Trendul electrificării cuprinde încet toată Europa, iar motorizările convenționale (pe benzină și diesel) pierd tot mai mult teren. Cel puțin asta arată cel mai nou raport publicat de Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA).
Potrivit datelor furnizate de ACEA, în perioada iulie - septembrie 2021, mașinile electrice și plug-in hybrid aproape și-au dublat cota de piață ajungând la 9.8%, respectiv 9.1%.
Totodată, înmatriculările de mașini hibrid au reprezentat 20.7% din piață în perioada amintită mai sus. Pentru prima oară, acest tip de sistem de propulsie a fost al doilea cel mai popular pe Bătrânul Continent, poziționându-se în fața agregatelor diesel.
În perioada iulie - septembrie 2021, vânzările de mașini cu motoare pe benzină au scăzut în Europa cu 35.1%, la 855.476 de unități. Cota de piață a acestor tip de vehicule a scăzut la 39.5% (de la 47.6% cât era în aceeași perioadă a anului trecut).
De cealaltă parte, cota de piață a motorizărilor diesel a scăzut de la 27.8% la 17.6%, iar înmatriculările aproape s-au înjumătățit.
Dacă în perioada similară din 2020 au fost înmatriculate 769.922 de mașini diesel noi, în trimestrul al treilea din 2021 numărul acestora a scăzut la 381.473 de exemplare.În ultimele trei luni, europenii au înmatriculat 212.582 de mașini electrice (+56.7%). Cea mai mare creștere, de 122%, s-a înregistrat în Italia.
Preferința pentru mașini hibrid a crescut și ea, cu 31.5%. Cu aproape 500.000 de exemplare comercializate, acesta rămâne cel mai popular sistem de propulsie alternativ, din punct de vedere al vânzărilor.
Vânzările de mașini alimenate cu gaz natural au scăzut cu 48.8% în Uniunea Europeană. Înmatriculările acestor tip de vehicule au crescut, însă, cu 28.1% la 62.574 de mașini, în perioada iulie - septembrie 2021 (+103.2% în Franța).
via ACEA
HEV Includes full and mild hybrids :))
În termeni științifici, spanac.
Haideti baieti, dati tot ce puteti.
Probabil în 2-3 ani mai cumpăr una și foarte probabil va fi PHEV, dacă autonomia EV se duce în 100km, interesandu-ma de fapt o autonomie totala de peste 1000 km.
Dar să fiu dat pe spate că o statistică pune la grămadă mild-hybrid la segmentul electric, segment care îl depășește pe cel diesel, deși se comercializează și diesel mild hybrid? Neah. Me not ameoba.
P.S. Eu sunt în această statistică. Tu? :))
Daca ai fi dorit sa faci un comentariu inteligent, ziceai de ce a scazut dieselul atat de mult.
- hidrocarburi (benzină / motorină / lpg / cng)
- curent electric
- hidrogen (dar acestea sunt 14.000 deşi se vând din 2014, şi preţul enorm al maşinii care nu scade, nu sunt previziuni de a se ieftini) nu o să le luăm în considerare
Acum acestea au intersecţia PHEV care este foarte interesantă
(dacă are un range de 80-100 km și nu glume proaste precum 12-40 km)
Nu că hibridele non plugin nu erau şi sunt nişte bijuterii ale ingineriei pentru cine le are, dar să mai vinzi ca noi, aşa ceva în 202x .... nu ştiu.
Hibridele non plugin, chiar dacă sunt o evoluţie bună, sunt totuşi în categoria ICE.
Durerea ta de dealer este la fel de evidenta. Presupui ca unul care urmareste automarket, practic noutati despre evolutia industriei auto, este amator de sh-uri?
Ameoba cumva?
Faci si prezentari de alea cu foarte, foarte?
Zic si eu, la o masina de categoria medie, diferenta de motorizare benzina vs BEV trece de 20 k Euro. Pentru o utilizare de 10 ani, BEV-ul inseamna vreo 5k in plus si viata care se petrece la dedeman.
Decat sa salvati planeta, mai bine folositi-va creierul.
Eu dupa 5 ma declar foarte multumit de masina. Isi face treaba excelent.
Nu sunt dealer si nici cunoscator tare in ale masinilor, e doar a 6-a.
Creierul si-l folosesc norvegienii, olandezii, germanii, elvetienii, francezii si aia mai din est, care nu sunt incepatori in ale electrificarii. Deci daca e, poate pe romani ii convingi ca nu merita o electrica sau PHEV, dar pe altii, din cate vezi, nu prea ii convingi. Dieselul e pe moarte scazand binisor si continuu. Cu toate studiile si aburelile prezentate, nu stiu cum de iese ca o benzinara ar fi mai ieftina ca o electrica.
