În urmă cu 3 ani, Dacia a luat decizia de a face electromobilitatea accesibilă, odată cu debutul modelului cu zero emisii Spring. Succesul a venit imediat, impulsionat, desigur, și de îmbunătățirile continue pe care le-a primit acest model.
Astfel, în 2022, Dacia Spring se aliniază la noua identitate de marcă. Tot atunci, a ocupat locul al treilea în Europa, în clasamentul celor mai vândute mașini electrice către clienți persoane fizice. Această performanță a egalat-o și anul următor, când Spring a putut fi comandat în versiunea Extreme, alături de o motorizare mai puternică, de 65 CP.
În ultimii 3 ani, Dacia Spring a fost comercializată în peste 140.000 de exemplare, la nivel global, fiind cea mai accesibilă electrică de pe piață.
O altă recunoaștere internațională a venit în 2022, atunci când modelul constructorului de la Mioveni, deținut de gigantul francez Renault, a primit calificativul maxim de 5 stele în urma testelor efectuate de Green NCAP.
Acest lucru denotă eficiența energetică și amprenta de carbon scăzută.
Acum, Dacia Spring este gata pentru o nouă etapă a vieții sale. Nu putem să îi spunem facelift, pentru că modificările sunt unele majore, dar nici o nouă generație, având în vedere că platforma a rămas neschimbată.
Așadar, îi vom spune în continuare noul Spring. Premiera mondială a avut loc la Paris, în cadrul unui eveniment sub embargou, iar Automarket a fost prezentă în capitala Franței pentru a vedea, înaintea tuturor, noutățile introduse de acest model.
După ce l-am studiat cu atenție, atât la interior cât și la exterior, ți-am pregătit un articol în care îți prezentăm 5 lucruri esențiale despre noul Spring. Ca de obicei, nu lipsește un video cuprinzător de la fața locului.
PREZENTAREA VIDEO A NOII DACIA SPRING
1. MINI DUSTER, CU ZERO EMISII
De cele mai multe ori, un facelift înseamnă câteva modificări estetice minore. Dacia a ales să facă mai mult de atât, tocmai de aceea designerii au optat pentru un aspect schimbat complet, mai robust și cu mai multă personalitate.
S-au inspirat de la noua generație Duster, iar acest lucru se vede imediat.
Noua Dacia Spring propune o parte frontală revizuită. Grila integrează un element estetic de culoare neagră, noul logo Dacia și blocuri optice frontale LED, cu semnătură luminoasă sub forma literei Y. În continuare, priza de încărcare poate fi regăsită în mijlocul calandrului.
Protecțiile aripilor au fost și ele retușate, iar elementele negre de la baza portierelor au fost păstrate. În ton cu moda din prezent, Spring a renunțat la toate elementele cromate. A renunțat, de asemenea, la barele de pavilion, rezultând astfel o scădere a greutății și un profil mai aerodinamic.
Dacă tot am pomenit de greutate, trebuie să știi că, în ciuda îmbunătățirilor pe care le-a primit, masa proprie a mașinii a crescut cu doar 6 kilograme. În cea mai grea variantă a sa, Spring cântărește în continuare mai puțin de o tonă: 984 de kilograme, mai exact.
A rămas la fel de compactă, având o lungime de 3.70 metri.
Continuând cu noutățile de design, pentru prima oară, noul Spring poate fi comandat cu jante de 15 inch. În continuare sunt disponibile și cele de 14 inch. Stopurile cu tehnologie LED sunt unite de o bandă neagră, care integrează și numele producătorului român.
Paleta de culori exterioare include 6 nuanțe, dintre care două noi. Acestea se numesc Bej Safari și Roșu Brick.
Nu în ultimul rând, clienții au la dispoziție 3 niveluri de echipare: Essential, Expression și Extreme.
Ca si până acum, versiunea Extreme este cea mai ușor de recunoscut. Avem în continuare acele elemente exterioare în nuanța Copper, dar avem și câteva noutăți.
Spre exemplu, autocolantele care evocă tema stradală a unui oraș, amplasate pe spoilerele față și spate.Totodată, numele modelului este scris pe montantul C.
2. INTERIOR NOU CU INSTRUMENTAR DE BORD DIGITAL DE 7 INCH
Fără îndoială, cea mai mare transformare o regăsim la interior. Și aici se poate observa influența noului Duster, mai ales la nivelul selectorului transmisiei, care are în premieră mod B, sau la nivelul aeratoarelor centrale (cu aceeași semnătură sub forma literei Y).
Volanul este nou și, pentru prima oară, este reglabil pe înălțime, dar una dintre cele mai importante noutăți se regăsește în spatele lui. Vorbim despre un instrumentar de bord digital, cu ecran de 7 inch, personalizabil. Cu ajutorul unui buton aflat pe volan, poți modifica informațiile arătate pe acest panou. Și el inspirat de noua generație Duster.
Important este că acest instrumentar de bord este disponibil, în standard, pe toate nivelurile de echipare.
Materialele și finisajele sunt acum mai calitative. Pentru un plus de culoare în habitaclu, noul Spring propune câteva elemente de culoare albă, la nivelul carcasei blocului de instrumente, la baza schimbătorului de viteze și a spațiilor de depozitare de la baza portierelor.
În funcție de nivelul de echipare bifat, partea centrală a planșei de bord este colorată diferit: Gri Alto pentru Essential, Roșu Brick pentru Expression și Kaki Lichen pentru Extreme.
Scaunele integrează logo-ul Dacia în relief. Nivelul de echipare Extreme plusează cu o serie de accente Copper, cu un set de covorașe din cauciuc și cu ornamentele specifice pentru praguri, cu linii inspirate de hărțile topografice.
Butoanele care controlează funcțiile sistemului de climatizare au fost și ele revizuite, iar acum sunt iluminate pentru a fi mai vizibile și mai ușor de folosit pe timp de noapte sau în condiții de lumină slabă.
Unitatea Media Control este standard pe versiunile Essential și Expression. Pe scurt, telefonul mobil se transformă într-un sistem multimedia complet, cu ajutorul aplicației gratuite Dacia Media Control. Sistem vine cu comenzi pe volan, afișaj al informațiilor media și al apelurilor pe tabloul de bord, 2 difuzoare, conexiune Bluetooth și port USB.
Tehnologia Media Nav Live este opțională pe nivelul de echipare Expression, dar standard pe Extreme. În premieră, sistemul multimedia Media Nav Live integrează un display central de 10 inch și navigație conectată până la 8 ani.
Nu lipsește conectivitatea wireless Apple CarPlay și Android Auto. Primești, de asemenea, și două porturi USB.
Habitaclul noii Dacia Spring nu este doar mai digitalizat decât înainte ci și mai practic. Volumul de încărcare al portbagajului a crescut cu 6%, la 308 litri. Prin rabatarea banchetei obții un spațiu de încărcare de 1.004 litri. Este cel mai mare spațiu de încărcare din segment.
În interior, spațiile de depozitare însumează în total 33 de litri. Pentru că vorbim despre un model cu zero emisii, sub capotă poate fi instalat un portbagaj suplimentar (frunk) cu o capacitate de 35 de litri. Acesta este opțional.
A treia generație Dacia Duster a introdus așa numitele puncte de ancorare YouClip. Ele au fost preluate și de noul Spring: ai unul pe planșa de bord și două pe consola centrală.
Aici poți fixa fie o husă de depozitare, fie un suport de telefon cu încărcare prin inducție, fie un dispozitiv 3 în 1 care combină un suport de pahare, un cârlig de ancorare pentru o plasă de cumpărături și o lanternă. Toate aceste accesorii sunt disponibile în rețeaua de dealeri Dacia.
3. MOTORIZĂRI DE 45 ȘI 65 DE CAI PUTERE
Pentru că vorbim despre aceeași platformă, Dacia Spring poate fi comandată în continuare alături de cele două motorizări: cu 45 de cai putere și cu 65 de cai putere.
