Premiera: Ford Fiesta ECOnetic, 3.7 litri/100 km

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 22.07.2008
Ford a dezvaluit la Londra versiunea ECOnetic a noului Fiesta, care consuma doar 3.7 litri la 100 km.

Esential

3.7 litri la 100 de km este consumul mediu pe care il poate inregistra Ford Fiesta ECOnetic
90 de cai putere dezvolta motorul de 1.6 TDCi.

Premierele continua sa sclipeasca sub blitz-urile jurnalistilor prezenti la Londra. Este randul celor de la Ford sa intre in atentia publicului cu o versiune ecologica a noii generatii Fiesta. Divizia europeana a constructorului american pregateste astfel un debut in forta al gamei ECOnetic, caracterizata prin modele cu emisii si consumuri scazute.

Pentru a obtine performante deosebite, inginerii Ford au pregatit un kit aerodinamic care include o serie de deflectoare noi si o suspensie mai coborata, imprumutata de la versiunea Zetec S. Frecarea cu aerul este astfel mult redusa si coeficientul aerodinamic scade simtitor.

Cauciucurile cu rezistenta redusa la rulare, de dimensiuni 175/65 R14 isi aduc si ele contributia la obtinerea unui consum cat mai mic.

Noul Ford fiesta ECOnetic este echipat cu un motor diesel de 1.6 litri TDCi Duratorq capabil sa ofere 90 de cai putere dar si o economie de combustibil deosebita: 3.7 litri la 100 de kilometri. Emisiile de CO2, doar 98 g/km, sunt si ele un record, depasind valorile inregistrate de Polo BlueMotion si Ibiza Ecomotive.

Ford a operat insa si o serie de modificari la nivelul motorului, care este recalibrat, si a cutiei de viteze cu cinci rapoarte, care se bucura de o ultima treapta mai lunga.

via | CarScoop

Comentarii (14)

  • Crysty
    Consum
    Parca mai era si un Audi A4 si un Peogeot 307 tot cu niste consumuri din astea record. E un lucru bun asta !
    0 0
  • ooo da, dar ...
    ooo da, dar ... care este pretul masinii, pentru ca sar putea sa nu fii prea castigat, consuma mic dar cred ca o sa aiba un pret de mai bine iti iei o masina clasica si cu diferenta de pret tooot alimentezi cativa ani buni pana cand se epuizeaza resursele de petrol ;).oricum e bine, e un impuls pentru restul producatorilor auto, sai stimuleze si pe ei sa produca masini cat mai ecologice si economice cu toate ca e unpic cam tarziu pentru a mai putea schimba ceva ..
    0 1
  • URAGANU
    Amagire FORD
    Da dragi interspectatori, nu uitati FORD Ne Respecta Mereu :))))))) O sa ne aduca aceasta masina total diferit fata de ce vedeti in reviste. N-o sa aibe NIMIC special, nici macar Aer Conditionat in echiparea standard. Asta ca sa nu uitam cat de mult ne Respecta FORD pe noi ca Tara. Iar motorizarea de 1.6TDCI care va consuma 3.7% nu va fi cea testata mai sus, va fi una care va consuma 5-6% pentru a concura cu Opel Corsa. Ne asteptam si la un pret dragut de peste 13,000 Euro (din moment ce prezentul Fiesta se vinde la 12,000 Euro cu TVA la 1.4Benzina).
    -
    Multumim FORD pentru ce faci pentru NOI. Probabil daca NE-AR RESPECTA mai mult si-ar castiga mai multi clienti, nu mai vorbim de preturi de-ti cade paru din cap. (comparat cu OPEL).
    0 0
  • eu
    un consum de 3,8% scot si cu peugeoul meu de 1.4 hdi ( desiguri max 90 km/h fara depasiri etc.)
    0 0
  • ref ''amagire''
    draga uraganu...vorbesti de parca ai stii ce vorbesti!!! bag de seama ca ai intrat in culisele celor de la Ford si ai informatii pretioase....cum nu le are nimeni!!!sii...ca sa iti confirm ca ai informatii ''exacte''...pretul la Fiesta, actual,modelul/motorizarea la care te-ai referit este 11.130 (incl tva). la clasa asta....diferenta conteaza!
    numai de bine...
    0 0
  • asa e si in realitate
    pt "amagire ford"...

    toate noile masini aparute Mondeo, Kuga sunt aproape identice cu conceptele Iosis, asa ca si Fiesta va fi la fel cum arata ea in poza...eu am avut posibilitatea sa o vad in fabrica deja si asa arata.
    0 0
  • bun consum cat mai mic :)
    0 0
  • feel the difference
    pt uraganu
    daca tot esti fan opel uite un link de la noul corsa in care poti sa vezi ca primele 2 clase de dotari nu au in std AC. cand va investi opel in productia de autovehicule in Ro sa ma anunti si pe mine. In alta ordine de idei ai citit cumva cum se obtin consumurile mentionate in prospecte ? cam ce pret ai dori pt Fiesta cu 2-3 sute de euro mai mult decat sandero sau spark ?
    0 0
  • Alo, domnu, domnu!!!
    "Frecarea cu aerul este astfel mult redusa si coeficientul aerodinamic scade simtitor."
    Coeficientul aerodinamic creste. :D
    Parerea mea.
    0 0
  • danboss
    Pt. Theo
    E corecta exprimarea. Coeficientul aerodinamic este cu atat mai bun cu cat este mai mic.
    0 0
  • lamurire pt Theo
    Domnule Theo daca alta data observatiile dumneavoastra au fost la obiect, de aceasta data trebuie sa va contrazic. Daca veti consulta cateva surse banale veti afla ca un coeficient aerodinamic scazut este dezideratul fiecarui constructor de automobile.

    Cu cat este mai mare coeficientul aerodinamic, cu atat motorul trebuie sa dezvolte o putere mai mare, ca sa se invinga rezistenta aerului. Un coeficient aerodinamic scazut duce la cresterea vitezei maxime, la reducerea consumului si a nivelului de zgomot.

    Ne referim aici bineinteles la coeficientul aerodinamic de trena (CX), cel mai relevant atunci cand vine vorba de aerodinamica automobilului, el fiind asociat rezistentei aerodinamice.

    Multumim!
    0 0
  • motor
    deh, motoare HDi de la Peugeot, nu tractoare TD-iste :P
    0 0
  • Mini-romanu'
    @Gabi
    Corect, a facut o miscare excelenta Ford sa ia HDI-ul de la PSA.

    De-acolo si eficienta deosebita pe care nemtii inca o cauta (exceptand BMW, care a luat know-how-ul PSA pe diesel si rupe).
    0 0
  • Cristi
    F.O.R.D.
    Salut baieti,
    urmaresc cu interes stirile si comentariile voastre. Aici (in Toronto) Ford are si un nickname - Fix Or Repair Daily -. have fun!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru