Ford a dezvaluit astazi a saptea generatie a modelului Fiesta, care urmeaza sa debuteze live luna viitoare la Geneva.
Ford isi pregateste inca de pe acum prezenta la Salonului Auto de la Geneva si dezvaluie, in premiera mondiala, primele imagini ale noii generatii Fiesta. Asa cum ne asteptam, noul model care ar putea fi produs si la Craiova, este inspirat din liniile conceptului Verve, dezvaluit in premiera la Salonul de la Frankfurt din aceasta toamna.
A saptea generatie Fiesta este primul produs al strategiei globale pe care Ford incearca sa o implementeze, micul model urmand a fi vandut si in China si in America de Nord in varianta sedan. Pana in 2010 insa, constructorul american vrea sa introduca variatiuni ale noului Fiesta, dezvoltate pe platforma dezvaluita astazi, pe toate pietele importante: Africa, intreaga Europa, Australia, sudul Africii si America de sud.
Modelul prezentat oficial astazi va pastra numele Fiesta si va fi destinat in exclusivitate Europei, lansarea pe piata a ambelor variante de caroserie, cu cinci si trei usi, fiind asteptata undeva la sfarsitul acestei veri in vestul continentului.
Productia va fi demarata initial la uzina din Koln, Germania, o posibila extindere a procesului de asamblare si la fabrica din Craiova nefiind exclusa.
Designul exterior este o copie la indigo a conceptului Verve, versiunea de productie imprumutand blocurile optice alungite, specifice filosofiei kinetic, grila frontala in forma trapezoidala si parbrizul foarte inclinat.
Noua Fiesta pastreaza dimensiunile vechii generatii, insa, potrivit constructorului american vine cu imbunatatiri majore in ceea ce priveste tinuta de drum si izolarea fonica. Ca si in cazul surorii japoneze, Mazda2, Fiesta a fost supusa unui intens proces de slabire, care a micsorat considerabil masa totala. Pentru a atinge aceasta tinta, Ford a folosit, ca si in cazul Mazda2, doua tipuri de otel in dezvoltarea sasiului.
Noua generatie a modelului american va dispune mai intai de o gama redusa de motorizari pe benzina si diesel. Clientii vor putea opta doar intre trei unitati pe benzina: una de 1.2 litri care ofera fie 60 fie 80 de cai putere, una de 1.4 litri si 90 de cai putere si una de 1.6 litri si 115 cai putere.
Fanii diesel-ului vor trebui insa sa se multumeasca cu doar doua versiuni, de 1.4 litri si 65 de cai putere, si una de 1.6 litri si 90 de cai putere.
Propulsoarele vor putea fi conectate la o transmisie manuala cu sase trepte sau la noua cutie automata Durashift. Noua generatie va dispune chiar si de directia electronica EPAS, cea mai noua tehnologie dezvoltata de Ford in acest domeniu.
Constructorul american a anuntat ca noul Fiesta va dispune in curand si de o versiune a propulsoarelor ECOnetic, capabila sa inregistreze emisii CO2 foarte scazute, de doar 100 g/km.
Via | Ford
Un exemplu ar fi volanul care este foarte asemanator cu cel de la Ibiza. Americanii sunt in CRIZA si de idei nu numai financiara.