I-Fu-Do-Do. Nu, nu fac exerciții de dicție. Acesta este cuvântul în jurul căruia s-a construit noua generație Mitsubishi Outlander. În limba română, I-Fu-Do-Do se traduce prin autentic și măreț, o expresie foarte ambițioasă și îndrăzneață. Spun asta, pentru că Mitsubishi Outlander se află într-un segment foarte competitiv, un segment în care nu știu cât de autentică poate să mai fie o mașină. Mitsubishi mizează pe asta și din acest motiv ne-a adus la Madrid, pentru a face cunoștință cu noua generație Outlander, primul model autentic Mitsubishi din ultimii 4 ani.
Un model care dictează direcția în care se îndreaptă Mitsubishi, deoarece Outlander este nava amiral a producătorului japonez. Asta înseamnă că, momentan, Pajero nu mai există în Europa, unul dintre modelele emblematice. Totuși, pentru mine, Outlander este cel mai important, deoarece este mașina pe care am condus-o după ce am obținut permisul de conducere. Vorbesc de a doua generație, din anul 2007. Prima mașină în care am mers singur, în care i-am plimbat pe prieteni, dar și prima pe care am zgâriat-o și pe care, din păcate, am îndoit-o puțin.
Ca popor, japonezii țin mult la istorie. Prin urmare, înainte de a face cunoștință cu noul model, am putut admira cele 3 generații Outlander. Mai mult, am văzut ceva absolut spectaculos: modelul Pajero, modificat special pentru raliul Paris-Dakar din 2001. Această mașină a câștigat celebrul raliu, iar pe locul 2 a fost tot un Pajero. În timp ce admiram toate unghiurile acestui Pajero și părea ca deja am uitat pentru ce am venit, Outlander și-a făcut apariția.
PREZENTAREA VIDEO A NOULUI MITSUBISHI OUTLANDER
1. OUTLANDER A DAT STARTUL
Dacă v-aș cere să spuneți repede care a fost primul SUV Plug-in Hybrid care a apărut pe piață, nu cred că v-ați gândi la Outlander. În 2013, Mitsubishi a adus ceva revoluționar pe piață. Asta după ce, în 2009, japonezii au scos pe piață I-MiEV, primul model electric produs în masă al companiei.
De la debutul lui Outlander PHEV, în 2013, Mitsubishi a vândut peste 200.000 de astfel de modele în Europa. Dacă rețeta este bună, de ce să o schimbi? Prin urmare, noua generație este exclusiv hibrid cu încărcare la priză.
În 2024, Outlander vine cu același motor de 2.4 litri benzină cu 4 cilindri. Acesta a fost combinat cu două motoare electrice, practic așa realizându-se sistemul de tracțiune integrală. Motorul de pe puntea față dezvoltă 114 cai putere, iar cel de pe spate 136 de cai putere. În total, tot sistemul are 302 cai putere, iar Outlander are un sprint de la 0 la 100 de km/h în 7.9 secunde. La un model plug-in ne interesează, desigur, autonomia. Outlander are o baterie de 22.7 kWh și o autonomie pur electrică de 86 de kilometri (WLTP).
2. DESIGN MODERN, SIMBOLIC
La o primă privire, superficială, Outlander poate părea că doar a copiat partea frontală a lui Eclipse Cross și a operat mici schimbări. Practic, ca la școală când îți dădea colegul să copiezi, dar îți zicea să nu scrii chiar la fel. Ei bine, designul lui Outlander reprezintă mai mult de atât și combină liniile moderne cu istoria mărcii.
În primul rând, grila frontală poartă numele de Dynamic Shield și combină lumea protecției cu lumea performanței. Mai pe înțelesul Mitsubishi, grila frontală este o combinație dintre grila lui Pajero și cea a lui Lancer. Aceeași inspirație este și în spate, unde avem o parte hexagonală care domină. Unde am mai văzut acest hexagon? Exact, la Pajero.
În al doilea rând, semnătura luminoasă este în forma literei T, iar farurile amplasate jos includ până la 12 LED-uri individuale. Semnalizatoarele secvențiale au 21 de LED-uri. Totodată, japonezii s-au încăpățânat și au pus jante de 20 de inch. Desigur, avem și culoare nouă, numită Gri metalizat Moonstone. În total, sunt disponibile 12 culori, dintre care 5 sunt în două tonuri.
