Renovatio a inaugurat în 9 iulie o stație de încărcare ultra-rapidă cu o putere de 150 kW. Aceasta este prima stație de mare putere din țara noastră dedicată autoturismelor electrice și a fost instalată în parcarea Shopping City Târgu Mureș.
Anunțul a fost făcut de Alex Teodorescu, managing partner Renovatio, în cadrul conferinței Energynomics.
Mai mult decât atât, oficialii Renovatio au anunțat că până la finalul anului vor mai fi instalate și alte stații ultra-rapide de 150 - 175 kW în Timișoara, Sibiu și București. În 2021, Renovatio ar urma să monteze astfel de stații și în Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Bacău și Iași.
Pe lista companiei se află și un hub de încărcare de 1 MW. Acesta ar urma să fie realizat în București și va include două stații cu o putere de 350 kW și mai multe prize de 50 kW.
Tot în cadrul conferinței Energynomics, trei dealeri BMW din România (Automobile Bavaria Băneasa, Automobile Bavaria Otopeni și Auto Cobălcescu) au anunțat că în scurt timp vor instala stații ultra-rapide cu o putere de încărcare de 200 kW.
Via | 0-100.ro
De exemplu, Renovatio tarifeaza energia electrica la un pret unuitar de aproape 3 ori mai scump decat plateste un consumator casnic.
In acest fel nu se recupereaza niciodata diferenta de pret la achizitie fata de un automobil clasic.
O masina electrica renteaza doar daca stai la curte, si poti sa o pui seara la incarcat in incarcatorul propriu.
După o artimetică simplistă, asta corespunde unui consum de +11 litri/100 km -- de zeamă dinozauriană, evident. :-)
Și argumentul ăsta eco-fil pică totuși, fiindcă f. curând se va demonstra... și oficial originea ABIOTICĂ a petrolului.
(n.b.: Neoficial e ca și demonstrată, dar n-are rost să vă fac capu avioane cu savantlâcuri chimico-geologice care nu interesează prea multă lume și oricum nu-s înțelese de prea mulți -- sigur însă stimabilul @inexo le va înțelege la momertul potrivit.
Tot o ard cu faptul ca vai tot e poluant, vai tot costa mult.
Fara sa-si dea seama ca cei care cumpara masini electrice, marea lor majoritate, nu o cumpara pentru ca e nepoluanta sau ca sa faca economie. O cumpara pentru ca e misto de condus. Trage bine, instant. Cutie automata. Silentioasa. Pur si simplu e foarte fain de mers cu una.
La o adică, de ce generalizezi? Unora le plac (la nebunie chiar) zgomotele, tobele! Sau să se păteze de carburant/ulei. Sau admiră mecanica unei “termice”. Râvniţi cumva să le fie interzis d.p.d.v. constituţional/legal? Iar dacă vreţi să vă respecte, atunci trebuie să vă siliţi a-i respecta la rândul vostru! Dacă preţuiţi premisa “Noi facem bine omenirii, pe când voi o ameninţaţi”, atunci, neîndoielnic, nu se va instaura niciodată un climat de pace între “noi” şi “voi”. Scurt/2.
În atare condiţii, să construim următorul silogism:
1) Poluarea nu reprezintă un pericol grav pentru omenire în ansamblu, iar autovehiculele nu sunt principalele responsabile pentru această poluare perfect tolerabilă;
2) Petrolul va dispărea doar odată cu planeta;
Concluzie imbatabilă şi de netăgăduit: nu poate fi acceptată nicio raţiune sau nicio justificare din cauza căreia să nu mai fie produse motoare cu ardere internă (în sistem industrial şi aprobate oficial) până la sfârşitul lumii!
Daca tu n-ai avut masini decente care sa traga instant si silentios inseamna ca nu prea ai bani. Inseamna ca nu ai bani nici de electrica. Inseamna ca n-ai de unde sa stii cum e. Inseamna ca bati campii pe aici si trolezi aiurea. De unde stii ca e foarte fain de mers? Ai citit la altii?
Si n-ai citit si cat stau la incarcat de exemplu? Insira si dezavantajele, nu fi partinitor, lasa povestile cu cazane ca sunt fumate deja.
Oricum, nu ne-ar ajuta prea mult faptul că petrolul provine din materii abiotice şi este…perpetuu, din moment ce adoratorii Gaiei “ştiu” una şi bună, anume că ei “mor” de cancer la plămâni din cauza “poluării” atribuite combustibililor “fosili” (nu ajunge că o invocă, dar o închipuie şi ca “masivă”, “oribilă”, “intolerabilă”). Pentru mintea lor iremediabil şablonardă, nu contează nici certitudinea că planeta, natura, au fost înzestrate de Creator cu capacitate uimitoare de regenerare, dacă ar suferi daune cu adevărat majore (apropo, una singură ar părea cea mai primejdioasă, recte pârjolul nuclear, dar, conform scenariului profetic, nici acela nu va putea distruge integral viaţa pe pământ).
