nu are 750km range. Timpul de incarcare e foarte bun. Daca iesi de pe autostrada sa-ti dezmortesti picioarele, pana te-ai spalat pe maini si ai bagat ceva in gura, trec mai mult de 20 de minute, si deja ai iarasi 80% din baterie. Adica 600 km autonomie. Singurul aspect la care mai trebuie lucrat un pic este greutatea, dar sunt convins ca si aia se rezolva in timp.
    Legat de strategia pe termen lung, masinile de genul asta vor atarna tot mai greu (sic) in balanta spre electrice. La un moment dat lumea isi va da seama ca daca poti incarca ieftin acasa, o sa iesi mult mult mai ieftin.
    Bieninteles, daca nu or sa scumpeasca magarii curentul.
    10 13
  • Andrei
    Pe termen lung cei care au case și încarcă acasă vor descoperi și că își pot pune panouri solare, eventual cu baterie cum produce Tesla. Deocamdată sunt scumpe dar în 20 de ani nu cred că va mai fi o problemă.
    7 3
  • @Spulac: nici V12-le cu care faci tu naveta n-are 750 de km autonomie? ;-o ;-o ;-o Sau macar UNUL DINTRE V12-urile cu care navetezi? Nici macar unul?

    Aaaahahaha :)))))
    5 3
  • Banditos
    BMW si-a pierdut busola. Audi si-a gasit-o.
    2 4
  • Aduce a Ford Mondeo putin, oricum o evolutie mult asteptata, se cam repetau de peste 10 ani
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru