Toyota bZ4x a debutat sub formă de concept în aprilie 2021. La scurt timp, constructorul nipon a publicat imagini și informații despre versiunea de serie a primului model dezvoltat pe platforma e-TNGA dezvoltată împreună cu Subaru. SUV-ul electric va fi produs în Japonia și China.
Acum, Toyota anunță premiera europeană a lui bZ4x. La fel ca în Statele Unite ale Americii, acest model va fi oferit în versiuni cu unul sau două motoare electrice (câte unul pe fiecare punte).
Dacă prima oferă 204 CP și 265 Nm, suficient pentru a atinge 100 km/h în 8.4 secunde și 160 km/h viteză maximă, cea de-a doua dispune de 218 CP și 336 Nm. În aceste condiții, versiunea cu tracțiune integrală atinge 100 de km/h în 7.7 secunde.
Pentru bZ4x cu tracțiune față, Toyota a pregătit o baterie de 71.4 kWh, iar pentru cea cu tracțiune integrală un acumulator cu capacitatea de 72.8 kWh. Autonomia anunțată pentru cea dintâi este de aproximativ 450 de kilometri în ciclul WLTP.
Atunci când este încărcată rapid la stații de 150 kW, bateria de 71.4 kWh ajunge la 80% în circa 30 de minute, susțin niponii.
Mai mult, garantează că va funcționa la 70% din capacitate chiar și după 10 ani sau 1 milion de kilometri, atâta timp cât este verificată o dată pe an într-un centru autorizat Toyota.
Despre habitaclu, Toyota precizează că este îndeajuns de încăpător pentru cinci persoane. Cu toate scaunele în poziție normală, volumul de încărcare al portbagajului este de 452 de litri.
La lansare, noul bZ4x va fi oferit împreună cu un sistem de direcție obișnuit. Ulterior, clienții din Europa vor putea opta și pentru sistemul One Motion Grip cu al său volan de tip manșă.
Lista cu sisteme de siguranță va include în standard Pre-Collision System, Intersection Turn Assistance, Emergency Steering Assist și Front Cross Traffic Alert cu funcție Safe Exit Assist.
Noua Toyota bZ4x va debuta oficial pe piața europeană anul viitor. Prețurile sunt încă necunoscute.
via Toyota
mare îmbunătaţire la interior !!
Restul 80% din 30 de minute, nu e rău dar nici fantastic, pentru o primă versiune e ok
Problema ar fi made entirely in China
1. Autonomia este buna (nu exceptionala - as fi dorit un minimum de 500 km)
2. Garantia de utilizare a bateriei de acumulatori este excelenta
3. Tehnologia de incarcare rapida a bateriei este inferioara celei disponibile acum la alti producatori auto (KIA, HYUNDAI, PORSCHE, LUCID)
4. Volumul portbagajului (452 litri) este bun dar nu unul exceptional (sa tinem cont ca masina nu are si o roata de rezerva ci doar kit de pana)
5. Un pret de pornire de cca. 32-33.000 Euro (pentru o versiune mai slab dotata dpdv tehnologic dar cu bateria anuntata) ar demonstra angajamentul pe termen lung al producatorului pentru promovarea in masa a tehnologiei masinilor pur electrice - ramane sa vedem ce vor afisa in vara viitoare...
Stai ceva pe langa wallbox, cand vrei sa salvezi planeta si cred ca trebuie sa stii cum arata masina.