La urma urmei, n-ai nicio şansă, în veci de veci, dacă vrei să-i abordezi pe indivizii cărora li s-au răpit irisurile în manieră ocultă…Nu-i aşa, domnule Kiro? De pildă, “societatea deschisă” cu nume paradoxal Grupul pentru Dialog Social tocmai de dialog fuge cu picioarele pe spinare (ne-au închis şi porţile în nas, atunci când ne-am adunat mai mulţi ca să le cerem o anumită socoteală), misiunea ei prioritară fiind aceea de a impune marelui public puncte de vedere (pardon, "axiome") exclusiviste şi unilaterale, emanate de la stăpânii/finanţatorii lor din umbră şi plăsmuite doar în duhul corectitudinii politice. A, şi cum definesc ei noţiunea de “atitudine civilizată” ? A fi întocmai şi întru totul de acord cu ei…Altfel te consideră “agresiv”, “sociopat”, "comunist", “ortodoxist”, “naţionalist”, “iliberal” şi mai ales “agent al conspiraţiei ruse”.
Când vor fi cel puţin 3 companii, reţele de încărcare cu minim 400 staţii locaţii fiecare în România, atunci concurenţa va avea efectele unor preţuri foarte bune şi cu mult sub benzină, diesel.
Apoi e normal să coste mai mult la staţie decât acasă, că doar plăteşti şi taxe impozite, salarii, profit etc...
Dar repet, dacă ai staţie de încărcare acasă este posibil să ajungi să fii nevoit să încarci doar când mergi în concediu
Aşa cã.... ce draq dom'le.
Petrolul indiferent de originea lui, extracţia lui şi arderea sa în atmosferă duce la mari dezechilibre şi imense probleme acestei planete şi mai ales nouă.
Dar nu avem ce discuta cu unii care desconsideră fizica, chimia, biologia şi toate ştiinţe şi care mai că cred că şi pământul este plat. Unii pur şi simplu au gândire de dinozaur.
Intre timp, sunt tot mai decis sa iau un Golf GTD in viitorul apropiat. 200 de cai dintr-un Diesel de 2 litri. Ce frumoase cifre, ce armonie intre mecanica si debit, ce potrivire desavarsita intre tehnologie si bucurii/minut! :)
Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!
Carevasazica cei care conduc Diesel sunt usor ametiti asa... iau decizii proaste si n-au auzit de masinutzele cu baterii. Asa o fi, numai ca cifrele de vanzari de Diesel vs. baterii cu rotzi spun un pic altceva. Iar cei care sunt fani Diesel, asa cum sunt si eu, au motivele lor sa fie fani, si care motive da-mi voie sa-ti spun ca sunt mult mai precise si cu picioarele pe pamant decat ale celorlalti. Cei care vor Diesel sunt conservatori, nu se lasa amagiti de "generatiile viitoare de baterii" si de povesti cu "electrificarea parcului auto" + "planeta suferinda". Nu, noi dam banii pe solutiile existente si BUNE, care sunt aici si acum, nu pe promisiuni verzi pe pereti. Dam banii pe acceleratie, fiabilitate, eficienta, cuplu. Noi incurajam inventivitatea umana si gasirea de solutii cu adevarat viabile, nu aceeasi ciorba reincalzita a bateriilor vehi de peste 40 de ani pe care acum s-au trezit unii sa le reinventeze in ceva "revolutionar". Noi nu ne lasam dusi de povesti. Vrem un produs fiabil si de incredere. Nu ne dam banii pe prostii. Lasam producatorii sa vina cu ceva cu adevarat bun, judecam pana in cele mai mici detalii fiecare lucru pe care ne dam banii. Nu suntem exaltati, suntem sceptici si credem doar cand vedem. Ochii mari si albastri ai consilierelor de vanzari ne pot vraji, dar nu ca sa ne dam banii pe produse indoielnice. Asta apropo de "cultura auto".
Masina electrica e misto de condus? Te referi cumva la vitezele maxime de 130 kmph? De aia se zbat cu spume la gura leftarzii de prin europa acuma sa scada viteza maxima pe autostrazi? Ca-s bune si sunt o placere de condus masinutzele cu baterii? Modelele cu acceleratie fulminanta sunt cele care costa mai mult decat un Porsche 911 Carrera. La alea te referi cand spui ca-s misto de condus? Merci frumos, dar prostu de rand, platitor de taxe, nu-si permite si nu pune banii aia de-o parte intr-o viata intreaga.
Chiar asa amestecam borcanele? Cand vad asa judecata mai-mai ca incep sa cred si eu ca o sa le mearga astora totusi vanzarea de masinutze teleghidate...
PS: am intrat pe la un salon Mazda zilele trecute. I-am zis la ala ca vreau Diesel. A zis ca de ce nu vreau benzina?! I-am zis pt ca Diesel e puternic si eficient. A zis ca benzina n-o sa fie niciodata ca un Diesel. I-am zis sa ma caute cand o sa aiba un Diesel la test.