O alta sursa zice asa: Over the anticipated 15-year life span of a vehicle, the electricity required to run a battery-powered electric car can be as much as $14,480 cheaper than fueling up an internal combustion vehicle.
Deci pana sa salvati planeta, mai bine mai anulati un filtru de particule si dati talpa la V10 TDI, ca atat va duce mintea pe unii.
10 EU countries do not have a single charging point per 100km of road
O fi pe moarte dieselul, dar pana in 2040 ăsta e parcul auto. O țară cu un parc auto de 500 000 mașini, subvenționează masiv vreo 10 000 de mașini noi. Wow, asta e radical!!! :))) Din paișpe!
N-ai ce face cu BEV-ul în România, e scump, e risc, e pierdere de timp. Folosește-ți creierul!
Deci in realitate, aceste asa zise masini euro 5 si 6 teotetice, au poluat si polueaza in realitate mai mult ca si camioanele alea Volvo mentionate de tine. Si inca o remarca: camioanele alea Volvo mentionate de tine le vezi stand la semafoare prin Bucuresti in trafic??? Nu desteptule, alea circula majoritar in afara oraselor si alimenteaza depozitele de pe acolo.
Deci daca judecata nu ti-ar fi afectata de particule mici diesel in suspensie, poate ai mai lasa tirurile pe autostrazi si ai intelege ca poluarea in orase e data de tine si ai tai sustinatori cocalari.
Faptul ca unele tari nu au infrastructura si retea de incarcare, asta e problema tarilor respective. Daca te uiti si la tari, vei vedea ca cele sarace. Alea mai bogate evolueaza constant. Tarile sarace le ajuta: cumpara romanii jafurile lor sh! E simplu de inteles??? Daca aia ar fi mai saraci si fraieri, ar merge ei cu diesel. Intelegi acum cine sunt fraierii???
Daca nici acum nu te prinzi, e grele Dorele!
Nu ai cum sa faci evolutie cu cocalari! Asta e clar!
Oricum, poluarea (din toate sursele posibile) reprezintă un fâs, raportată la imensitatea atmosferei, care -- în caz că ai uitat această axiomă -- se regenerează singură, fiind înzestrată de Creator cu această putere deloc accesibilă (ideatic) bătuților crunt în devlă cu maiul e-globalizării. Dar, dacă tot ne jucăm (noi, robii Săi) de-a protecția mediului (deci nefiind în veci una REALĂ), măcar să ținem cont de normele astea recente. În privința cărora iarăși cazi singur în propria ta capcană: dacă presupui că emisiile sunt tot abundente chiar și cu Euro 5/6, atunci, logic, toate mașinile care aplică normele în cauză poluează "grav". Toate, așadar nu doar cele germane, pe care le demonizați, zi și noapte, voi, SIC-sclavii jurați.
Nu vedeți, mă traficanți de sensuri calificați, că vă faceți de baftă de fiecare dată? Dacă vă pretindeți occidentali, atunci ar trebui să știți că modus pensandi vestic se ancorează în școala elocinței din Grecia antică. Însă voi și elocința...mai bine mă las păgubaș.
Cât despre sărakii pe care îi tot stigmatizați că se dotează doar cu "cazane fumegânde", s-ar cuveni să-i întrebați pe stăpânii voștri (recte SIC și complicii locali care le facilitează misiunea, recte mafia politico-securistă...inclusiv PSD) de ce suntem noi vai și amar d.p.d.v. financiar, deși, de regulă, nu ne batem joc nici de studii, nici de serviciu. Exact! Noi, românii, ne situăm printre cei mai conștiincioși europeni pe câmpul profesiei. Haideți, săriți de combateți și această realitate!
BEV-ul in Romania este pentru pasionatii de telefoane mobile. Stau cu ochii pe baterie cum stateau inainte cu ochii pe butelie.
Un hobby scump pentru infantili cu probleme grave.
De fapt majoritatea hibridelor vandute cat si produse sunt Benzina+Electric!
Si apropo de informarea scurta, clara si precisa pana la virgulita Automarket: Ar trebui sa fi scris ceva de genul: Masinile hibride "motor benzina+motor electric" le-au depasit la vanzari pe cele diesel. Eu am constatat ca multi oameni necunoscatori in domeniul auto baga in aceeasi "plasa" hibridul cu electricul, si le explic...Nuuuu!!!! Hibridul e fie electric+ benzina ori electric + diesel. Insa hibridul benzina+electric domina si este o solutie corecta cu mediul cat si cu buzunarul clientului, si ca autonomie din punctul meu de vedere. Desigur nu sustin ca si am dreptate! Si nici nu spun AM ce sa faca, insa, sugerez ca un titlu mare: Hibridele cu motorizari Benzina+Electric au depasit la vanzari....Ca sa stie exact consumatorul ce anume a depasit ce. Zic si eu....
Legat de articol, o propaganda clara pro masini electrice, doar ca un om cu capul pe umeri nu pune botul, au bagat toti hibrizii in acceasi oala cu electricele, desi nu au nici o treaba, oamenii nu mai cumpara diesel fiindca le e frica de guvernele care il interzic, nu ca nu si-ar dori, doar ca nu mai e la moda.
Masinile electrice sunt scumpe in raport cu cele pe benzina, au autonomii ridicole si se incarca greu, practic nu se merita.
Păi de ce oare? Fiindcă reptilele frankfurtiene, demne de strămoşii lor Illuminati, urăsc de moarte naţiunile care au evoluat din marea stirpe geto-scitică (inclusiv germanii!).
Până la urmă, tu nu eşti, mă, tot român???
Voi vă bucuraţi de o artă incomparabilă şi…inepuizabilă, recte aceea de a ocoli taman “subiectul fierbinte”…Cu alte cuvinte, o faceţi cu graţie de feline, măi “iubitori ai adevărului” (iar “mainstream media” este campioană neîncoronată în domeniu). Felicitări!!! Fără nicio ironie!
Oricum, noi, “dinozaurii”, conştientizăm că dialogăm direct cu tartorul din tenebre…Numai că ni se pare că ar fi un dialog; în realitate, se desfăşoară cel mult un monolog în parte. Iar consens evident că nu va interveni nicicum, nicicând; îmi vine chiar să zâmbesc – ce idee năstruşnică mi-a ieşit pe gură.
Dar chiar şi aşa, veşnic despărţiţi de această prăpastie (extrem de lăbărţată) a duhului, tot nu ne-aţi lămurit, măi slugi statornice ale mistificării/omiterii (după caz). În privinţa a două aspecte “minore” (deşi nu suntem atât de fraieri, încât să ne amăgim că vom primi vreodată vreun răspuns pertinent) :
1) OK, dispreţuiţi cu foc “sucul de dinozaur” (din motivele “eco” pe care le-aţi tocit verbal de ne-aţi exasperat…şi indiscutabil că nu veţi slăbi vreodată ritmul în acest sens), dar cei care se orientează către normele Euro 5 şi Euro 6 (poate fiindcă efectiv le plac maşinile noi, nu că ar muri de grija mediului!) constituie vreo problemă din punctul vostru de vedere (în caz că – minune celestă! – aveţi şi voi vreunul, iar nu reproduceţi ca papagalii doar plăsmuirea impecabil calculată a stăpânilor voştri autoritari din umbră, totodată maeştri “summa cum laude” ai Propagandei) ? ;
2) OK, proslăviţi Volvo (este fix dreptul vostru, şi constituţional, şi natural!), dar, spre deosebire de celălalt fetiş al vostru (recte instrumentul de fasonat lemn/scos cuie mari), Volvo a traversat decenii de fidelitate faţă de…”sucul de dinozaur” (fiind un truism, n-aveţi cum să-l contestaţi, nu?). Bine, nici n-avea încotro (adaptându-se, logic, la condiţiile existente), dar întrebarea de baraj cu care vă împungem vârtos (mai exact, cugetul acela invariabil insidios al vostru) este: câţi plămâni de copilaşi au fost zdrenţuiţi şi câtor urşi populari le-a căzut blana din cauza emisiilor autoturismelor şi ale autovehiculelor grele produse de Volvo şi tributare M.A.I. (ooo, şi câte milioane au ieşit pe porţile fabricilor…şi încă mai ies) ? Vă doare sufletul ŞI (subliniez acest adverb) de aceste fiinţe (în context, haideţi să le zicem “năpăstuite”) ?? Măcar vă gândiţi vreo clipă ŞI (din nou subliniez) la ele???
În definitiv, iată foaia cu întrebările de examen (nu al maturităţii – că nu suntem nebuni să vă pretindem aşa ceva – ci al unei minime sincerităţi…ptiu, drace, iarăşi încep să fabulez cu ochii deschişi :D).
PS. Aşadar, “marea majoritate” suntem nişte neinstruiţi, nişte primitivi, numai voi, “mica minoritate”, formaţi intelighenţia acestei naţiuni şi cochetaţi cu paroxismul civilizaţiei (adică sunteţi “avansaţi” – inclusiv prin prismă transumanistă, pardon, tehnologică).