Așa cum bine știi deja, Dacia a anunțat că va participa, din 2025, la celebrul Raliu Dakar, dar și în etape din Campionatul Mondial de Rally-Raid (W2RC). Constructorul de la Mioveni, deținut de Renault, are și o echipă impresionantă de piloți: Sebastien Loeb, Nasser al-Attiyah și Cristina Gutierrez Herrero.
Acum, Dacia a publicat primele imagini și informații despre prototipul cu care va concura în cea mai dură probă de rally raid din lume. Numele său este Sandrider, este bazat pe conceptul Manifesto (prezentat în 2022) și va fi omologat în categoria Ultimate T1+.
Prototipul Dacia Sandrider are o lungime de 4.140 milimetri, o lățime de 2.290 milimetri și o înălțime de 1.810 mm. Ampatamentul măsoară 3.000 de milimetri. Are un șasiu tubular și o caroserie confecționată din fibră de carbon.
DEZVOLTAT ÎMPREUNĂ CU PRODRIVE
Conceptul împreună cu specialiștii Prodrive, Sandrider are o capotă față scurtă, puternic înclinată, iar partea superioară a planșei de bord este vopsită cu un material care nu reflectă razele soarelui.
Mai departe, are un tablou de bord modular, scaune Sabelt, îmbrăcate într-un material special, anti-bacterian și care reglează umiditatea, iar roțile de rezervă sunt fixate în locașuri laterale.Piloții și-au adus aportul la dezvoltarea acestui prototip, oferind soluții ingenioase. Spre exemplu, prezoanele roților sunt magnetice, astfel că se pot pune pe o placă metalică, evitându-se pierderea lor în nisip în cazul unei pene de cauciuc.
Comparativ cu prototipurile asemănătoare, Dacia Sandrider este cu circa 15 kilograme mai ușor. Totodată, inginerii au reușit să reducă rezistența la înaintare cu 10% și portanța cu 40%.
MOTOR V6 ALIMENTAT CU COMBUSTIBIL SINTETIC
Prototipul este echipat cu un motor de 3.0 litri, V6, care dezvoltă 359 CP și 539 Nm. Tracțiunea este integrală, desigur, iar cutia de viteze este una secvențială, cu 6 trepte. Unitatea este alimentată cu combustibil sintetic.
După o perioadă lungă de teste, Dacia Sandrider va participa în prima sa competiție oficială, adică Raliul Marocului 2024, care va avea loc în perioada 5-11 octombrie.
Mai apoi, în 2025, Sandrider va lua startul în Raliul Dakar și în toate etapele Campionatului Mondial de Rally-Raid.via Dacia
Cel mai important lucru este cricu', la câte pene au avut anul ăsta.
Cricul hihraulic n-a mai funcționat din cauza scurgerilor de lichid și mecanicii au uitat să-l mai pună pe cel manual.
Cireașa de pe tort e că Loeb a aruncat de draci și pistolul cu care desfăceau șuruburile de la roți.
Ca în bancul cu olteanul lăsat singur într-o cameră, cu două bile de rulment. Pe una o pierdui și pe una o stricai.
Anul ăsta, înaintea ultimei etape, Loeb era pe locul 2, la 9 minute în spatele lui Sainz .
A dat în etapa specială cu mașina într-un bolovan de și-a îndoit suspensia. L-au luat tractat de acolo și tot a terminat pe locul 3 la general.
Deci șanse la victorie au, dacă se organizează mai cu talent și rezolvă ce au de rezolvat (să stringă bine piulițele de la circuitul hidraulic și să nu uite să-i pună și un cric mecanic :D ).
La coada cratiței n ar fi stat, că na aia nu se ridica