Dacia testeaza in tinuturile nordice ale Europei viitorul sau monovolum. "Ascunse" sub caroseria falsa a unui clasic MCV, sasiul si trenul de rulare al viitorului model au fost fotografiate pentru prima data.
Automarket va ofera in premiera mondiala imagini in care este surprins trenul de rulare al viitorului model construi pe platforma gamei Logan. Este vorba de un
monovolum care va pune accent pe aceleasi calitati care au facut din gama marcii romanesti una foarte cautata pe pietele vestice:
pret scazut si spatiu interior fara egal in segmentul sau.
Imaginile alaturate au fost realizate in timpul testelor de sasiu pe care inginerii Renault si Dacia le desfasoara in aceasta perioada in zona Cercului Polar de nord. Pentru a "ascunde" masina de aparatele foto ale fotografilor, echipele de ingineri au mascat sasiul noului model cu o caroserie falsa de Logan MCV, insa aceasta nu a putut acoperi diferentele de dimensiuni dintre Logan MCV si modelul care va aparea in curand in gama Dacia.
MAI INCAPATOR DECAT RENAULT GRAND SCENIC
Prima observatie: noul monovolum va fi clar mai lat decat MCV, indiciu subliniat de faptul ca aripile caroseriei MCV au fost taiate si suplimentate cu un bosaj suplimentar, pentru ca rotile sa nu para ca ies prea mult in exterior.
Astfel, daca Logan MCV dispune de o latime de 1993 de milimetri, ne asteptam ca latimea totala a
monovolumului sa ajunga la 2050-2100 de milimetri.
In aceste conditii, noul model Dacia va fi cu circa 20 de centimetri mai lat decat Renault Grand Scenic si cu cinci centimetri mai ingust decat Renault Espace, desi platforma de pe care porneste - cea a lui Logan - este de segment inferior.
Un alt element usor observabil la nivelul rotilor din spate este faptul ca sasiul testat de inginerii romani este faptul ca ampatamentul noul monovolum va fi ceva mai scurt decat cel al lui MCV. Dupa calculele noastre, un ampatament de circa 2850 de milimetri (cu 5 centimetri mai scurt decat cel al lui MCV) va fi insa de asemenea mai mare decat al lui Renault Grand Scenic, model al carui ampatament atinge abia 2770 de milimetri.
In sfarsit, indiciile legate de faptul ca imaginile pe care le avem astazi in fata in premiera "ascund" o caroserie de monovolum este reprezentat de greutatea aditionala amplasata pe acoperisul masinii. Aceasta este o practica clasica in cazul monovolumelor testate inaintea lansarii, solutii asemanatoare fiind utilizate in toate cazurile in care viitoarele monovolume sunt "camuflate" sub o caroserie cu inaltime mai mica.
MONOVOLUMUL NU VA FI PRODUS LA MIOVENI
Noul monovolum Dacia va fi primul model al marcii romanesti care nu va fi produs la Mioveni. Acest lucru se intampla din cauza faptului ca, odata cu intrarea in productie a noului Duster, linia de asamblare de la Mioveni a ajuns la limita superioara tehnologica a numarului de caroserii care pot fi produse in fabrica romaneasca.
Avand in vedere ca noul model va fi destinat mai ales clientilor din Europa de Vest, acolo unde piata monovolumelor este una matura, este foarte probabil ca masina de familie Dacia sa fie produsa la una dintre uzinele Renault din nordul Africii, zona in care constructorul francez investeste in aceasta perioada sume importante pentru imbunatatirea capacitatii de productie.
Eu nu văd a fi platforma mai lata decat normal (am comparat poeze!), dar se vede clar ca este mai scurta decât a MCV-ului!
Un MONOVOLUM nu cred ca ar fi asa urgent in gama Dacia si chiar dacă marca este in ascensiune, nu cred că ar investi in dezvoltarea unui astfel de model cu o cifra de vanzari probabil mult mai mica decat orica model Dacia - ar fi riscant.
Mai de "folos" ar fi un model SUB Sandero ca dimensiuni si preţ, eventual cu caroserie in 3 sau 5 uşi.
Ar mai fi de "folos" un model peste Logan la gabarit si preţ, un concurent cu Octavia, Fluence... dar tot cu un preţ imbatabil de concurenţa, la fel cum o face şi restul modelelor inclusiv Duster!
...ca apoi peste vreo 10 ani sa ne gândim la o extindere a gamei cu un monovolum, un coupe de buget, un model electric sau hibrid, pe langa a 2-a sau chiar a 3-a generaţie de logan si versiunile de caroserie bazate pe acesta (viitorul MCV, viitorul Sandero, viitorul Duster, etc).
De obicei, greutatile puse pe un "mule", asa cum se numeste caroseria falsa montata pe un sasiu de model nou, inseamna ca modelul final va fi mai mare si mai greu. Si cum stim ca Dacia va scoate un monovolum (http://www.automarket.ro/stiri/in-2012-logan-va-fi-suv-coupe-si-monovolum-12095.html), e simplu de dedus :)
BTW, este sensibil mai lat. Se vede doarte clar adaugirea de aripa in poza 7.
orice ar fi pacat ca nu se va contrui in Romania
ar fi buna inca o uzina in jurul Iashului ca acolo e mana de lucru mai ieftina prin moldova 'noastra, macar mai intra ceva banutzi la buget
Eu raman consegvent si zic ca ar trebui sa faca un model mai mic la pretul legendar de max 5000E, in concurenta cu spark, i10, agila/swift, c1/107/ygo, etc, asa pt gagici si pt agentii de vanzari - sa mai aruce matizurile ca sunt depashite moral...