Noutatea o reprezintă faptul că motorul de 65 CP nu este disponibil doar pe versiunea Extreme, ci și pe nivelul de echipare Expression.
În același timp, clienții pot bifa motorul de 45 de cai putere alături de versiunile Essential și Expression.
Capacitatea bateriei a rămas neschimbată, la 26.8 kWh.
În aceste condiții, autonomia maximă ajunge până la 220 de kilometri, indiferent de versiunea aleasă. Dacia declară un consum de energie mai mic de 14.6 kWh/100 de kilometri.Înainte să contești autonomia noului Spring, trebuie să înțelegi că Dacia a luat în considerare nevoile utilizatorilor. Pe baza datelor colectate de-a lungul timpului, Dacia a observat că cei care au achiziționat un exemplar Spring parcurg zilnic, în medie, 37 de kilometri, iar viteza medie de deplasare este de 37 km/h.
Totodată, în 75% din cazuri, mașina este încărcată la domiciliu.
Așa cum spuneam, noul Spring este echipat, în premieră, cu sistem de frânare regenerativă, activat prin selectarea poziției B a noului selector de viteze.
În ceea ce privește performanțele, atunci când este echipat cu motorul de 45 de cai putere, noul Spring atinge 100 de km/h în mai puțin de 20 de secunde. În cazul unității de 65 CP, repriza 0-100 km/h durează mai puțin de 14 secunde.
4. ÎNCĂRCARE BIDIRECȚIONALĂ
Încărcarea AC de 7 kW este standard. Dacă utilizezi o asemenea încărcare, trebuie să aștepți mai puțin de 11 ore pentru ca bateria să ajungă de la 20 la 100%. Un wallbox de 7 kW scade acest interval de timp la 4 ore.
Opțional, clienții pot opta pentru un încărcător de curent continuu (DC) de 30 kW, care încarcă acumulatorul de la 20 la 80% în 45 de minute.
Cum ar fi ca mașina ta Dacia Spring să alimenteze cu energie un grătar electric sau un aparat de făcut cafea? Acum, pentru prima oară, este posibil.
Inginerii Dacia au dezvoltat un adaptor Vehicle-to-Load, bidirecțional. Acesta se conectează la priza de încărcare din partea frontală și acționează ca o priză tradițională de 220V/16A.
În funcție de țară, acest adaptor este oferit în standard pe nivelul de echipare Extreme.
5. NOUL SPRING, MAI SIGUR CA ORICÂND
Pentru a fi compatibil cu cele mai recente norme de siguranță, cunoscute sub denumirea GSR2, noul Spring are acum o listă de sisteme de siguranță mai stufoasă ca oricând.
Regăsim aici sisteme ca frânare automată de urgență, cu funcție de detectare a vehiculelor, pietonilor și motocicliștilor, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, cu alertă de depășire a vitezei legale, asistență la parcare cu spatele și semnal pentru oprirea de urgență.
De asemenea, lista mai include alertă la schimbarea benzii de circulație, asistență la menținerea benzii de rulare, sistem de supraveghere a șoferului și, desigur, apel de urgență (eCall).
Pentru un acces mai ușor și mai rapid, Dacia introduce butonul My Safety. O scurtătură la configurația preferată de sisteme de asistență.
LANSAREA PE PIAȚĂ, ÎN VARA LUI 2024
Așadar, în concluzie, Dacia Spring este mai bună și mai sigură ca oricând. Comenzile se vor deschide în primăvara anului 2024, urmând ca lansarea pe piață să aibă loc în vara acestui an.
Odată cu noul Spring, Dacia mai marchează o premieră. Pentru că modelul cu zero emisii va fi disponibil, pentru prima oară, cu volan pe dreapta, acesta va putea fi comercializat și pe piața din Marea Britanie.
Din păcate, prețurile nu au fost anunțate în cadrul evenimentului de la Paris. Dar, reprezentanții Dacia ne-au asigurat că, în ciuda tuturor îmbunătățirilor, Spring va rămâne cea mai accesibilă electrică de pe piață.
Dar problemele ei principale raman: 1. siguranta zero, te faci sarmale. 2. extrem de inconfortabila, ingusta ca dracu, esti umar in umar cu cel de langa tine.
Imi pare rau s-o spun, dar renault continua sa fie magari. Nu vin cu un produs mai bun, cu adevarat mai bun, in ciuda sumelor uriase incasate in europa pentru o masina mica, urata si proasta. Produsa in China pe bani de nimic. Aleg maximizarea profitului, investitii minime, incasari maxime.
Astea sunt motivele pentru care nu as lua niciodata asa ceva. De-al dracului. As lua la orice ora un eUp SH. Exista pe piata la preturi bune, putin rulate.
Dar sunt convins ca se va vinde in prostie, mai ales acum ca e mai putin urata.
@Markdark...no shit, Sherlock
de ce ar face-o mai agila o inaltime mai mica? La cat e de mica, si joasa, ar fi bataia de joc a diversilor frustrati. Si asa, auzi tot felul de parerologi ca le trebuie sufragerie pe roti ca se simt in pericol. Ca apoi sa se planga ca nu este loc in urban.
Clar, mentalitatea opincii carpatine nu se potriveste cu bunul simt din tarile cu apa calda.
Când cumperi pâine calculezi profitul brutarului? Dacă ai fi proprietarul unei afaceri nu ai căuta să-ți maximizezi profitul?
Nu sunt fan Spring, dar pierzi din vedere faptul ca mașina este folosită în 90% din cazuri ca o a doua mașină și strict de oraș. Viteza mea medie în oraș este 17 km/h. Bănuiesc că nu ai o medie mai mare. Cred că mai mulți s-au "facut sarmale" în oraș, precum zici, în bmw-uri.
În altă ordine de idei, un eUP este cu doar 66 milimetri mai lat decât Spring-ul. Deci tot umăr la umăr stai... Iar la un electric la mâna a doua nu m-aș încumeta.
Cum a spus și DS, niciun număr de stele nu te salvează când conduci ca un animal. De-aia e plin de "sarmale" in BMW-uri și Audi-uri. Au impresia ca masina lor germana ii face dumnezeii șoselelor.
Revenind la Spring: britanici par sa o aștepte cu nerăbdare dacă ne luam după reacțiile online.
2. Da, iti maximizezi profitul, dar nu asa. Nu vanzand o masina cu 20.000 de eur in iuropa si cu 9000 USD in China. Asta nu e maximizare, asta e nerusinare. Trebuie sa ai totusi o limita, sa ai bun-simt. Ai o placintarie, vine un flamand la tine, nu-i vinzi o placinta cu 20 de lei numai pentru ca e mort de foame. O vinzi la pretul normal, nu profiti de om pentru ca stii ca esti singura optiune pe moment. Deci ai decenta, bun-simt, nu te porti ca un snapan. Renault au ales sa se poarte mizerabil fata de clientii din europa.
3. Mi-as lua un eUP fara grija daca vanzatorul accepta test de baterie si are istoricul masinii (fara daune). In 2 ani, 20k de km, nu prea ai cum sa strici bateria masinii.
Așa-i că ai făcut matematica cu îngrijitoarea școlii? eUP are 1645 mm lățime iar Spring 1579 mm. Dacă scazi 1579 din 1645 îți dă fix 66 milimetri. Te-ai prins?
Despre restul nici nu mai comentez. Pur și simplu mă pufnește râsul de la ce debitezi... Cu plăcintării, cu flămânzi... chestii din astea de haiducie, de analfabetism financiar. Ia încearcă și pune tu în practică povețele și ideile.
Arata foarte bine masinuta.
Pare ca pe Bigster chiar o sa fie led-urile acelea maricele ca in concept, daca au fost puse acum pana si pe Spring. Interesant.
si las sa porneasca la cheie, ca cine stie ce se mai strica, e bine o masina mai simpla. pe urma te plangi ca ai demarat din greseala, ca ai pierdut cartela, ca ti-au furat-o etc..
N-are cum să fie atât de penibil în narcisismul lui.
Votacul fluviu e un pu..oi care, in real life, e fix un pu..oi.