PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Nissan Qashqai. 5 lucruri esențiale

de Silvian Irimia
Miercuri, 17.04.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Automarket a făcut o vizită în secret în Orașul Luminilor, Paris, pentru a face cunoștință cu noul Nissan Qashqai facelift. Ți-am pregătit 5 lucruri esențiale, dar și un video despre noul Nissan Qashqai facelift.

Prima generație Nissan Qashqai a apărut în anul 2007, fiind un pionier în industria auto. Spun pionier pentru că a fost, practic, inventatorul unui nou segment de piață: crossover-ul.

Astăzi a ajuns să fie un segment foarte popular, așa că majoritatea producătorilor au adus pe piață modele crossover. Nissan nu a uitat de misiunea sa de deschizător de drumuri, așa că a avut grijă să introducă tehnologii noi și artificii estetice pentru a rămâne în vârful lanțului trofic. Acest lucru s-a văzut mereu în vânzări.

De exemplu, generația a treia Nissan Qashqai s-a vândut în peste 300.000 de unități. Dacă privim dincolo de Canalul Mânecii, unde se naște Qashqai, vedem că fabrica din Sunderland, care se ocupă în principal de realizarea acestui model, a fabricat, din 2007 și până în ziua de azi, un total de 1.3 milioane de exemplare.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI NISSAN QASHQAI FACELIFT

1. DESIGN INSPIRAT DE SAMURAI

Nissan Qashqai a avut mereu un design atractiv și îndrăzneț. În același timp, pentru că este o marcă japoneză, normal că are o mulțime de elemente inspirate din vasta istorie a Japoniei. De exemplu, grila față complet neagră este inspirată din armurile purtate de războinicii samurai. Și asta nu e tot. Extremitățile grilei conțin o mulțime de elemente în formă de virgulă. Ciudat, însă nu aleator. Acest lucru a fost făcut pentru a crea un efect de plutire.

Aceleași elemente sub formă de virgulă se regăsesc și în partea inferioară a blocurilor optice față. Semnătura luminoasă a fost și ea modificată. Farurile dispun de un modul adaptiv pentru faza lungă, completat de o unitate mai mică pentru distribuția fasciculului mai larg, utilă pentru o vizibilitate crescută în condiții de ceață și lumină slabă.

În paleta de culori a noului Qashqai au fost adăugate trei nuanțe: Alb Pearl, Negru Pearl și Deep Ocean. Acesta este un turcoaz spectaculos, care va întoarce multe priviri pe stradă. Indiferent pentru ce culoare optezi, oricând poți alege un plafon contrastant, negru lucios. În echiparea standard primești jante de 18 inch cu un design nou.

În același timp, poți să îți alegi și jante de 20 de inch, care au un design asemănător cu ce am văzut pe Renault Scenic. Din păcate, am aflat de la oficialii Nissan că noul Qashqai nu dispune și de acele capace aerodinamice care se pot scoate, influențând astfel, atât autonomia, cât și aspectul exterior al mașinii. Poate în viitor.

În partea din spate, schimbările sunt minore. Semnătura luminoasă a fost redesenată, avem aceleași elemente în formă de virgulă, dar și un nou font luminos.

Acesta se numește Ultra Red, creat pentru a fi mai ușor de observat în trafic. Sincer, este greu să nu îl observi, indiferent că e noapte sau zi.

2. SALT TEHNOLOGIC ALĂTURI DE GOOGLE

În 2024, salturile tehnologice făcute de producătorii auto sunt extrem de rapide. Dinamica segmentului se apropie de cea a telefoanelor mobile. Din acest motiv, pentru a rămâne competitivi, toți producătorii vor să aducă o mulțime de lucruri noi. Noul Qashqai facelift este primul Nissan din Europa care vine cu sistem Google integrat.

Asta înseamnă că sistemul multimedia de 12.3 inch acționează ca un smartphone cu sistem de operare Android. Ai clasicul Play Store, de unde îți poți instala aplicații folositoare precum: Waze, Spotify și altele. Bineînțeles, ai și acces la Google Maps. Pe lângă toate acestea, primești și un asistent vocal Google, menit să îți facă viața mai ușoară în spatele volanului.

Sistemul de camere cu vedere la 360 de grade a primit și el îmbunătățiri. În primul rând, grafica a fost îmbunătățită, dar cel mai important este că sistemul are funcție 3D. Acum, pe lângă avantajul că poți vedea mașina de sus, ai și alte 8 unghiuri disponibile. Practic, poți vizualiza mașina „de afară”, exact ca într-un joc video.

În plus, o să primești și sistemul invisible hood view", care permite șoferului să vadă poziția roților din față, exact ca și cum capota ar fi invizibilă. Această vedere folosește învățarea automată pentru a crea o imagine din fața mașinii, bazată pe ceea ce poate transmite camera din față.

3. ACCENTE DE INTERIOR PREMIUM

În timp ce interiorul lui Nissan Qashqai facelift a rămas aproape neschimbat (singura noutate pe care o vei observa rapid este faptul că, acum, butonul de start/stop este amplasat pe consola centrală), materialele au fost îmbunătățite. Pe nivelurile de echipare avansate, primești scaune din piele sintetică sau chiar piele naturală (pe ultimul nivel), dar și Alcantara. Foarte mult Alcantara.

Spun asta pentru că acest material va fi prezent pe bord, pe uși (chiar și pe cele spate), pe cotieră, și chiar pe consola centrală sau în zona genunchilor. Singurul loc unde vei simți un plastic ceva mai neprietenos este în zona buzunarelor din uși, sau în partea superioară a ușilor spate. În rest, Nissan Qashqai folosește materiale cu mult mai bune decât ce vedem în acest segment.

Modelul facelift aduce cu el și un nou nivel de echipare, numit N-Design. Cei de la Nissan au declarat că această echipare se potrivește cel mai bine pentru „oamenii îndrăzneți”.

Pe scaune folosește o combinație de piele neagră cu elemente Alcantara și inscripții cu Qashqai, chiar sub tetiere.

În același timp, Nissan aduce, în sfârșit, lumini ambientale la interior: 64 la număr. Pentru echipările mai avansate, luminile ambientale ajung chiar și în spate.

4. NOUL STANDARD E SIGURANȚA

Încă un plus important pentru Nissan Qashqai este faptul că, acum, el vine echipat cu o mulțime de sisteme de asistență și siguranță încă din standard.

Pe lângă sistemele bine cunoscute, Qashqai facelift a primit un sistem de camere cu vedere la 200 de grade, menit să ajute șoferul în intersecții. Practic, această cameră montată pe grila față, are un câmp cu vedere la 200 de grade. Asta înseamnă că șoferul unui Nissan Qashqai nu va mai fi nevoit să iasă prea mult cu „botul” mașinii în intersecție pentru a observa traficul.

Noul Qashqai aduce și Modul Personalizat de Asistență, care le permite șoferilor să ajusteze sau să intervină asupra funcționării sistemelor. Funcțiile de frânare de urgență autonomă au fost recalibrate pentru a îmbunătăți detectarea riscurilor și pentru a reacționa mai rapid în caz de o posibilă coliziune.


5. QASHQAI ePUTERNIC ȘI ÎN VIITOR

Pentru cei care nu au înțeles gluma din acest subtitlu, nu e o problemă, vă explic acum. Din 2022, Nissan a introdus o nouă versiune hibrid, pe X-Trail și Qashqai, numită e-POWER (de aici și traducerea noastră „ePuternic”). De atunci, s-au vândut peste 100.000 de modele X-Trail și Qashqai e-POWER, semn că este un sistem apreciat.

Totuși, nu avem nici măcar o modificare la unitatea de putere. Nissan Qashqai facelift va fi disponibil cu aceleași două motoare, adică: o versiune mild-hybrid de 1.3 litri și acest e-POWER, care este versiunea cea mai puternică.

Aceasta din urmă combină un motor pe benzină, cu 3 cilindri, de 1.5 litri, cu un motor electric de 140 kW. În total, lucrăm cu 190 de cai putere și un cuplu motor de 330 Nm. Din fericire pentru puriști, Qashqai facelift va veni în continuare cu tracțiune integrală.

Din 2026, Nissan Qashqai va fi și electric, urmând să devină un pion important în planul de electrificare ale japonezilor. Până în 2030, Nissan vrea să aibă în gamă 27 de modele electrificate, dintre care 19 vor fi modele complet noi și 100% electrice.

Din păcate, nu dispunem, momentan, de informații despre prețul noului Qashqai facelift. Însă, primele livrări către clienți se vor face la final de luna mai sau început de lună iunie. Totuși, oficialii de la Nissan au dat de înțeles că prețurile vor fi aproape identice cu varianta pre-facelift, disponibilă în prezent pe piață.

Comentarii (6)

  • AldePisi
    Băieții ăștia de la AM au toți aceeași boală: se pozează lângă mașini ca pițipoancele.
    15 5
  • Nu înțeleg tendința asta de a încărca prețul cu opțiuni stupide și fără sens, cu avantaje spre zero, de exemplu Google integrat și lumini ambientale în 64 de nuanțe.
    10 0
  • Problema cu acest Nissan este ca intr-adevar cand a aparut era singur pe plaja, dar intre timp a suferit de aceeasi boala ca toate modelele... a crescut in dimensiuni si a intrat in teritoriul lui Tucson/Sportage si acolo a cam inceput sa piarda teren. Mai ales ca astia sunt si mai batrani in segmentul in care a ajuns acum noul Qashqai
    5 0
  • haiundai
    din fata credeam ca e noul Tucson
    6 1
  • ePower e plin de probleme, consuma mult la drum lung ,te lasa la greu, clar nu e de luat in seama
    1 0
  • Trilulilu
    Urât facelift. E mai urât decât modelul pe care îl înlocuiește
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru