Datele Jato Dynamics privind vânzările europene de mașini noi au scos la iveală un rezultat excepțional pentru Dacia Sandero.
În luna iulie a acestui an, modelul românesc a fost lider de vânzări în Europa, pentru prima dată de la lansarea din 2008.
Noua generație Sandero se bucură de mare succes la public, în special pe piețele din Vest, cu o creștere de 15% în Germania, dar și pe plan local, acolo vânzările au crescut cu 24%.
La nivel european, Dacia Sandero a avut vânzări de 20.446 de unități în iulie, cu 6% mai mult decât aceeași perioadă din 2020. Podiumul vânzărilor a fost completat de VW Golf, cu 19.425 de exemplare (-37%) și Toyota Yaris (18.858, +3%).
În top 10 se mai află, în ordine, VW Polo, VW T-Roc, Hyundai Tucson și VW T-Cross. Pe locul 8 s-a clasat SUV-ul Dacia Duster, cu vânzări 13.329 de exemplare, peste Ford Puma (13.283) și Peugeot 2008 (13.134).
Via Jato Dynamics
Daca ar beneficia și de motorizarea de 1,3 litri vânzarile ar fi și mai bune. Cred că și un mtor Diesel ar fi bine primit.
:))))
1,33 TCe-ul nu cred că va fi introdus pe Sandero nici în versiunea de 114 CP -- canibalizarea lui Clio (și chiar Megane) ar fi și mai acută.
Dar vrabia mălai viteazu :-) și Reno rămâne surd de 7-8 ani la cererea multor europeni (eu inclus) de-a scoate un Sandero RS de vreo 150 CP (fosta generație se mai vinde-n Brazilia cu motor 2.0 aspirat.)
P.S. Unii zic că recordul ăsta are legătură cu sărăcia în creștere și la vestici, dar cred că au devenit mai calculat-realiști.
Nu-i exclus însă ca Marea Resetare să-nceapă cu Dacia Spring lider de piață, urmată de e-tărăboanțe pentru retardați gen Opel e-Rocks / Citroen Ami.
Dacă spunea cineva acum 20 de ani (pe vremea SuperNovei) că o Dacie va fi într-o lună pe primul loc la vânzări în Europa, depășind VW Golf, ce ați fi zis?
Dar să răspundă oamenii peste 35 de ani, că părerea copiilor de atunci nu mă interesează, habar n-aveau pe ce lume trăiesc, dar să mai știe cu ce se mânânca industria auto de atunci.
Dar de faptul că în UK se va face face comparație între Dacia și Bentley (mai în glumă, dar orșicât), ce ați fi spus?
https://www.youtube.com/watch?v=KQa7OwXS9Ec
Nu-i așa că trăim vremuri interesante? :))
Intradevar, saltul este urias.Tin minte ca deja Nova era altceva, apoi Logan mi s-a parut ca este peste Cielo. A evoluat frumos, iar vanzarile o confirma.
Tot ce-i posibil, nu am avut nici Nova, nici Cielo. Ziceam ca "mi s-a parut". Dupa j-de ani in care vedeai doar Dacia 1300 orice aparitie ti se parea peste. Stiu ca aveam un prieten ce trecuse de la 1300 la Solenta si era incantat, mai ales ca este inginer auto...
Oricum, Cielo cand a aparut avea un pret astronomic, 18.000.000
Tot ce-i posibil, nu am avut nici Nova, nici Cielo. Ziceam ca "mi s-a parut". Dupa j-de ani in care vedeai doar Dacia 1300 orice aparitie ti se parea peste. Stiu ca aveam un prieten ce trecuse de la 1300 la Solenta si era incantat, mai ales ca este inginer auto...
Oricum, Cielo cand a aparut avea un pret astronomic, 18.000.000
Bravo Dacia ! Bravo România !
In schimb s-a stricat cutia de viteze, care a ramas blocata in treapta a treia. Am reparat-o si s-a stricat din nou. Carcasa cutiei s-a fisurat, am fost la Pitesti si am cumparat cutie noua de viteze. Apoi a trebuit sa segmentez motorul de 1.6 benzina, consuma ulei la nici 40.000 km. Cand a fost desfacut, s-a constatat ca bolturile de la pistoane erau crapate, am avut bafta ca nu au cedat.
Actualul Sandero Stepway imi pare ca reprezinta un pas bun, este un model placut, doar ca imi doresc sa-l echipeze cu motorul 1.33 TCe. Motoarele mici in 3 cilindri ajutati de turbina nu sunt in preferintele mele.
Si asa cum spune @Kirotractor, un Sandero RS mi-ar placea oricand :)
Bravo Dacia, la mai mare !
Și mai deștepți câmpulungenii, votanți ai unor conducători ce nu și-au vândut țara și i-au făcut mândri pe atunci proaspeții șomeri de pe platforma industrială locală făcută ulterior prafuri imobiliare.
Trebuie să ai mare cultură auto să consideri aceste Renault-uri locale mai fiabile și mai ieftine drept ”îndoielnice”, exact ca râtanii ieri desculți azi visători de ”premium”.
Aşadar, clar că nu dumnealui este “marele şef”, din moment ce i se transmite din culise ce să facă. Oricum, puroiul pe nume Deep State începe să iasă la suprafaţă…
De 3 luni sunt posesor de STEPWAY CVT preț 15600€ (am 4200km cu ea). Pot sa spun ca este o mașină corecta, care îți asigura strictul necesar la o prestație mai buna decât modelul anterior, dar nu excelează.
Sa nu ne îmbătam cu apa rece, rezultatul este un semn al sărăciei si al crizei in care suntem (vorbesc de Europa)
Mă bucura enorm ca avem Puma si Duster sunt in TOP 10.