PREMIERA: Automarket a testat Dacia Sandero!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
E foarte dificil sa incepi un test cu un model Dacia. E ca si cum le-ai povesti romanilor la ce echipa joaca Adrian Mutu sau ce scor a inregistrat Nationala de fotbal la ultimul meci (relativ trist) de la Europene. Se cunosc extraordinar de bine toate detaliile, s-au vazut fotografiile, se cunoaste modelul. Dupa ce ne-am obisnuit cu noile linii ale marcii romanesti – etalate in mai toata lumea prin clasicul Logan derivat deocamdata in cinci versiuni – si dupa ce am constatat ca, vorba unor jurnalisti francezi, Renault a semanat Dacia si a cules succes, romanii revin. Si revin in mare stil!
Sandero arata bine in gama Renault. Si arata si mai bine in gama Dacia, acolo unde s-a lansat – in exact aceeasi forma – la Salonul de la Geneva din martie.
Am avut prilejul de a admira Sandero acum cateva zile, in fata unui dealership Dacia din Bucuresti, acolo unde cateva zeci de exemplare erau asezate in ordine pentru a fi preluate de viitorii clienti. Dintr-o data, Dacia inflorea ca imagine. In locul cutiei albe Logan care mi-a displacut intotdeauna ca forma dar mi-a placut cel putin la fel de mult ca functie si logica a conceptiei aparea un model curat, rotund, cu forme acceptabile si pe care il vezi imediat pe strada – adica, pe scurt, un model cu personalitate.
Nu a durat mult si am ajuns in Croatia, locul pe care Dacia l-a ales pentru primul test drive cu modelul romanesc. Chiar daca multi carcotasi ar spune ca e o dovada de lipsa de patriotism faptul ca Dacia n-a gasit in toata tara aia frumoasa cu munti, dealuri, campii si mare un loc prielnic pentru un test, logica echipei de comunicare a fost una absolut perfecta: Croatia e locul perfect pentru desfasurarea actiunii. Nu sare nimeni in fata masinii pentru a o admira la prima vedere, nu avem fani dementi ai marcii care sa perturbe jurnalistii, nu exista Logan-uri si nici pericole de accident atunci cand cei cu Logan ii vad pe cei care au avut onoarea de a conduce in premiera Sandero. Pe scurt, Croatia e linistita si gata de atac.Glumesc, evident. echipa de comunicare Renault s-a bazat pe efectul peisajelor teribile de langa Split. Si nu s-a inselat.
Sincer, nu ma asteptam la vreo revolutie tehnica, tehnologica si sentimentala atunci cand am intrat in habitaclul lui Sandero. Dupa ce mi-am pus centura insa, singurul element care mi-a amintit de clasicul Logan a fost claxonul asezat si de aceasta data – numai inginerii Dacia stiu de ce – in stanga volanului. In rest, totul e nou. Incepand cu sigla si terminand cu modul in care sunt asezate comenzile pe plansa de bord. E la fel de adevarat faptul ca dedesubturile miros inca a Logan, platforma atat de echilibrata a modelului care a facut istorie si bani pentru Renault avand limitele ei tehnice. Si totusi, faptul ca Sandero este ceva mai mic si cu putin, foarte putin mai greu are efect asupra modului in care masina se comporta pe sosea.
Sandero reprezinta o lovitura de imagine a celor de la Dacia. doua volume din gama. Pentru ca dedesubt vorbim de acelasi Logan. De la tren de rulare la elemente tehnice si motoare, Sandero ramane un Logan, asa cum il cunoastem cu totii. Si nu sunt multe de spus din acest punct de vedere. Se simte aproape identic, suspensiile fiind principalul element diferit. Dar nu prin constructie, ci prin simpla conformatie a caroseriei. Practic, Sandero este cu cateva kilograme mai greu decat Logan sedan iar prima impresie este ca distributia acestora este orientata mai ales inspre partea posterioara, acolo unde un hatch complex si-a facut loc in spatiul pana ieri ocupat de un capac de portbagaj. Evident, nu e tot: Sandero dispune de o noua caroserie de la cap la coada, ceea ce inseamna implicit o alta conceptie tehnica din aproape toate punctele de vedere.
Si nu este intamplator faptul ca marca romaneasca si-a schimbat implicit imaginea odata cu lansarea primului model inIn aceste conditii, apasarea pe spate pare ceva mai bine realizata, impresia imediata fiind aceea ca Sandero beneficiaza de suspensii putin mai dure pe trenul posterior. In conditiile in care cunoastem atat de bine gama Logan, testul ca Sandero nu a reprezentat, astfel, o mare noutate si nu a adus nimic spectaculos in peisaj. In afara exteriorului, evident.
Iti ia ceva timp sa te obisnuiesti cu modul in care sunt dispuse comenzile pe plansa de bord. Asta pentru ca ele sunt restilizate, ceva mai rotunde (in linia intregii caroserii, de altfel) si oarecum mai complexe in raport cu ceea ce ne-am obisnuit. Un exemplu in acest sens este reprezentat de comenzile sistemului de climatizare, care - desi sunt construite din acelasi plastic pe baza caruia viitorul client va plati o suma infima pentru masina atunci cand o va cumpara pe aceasta - au devenit ceva mai complicate, cu optiunea Circulare/recirculare abordabila printr-un element exterior concentric comenzii pentru nivelul ventilatiei interioare. Nu e vreo desoperire epocala, insa simpla asezare de acest tip inseamna automat mai putina simplitate. E adevarat, exista si un revers al medaliei: pentru cei obisnuiti cu simplitatea comenzilor, noul sistem va insemna o chestiune inutila si complicata. depinde pe ce parte a baricadei te afli.
Tot in aceasta linie se incadreaza si manerele alungite din plastic argintiu regasite pe interiorul portierelor si care iau locul sistemului mult mai simplu si mai putin evidentiat de pe Logan. Una dintre partile pozitive ale lui Sandero este reprezentata de vizibilitate. Daca in fata vorbim de aceeasi pozitie la volan, cu un plus pentru scaunele noi cu sustinere laterala mult imbunatatita, amplasarea unui hayon in partea din spate a insemnat automat un unghi mult mai larg pe care si-l permite cel de la volan. Pe de alta parte, spatiul destinat bagajelor este de aceasta data redus la 320 de litri, fanii incarcaturilor hardcore urmand sa fie dezamagiti de amprenta modernismului din acest punct de vedere.
Vorbim, insa, de o falsa problema, din moment de spatiul destinat bagajelor poate acomoda cu usurinta patru genti de dimensiuni apreciabile.Dinamica lui Sandero nu iese in evidenta - nici pozitiv si nici negativ - in raport cu cea a fratelui sau cu portbagaj. Nici nu ma asteptam la asta. Pana la urma, pretul lui Sandero reflecta exact filosofia sa de piata: un model concretizat pe platforma care a dat lumii cel mai cunoscut si profitabil model low-cost. Altfel spus, nu veti avea parte de artificii si de comportament rutier sportiv, ci din contra. Suspensiile sunt inclinate spre confort, sunt moi, insa nu atat de moi incat sa faca probleme la abordarea mai decisa a unor viraje stranse.
Nici motoarele disponibile la lansare nu vor fi neaparat un avantaj pentru Sandero in comparatie cu Logan, in conditiile in care vorbim, practic, doar de unitati pe benzina - aceleasi de pe gama existenta pana acum. Exemplul concret: in test am avut sub capota motorul de 1.6 litri MPI de 90 de cai, care nu mi-a aratat nimic diferit fata de ce stiam deja ca poate. Pana si consumul mediu se ridica la acelasi nivel.
O optiune demna de luat in seama - desi este legata exclusiv de partea de imagine - este pachetul optional denumit de Dacia "SUV", prin care clientii care isi doresc un look ceva mai agresiv si gata pentru atac pot sa isi comande un Sandero "blindat": praguri si scuturi cromate care au rolul de a determina un tablou foarte rebel (vezi ultimele trei fotografii din galerie). Pretul unei astfel de distractii este, conform oficialilor Dacia, de 800 de euro. Evident, aveti si varianta rabdarii. Asta pentru ca, in cateva luni, gama Dacia va primi cu bratele deschise un SUV/crossover adevarat.
Una peste alta, Sandero isi va indeplini cu siguranta rolul: acela de a dezvolta si promova o imagine mai fresh, mai tanara, mai dinamica, a unei marci care s-a remarcat deja in industria auto mondiala. Cu atat mai mult cu cat acesta va fi modelul prin care Dacia isi va face debutul in scurt timp pe piata din Marea Britanie. Iar vizitatorii fideli ai Automarket stiu foarte bine ca, atunci cand Sandero s-a lansat oficial la Geneva, am pus un pariu cu mine insumi ca aceasta masina va fi cea care va ridica segmentul modelelor in doua volume in tara. Mai mult, spuneam atunci ca in maximum sase luni de la lansare vom vedea deja multe exemplare Sandero pe strazi daca Dacia si Renault isi vor permite o strategie de pret aceptabila. Iar pentru ca acest lucru s-a intamplat deja, ma astept ca pronosticul meu sa devina realitate. Si ca Dacia sa dea tonul unui segment de piata prea putin valorificat la noi pana in prezent. Chiar daca oficialii romani sustin, astazi, ca majoritatea exemplarelor produse vor fi vandute in afara Romaniei.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Sa vad ce vor ei sau sa pot analiza corect formele si proportiile!
"Nu a durat mult si am ajuns in Croatia, locul pe care Dacia l-a ales pentru primul test drive cu modelul romanesc." - ATUNCI DE CE ARE NUMERE FRANTZUZESHTI?
pentru impatimitii logan: orice masina frantuzeasca tinuta mai mult decat termenul real de garantie e o afacere perdanta. (30 de euro un burduf de planetara). comparati daca va da mana un logan si o masina dupa 80-90 de mii de km. apoi sa va afisati patriotismu' pe forumuri.
o zi buna, mm
- primul ca nu au putut realiza demonstratia in Romania; am citit apoi explicatiile din articol, care mi se par hilare de-a dreptul; nu cred ca exista vreun fan al Loganului, daramite sa mai si sara in fata masinii :) Si apoi faptul ca suntem descrisi ca niste salbatici iar nu cred ca isi are locul. Om fi unii dintre noi mai lipsiti de civilizatie, dar la fel sunt si altii.
- din cele cateva zeci de poze puse in articol, am observat doar o singura poza cu interiorul masini; de ce oare? sa nu-si dea lumea seama ca masina ii practic un Logan pe interior cu o caroserie mai moderna si mai frumusica?! Sau cei de la Automarket au condus masina de afara si abia au apucat sa faca o poza interiorului, pe ascuns, sa nu-i prinda cei de la Renault si sa-i trimita acasa fara sa-i mai lase sa conduca masina?!?!
Inca ceva, oribila maniera de fotografiere, daca vrem sa ne sucim gatul putem sa o facem si singuri, iar daca nu aveti fotografi profesionisti la Automarket, va trimit eu unul...
In primul rand,oficialii dacia sa le fie rusine vad ca nu au dat si ei un model SPORT LINE cu geamuri fumurii si eleron + inscriptii pe masina gen "am cu ce ba!!".
In al doilea rand cum s-au desfacut berile cu noua sigla? E buna sau mai trebuie lucrat la ea?
2. ca si Logan, Sandero e un model BUGET !! adica pentru cei cu posibilitati LIMITATE (sa nu zic saraci - o pers "middle class" cumpara un Skoda Octavia cel putin...) !! deci fara asteptari mari de la el, sau cine stie ce inovatii gen S600.
3. in interior, inca mai miroase INTEPATOR a plastic ?? :))
Asa ca o masina autohtona , corecta si de buget mic, cu credit avantajos pe 7 ani......
sigla e mult mai reusita decat cea albastra(,ai e si utila pe deasupra)...e doar o chestie de imagine schimbarea ei, sper doar sa nu ajunga sa isi schimbe sigla la fel de des precum FIAT. Oricum, sunt sigur ca vor pastra sigla asta mult si bine. chestia aia albastra era depasita, trebuie sa recunoastem ca o schimbare e binevenita. modelul e frumos la exterior, dar interiorul de logan cu piese de interior ca din targ nu prea ma incalzeste. e urata cu flacari la interior. pachetul suv e foarte misto. sunt de parere ca mai bine mai strangi si iei altceva, vorba ceea: DACIA( Daca Ai Cap Ia-ti Altceva).