3. OUTLANDER DEVINE PREMIUM
Mitsubishi este o companie japoneză, iar asta înseamnă ca interiorul trebuie să respecte cu sfințenie spiritul Omotenashi. Ce este Omotenashi? În traducerea sa de bază, cuvântul înseamnă ospitalitate. Dar pentru japonezi înseamnă altceva: este țelul de a atinge perfecțiunea pentru client. Această idee poate fi extinsă la designul produselor, urmărind crearea unui produs care oferă clientului o experiență perfectă.
Iată că de-a lungul timpului Mitsubishi și-a dat seama că Outlander a ajuns să ,,fure” mulți clienți care erau în căutarea unei mașini premium. Japonezii au ținut cont de asta, iar acum interiorul lui Outlander a luat-o într-o direcție pe care n-am mai văzut-o până acum.
După cum au spus și oficialii de la Mitsubishi, echiparea de bază a noului Outlander oferă mai multe elemente premium și are mai multe dotări decât cea mai bună echipare a generației precedente. Clienții pot alege acum din 4 echipări: Inform, Invite, Intense și Insyle.
Cu noua generație, Mitsubishi instalează pe Outlander un instrumentar de bord full digital, de 12.3 inch, și un sistem multimedia de aceeași mărime. Un ochi atent ar putea observa că interiorul lui Outlander are câteva asemănări cu Nissan X-Trail. Pe echiparea de top, scaunele vin îmbrăcate cu o piele de o foarte bună calitate de culoare maronie.
În același timp, scaunele au reglaj electric, funcție de memorie, atât pentru șofer, cât și pentru pasager, funcție de încălzire și ventilație, cât și funcție de masaj. Totodată, Outlander a primit în premieră un Head-Up Display și un sistem de camere cu vedere la 360 de grade.4. EXPERIENȚA RALIURILOR
Consider că, dintotdeauna, Mitsubishi a fost în vârful piramidei atunci când ne referim la sistemele de tracțiune integrală. În Japonia, nu doar Subaru se pricepe să combine SUV-uri de familie cu cel mai avansat sistem de tracțiune integrală. Până la urmă a fost o perioadă când în lumea raliurilor era un duel crâncen între Subaru Impreza WRX STI și Mitsubishi Lancer Evolution.
Sistemul îmbunătățit S-AWC integrează cele mai recente tehnologii, dezvoltate pe baza rezultatelor obținute în lumea raliurilor. Performanța asta pe teren accidentat este posibilă și datorită poziționării motoarelor electrice pe fiecare axă, ceea ce permite distribuția optimă a cuplului între partea din față și spate. Acest lucru nu poate fi realizat de sistemele convenționale cu arbore de propulsie.
Noul Outlander PHEV include șapte moduri de condus. Avem 3 pentru mersul pe asfalt: Normal, Eco, Power. Pentru momentele când vrei să vezi ce poate cu adevărat mașina, Outlander vine cu 4 moduri: Tarmac (asfalt), Gravel (pietriș), Snow (zăpadă) și Mud (noroi).
5. CE REZERVĂ VIITORUL?
După cum spuneam, acesta este primul model autentic al celor de la Mitsubishi. De ce spun autentic când există deja pe piață modele precum Colt și ASX? Pentru că, de la revenirea producătorului japonez în Europa, aceste două modele nu prea au nicio legătură cu Mitsubishi. Practic, Colt este un Renault Clio, iar ASX este un Captur.
Cei de la Mitsubishi au spus că retragerea inițială din Europa, cât și acest parteneriat cu Renault au avut legătură cu normele de poluare Euro 7. Practic, japonezii nu știau sigur ce vor impune aceste noi reglementări, așa că au luat-o cu pași foarte mărunți.
Acum, după lansarea noului Outlander, vârf de gamă pentru japonezi, aceștia au declarat că la anul vor lansa și un SUV electric de segment C. Din păcate, în viitorul apropiat nu vom vedea revenirea în Europa a unor modele simbolice precum Pajero sau L200. Modele care pe alte piețe se vând foarte bine, dar care nu se potrivesc cu regulile europene.
Momentan, nu avem prețuri pentru Outlander, dar acesta va fi disponibil din martie 2025.
m am gandit ca o scrieti
dar nu, este doar publicitate
la acest outlander cu nissan frate
Adică stai să încarci un PHEV în 6-8 ore iar o Tesla model 3 care are autonomie de 5 ori mai mare !!! O încarci şi în 25 de minute !!!
PHEV era un succes dacă le făcea încărcare rapidă de 10 minute.
Dar lăcomia.... Plus nu au vrut.
Lumea ar fi înţeles ce bune sunt maşinile electrice şi ce păcăleală sunt maşinile termice.