Eu asa cred.
Ma gandeam serios sa-mi schimb in 2011-2012 Loganu' (2008, 1.4, 75cp, KissFm) cu un Duster (1,4, 100cp, 4x4, Laureate = 13700 euro). Dar monovolumul asta pare mai interesenat (spatiul interior + modularitate). Dar totul depinde de pret si aici.
toata lumea se uita la pret? forma etc
pe nimeni nu-i intereseaza siguranta, confort, raportu pret/calitate/doari.
tare m-as mira daca o sa aiba mai mult de 3 stele ca si loganu, si borcane la aer conditionat, si butoanele pt geamuri sigur nu o sa fie pe usa, de cotiera nici nu poate fi vorba, apoi ce sa mai zic airbag cortina.
multi o sa puna botu,
ma fratilor, sau ma rog, nu mai luati carute pe 4 roti eftine cu E.
Asadar, unde e participarea inginerilor romani????????????
Nu ca ar fi fraieri (slava domnului, sunt baieti destul de cititi) dar politica francezilor este aceea ca romanii trebuie sa ramana la stadiul de imbecili si sa participe numai cu manopera de fabricatie. Asadar, lasati-o mai moale cu aportul inginerilor romani!!!!!!!!!
Ma intreb daca o sa se ajunga vreodata ca Dacia nici macar sa nu mai fie produsa in Romania.
E foarte OK. Pana la urma, 205 centimetri latime inseamna cu 6 centimetri mai mult decat MCV.
Exact asa au facut si cu dacia 1310: berlina, sport, break, 1305, 1307 etc.
Logan 2004 = Dacia 1310.
Are fiabilitate dovedita pe cele mai nenorocite drumuri din Europa de Est. ......culmea culmilor e ca platforma tehnica care-i un atu pentru Dacia e transformat de niste minti rudimentare intr-un dezavantaj ! o mare idiotenie !
Eu n-am degete la maini sa-ti enumar pe cate modele e utilizata platforma de golf 5 si tu comentezi la plaforma de Logan???
Platforma de golf e folosita pe A3, beetle, touran, passat (B6), jetta, tiguan, yeti, octavia 2, altea XL, leon, sharan (MONOVOLUM), etc.
Glumesc ;)
Ce argumente ai sa ma faci prost?
Prost esti tu ca ti-ai luat golan ca la banii aia iti puteai lua ceva mai avantajos "vechi" de vreo 3 ani! Care oricum era mai bun din toate punctele de vedere decat loganul tau ruginit la aripile din spate!
Uzurile masinilor SH pot deveni surse de defectiuni periculoase pentru siguranta circulatiei precum si nivele ridicate de poluare.
Orice masina second-hand care a rulat peste 100.000 km va necesita inlocuirea unor pise si consumabile ale caror valori pot ajunge,de la 2.200 la 3.000 de euro. Trebuiesc inlocuite anvelope, baterii de acumulatori,kit-uri de ambreiaj sau distributie foarte scumpe, diferite elemente uzate din sistemele de directie si franare, simeringuri si alte elemente de cauciuc imbatranite.
Rulajele reale mari ale masinilor second-hand raman de multe ori necunoscute fiind micsorate sau falsificate.
Nu prea mai exista masina rulata care sa nu fi fost lovita cel putin odata.
Puteti primi acte falsificate , deci achizitionarea din targ va poate da grele batai de cap. Nici controlul R.A.R. nu le poate identifica intotdeauna pe cele furate din cauza modificarii seriilor la motoare si caroserii,iar la inmatriculare politia actele si seriile falsificate si ramaneti cu paguba.
Potrivit politiei in ultimii ani s-au inmultit falsurile de tot felul, de la carti de identitate, chitante si OP-uri, la acte de inmatriculare false sau acte false ce eludeaza plata TVA. De asemeni au fost depistate in ultimul an sute de cazuri de falsificare a TAXEI DE POLUARE.
Uzura reala sau starea buna de functionare nu se pot determina cu usurinta la unele subansambluri ale masinilor rulate chiar atunci cand le testam la atelierele service. Ma refer la imposibilitatea verificarii airbag-urilor, la gradul de uzura necunoscut al tobelor catalitice, al segmentilor, ambreiajelor, curelelor de distributie si a cuzinetilor etc.
Majoritatea masinilor sh sunt livrate fara niciun fel de garantii si fata carnete service completate la zi. RISCURI. Pot prezenta defectiuni ascunse in urma unor reparatii efectuate anterior, defectiuni despre care proprietarul nu vrea sa aminteasca.
Inca mai crezi ca la fiabilitate un sh se poate pune cu o Dacia NOUA?
Nu stiai? Pai nici noi stim ce cumparam dar o facem pe deshteptii.
PS: si cum toate modelele Dacia au fost mai mult decat strategice si abia apoi vorbim de pret, calitate ,design,monovolumul e un pas firesc.
"Dacia nu are nici un proiect in momentul de fata in afara de viitorul Logan!"
Pe scurt Logan cumpara prostii care nu au mai condus si altceva....pina si Chevroletu Aveo e de 10 ori mai tare ca loganul mai ales designul la bord si ergonomia la volan sunt cu 20 de ani inaintea cacatului rominesc cu un bord atit de anost ca vomiti subit cind te-i suit la volan daca cu 5 min. inainte ai coborit din orice second vechi chiar si de 10 ani.
Nu recomand Cazan....pardon..Logan nimanui.Salut .