Diferentele notabile... dimensiunea portbagajului si mai este una neprinsa in articol..se vede ca nu au condus un Logan.... stergator pe luneta spate... foarte util pe timp de ploaie si zapada pe care Loganul nu il are..:(...in rest au ciocanit un pic colturile loganului, au mai coborat suspensiile... si gata.... asta este Sandero
PS. Loganul este o masina super, ptr drumurile din tara si din afara...sunt foarte multumit de el:D
Prost, prost f prost, cine ar concepe o SIGLA care seamana IZBITOR DE MULT cu un DESFACATOR DE STICLE DE BERE ???
Fir-ar ei de RENAULT, ca de cand au pus mana pe DACIA complet, si-au batut joc.
Stiti cu totii ce preturi au fost la DACIA SOLENZA ??? Eu am una si a costat in versiune de TOP 6700euro e drept ca nu am ABS pe ea.
Daca se comercializa SOLENZA afara la export, se duceau naibii alte marci.
Eu ma duc in service (masina are 4 ani motor de 1.4, consum de 9-10 litri/100km in bucuresti in ore de varf, si aproape 50,000km) pentru clapa de la rezervor care nu se mai inchide perfect; iar alaturi de mine asteapta 2 proprietari de logan care la nici 18.000 km si 1 an jumate vechime vin cu probleme la cutie si respectiv la motor f f grave.
Am plecat din service cu zambetul pe buze, multumit ca am luat o solenza si nu un logan, la momentul respectiv.
Toti mecanicii din service-uri va pot confirma ca DACIA SOLENZA a fost este si va fi o buna investitie auto, daca o putem numi asa, pentru ca motoarele sunt fiabile iar piesele sunt mult mai ieftine decat la logan.
SI SA STITI CU TOTII CA A EXISTAT MASINA DE 5000 euro, aceasta a fost SOLENZA, doar ca nu a avut o gama de motorizari deloc larga, si au fost si alte mici neajunsuri, motorul de 1.9d neadaptat pentru o masina de talie mai mica precum solenza.
Eu sunt f multumit de ea si niciodata nu imi voi lua LOGAN sau SANDERO sau cum le-o zice.
Asa ca aveti grija oameni buni ce cumparati, ganditi-va bine inainte sa va decideti.
Completez cu niste preturi de reparatii si intretinere pentru SOLENZA.
1 pivot cu tot cu manopera 50 ron.
4 bucse schimbate cu tot cu manopera 30 ron.
filtru de aer 20 ron, manopera 0ron, ce ma doare mana sa desfac 4 suruburi si o clema si sa il pun eu ?
Va doresc tuturor sa alegeti varianta care va convine cel mai bine, iar in ce priveste calitatea articolului acesta, imi pare f rau ca l-am citit, informatii neimportante si fara nici un continut concret, si in plus jigniri la adresa poporului nostru: sarim in fata masinii, loganuri care intra in fata lor si tot asa.
cine e autorul a ceea ce scrie mai sus...e intreg tare la minte, are habar de cele scrise, e de pe planeta Terra....Nu ai cu cine frate in Romanica asta, nu ai cu cine
E adevarat ca e masina noastra nationala dar nu tre s-o promovam chiar si daca nu e chiar asa de buna.
Salutari :))
E o masina buna,am 25000 km la bord,nam schimbat nimic,e ca si noua,nam avut probleme.
Sandero?e Logan rotunjit,atat.
VA MULTUMESC SI ASTEPT MESAJELE VOASTRE.
Dau cu parerea care mai de care ca Loganu' e nasol, ca e urat, ca are belele, ca alte alea...
Vrea vreun moftangiu din cei de mai sus sa cumpere un BMW nou la pret de Logan? Hm...
Acu' am un Logan cu motor de 1,6 si dotat full, cu 53.500 km la bord, si inafara de distribuitorul de la lichidul de parbriz (o bucata de plastic de 0,etc RON) nu am schimbat nimic. E adevarat, nu am luat masina asta amarata pentru raliuri, sau pentru teste de anduranta pe drumuri forestiere. Am cunparat un Logan pentru a circula pe drumurile din Romania, si asta fac. Peste 53.000 km in 2 ani si 4 luni. Am avut si un accident (am lovit un Oltcit in fund la 50 Km/ora) si n-a avut deformat decat aripile fatza si capota, plus zob plasticurile de rigoare, farurile si radiatoarele. E drept ca m-au spart cu nota de plata (de fapt au spart asigurarile ca am Casco).