Din pacate astfel de discutii fara argumente, fara nici o baza stiintifica si fara nici un beneficiu se repeta la fiecare articol in care se mentioneaza ceva despre vreo masina electrica.
Acceptati oameni buni ca asa cum unora le plac masinile cu ICE altora le plac electricele, asa cum pentru unii este mai convenabil sa cumpere diesel sau benzina, pentru altii este mai convenabil sa dea mai multi bani pe un electric, sau hibrid, sau orice altceva. Cat timp sunt banii personali nu vad care e problema.
Problema vine insa atunci cand te aflii pe strada, sau pe marginea ei si trece o fumigena (de multe ori fara DPF) si vezi ca nu mai poti respira. Daca toate masinile ICE ar fi Eur 6 nu cred ca s-ar discuta atat de mult despre poluarea produsa de ele, chiar si in orase.
In rest total de acord cu ce zice @AcceptTheChange mai sus.
Încalzirea globală, climat change - este EXTREM DE REAL ŞI EXTREM DE GRAV !!
Poţi să fii şi mama lui EURO 6d sau EURO 7 , dar maşinile full termice tot 100% POLUANTE SUNT !!!!
SCOATEREA PETROLULUI DIN PĂMÂNT ŞI ARDEREA LUI ÎN ATMOSFERĂ ESTE UN LUCRU EXTREM DE GRAV !
9 MILIOANE DE BARILI ÎN FIECARE 24 ORE !!!
ZI DE ZI , FĂRĂ ÎNCETARE !!!
Temperaturile medii generale cresc exponenţial ŞI SUNT DEJA DOVEDITE DATORITĂ 100% ACŢIUNII OMULUI DE A EXTRAGE ŞI ARDE CARBUNI, GAZ ŞI PETROL !
Ruşine Alex Green. Poţi fi maxim Alex Yellow. Dar Green în nici un caz.
Dar ce ne interesează, vom fi morţi de mult, noi să trăim bine, vorba aia "diesel deasupra tuturor"
Si ca sa revin la o discutie mai veche, parerea dumneavoastra o stim, dar cum ramane cu actiunile, ce conduceti?
Si am uitat sa actualizez, eu unul cand nu sunt pe 2 roti conduc masina familiei care este hibrida. Cum ar veni nu dau doar din gura, contribui si cu buzunarul.
E buna analogia cu automobilul si trasurile doar ca omiti un detaliu esential. Automobilul nu a cucerit lumea pana nu a introdus Ford linia de productie facand peste noapte Model T-ul mult mai ierftin si mai accesibil si a determinat o masa imensa de oameni sa renunte la cai in favoarea automobilelor. Dar au renuntat de bunavoie pentru ca masinile erau mai accesibile decat caii si necesitau mai putina grija. Fara subventii, fara reglementari si fara restrictii de circulatie in centrul orasului. Piata pur si simplu a facut ca oamenii sa renunte la cai in favoarea automobilelor pentru ca erau mai eficiente decat caii, necesitau mai putina intretinere decat acestia si erau accesibile.
Ceea ce ni se propune acum cu electricele, ca sa pastram analogia, este un automobil de 2 ori mai scump decat o caruta cu cai, care nu merge neaparat mai ieftin decat aceasta (inafara UE) si care are nevoie de grija speciala sa nu-si epuizeze resursele inainte sa ajunga la urmatoarea sursa.
Ca o sumarizare, automobilul a castigat categoric si ireversibil la calculul economic in fata cailor. Electricele inca nu reusesc sa castige categoric in fata masinilor cu motoare clasice.
Acum 200 de ani nimeni nu si-a imaginat ca poate exista ceva mai bun decat motorul pe aburi. Dar cand a venit motorul Diesel si si-a dovedit avantajele, pur si simplu a maturat motorul cu abur de pe piata intr-un timp foarte scurt si domina in prezent tot ce inseamna transporturi maritime, feroviare si rutiere de volum.
Concluzia este ca tot timpul tehnologia mai buna inlocuieste tehnologia mai slaba daca cea dintai este mai rentabila. Electricele deocamdata nu se pot lauda cu asa ceva.
Si inafara catorva voci de hateri sau a unora carora le place cum suna un V6 sau V8 (ma incadrez printre ei), majoritatea celor critici sunt doar... critici. Si iau la puricat orice afirmatie, orice specificatie, si intreaba si descos, si fac scenarii si provoaca electricele la tot ce ar trebui sa faca o masina. Si nu cred ca trebuie catalogat cineva drept obtuz cand o masina electrica intai cere si apoi ofera ceva. Ce cere? Cere in primul rand multi bani apoi cere unele schimbari chiar in stilul de viata sau de a calatori si mai apoi ofera cate ceva. Ce ofera mai apoi? Dinamica mai buna, confort acustic sporit, economie la costul de rulare, posibilitatea de incarcare acasa etc. Dar sacrificiul initial e mare.