În ultimii 90 de ani, General Motors a deținut prima poziție la capitolul vânzări pe piața auto din SUA. Însă, în 2021, conglomeratul american cu sediul în Detroit a fost depășit de o altă marcă la numărul de mașini vândute pe această piață. Culmea, grupul a fost depășit de un brand din afara Statelor Unite.
Toyota a devenit, astfel, fruntașă la vânzările de mașini noi în SUA, fiind comercializate 2.3 milioane de unități în 2021. Prin comparație, General Motors a reușit să vândă 2.2 milioane de mașini, ceea ce reprezintă o scădere de 13% față de 2020. Toyota, în schimb, a crescut cu 10% față de 2020. În ultimul trimestru al anului, General Motors a suferit o scădere de 43% față de același interval din 2020.
După cum se știe, foarte mulți producători s-au confruntat cu lipsa semiconductorilor. Aici, General Motors nu este o excepție, astfel încât gigantul american s-a concentrat mai mult pe comercializarea modelelor profitabile.
Situația din 2020 arăta altfel: GM reușea să vândă 2.5 milioane de mașini. Toyota a reușit, în același an să vândă 2.1 milioane de autovehicule.În ultimii ani, General Motors s-a concentrat mai mult pe piața americană, după ce s-a retras de pe piețele din Europa și Rusia. Jim Cain, purtătorul de cuvânt GM a dat de înțeles că gigantul american a avut vânzări bune în segmentul SUV-urilor și camionetelor.
În total, au fost vândute în SUA circa 15 milioane de mașini noi în 2021, sub media anuală de 17.3 milioane. Odată cu îmbunătățirea situației de aprovizionare cu semiconductori, specialiștii preconizează că vânzările de mașini noi în SUA vor crește cu 2.6% în 2022.
via Economica
am trait s-o vaz si p-asta !
cei mai de demult pe aci pe site/forum, isi aduc aminte -probabil- de ce scriam cindva ...
adica, se discuta pe aci la tot soiul de articole despre "cultura" auto a vesticilor, in speta, a americanilor ...
eu va ziceam un lucru, pe care l-am tot repetat : cultura lor auto nu e cu nimic mai sus ca cea a romanilor !
ea se rezuma la CONTUL DIN BANCA !!!
LA DEPLASAREA DIN a in b CIT MAI IEFTIN POSIBIL !!!!!
ia priviti cum s-a intimplat si cine le-a luat fata ...
toyota ... masini care nu au altceva decit o calitate: fiabilitate ! nu se strica asa repede ca altele ...
no, daca la GM sunt multe modele cu personalitate, pt toate bugetele si gusturile si totusi, au pierdut ...
pt ca ei -americanii- sunt interesati de BUGET IN PRIMUL RIND !!!
nu e vorba ca nu apreciaza alte marci, e vorba ca atunci cind trebuie sa scoti inutil bani din buzunar, ei nu vor sa o faca ... simplu, nu ?
acuma, alta pleasca ce am auzit de vreo saptamina : vorbeam cu un amic ce a fost chemat la un dealer Lexus pt ceva lucrari de instalatii la baie/toalete si a discutat cu ceva ficiori de pe acolo ...
chiar aia i-au zis ca nici macar lexus nu mai e ce a fost acu 10-15 ani cind chiar nu prea aveau de lucru la ele ca nu se stricau !!!
acu, zicea respectivul, ca s-a cam aglomerat si la ei serviciul de reparatii/intretinere ...
concluzii ... trajeti voi !
drumuri bune sa aveti !
GM-ul au dat-o rău de tot in bara cu semiconductorii, mult mai rău decât alții și Toyota a profitat indirect.
Știu concret fabrici GM care au fost închise complet mai mult de 2 luni anul trecut, plus alte întreruperi.
Clar ca toți producătorii au fost afectați dar unii au reușit sa limiteze dezastrul.
Se pare ca GM-ul stau mult mai rău pe parte de aprovizionare iar varietatea mai mare de modele nu ia ajutat.
Încă nu sunt liniștite lucrurile pe tema asta, așadar vom mai avea fabrici afectate… si nu doar pe parte de semiconductori!!!
de acord cu ce zici, totusi, sa sti ca de 20 de ani incoace cam urmaresc forumuri de pe la ei si-s tare nemultumiti de calitatea produselor gm ...
contul in banca sa NU fie afectat ...
drumuri bune !