Luna iulie a adus prima scădere a vânzărilor de maşini noi în Europa după trei ani, ca urmare a vânzărilor semnificativ mai mici obţinute de PSA Peugeot Citroen (-13.2%) şi Grupul Volkswagen (-8.8%), dar şi din cauza faptului că a şaptea lună a anului a avut cu două zile lucrătoare mai puţin decât în 2015.
Datele prelucrate de JATO Dynamics arată o scădere de 2.3% la nivelul pieţei europene, de la 1.18 la 1.16 milioane de unităţi, însă în acelaşi timp segmentul SUV şi-a continuat ascensiunea. Vânzările de SUV-uri au crescut astfel cu 11.9% comparativ cu iulie 2015 şi au ajuns să reprezinte 25.5% din întreaga piaţă auto.
Nissan Qashqai (foto) rămâne în continuare cel mai bine vândut SUV din Europa, chiar dacă numărul de unităţi comercializate (18.373) este mai mic decât cel înregistrat în iulie 2015. În schimb, creşterea segmentului a fost generată în special de modele precum Renault Kadjar, Hyundai Tucson sau Kia Sportage. Marca cu cel mai mare succes în rândul SUV-urilor a fost însă Volvo, datorită vânzărilor bune înregistrate de XC60 şi XC90.La nivelul întregii pieţe auto, cel mai bine vândut model a rămas Volkswagen Golf, cu 36.540 de unităţi, însă acesta a înregistrat o scădere de aproximativ 10.000 de unităţi comparativ cu perioada similară a anului trecut. Una dintre explicaţii ar putea fi orientarea clienţilor către noua generaţie Opel Astra, comercializată în 20.954 de unităţi, cu care constructorul german ocupă locul 4 în topul celor mai bine vândute modele.
Via Autocar
Comentarii (0)