Scandalul Dieselgate a condus la o scădere treptată a vânzărilor de mașini cu motoare diesel, mai ales că numeroase capitale și țări europene au început o campanie de limitare a circulației acestora.
Potrivit unui comunicat al Asociației Europene a Constructorilor de Automobile (ACEA), vânzările de mașini cu motoare pe benzină le-au depășit pentru prima oară după 2009 pe cele ale mașinilor diesel, în cadrul EU-15, zona țărilor membre ale Uniunii Europene după extinderea din 1995.
Astfel, în această regiune, care include cele mai mari piețe europene, în prima jumătate a anului s-au comercializat 3.658.088 de mașini cu motoare pe benzină, echivalentul a 48.5% din piața auto, în timp ce numărul mașinilor diesel vândute în aceeași perioadă a fost de 3.491.430 de unități, echivalentul a 45.8% din piață. În plus, au existat alte 392.954 de mașini cu sisteme de propulsie alternativă.
EU-15 include Austria, Belgia, Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Spania, Suedia și Marea Britanie.
Scăderea propulsiei diesel are loc pe fondul temerilor legate de emisiile de oxid de azot.
Totuși, în mod ironic, motoarele pe benzină emit mai mult dioxid de carbon decât cele diesel, astfel că ACEA trage un semnal de alarmă în această privință."Autoritățile de reglementare trebuie să fie conștiente ca o trecere bruscă de la tehnologia diesel la benzină va conduce la o creștere a emisiilor de dioxid de carbon, având în vedere că penetrarea sistemelor de propulsii alternative rămâne scăzută", menționează ACEA în comunicat.
Via ACEA
deci....fata de diesel, benzinara are un consum mediu per 100km mai mare dar si emisii de CO2 mai mari...treaba e imputita rau. Ca urmare, reprofilarea consumatorilor catre benzina va agrava situatia
corect, nu e simplu. Motoarele turbo mici emit chiar mai putin CO2 decat dieselurile echivalente ca putere.
In mod ironic un consum mai redus te incurajeaza la a circula mai mult. Iar in orase asta duce la aparitia mai pregnanta a aglomeratiei si a poluarii. Daca prin absurd am avea masini cu un consum de 30% urban si la actualele venituri nimanui nu i-ar mai conveni sa-si plimbe hoitul intr-o cutie care ocupa 9m2. Si sa vezi atunci puzderie de biciclete si mijloace de transport in comun arhipline.
In 2020 se va plăti mallus in funcție de cantitatea de CO2 emisa de mașină cumpărata, acum nu știu cat mai pot sa împingă motoarele, dar vor umbla la garda la sol, cam nasol pt SUV, pneuri cu rezistenta la rulare cat mai mica deci aderenta mai mica, uzura mai rapida si mașini cat mai ușoare
Pana când electrica va deveni ceva atractiva ca preț/km parcurși mai sunt puține variante hibride, GPL si GNC
traiasca ecofascismul