In concluzie, dupa banii pe care i-am dat, sunt multumit. Si mai usor cu alte marci, ca am vazut Opel Vivaro cumparat de nou (are frate-miu) cu radiatorul curgand din senin, plus un butuc fatza shpanuit la 35,000 km ca s-au ros placutzele, plus probleme la etansare motor... si nici macar nu era birjalita... Sau sa va zic astora cu Skodele despre problemele pe care le are Fabia la clinatizare, sau la fel cu etanseizarea la baia de ulei, sau altele cu directia (un amic a vandut o Fabia cu mai putin de 20.000 km la bord pentru ca i-a mancat zilele, Fabia si cretinii de la service Skoda din Iasi). Sau vreti sa va zic despre Fiat Punto cu motorul distrus in garantie; s-a dus omul cu masina nevestei (doctoritza la 55 de ani) iar maestrii de la service Fiat sustineau ca masina a fost la raliuri, pe cand femeia facea 8 km zilnic prin oras dus si 8 intors. Sau despre un Ford Mondeo al unei colege - probleme cu injectoarele, dar inca mergea (asta a fost intr-adevar masina greu incercata). Zic mergea pana cand a intrat pe mana maestrilor de la un service autorizat, si n-a mai iesit de acolo o luna, ca nu stiau ce sa-i faca. A reusit femeia sa o scoata cumva, a mers vreo cativa km, pana a iesit din oras si a ramas in drum. Au luat-o maestrii de la service si luata a fost timp de alte 2 luni. Dupa interventii pe la patron s-a rezolvat, cu costuri mari, timp pierdut si nervi cu nemiluita.
Cred ca toti cunoasteti intamplari de-astea, dar, deh, cum sa critici o masina germana, ca aia nu se prea strica...E adevarat, dar eu unul nu-mi permit una de-aia de aceeasi clasa si la aceleasi dotari...Nu zic ca nu mi-ar placea, dar zic in schimb ca nu-mi permit...iar de masini second-hand m-am cam saturat...
Am Logan (si e si pe gaz din fabrica) si sunt absolut multumit de masina. Am ales Logan si consider ca am facut o alegere foarte buna.
"praf
de arindas (20.06.2008, 18:53)
e praf masina si daca o tunezi e praf loganu e smecher in fata dar in spate e praf are dreptare baiatu de zice e praf mai bn iti iei o daci si o faci smecher acum dacile nu mai sde poatra bmw opel aste nu dacie"
Frate, invata mai intai sa scrii, demonstreaza-ne ca stii sa scrii si mai apoi comenteaza. Mai bine iti tunezi caruta tu. si o transformi in bmw... opel... sau lambo!
pt 6 e frumoasa si destul de buna dar daca e 8000 e scumpicica si nu cred ca merita atat
Mai bine luati-va o LADA PRIORA-full option la 10900 euro si veti vedea un motor mult mai competitiv de 1.5i/16 valve/115cp, DESI ESTE CAM DE ACEEASI GENERATIE!!! Bafta tuturor.
In ziua de azi LOGAN @ SANDERO - dar decat sa iti iei un bora cu 300.000km din Germania mai bine te orientezi spre un Sandero - logan cum imi place mie sa ii spun.
- ca o realizare - tatal meu are 5 masini logan - la el la firma - conduc cam 200km pe zi cu loganu nu am ce sa ii spun la o masina cum e loganu dar nu am ce spune la o masina cum e Ch Aveo - care e din aceeasi clasa.
Astept sa pun picioru pe acceleratia unui Sandero sa vad ce e de el ... dar dupa previziunile mele ... cred ca e - logan 90% -
Despre logan ce pot spune - difera tabla din zonele tarii si de pretul masinii - difera vopseaua datorita zonelor tarii si datorita pretului... Motoare mici - care trebuie cipate -
-
Cred ca ar fi timpul sa fim mai mandri de marca noastra, mai ales dupa vanzarile care le face.
-
Multumim pt reportaj si pe viitor faceti voi pozele + poze de interior.
Pt mine Sandero nu e deloc atractiv. Oricum, e un Logan cu facelift!
deci fratilor cumparati-va toate tarfele din afara
ce "uameni"